Het Nederlands voetbal zit in zijn geheel mokervast. Input van buitenaf werkt dan verfrissend.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
'Een jonge buitenlander met nieuwe ideeën'
Alsof het met een Duitse laptoptrainer van 30 ineens geweldig was gegaan. Dit zijn van die zulke nikzeggende oplossingen.
Dan wordt rustig Hiddink maar weer eens uit zijn urn gehaald.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet nu gewoon al dat ze na Koeman ook gewoon weer in hetzelfde poeltje gaan vissen.
Advocaat voor zijn laatste klus?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan wordt rustig Hiddink maar weer eens uit zijn urn gehaald.
We hebben al sinds de grote 4 geen enkele echte topaanvaller meer weten op te leiden. De doorbraak van die jongens was in 2002, dat is 21 jaar geleden. Verder heel veel hypes maar het valt altijd enorm tegen, ondanks dat de Nederlandse pers er vaak nog wat van probeert te maken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Qua talent vind ik het eigenlijk dramatisch. We zijn echt aan het afglijden naar niveau Finland/ Oostenrijk, en dat voor een voetbalgek land van 18 miljoen inwoners. Zegt alles over het gebrek aan innovatie.
Hartman moet nog wel wat stappen maken maar die kan er wel komen. Die andere 2 niet echt zicht op, maar voorlopig is Malacia na Aké de beste optie en dat zegt wel genoeg.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er komt in ieder geval op die positie het nodige talent aan, ik vind Hartman eigenlijk sowieso al een groter talent dan Malacia en je hebt ook nog Bakker en Maatsen die hartstikke goed bezig zijn. En Ake kan ook op linksback met Botman op LCV.
Dit slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Qua talent vind ik het eigenlijk dramatisch. We zijn echt aan het afglijden naar niveau Finland/ Oostenrijk, en dat voor een voetbalgek land van 18 miljoen inwoners. Zegt alles over het gebrek aan innovatie.
Ik wel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik weet niet wie ik erger vind. Klaas of voice4ever
Ach ja, eeuwig terug blijven vallen op deze uitgerangeerde bagger is wel weer het andere uiterste. Zelfs de Engelsen hebben het de afgelopen twintig jaar twee keer met een buitenlander geprobeerd. En ook de Belgen durven inmiddels wat meer risico te nemen met hun aanstellingen. Uiteraard hoeft het ook niet per se een buitenlander te zijn, maar waar de KNVB de laatste jaren mee op de proppen komt is toch wel extreem inspiratieloos en conservatief.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
'Een jonge buitenlander met nieuwe ideeën'
Alsof het met een Duitse laptoptrainer van 30 ineens geweldig was gegaan. Dit zijn van die zulke nikzeggende oplossingen.
Na Van Marwijk in 2012 hebben we 2x Van Gaal gehad, 2x Koeman, Hiddink voor een 2e (mislukte) termijn met het Blind-debacle eraan vast en De Boer. En Advocaat nog als interim (in diens 3e termijn) Het is inderdaad vrij conservatief allemaal qua aanstellingen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:09 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ach ja, eeuwig terug blijven vallen op deze uitgerangeerde bagger is wel weer het andere uiterste. Zelfs de Engelsen hebben het de afgelopen twintig jaar twee keer met een buitenlander geprobeerd. En ook de Belgen durven inmiddels wat meer risico te nemen met hun aanstellingen. Uiteraard hoeft het ook niet per se een buitenlander te zijn, maar waar de KNVB de laatste jaren mee op de proppen komt is toch wel extreem inspiratieloos en conservatief.
Het zijn vel te vaak uitgerangeerde zestigers inderdaad. Koeman, Advocaat, Hiddink en Van Marwijk waren allemaal coaches die het hooguit redelijk logisch neerzetten maar totaal geen tactische of innovatieve bagage hebben om wedstrijden echt om te gooien.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:09 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Ach ja, eeuwig terug blijven vallen op deze uitgerangeerde bagger is wel weer het andere uiterste. Zelfs de Engelsen hebben het de afgelopen twintig jaar twee keer met een buitenlander geprobeerd. En ook de Belgen durven inmiddels wat meer risico te nemen met hun aanstellingen. Uiteraard hoeft het ook niet per se een buitenlander te zijn, maar waar de KNVB de laatste jaren mee op de proppen komt is toch wel extreem inspiratieloos en conservatief.
Ik heb behoorlijke delen van het EK -17 zitten kijken en het onvermogen was echt verschikkelijk. Zodra Zwitserland of Kroatie even aanzette wanneer dat moest werd Nederland weggeblazen en er was geen enkele speler waar ik ook maar lauwwarm van werd. Nu ben ik geen liefhebber van resultaatgerichtheid op die leeftijd maar de individuele vaardigheden van de spelers vielen me enorm tegen.quote:
Plus: Je mist aanvallers. Ik word echt moe als ik hoor dat er weer een of andere rechtsback is doorgebroken. Dat gaat totaal geen verschil maken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb behoorlijke delen van het EK -17 zitten kijken en het onvermogen was echt verschikkelijk. Zodra Zwitserland of Kroatie even aanzette wanneer dat moest werd Nederland weggeblazen en er was geen enkele speler waar ik ook maar lauwwarm van werd. Nu ben ik geen liefhebber van resultaatgerichtheid op die leeftijd maar de individuele vaardigheden van de spelers vielen me enorm tegen.
Van de vorige editie werd ik ook al niet vrolijk, al liepen daar met Misehouy, Huijsen en Vos nog wel spelers rond die wel wat konden. Ook als je de huidige lichting jonge spelers bekijkt verbleken die gewoon bij hun buitenlandse equivalenten (met uitzondering van Gakpo, Frimpong en Simons). Zo'n Wieffer, Taylor, Hartman, Brobbey is allemaal leuk maar stellen internationaal natuurlijk weinig voor.
Zou ook wel opportunistisch zijn om hem er nu weer uit te halen. shit happens en door.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk dat heeft Bijlow nog niet bewezen in Oranje maar wel bij Feyenoord. Die blijft wel staan denk ik.
Het moet geen doel op zich zijn. Uiteindelijk gaat de voorkeur gewoon naar een ervaren Nederlandse trainer hoor. Frisse ideeën zou dan wel weer prettig zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het Nederlands voetbal zit in zijn geheel mokervast. Input van buitenaf werkt dan verfrissend.
O17 zegt echt niks. Zelfs O21 is al geen geweldige indicatie voor toekomstige resultaten van het seniorenteam. Spanje heeft drie van de 5 EKs O21 tussen 2010 en 2020 compleet gedomineerd, maar heeft met die spelers niks klaargespeeld. Frankrijk doet het bij de jeugd juist matig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb behoorlijke delen van het EK -17 zitten kijken en het onvermogen was echt verschikkelijk. Zodra Zwitserland of Kroatie even aanzette wanneer dat moest werd Nederland weggeblazen en er was geen enkele speler waar ik ook maar lauwwarm van werd. Nu ben ik geen liefhebber van resultaatgerichtheid op die leeftijd maar de individuele vaardigheden van de spelers vielen me enorm tegen.
Van de vorige editie werd ik ook al niet vrolijk, al liepen daar met Misehouy, Huijsen en Vos nog wel spelers rond die wel wat konden. Ook als je de huidige lichting jonge spelers bekijkt verbleken die gewoon bij hun buitenlandse equivalenten (met uitzondering van Gakpo, Frimpong en Simons). Zo'n Wieffer, Taylor, Hartman, Brobbey is allemaal leuk maar stellen internationaal natuurlijk weinig voor.
Je kon nu eigenlijk wel zien hoezeer een goede Depay gemist wordt en wat hij heeft gedaan voor deze lichting. Niet alleen wat betreft doelpunten maar ook wat betreft creativiteit. Hij zal nooit meer de oude worden waarschijnlijk, maar wordt hier ook wel erg onderschat.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het moet geen doel op zich zijn. Uiteindelijk gaat de voorkeur gewoon naar een ervaren Nederlandse trainer hoor. Frisse ideeën zou dan wel weer prettig zijn.
Verder valt het reuze mee in hoeverre we 'vast zitten'. We hebben gewoon een aantal slechte lichtingen qua aanvallers en zijn daardoor iets te lang afhankelijk geweest van een middelmatige Depay. Dat lost zichzelf wel op.
Zoals ik al schreef, prestaties vind ik op die leeftijd niet interessant, maar ik kan vaak wel zien of spelers de potentie hebben om een bepaald niveau kunnen halen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
O17 zegt echt niks. Zelfs O21 is al geen geweldige indicatie voor toekomstige resultaten van het seniorenteam. Spanje heeft de EKs O21 tussen 2012 en 2020 compleet gedomineerd, maar heeft met die spelers niks klaargespeeld. Frankrijk doet het bij de jeugd juist matig.
Ik vind dat er genoeg talent aankomt, zeker aangezien je op sommige posities pas over 8-10 jaar weer nieuwe aanwas nodig hebt.
In vorm de beste aanvaller van deze lichting maar wanneer was hij voor het laatst in vorm?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je kon nu eigenlijk wel zien hoezeer een goede Depay gemist wordt en wat hij heeft gedaan voor deze lichting. Niet alleen wat betreft doelpunten maar ook wat betreft creativiteit. Hij zal nooit meer de oude worden waarschijnlijk, maar wordt hier ook wel erg onderschat.
Op welk jeugdtoernooi hebben Frenkie, De Ligt en Van Dijk ooit uitgeblonken?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zoals ik al schrijf, prestaties vind ik op die leeftijd niet interessant, maar ik kan wel zien of spelers een bepaald niveau kunnen gaan halen.
In zijn Lyontijd, daarna is het bergafwaarts gegaan. Je moet hem dan ook uitfaseren, want een Depay die niet in vorm is blijft wel alle ballen opeisen en dominant aanwezig zijn. Stiekem denk ik dat het ook niet slecht zou uitkomen als Van Dijk zich eens met een lichte blessure zou moeten afmelden voor Oranje.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
In vorm de beste aanvaller van deze lichting maar wanneer was hij voor het laatst in vorm?
Niet, maar van De Ligt zag ik op zijn 15e wel dat het een megatalent was. Van Frenkie zagen een hoop anderen dat en laatbloeiers als Van Dijk zul je er altijd wel tussen hebben zitten maar daar moet je niet al te veel op rekenen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op welk jeugdtoernooi hebben Frenkie, De Ligt en Van Dijk ooit uitgeblonken?
Ik weet ook niet wat Koeman gisteren tegen Gakpo heeft gezegd maar was dat speel zoals Depay?quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In zijn Lyontijd, daarna is het bergafwaarts gegaan. Je moet hem dan ook uitfaseren, want een Depay die niet in vorm is blijft wel alle ballen opeisen en dominant aanwezig zijn. Stiekem denk ik dat het ook niet slecht zou uitkomen als Van Dijk zich eens met een lichte blessure zou moeten afmelden voor Oranje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |