abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2023 @ 23:18:10 #1
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_209504296
En nog onbewust ook _O-

Tldr in het NL:

Messi reist naar China met zijn Spaanse paspoort.
Met een Spaans paspoort kun je zonder visum naar Taiwan.
Messi wordt op het vliegveld In Beijing staande gehouden door de douane.
Oprecht verward vraagt Messi vervolgens:
‘Is Taiwan not China?’

:D

Messi 1 - CCP 0

quote:
Lionel Messi faced a issue at Beijing Airport when he was stopped at border control for trying to use his Spanish passport instead of his Argentine one.

The 35-year-old Argentine international arrived in China via a private jet over the weekend, accompanied by his “bodyguard" and a group of friends, to join his international teammates in preparation for a friendly match against Australia on Thursday.

However, upon his arrival in Beijing, a video circulating on social media showed Messi surrounded by several police officers. He was seen clutching his passport while discussing the matter with them.

Local Chinese media reported that the problem arose from Messi’s use of the incorrect passport. According to UK-based Mirror, Messi believed his Spanish passport would allow him to travel to Taiwan, assuming it would also be valid for China.

He was quoted as saying, “Is Taiwan not China?"

Despite representing the Argentine national team, Messi reportedly did not have his Argentine passport with him at the time.
According to the reports, Messi faced a slight delay of two additional hours before eventually being granted a visa and allowed to proceed.
Bron

POLL
Géén Oostenrijkse schilder
  dinsdag 13 juni 2023 @ 23:26:24 #2
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209504358
ehm als hij dacht dat Taiwan China is, dan moet China hier toch blij mee zijn? want volgens mij ziet China Taiwan echt als hun eigen land.
graag op anoniem
pi_209504666
Messi :')
Voetballen bij middenmotor Inter Miami in een competitie dat vele malen zwakker is dan de Nederlandse :')
Dan zwijgen we nog over de max. capaciteit van 18.000 man in hun stadion.

Alles is toch te klein voor Messi? Binnen 3 jaartjes is Inter Miami failliet! Het geld wordt alleen al opgebrand aan het loon van Messi.
Cindy De Vuyst
pi_209505266
Messi kan de vinkentering krijgen

gr gr Wappie W.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 14 juni 2023 @ 07:26:19 #5
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_209505368
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 23:26 schreef KingRoland het volgende:
ehm als hij dacht dat Taiwan China is, dan moet China hier toch blij mee zijn? want volgens mij ziet China Taiwan echt als hun eigen land.
Dat is godnondejus het hele onderwerp :D
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juni 2023 @ 09:40:33 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_209506575
Volgens mij is ie zwakbegaafd.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209506649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 00:42 schreef einzeinz het volgende:
Alles is toch te klein voor Messi?
Doorgaan is alles te groot voor hem.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_209507109
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 23:26 schreef KingRoland het volgende:
Nee. Taiwan (formeel de Republiek China / Republic of China) is namelijk nog steeds van mening dat zij de enige rechtmatige bestuurders en vertegenwoordigers zijn van heel China en dat de communistische leiders van de Chinese Volksrepubliek illegaal aan de macht zijn gekomen na de Chinese burgeroorlog, waarbij de regering van de RoC in 1949 naar Taiwan is verdreven. Tussen 1945 en 1971 vertegenwoordigde Taiwan / RoC overigens nog steeds heel China in de VN. Na het aannemen van Resolutie 2758 werd de Chinese Volksrepubliek de vertegenwoodiger van China in de VN.

Door zoals Messi te doen alsof de regels van Taiwan voor heel China gelden, onderschrijf je (onbewust) deze notie van de Taiwanese regering die stelt dat zij heel China vertegenwoordigen, waar Bejing uiteraard niets van wil weten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 14-06-2023 10:37:43 ]
PWBF
pi_209507311
Volgens mij denkt Taiwan ook dat het China is, vraag maar aan de VN.

quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Doorgaan is alles te groot voor hem.
Inderdaad, klein van geest is ie. Grootsheid is precies wat Messi niet heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209507426
Land China bestaat uit twee stukken: Taiwan en West-Taiwan. gg ez
pi_209507510
Tijdens het grootste deel van zijn carrière heb ik dit mannetje met plezier gevolgd. Sinds zijn move naar PSG, en helemaal sinds het WK in Qatar, ben ik geen fan meer. Jammer dat dit pleurisjong tegen Oranje aan het langste eind trok, met die teringploeg van hem.
pi_209517765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Tijdens het grootste deel van zijn carrière heb ik dit mannetje met plezier gevolgd. Sinds zijn move naar PSG, en helemaal sinds het WK in Qatar, ben ik geen fan meer. Jammer dat dit pleurisjong tegen Oranje aan het langste eind trok, met die teringploeg van hem.
Troost je, zijn carrière is al voorbij van toen hij naar PSG trok.
Ok, bij Inter Miami zal hij veel tot scoren komen maar dat zou hij bij PEC Zwolle ook doen!
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')