vermeld er wel even bij dat het serieus is
Een vriendin van me komt net naar me toe op msn, met de vraag wat er kan gebeuren als een kat een stuk hasj of een kwart pilletje heeft gegeten. Het is een poosje terug gebeurd, en dat beest loopt nu af en toe te flippen, te schuimbekken en kijkt scheel..
Als ze ermee naar de huisarts zou gaan, heeft ze een probleem..
Houdt dit aan bij de kat of gaat het over?
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 11-02-2003 22:12]
[ontopic]
maar goedje hebt een probleem ik zou maar naar de huisarts gaan
quote:Ja, zijn verzot op vis.
Op dinsdag 11 februari 2003 22:14 schreef mattttPUNTnl het volgende:
hij heeft het zelf uit der tas gevist.. je kent katten
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 22:14 schreef ParanoidEv het volgende:
Wie gaat er nou naar de huisarts met een kat
quote:idd, wat heeft die arts er nou voor baat bij dat aan dr ouders te zegge
Op dinsdag 11 februari 2003 22:21 schreef panic_ het volgende:
Een huisarts heeft toch een zwijgplicht, zal dat ook gelden voor een dierenarts?
Naar de dierenarts ermee.
En dit topic gaat naar F&F.
ff copy paste van wat ze zei
quote:maargoed, dat komt ze morgen zelf uit leggen
mijn tas lag op de grond en alles wat r inzat was eruit gevallen...en t is nie egt een geheim ofzo dat k drugs heb gebruikt...en mn kat eet egt alles
Ik geloof helemaal niks van dit verhaal! En anders, hash maakt niet uit, als een kat een xtc helemaal opeet is deze waarschijnlijk binnen een uur dood.
quote:Inderdaad, heeft die kat niet last van epilepsi?
Op dinsdag 11 februari 2003 22:30 schreef Conflict het volgende:
En ze weten niet of het hash of een pilletje isIk geloof helemaal niks van dit verhaal! En anders, hash maakt niet uit, als een kat een xtc helemaal opeet is deze waarschijnlijk binnen een uur dood.
quote:Naar de dierenarts ermee en daar opbiechten wat er is gebeurd! Ik weet niet welke problemen ze krijgt, maar geen enkel probleem rechtvaardigt dierenleed.
Op dinsdag 11 februari 2003 22:10 schreef mattttPUNTnl het volgende:
en ik zou bij god niet weten waar ik hem moet stellen, dus doe het maar hier..vermeld er wel even bij dat het serieus is
Een vriendin van me komt net naar me toe op msn, met de vraag wat er kan gebeuren als een kat een stuk hasj of een kwart pilletje heeft gegeten. Het is een poosje terug gebeurd, en dat beest loopt nu af en toe te flippen, te schuimbekken en kijkt scheel..
xtc?
Onmiddelijk naar de dierenarts, een half pilltje is voldoende voor een wat lichter volwassen mens, voor een kat is dat een enorme overdosering........
Daarbij kunnen dieren heel vreemd op dit soort dingen reageren.
Risiko's die je loopt: dood, lever-/nierbeschadigingen, hartproblemen, hoge bleoddruk enz.
Wiet is het probleem niet een volwassen mens moet 750 kilo wiet eten voor het toxisch word, van een klein brokje heeft een kat geen last behalve dat ie er misschien gek van gaat doen.
Schuimbekken hoort niet bij de symptomen van wiet/hasj....
Kwijlen kan, maar zal niet extreem zijn.
Schaamte, rot op met je schaamte dan moet je dat spul niet in huis hebben, dus heel snel naar dierenarts.
quote:Absoluut mee eens!!
Op dinsdag 11 februari 2003 23:35 schreef Valkyre het volgende:[..]
Naar de dierenarts ermee en daar opbiechten wat er is gebeurd! Ik weet niet welke problemen ze krijgt, maar geen enkel probleem rechtvaardigt dierenleed.
quote:inderdaad, geen enkel dier eet vrijwillig een XTC pil,
Op dinsdag 11 februari 2003 22:16 schreef EggsTC het volgende:
Weet je hoe een pilletje smaakt?
Geloof mij, een kat eet dat echt niet op!
dus klinkt als een uit de hand gelopen grap,
erg naar, erg misdadig.
quote:Dit is niet per definitie waar.
Op woensdag 12 februari 2003 13:17 schreef extreme het volgende:[..]
inderdaad, geen enkel dier eet vrijwillig een XTC pil,
dus klinkt als een uit de hand gelopen grap,
erg naar, erg misdadig.
Kennisen van mij hebben een rottweiler teef en een dobermann reu.
Die dobermann reu heeft ook weleens een pilletje gejat en opgevreten.
Ze hebben hem toen gelijk wat zout gegeven(dat laat een dier braken) en zijn gelijk naar de dierenarts gegaan.
Gelukkig waren ze er gelijk bij en hebben ze hem gelijk laten kotsen, dus hij is er goed vanaf gekomen.
Maar als hun spul in huis hebben moet dat echt heel erg goed opgeborgen worden, want als die reu de kans krijgt vreet hij het op.
Maar het is waar, de meeste dieren zullen echt niet vrijwillig zo'n goor pilletje opeten(want ze zijn echt goor).
Wiet heb ik wel vaker gehoort dat dieren dat opvreten, maar dat kan weinig kwaad.
Goed is het niet dus je moet het ten alle tijden verkomen, maar het dier houdt er niets aan over.
quote:Volgens mij gaat ie achteruit lopen enzo ...als ie dat gaat doen is het bijna over..........(met de kat)......
en ik zou bij god niet weten waar ik hem moet stellen, dus doe het maar hier..vermeld er wel even bij dat het serieus is
quote:Ik vraag me af wie er een probleem heeft. De dierenarts ( als je te veel van die rotzooi slikt dan kun je het vergeten zijn maar met een dier ga je naar de dierenarts dus niet naar de huisarts) gaat je vast niet aangeven voor een pilletje tsss ik snap niet dat ze (die vriendin) nog gezellig op MSN zit te kletsen maar goed vergissen is dierenlijk eeeeeh menselijk natuurlijk ..zucht.
quote:Je hand op de nek, met wijsvinger en duim van diezelfde hand tussen de tanden en kop achterover trekken (precies verticaal). Dan met je andere hand het pilletje achterop de tong gooien. Beessie ff vasthouden tot je zeker weet dat ze het ingslikt hebben (ze zijn slim
Op dinsdag 11 februari 2003 23:21 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg bijna niet eens een pilletje in mijn kat wat voor haar bedoeld is, laat staan dat ze vrijwillig 'vreemde' pilletjes zou gaan eten. Maar misschien zijn er minder kritische katten.
Die ging alleen maar heel hard rennen....
Verder heeft deze hond geen last meer voor zover dat door mij ingeschat kan worden.
quote:inderdaad...geen hond die een pilletje lust...
Op dinsdag 11 februari 2003 22:16 schreef EggsTC het volgende:
Weet je hoe een pilletje smaakt?
Geloof mij, een kat eet dat echt niet op!
quote:je kunt appels niet met peren vergelijken..onze hond zou ook een pilletje opeten..maar katten zijn veel kieskeuriger..
Op woensdag 12 februari 2003 15:43 schreef erodome het volgende:[..]
Dit is niet per definitie waar.
Kennisen van mij hebben een rottweiler teef en een dobermann reu.
Die dobermann reu heeft ook weleens een pilletje gejat en opgevreten.
ik denk dat het weinig zin heeft om naar de dierenarts te gaan als het langer dan 1 uur geleden is....hij kan er niks meer aan veranderen..
hooguit wat antidepressiva
quote:... die snap ik dus ook niet.
Maar goed, dat beest zal 't nog wel doen, anders hadden we 't hier wel gelezen...
quote:Het verschil tussen een onwijze grote hond en een kat is toch wel enorm.
Op donderdag 13 februari 2003 03:11 schreef lapsus het volgende:
Er is tenminste een dier dat wel een pilletje heeft opgegeten: een onwijs grote hond uit Lelystad.Die ging alleen maar heel hard rennen....
Verder heeft deze hond geen last meer voor zover dat door mij ingeschat kan worden.
Een gemiddelde kat weegt ergens tussen de 3 en de 6 kilo.
Een flinke hond komt al snel op minimaal 35 kilo.
Dus een kat overdoseer je veel sneller dan een grote hond...
Lever en nier beschadigingen hoef je trouwens helemaal niet gelijk op te merken, dat kan heel sluipend gaan...........
De enige manier dat je er zeker van kan zijn dat er geen beschadigingen zijn is door een bloedtest te laten doen...
Honden en katten verschillen idd, maar het kan nogsteeds dat een kat zo gek is om het idd op te eten, het ene dier is het andere dier niet...
Zo eet mijn kruising siamees als ze de kans krijgt elestiekjes en condooms op, dat is nu ook niet bepaald goed voor haar gezondheid en echt lekker smaken doet rubber ook niet zou je denken...
Ik bedoel maar... je ziet zo'n beest hasj of een pilletje eten.. dan bel je toch meteen de dierenarts of dierenambulance?! Maar nee hoor, gewoon niks doen is veel makkelijker natuurlijk. En later zie je dat dat beest raar gaat doen en schuimbekken... en belt ze dan de dierenarts? Nee, stel je voor, want dan heeft ZIJ een probleem. En die arme kat dan?
Onverantwoordelijke mensen ->
quote:Hier ben ik het 100% mee eens !!!
Op vrijdag 14 februari 2003 14:43 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Sommige mensen zouden echt geen huisdieren moeten hebben.![]()
Ik bedoel maar... je ziet zo'n beest hasj of een pilletje eten.. dan bel je toch meteen de dierenarts of dierenambulance?! Maar nee hoor, gewoon niks doen is veel makkelijker natuurlijk. En later zie je dat dat beest raar gaat doen en schuimbekken... en belt ze dan de dierenarts? Nee, stel je voor, want dan heeft ZIJ een probleem. En die arme kat dan?
![]()
Onverantwoordelijke mensen ->
XTC, ik geloof er geen fuk van dat een kat dat zelf opeet.
dat heft ze hem dan gevoerd, en als je naar de dierenarts zou gaan hoop ik dat ie haar kat houd
en als ze van plan is oopit kinderen te nemen, heeft ze nu bewezen dat ze daarvoor niet verantwoordelijk genoeg is.
quote:Ongeplaatste opmerking...
Op dinsdag 25 maart 2003 08:51 schreef Wolter het volgende:
Had die kat em maar moeten testen voor ze em op at..
En erodome, at een doberman uit zichzelf een xtc pil op??
Sorrie, maar dat geloof ik niet.
quote:Het is toch echt waar....
Op donderdag 27 maart 2003 14:14 schreef EggsTC het volgende:[..]
Ongeplaatste opmerking...
En erodome, at een doberman uit zichzelf een xtc pil op??
Sorrie, maar dat geloof ik niet.
Vergeet alleen niet dat een kwartje voor een kat net zoveel is als bijv. 10 pillen voor een mens.
Straks zie je die kat met een kale knar en een trainingspak aan, door de kamer stuiteren.
quote:Bij de huisarts wel denk ik
Op dinsdag 11 februari 2003 22:10 schreef mattttPUNTnl het volgende:Als ze ermee naar de huisarts zou gaan, heeft ze een probleem..
Bij de mens gaat het over dus bij de kat ook
maar omdat ie kleiner is zal het wat langer duren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |