Van gedachte veranderd mede omdat ik een mail kreeg dat het 8 weken zou duren voordat ik mn scooter zou krijgen. Segway een weekjequote:Op woensdag 14 juni 2023 13:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Niets toevoegende reactie dus mijn excuses maar ik moest wel even lachen om deze extreme impulsiviteit .
Ik denk dat dit geen stand houd in een rechtszaak, als de scooter geconfigureerd is met de keuzeopties op de website. Dus als die accu en windscherm gewoon te kiezen was op het scherm is het niet speciaal op maat gemaakt of besteld.quote:brommers, scooters worden op uwmaat besteld
Ik denk het niet alleen, ik weet het wel zeker. Een andere accu maakt het niet ineens maatwerk, maar je ziet dit soort grappen wel vaker.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat dit geen stand houd in een rechtszaak, als de scooter geconfigureerd is met de keuzeopties op de website. Dus als die accu en windscherm gewoon te kiezen was op het scherm is het niet speciaal op maat gemaakt of besteld.
Ik snap het wel. Ik heb zelf ooit de aankoop van een fiets snel willen laten annuleren nadat ik erachter kwam dat de levertijd veel langer was dan verwacht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:17 schreef Gunner het volgende:
Wel opvallend dat er zoveel mensen impulsief zijn (in die links) en na een paar uur weer annuleren.
Dat is de theorie. Als ik die topics zo allemaal lees (en ik heb in 2018 ero ok in gereageerd) is dat niet voldoende en zal je het idd juridisch moeten maken. Van een annuleringsbriefje zijn ze niet onder de indruk, die hebben ze wss al tientallen van gehad.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:21 schreef DJKoster het volgende:
Herroepingsrecht. Klaar.
Nog eens duidelijk mailen dat je gebruik maakt van het herroepingsrecht op je gehele order en je hierbij vanuit gaat dat de zaak is afgesloten.
Verdere communicatie enkel via mail doen zodat je bewijs hebt, mocht het ooit een juridisch ding worden.
Ik ging er wel vanuit dat TS nog niets betaald heeft. En dan mag het bedrijf hoog en laag schreeuwen, maar krijgen ze geen cent.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is de theorie. Als ik die topics zo allemaal lees (en ik heb in 2018 ero ok in gereageerd) is dat niet voldoende en zal je het idd juridisch moeten maken. Van een annuleringsbriefje zijn ze niet onder de indruk, die hebben ze wss al tientallen van gehad.
DIt lijkt op een businessmodel.
Nee inderdaad. Maar ze vragen heel slim om een aanbetaling, en in sommige gevallen is er zelfs 100% betaald.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik ging er wel vanuit dat TS nog niets betaald heeft. En dan mag het bedrijf hoog en laag schreeuwen, maar krijgen ze geen cent.
Nee de bestelling is geheel online gegaanquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Ik heb zelf ooit de aankoop van een fiets snel willen laten annuleren nadat ik erachter kwam dat de levertijd veel langer was dan verwacht.
@:futzeputze, ben je eigenlijk in de winkel geweest voor het aangaan van de overeenkomst? Ik weet niet of dat voor dit type overeenkomsten verschil uitmaakt, maar normaliter heb je geen recht op herroeping bij aanschaf van een product in een winkel.
Ik heb idd niks betaald. Wel hebben ze een geld bedrag gekregen van SprayPayquote:Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik ging er wel vanuit dat TS nog niets betaald heeft. En dan mag het bedrijf hoog en laag schreeuwen, maar krijgen ze geen cent.
Dan sta je er gelukkig goed voor! Volgende keer eerst even onderzoek doen naar een zaak waar je veel geld uit wilt geven.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:15 schreef futzeputze het volgende:
[..]
Nee de bestelling is geheel online gegaan
[..]
Ik heb idd niks betaald. Wel hebben ze een geld bedrag gekregen van SprayPay
Dank voor je hulp.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de website van Consuwijzer hierover trouwens fijn. Er staan ook voorbeeldbrieven. De enige kosten die je zou kunnen maken, zijn die voor het terugzenden. Daar is hier geen sprake van.
Uit de andere websites met klachten wordt duidelijk dat ze proberen onder het herroepingsrecht uit te komen met 'we hebben een maatdienst' geleverd. Dat hoef je in dit geval niet te accepteren.
Je kunt nog een keer een mail sturen en de voorbeeldbrief van Consuwijzer als basis gebruiken. Uit alle andere verhalen blijkt dat ze op den duur opgeven. En je kunt een melding doen bij Consuwijzer en Klachtenkompas.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:43 schreef futzeputze het volgende:
[..]
Dank voor je hulp.
Zijn er aanvullende stappen die ik moet nemen naast het duidelijk maken aan fast and furious dat ik dat bedrag niet ga betalen?
Ik hev telefonisch contact gehad met spraypay, sympathieke man. Hij vertelde me dat fast and furious de lease overeenkomst moet annuleren en dat zij alleen gaan over de financiën. vroeg me wel om hem op de hoogte te houden over hoe het zou gaanquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Heeft Spraypay je al wat laten horen? Hebben die de lease-overeenkomst wel geannuleerd?
*berijder ....quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:26 schreef Fer het volgende:
Meeste leasemaatschappijen betalen pas uit als de bereider het voertuig heeft geaccepteerd.
Dankjewel. als ze hier geen gehoor aan geven dan toch maar naar de rechter, heb toevallig een familielid die hier met veel plezier werk van zou makenquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt nog een keer een mail sturen en de voorbeeldbrief van Consuwijzer als basis gebruiken. Uit alle andere verhalen blijkt dat ze op den duur opgeven. En je kunt een melding doen bij Consuwijzer en Klachtenkompas.
Misschien maken ze hier wel weer een account aan om te doen alsof ze niet fout zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |