abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209509049
Ik wou een elektrische scooter aanschaffen voor mn werk. Hiervoor kwam ik terecht bij de scooterwinkel fast and furious die lease contracten aanboden voor elektrische scooters. Dit leek me fijn. Ik heb toen een elektrische scooter besteld met een windscherm en extra sterke accu. Dit was toen allemaal rond en bevestigd, ook bij spraypay (leen bedrijf voor de lease).

10 minuten na het bevestigen van de lease ben ik van gedachte veranderd en heb toen een mail gestuurd naar Fast and Furious en Spraypay om het lease contract te annuleren. Ik vermoed omdat ik er zo snel bij was en het op een zaterdag was ze inprincipe geen kosten hebben gemaakt. Heb ze de maandag ochtend gelijk gebeld en kreeg toen te horen dat er 250 euro annuleringskosten erbij komen kijken.

Alleen krijg ik nu te horen dat ze 25% van het aankoopbedrag willen als annuleringskosten. Op hun website staat zelf 250 euro. Mogen ze dit zomaar doen?

Wat zijn de vervolgstappen die ik kan nemen? Ik heb tot nu toe niks betaald maar ik vermoed dat ze geld hebben ontvangen van het lease bedrijf spraypay, dit zouden ze gewoon moeten terugstorten naar hun ga ik vanuit?

[ Bericht 2% gewijzigd door futzeputze op 15-06-2023 14:33:18 ]
pi_209509164
Niets toevoegende reactie dus mijn excuses maar ik moest wel even lachen om deze extreme impulsiviteit .
pi_209509299
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Niets toevoegende reactie dus mijn excuses maar ik moest wel even lachen om deze extreme impulsiviteit .
Van gedachte veranderd mede omdat ik een mail kreeg dat het 8 weken zou duren voordat ik mn scooter zou krijgen. Segway een weekje
pi_209509370
quote:
brommers, scooters worden op uwmaat besteld
Ik denk dat dit geen stand houd in een rechtszaak, als de scooter geconfigureerd is met de keuzeopties op de website. Dus als die accu en windscherm gewoon te kiezen was op het scherm is het niet speciaal op maat gemaakt of besteld.
.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:13:30 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209509381
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:12 schreef Fer het volgende:

[..]
Ik denk dat dit geen stand houd in een rechtszaak, als de scooter geconfigureerd is met de keuzeopties op de website. Dus als die accu en windscherm gewoon te kiezen was op het scherm is het niet speciaal op maat gemaakt of besteld.
Ik denk het niet alleen, ik weet het wel zeker. Een andere accu maakt het niet ineens maatwerk, maar je ziet dit soort grappen wel vaker.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209509383
Ik denk dat dit interessant voor je is: Pas op voor Fast & Furious Scooters (El Caballo B.V.)

En: WGR / Fast Furious Scooters steelt 250 euro?
En: WGR / Fast furious scooters weigert te annuleren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Claudia_x op 14-06-2023 15:32:49 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:17:52 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209509427
Wel opvallend dat er zoveel mensen impulsief zijn (in die links) en na een paar uur weer annuleren.
pi_209509445
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:17 schreef Gunner het volgende:
Wel opvallend dat er zoveel mensen impulsief zijn (in die links) en na een paar uur weer annuleren.
Ik snap het wel. Ik heb zelf ooit de aankoop van een fiets snel willen laten annuleren nadat ik erachter kwam dat de levertijd veel langer was dan verwacht.

@futzeputze, ben je eigenlijk in de winkel geweest voor het aangaan van de overeenkomst? Ik weet niet of dat voor dit type overeenkomsten verschil uitmaakt, maar normaliter heb je geen recht op herroeping bij aanschaf van een product in een winkel.
pi_209509469
Herroepingsrecht. Klaar.

Nog eens duidelijk mailen dat je gebruik maakt van het herroepingsrecht op je gehele order en je hierbij vanuit gaat dat de zaak is afgesloten.

Verdere communicatie enkel via mail doen zodat je bewijs hebt, mocht het ooit een juridisch ding worden.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:26:42 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209509525
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:21 schreef DJKoster het volgende:
Herroepingsrecht. Klaar.

Nog eens duidelijk mailen dat je gebruik maakt van het herroepingsrecht op je gehele order en je hierbij vanuit gaat dat de zaak is afgesloten.

Verdere communicatie enkel via mail doen zodat je bewijs hebt, mocht het ooit een juridisch ding worden.
Dat is de theorie. Als ik die topics zo allemaal lees (en ik heb in 2018 ero ok in gereageerd) is dat niet voldoende en zal je het idd juridisch moeten maken. Van een annuleringsbriefje zijn ze niet onder de indruk, die hebben ze wss al tientallen van gehad.

DIt lijkt op een businessmodel.
pi_209509665
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:26 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is de theorie. Als ik die topics zo allemaal lees (en ik heb in 2018 ero ok in gereageerd) is dat niet voldoende en zal je het idd juridisch moeten maken. Van een annuleringsbriefje zijn ze niet onder de indruk, die hebben ze wss al tientallen van gehad.

DIt lijkt op een businessmodel.
Ik ging er wel vanuit dat TS nog niets betaald heeft. En dan mag het bedrijf hoog en laag schreeuwen, maar krijgen ze geen cent.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:41:38 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209509691
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Ik ging er wel vanuit dat TS nog niets betaald heeft. En dan mag het bedrijf hoog en laag schreeuwen, maar krijgen ze geen cent.
Nee inderdaad. Maar ze vragen heel slim om een aanbetaling, en in sommige gevallen is er zelfs 100% betaald.
pi_209509888
Dit is een non-issue. Wettelijke bedenktijd bij koop op afstand.

Heb je al iets betaald TS?
pi_209509954
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap het wel. Ik heb zelf ooit de aankoop van een fiets snel willen laten annuleren nadat ik erachter kwam dat de levertijd veel langer was dan verwacht.

@:futzeputze, ben je eigenlijk in de winkel geweest voor het aangaan van de overeenkomst? Ik weet niet of dat voor dit type overeenkomsten verschil uitmaakt, maar normaliter heb je geen recht op herroeping bij aanschaf van een product in een winkel.
Nee de bestelling is geheel online gegaan

quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:39 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Ik heb idd niks betaald. Wel hebben ze een geld bedrag gekregen van SprayPay
pi_209509972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:15 schreef futzeputze het volgende:

[..]
Nee de bestelling is geheel online gegaan
[..]
Ik heb idd niks betaald. Wel hebben ze een geld bedrag gekregen van SprayPay
Dan sta je er gelukkig goed voor! Volgende keer eerst even onderzoek doen naar een zaak waar je veel geld uit wilt geven.

Overigens staat het recht op herroeping ook beschreven in de algemene voorwaarden van SprayPay.
pi_209510037
Ik vind de website van Consuwijzer hierover trouwens fijn. Er staan ook voorbeeldbrieven. De enige kosten die je zou kunnen maken, zijn die voor het terugzenden. Daar is hier geen sprake van.

Uit de andere websites met klachten wordt duidelijk dat ze proberen onder het herroepingsrecht uit te komen met 'we hebben een maatdienst' geleverd. Dat hoef je in dit geval niet te accepteren.
pi_209510196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de website van Consuwijzer hierover trouwens fijn. Er staan ook voorbeeldbrieven. De enige kosten die je zou kunnen maken, zijn die voor het terugzenden. Daar is hier geen sprake van.

Uit de andere websites met klachten wordt duidelijk dat ze proberen onder het herroepingsrecht uit te komen met 'we hebben een maatdienst' geleverd. Dat hoef je in dit geval niet te accepteren.
Dank voor je hulp.

Zijn er aanvullende stappen die ik moet nemen naast het duidelijk maken aan fast and furious dat ik dat bedrag niet ga betalen?
  woensdag 14 juni 2023 @ 15:48:38 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209510227
Heeft Spraypay je al wat laten horen? Hebben die de lease-overeenkomst wel geannuleerd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_209510290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:43 schreef futzeputze het volgende:

[..]
Dank voor je hulp.

Zijn er aanvullende stappen die ik moet nemen naast het duidelijk maken aan fast and furious dat ik dat bedrag niet ga betalen?
Je kunt nog een keer een mail sturen en de voorbeeldbrief van Consuwijzer als basis gebruiken. Uit alle andere verhalen blijkt dat ze op den duur opgeven. En je kunt een melding doen bij Consuwijzer en Klachtenkompas.

Misschien maken ze hier wel weer een account aan om te doen alsof ze niet fout zitten. :+

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 14-06-2023 16:02:16 ]
pi_209510306
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Heeft Spraypay je al wat laten horen? Hebben die de lease-overeenkomst wel geannuleerd?
Ik hev telefonisch contact gehad met spraypay, sympathieke man. Hij vertelde me dat fast and furious de lease overeenkomst moet annuleren en dat zij alleen gaan over de financiën. vroeg me wel om hem op de hoogte te houden over hoe het zou gaan
pi_209510536
Meeste leasemaatschappijen betalen pas uit als de bereider het voertuig heeft geaccepteerd.
.
  Spellchecker woensdag 14 juni 2023 @ 16:36:05 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209510616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:26 schreef Fer het volgende:
Meeste leasemaatschappijen betalen pas uit als de bereider het voertuig heeft geaccepteerd.
*berijder ....
  woensdag 14 juni 2023 @ 16:38:42 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_209510637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef maily het volgende:

[..]
*berijder ....
Met een bereider is er wel weer sprake van maatwerk.
pi_209510671
Sowieso iets willen aanschaffen en/of leasen bij een bedrijf met een naam zoals dat :')
Dan vraag je er ook wel om.

Paul Walker draait zich om in zijn graf.
pi_209511071
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je kunt nog een keer een mail sturen en de voorbeeldbrief van Consuwijzer als basis gebruiken. Uit alle andere verhalen blijkt dat ze op den duur opgeven. En je kunt een melding doen bij Consuwijzer en Klachtenkompas.

Misschien maken ze hier wel weer een account aan om te doen alsof ze niet fout zitten. :+
Dankjewel. als ze hier geen gehoor aan geven dan toch maar naar de rechter, heb toevallig een familielid die hier met veel plezier werk van zou maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')