abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2023 @ 00:11:59 #1
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209562293
quote:
Inmiddels heeft Erik zijn score binnen: allemaal negens en tienen. Summa cum Laude geslaagd dus. Bijzonder. Helemaal wanneer je nagaat hoeveel buiten- en naschoolse activiteiten de tiener erop nahoudt. Dat hij bugel speelt bij de lokale muziekvereniging Crescendo, waarmee hij begin deze maand nog een 24-uurs muziekmarathon hield om geld op te halen voor het goede doel, is daarbij misschien nog het meest leeftijdseigen. Al zijn andere ‘hobby’s’ zijn dat niet.

Zo behaalde hij eerder deze week ook nog eens de vijfde plek bij de Nederlandse Biologie Olympiade op Wageningen University. Aan de voorronde van deze prestigieuze scholierenwedstrijd vol pittige colleges, practica en toetsen op universitair niveau namen ruim 5500 bovenbouwleerlingen deel. Erik schopte het tot de laatste negentien, waarmee hij zich tot de beste biologieleerlingen van Nederland mag rekenen.

Vakantiebaan in Piershil
Erik, die de afgelopen zes jaar tweetalig onderwijs op het CSG Willem van Oranje heeft gevolgd: ,,Ik kwam net eén puntje tekort om met de internationale selectie mee te gaan, waaraan in de Verenigde Arabische Emiraten tachtig landen deelnemen. Jammer, maar dan houd ik deze zomer voldoende tijd over voor mijn vakantiebaan bij woonzorgcentrum Heemzicht in Piershil.”

Buitenschoolse activiteiten
Ik heb drie jaar meegedaan aan de Model United Nations Oud-Beijerland, waarvan vorig jaar als ‘secretary general’ (voorzitter). Oftewel: drie dagen lang discussiëren met studenten uit andere landen over zaken waarover de échte Verenigde Naties ook vergaderen; mensenrechten, nucleaire veiligheid, de oorlog in Oekraïne.”

Bronzen plak
Verder op Eriks cv: voorzitter van de Jeugdraad Hoeksche Waard, bijlesdocent voor bètavakken (wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie) en een bronzen plak voor zijn deelname in mei 2022 aan de European Olympiad of Experimental Science in Tsjechië. Wat die laatste stunt betreft: denk aan lab-opdrachten en allerlei theoretische dilemma’s rondom - onder andere - nanotechologie.

Zij die hem kennen, bestempelen Erik wel eens als ‘lokaal genie’. Al is dat iets wat hij over zichzelf nooit zou zeggen. Waar die drive om te presteren vandaan komt? ,,Heel eerlijk: ik weet het niet. Ik ben er ook een beetje ingerold allemaal. Ik kan goed leren en vind het leuk om het debat aan te gaan. Net als musiceren, werkt het voor mij ook gewoon ontspannend.”

Daarbij: aan de toog staan bij een schuurfeest hoeft voor Erik niet zo nodig. Liever volgt hij de eerder uitgestippelde koers om cardioloog te worden. Althans, dat is nu het idee. Een beroep waar minimaal twaalf jaar studeren voor staat.

Pittig? Erik heeft er vooral veel zin in. ,,Iets doen voor anderen; dat is misschien wel mijn grootste motivatie.”
Bron

Top prestatie die naar mijn mening best gevierd mag worden, zowel door hemzelf als door ons allen als maatschappij.

POLL
Géén Oostenrijkse schilder
pi_209562305
die Erik toch...
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_209562313
Daar heb je Maurice de Hont van FOK! weer.
wizkays
pi_209563248
Weer die nietszeggende poll :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209563255
Maar een beetje neuken ho maar
pi_209563292
Waarom is dat slagen van n examen nu ineens altijd nieuws ? vroeger hoorde je er geen kip over
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 19 juni 2023 @ 06:37:38 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209563299
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 06:10 schreef Raw85 het volgende:
Misschien kan hij neuken met Mathilda. Ooh wacht, hij heeft een paar negens, dan krijgt hij vast geen toestemming van de papa van Mathilda.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209563320
Half Nederland staat op de banken wanneer één of andere verwende blaag in oranje de winnende scoort, dan moet succes gevierd worden. Maar als succes een keer wat anders behelst dan is het allemaal maar overdreven!
pi_209563325
quote:
84s.gif Op maandag 19 juni 2023 06:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Misschien kan hij neuken met Mathilda. Ooh wacht, hij heeft een paar negens, dan krijgt hij vast geen toestemming van de papa van Mathilda.
Denk dat Mathilda's pappa ook een mening heeft over de lokale muziekvereniging Cresendo.
  maandag 19 juni 2023 @ 06:55:36 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209563350
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 06:10 schreef Raw85 het volgende:
wel dat komt wel , hij oefent nog met het condoom omdoen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209563394
Nou nieuws hoor. Iemand heeft een vakantiebaantje nadat hij zijn diploma heeft gehaald!
U MAD?
pi_209563404
Wat een nerd
pi_209563406
Geintje jongens, hoop dat hij zijn genialiteit gaat inzetten voor de mensheid.
pi_209563532
Erik, doe rustig.
pi_209563546
Mensen die Erik heten zijn mislukt op alle fronten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_209563559
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 06:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Half Nederland staat op de banken wanneer één of andere verwende blaag in oranje de winnende scoort, dan moet succes gevierd worden. Maar als succes een keer wat anders behelst dan is het allemaal maar overdreven!
Precies. Totaal verneukte prioriteiten in dit land.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 19 juni 2023 @ 08:01:32 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209563638
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wie zegt dat het overdreven is dan? Hij staat zelfs in de krant…
pi_209563644
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wie zegt dat het overdreven is dan? Hij staat zelfs in de krant…
De_boswachter.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 19 juni 2023 @ 08:22:16 #19
68638 Zwansen
pi_209563758
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dus daardoor is jouw conclusie dat dit land verkeerde prioriteiten heeft?
pi_209563764
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dus daardoor is jouw conclusie dat dit land verkeerde prioriteiten heeft?
Nee, dat concludeer ik dan weer vooral op basis van bijvoorbeeld het verschil tussen het salaris van een voetballer en onderzoeker.
  maandag 19 juni 2023 @ 08:39:03 #21
68638 Zwansen
pi_209563865
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, dat concludeer ik dan weer vooral op basis van bijvoorbeeld het verschil tussen het salaris van een voetballer en onderzoeker.
Jij vindt het realistisch om te denken dat heel Nederland op zondagavond 19:00 niet meer naar Studio Sport kijkt maar naar een groep wetenschappers die bezig zijn met hun onderzoek? :D
pi_209563872
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jij vindt het realistisch om te denken dat heel Nederland op zondagavond 19:00 niet meer naar Studio Sport kijkt maar naar een groep wetenschappers die bezig zijn met hun onderzoek? :D
Nee, want nogmaals: totaal verneukte prioriteiten in dit land.

Ik snap de gedachtengang wel hoor. Vrije markt en zulks. Dat voetballers rijk worden komt natuurlijk omdat bedrijven winst maken door te investeren in reclame waar de aandacht ligt. Enerzijds liggen de prioriteiten verkeerd qua consumptie en anderzijds vangt voetbal de aandacht van mensen waardoor er minder interesse kan zijn in de meer wezenlijke zaken, waardoor er minder behoefte is om dáár (via bv de democratische weg maar ook uit eigen zak door te doneren, of door bv boeken te kopen) te investeren. De NPO zou daarnaast bijvoorbeeld (long format) wetenschapspodcasts kunnen uitzenden met een goed bedrag voor de uitgenodigde gasten, opdat ze hun onderzoeksgebied kunnen populariseren én direct wat meer in de eigen zak krijgen.

Overigens ben ik óók een groot voorstander van sport, en gezien de levensstijl van vandaag de dag is het des te belangrijker dat sporten populair blijft, maar de verhouding in de klassieke media is al sinds jaar en dag compleet van het padje af.

[ Bericht 12% gewijzigd door Akathisia op 19-06-2023 09:02:20 ]
  maandag 19 juni 2023 @ 09:26:07 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209564398
Waarom komen rond examentijd altijd van dit soort berichten in de media? Mijn kinderen zijn lui of dom, net zoals de meeste kinderen. Ik lees dit soort berichten altijd graag aan ze voor, en kan kijk ik ze aan vanonder mijn brilletje..
The End Times are wild
pi_209564468
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 09:26 schreef LXIV het volgende:
Waarom komen rond examentijd altijd van dit soort berichten in de media? Mijn kinderen zijn lui of dom, net zoals de meeste kinderen. Ik lees dit soort berichten altijd graag aan ze voor, en kan kijk ik ze aan vanonder mijn brilletje..
Het zou wdb handiger zijn als ze vóór de eindexames gedeeld zouden worden.
  maandag 19 juni 2023 @ 09:35:17 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209564502
Ja hoor, van mij mag Erik dat vieren. Krijgen we nog veel meer eindexamenverhalen though?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')