Dat soort potjes kunnen mij echt helemaal niks schelen, stel amateurs die geen seconde uit de eigen zestien komen, drie punten en klaar denk ik dan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gibraltar was ook hemeltergend natuurlijk.
Een van de sympathiekste en meest bescheiden grote spelers ooit, zowel binnen als buiten de lijnen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens.
Dat interview aan het einde ook toen het over zijn leeftijd ging, zo spontaan alsof hij een pupil is en niet de absolute vedette van Madrid. Wat een sieraad voor het voetbal.
Nee dan zo'n Memphis met zijn tyfusmaniertjes.
Toegegeven, die statistieken zijn matiger dan ik dacht. Maar ze zijn het sinds 2014 hard aan het inhalen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Zeker. Op de WKs van 2002 tot en met 2014 welgeteld 2 potjes gewonnen, heel goed elftal. 1 keer niet gekwalificeerd ook nog eens.
Vergeet ook niet dat de trainer echt nauwelijks de tijd heeft gehad om er ook maar iets van te maken. Geef het nog even de kans.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het valt ook reuze mee nu, dat potje tegen Frankrijk met een zwaar gehavend elftal was niet best en je verliest nu verdiend van een beter Kroatië, maar pas als het tegen Griekenland of Ierland niet lukt kan je echt conclusies trekken.
Ik zie juist eindelijk weer een team zich vormen waarmee je 4-3-3 kunt spelen, alleen zal je van Dijk en Depay uit moeten gaan faseren en ik vrees dat dat nog wel een drempel gaat zijn.
Nee hoor, hen een sleutelrol geven lijkt mij niet meer echt verstandig, als Depay alleen rendeert in een vrije rol waar hij niet meer goed genoeg voor is en van Dijk simpelweg voorbij gestreefd gaat worden door aanstormend talent op de verdedigende posities, dan moet je echt andere spelers de kansen gunnen op die plek.quote:
Probleem is wel dat het dan alweer te laat kan zijn voor het EK. Al hebben we nog de Nations League route natuurlijk.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de trainer echt nauwelijks de tijd heeft gehad om er ook maar iets van te maken. Geef het nog even de kans.
Klopt, maar dat is ook echt een uitzondering. Een generatie met drie, vier, vijf wereldtoppers is echt heel lastig om structureel te hebben. Kijk naar Duitsland, die ploeteren nu ook maar wat aan de afgelopen jaren. Daarnaast moet je ook maar net de kwaliteiten goed hebben verdeeld, Nederland heeft nu veel goede centrale verdedigers, maar daar kun je er maar twee of drie van opstellen. Voorin is het echt gewoon heel erg matig en op het middenveld eigenlijk ook.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We zijn inderdaad behoorlijk verwend geweest vanaf 1974 t/m 2014, een lange periode van bijna 40 jaar (met alleen in de jaren 80 een dip) topvoetballers. En vooral heel veel topaanvallers.
Dat lijkt mij een aardige basis om op te bouwen, en blijkbaar deden we in die lange periode iets heel erg goed en doen we nu iets minder goed.
Verder wel eens dat ons clubvoetbal niet echt meer meetelt, dat is wellicht ook oorzaak van het probleem nu. Maar toch, valt me gewoon tegen dat we voorin zoveel middelmaat zien.
Precies, en tegen Frankrijk was de boel zwaar gehavend. Gisteren vond ik het al een betere opstelling in ieder geval. Plus dat de Kroaten zoveel fitter oogden dan Nederland kan je moeilijk Koeman de schuld van geven, die heeft maar kort met de groep gewerkt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de trainer echt nauwelijks de tijd heeft gehad om er ook maar iets van te maken. Geef het nog even de kans.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee hoor, hen een sleutelrol geven lijkt mij niet meer echt verstandig, als Depay alleen rendeert in een vrije rol waar hij niet meer goed genoeg voor is en van Dijk simpelweg voorbij gestreefd gaat worden door aanstormend talent op de verdedigende posities, dan moet je echt andere spelers de kansen gunnen op die plek.
Weghorst voor Simons sloeg ook nergens op. Niet dat Simons goed speelde, maar dat had je anders op moeten lossen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, en tegen Frankrijk was de boel zwaar gehavend. Gisteren vond ik het al een betere opstelling in ieder geval. Plus dat de Kroaten zoveel fitter oogden dan Nederland kan je moeilijk Koeman de schuld van geven, die heeft maar kort met de groep gewerkt.
Wel vond ik de wissels erg slecht, Malen en Wieffer hadden moeten blijven staan.
Kovacic is bovendien een Oostenrijker, Rakitic een Zwitser. Dat geluk van de diaspora hebben de Kroaten dan weer maar dat is ook wel een heel erg klein land.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch ook gewoon afhankelijk van een toevaligheid dat Modric, Brozovic en Kovacic in dezelfde tijdspanne boven komen drijven? Of hebben ze alweer 3 opvolgers klaar staan? Waar is de opvolger van Mandzukic bijvoorbeeld?
Ik denk eigenlijk dat het middenveld wel meevalt. Je mist daar alleen wel creativiteit, maar hopelijk kan een Simons dat op termijn invullen. Frenkie en Mats kunnen daar een heel goed duo worden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook echt een uitzondering. Een generatie met drie, vier, vijf wereldtoppers is echt heel lastig om structureel te hebben. Kijk naar Duitsland, die ploeteren nu ook maar wat aan de afgelopen jaren. Daarnaast moet je ook maar net de kwaliteiten goed hebben verdeeld, Nederland heeft nu veel goede centrale verdedigers, maar daar kun je er maar twee of drie van opstellen. Voorin is het echt gewoon heel erg matig en op het middenveld eigenlijk ook.
Dit laatste is wel een punt waar je vragen bij kunt stellen, hoe komt dat? Ik denk zelf dat er als eerste gewoon een gebrek is aan talent en ten tweede dat veel jonge talenten ook te snel de stap naar het buitenland maken en daar vervolgens mislukken.
Dat zie je ook in het algemeen wel. Jonge spelers maken veel sneller de stap naar het buitenland en komen daar niet goed uit de verf, dan ben je zo maar twee of drie cruciale jaren kwijt wat het verschil kan zijn tussen de subtop en de absolute top.
Dat is niet zo, die vrije rol heeft hij ooit verworven en het is aan de coach om dat dan weer in te perken maar fit is hij de beste aanvaller die we hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee hoor, hen een sleutelrol geven lijkt mij niet meer echt verstandig, als Depay alleen rendeert in een vrije rol waar hij niet meer goed genoeg voor is en van Dijk simpelweg voorbij gestreefd gaat worden door aanstormend talent op de verdedigende posities, dan moet je echt andere spelers de kansen gunnen op die plek.
Mensen hebben een hekel aan Depay omdat als het niet loopt hij maar voor zichzelf blijft spelen, maar eigenlijk is dat ook zijn kracht. Je moet hem er altijd bij houden want het is gewoon de beste optie voorin.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is niet zo, die vrije rol heeft hij ooit verworven en het is aan de coach om dat dan weer in te perken maar fit is hij de beste aanvaller die we hebben.
In 88 was Gullit zelf zo slim om te zien dat Van Basten de vorm had en ging dus in dienst van hem spelen, helaas zijn de spelers tegenwoordig niet zelfkritisch genoeg.
Dit ja, hij wil ook vaak teveel, dat moet je wat stroomlijnen als coach.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Mensen hebben een hekel aan Depay omdat als het niet loopt hij maar voor zichzelf blijft spelen, maar eigenlijk is dat ook zijn kracht. Je moet hem er altijd bij houden want het is gewoon de beste optie voorin.
We geven het ook de kans, maar Griekenland en Ierland worden in september wel redelijk cruciaal. Daar mag je gewoon 6 punten eisen vind ik.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We geven het ook de kans, maar Griekenland en Ierland worden in september wel redelijk cruciaal. Daar mag je gewoon 6 punten eisen vind ik.
Over Depay zeg ik dit al langer, die heeft al twee jaar geen knikker geraakt dus dat lijkt mij weinig opportunistisch meer. De reden dat zijn assists en goals zo hoog zijn is omdat hij het volledige aanvalsspel kaapt en hij daardoor vooral effectief is tegen de kneuzenlanden, maar vaak genoeg vertraagt en verstoort hij het aanvalsspel ook doordat hij ontzettend veel foute beslissingen maakt. Je was een beetje afhankelijk van hem doordat er geen andere goede aanvallers waren (liever één ongeleid projectiel dan drie spelers die niks creëren) maar nu Gakpo en Malen zo goed presteren hoef je niet meer je hele spel in dienst te laten zijn van één speler, zeker niet van Depay die tegenwoordig een veel lager niveau aantikt. Dat heeft afgelopen WK bewezen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over opportunisme gesproken, jeetje.
Van Dijk heeft een klote jaar gehad en mag het komend seizoen gewoon weer laten zien bij Liverpool achterin, alleen De Ligt en eventueel Botman kunnen zoiets zeggen. Is 'nog maar' 31 uiteindelijk. Depay qua goals en assists ongeveer de beste sinds een hele lange tijd voorin en niemand die daar aan kan tippen voorin. En ook nog maar 29.
Als iemand Depay in dienst van de ploeg kan laten spelen graag, dan is hij de beste optie, maar wanneer is hij dat ooit geweest? Hij speelt altijd een beetje zijn eigen wedstrijd. Ik vraag mij af in hoeverre dat te stroomlijnen valt, zeker voor een coach in een nationaal team en zéker voor Koeman die hem altijd in die rol heeft laten spelen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is niet zo, die vrije rol heeft hij ooit verworven en het is aan de coach om dat dan weer in te perken maar fit is hij de beste aanvaller die we hebben.
In 88 was Gullit zelf zo slim om te zien dat Van Basten de vorm had en ging dus in dienst van hem spelen, helaas zijn de spelers tegenwoordig niet zelfkritisch genoeg.
Wel beetje jammer dat je met Memphis nooit meer van Wijnaldum af lijkt te komen. Dat wordt ondertussen echt de dissonant van het elftal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Mensen hebben een hekel aan Depay omdat als het niet loopt hij maar voor zichzelf blijft spelen, maar eigenlijk is dat ook zijn kracht. Je moet hem er altijd bij houden want het is gewoon de beste optie voorin.
Dat die nog gebracht werd sloeg helemaal nergens op inderdaad.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel beetje jammer dat je met Memphis nooit meer van Wijnaldum af lijkt te komen. Dat wordt ondertussen echt de dissonant van het elftal.
Verreweg de beste voetballer op het veld. Dat wat er om hem heen staat is gewoon drie keer niks.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:18 schreef xzaz het volgende:
Wat is Frenkie in een paar jaar tijd gedegradeerd naar een enorme statische voetballer met alleen wat paasjes naar de zijkant... iemand cijfers?
Koopmeinersquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:59 schreef franske19 het volgende:
[..]
Verreweg de beste voetballer op het veld. Dat wat er om hem heen staat is gewoon drie keer niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |