Plus dat de wind eindelijk gaat draaien.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:09 schreef Red_85 het volgende:
Volgende week wel wat regen op de borden...
https://www.yr.no/en/fore(...)ands/De%20Bilt%20Aws
In Malta regent het de laatste tijd ook opvallend vaak. Met een laffe temperatuur van 25 graden. Echt bizar zo koud als het is...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Heerlijk weer in Nl.![]()
En in Spanje regent het
over een maand komt het met bakken naar beneden , ga maar vast een boot regelenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:08 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind de hitte heerlijk, het mag alleen wel wat vaker gaan regenen.
Een Ark?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
over een maand komt het met bakken naar beneden , ga maar vast een boot regelen
Oeh, dan kan ik mijn tuin wel opgeven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
over een maand komt het met bakken naar beneden , ga maar vast een boot regelen
Niet best.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
We hebben morgen een droogterecord:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gterecord-buienradar
Het droge, zomerse weer in Nederland blijft voorlopig aanhouden. De temperatuur zal de komende dagen niet de 30 graden aantikken, maar 'het blijft gewoon zomers', zegt meteoroloog Marjon de Hond van Buienradar. "We gaan het recordaantal dagen zonder neerslag verbreken."
Vanwege een enorm hogedrukgebied boven Noord-Europa blijft er maar warme en droge lucht naar Nederland stromen. Gemiddeld komt de temperatuur de komende dagen rond de 26 graden uit. "In het zuiden is het dan nog een paar graden warmer, op de Wadden juist wat koeler", zegt De Hond.
De wind waait uit het oosten tot noordoosten en is matig, in het Waddengebied kan het wat steviger waaien.
Voor mensen die 's nachts steeds wakker worden door de warmte in huis, is er wat beter nieuws. "Vanaf donderdag worden de nachten een beetje aangenamer, dan daalt de temperatuur tot een graad of 12."
Droogterecord
Opmerkelijk aan deze periode is het feit dat er al zo lang geen neerslag is gevallen. "Inmiddels hebben we te maken met een gemiddeld neerslagtekort van 122 millimeter; dat ligt nog net onder het niveau van de 5 procent droogste jaren."
Komende week verwacht De Hond ook geen neerslag en dat gaat een record opleveren. Vandaag is de 32ste opeenvolgende dag zonder neerslag in De Bilt. "Het record dat stamt uit 2007 staat op 33 dagen, dus dat record gaat overmorgen gebroken worden."
Geen vocht
De grond is gortdroog, de luchtvochtigheid is erg laag. "Er is geen vocht om te verdampen. De kans op een onweersbui groeit volgende week pas. Maar dat is nog zó ver weg, die verwachting schuift ook steeds wat op."
De regen die uitblijft, heeft ook vervelende gevolgen voor mensen die last hebben van hooikoorts. "De pollenradar blijft 9 of 10 aangeven, het gaat gewoon door. Het wordt pas veel minder als er regen valt of de wind uit de westhoek gaat waaien en dat gebeurt allebei niet."
Feiten zijn woke!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet best.
Oh wacht, nee: wat een hysterie zeg!
Ik snap ook niet helemaal waarom er in dat artikel staat dat het ''opmerkelijk'' is dat het zo lang droog is al. Ik bedoel, in 1981 (even random jaargetal) was het in de zomer immers ook wel een keer een weekje droog!quote:
Ja, zo’n dikke onweersbui aan t einde vd avond.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:08 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vind de hitte heerlijk, het mag alleen wel wat vaker gaan regenen.
Ja maar tante Gerdie zei dat vroeger hun achtertuin in de Sahara veranderde in de zomer! Vroeger was het veel droger!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal waarom er in dat artikel staat dat het ''opmerking'' is dat het zo lang droog is al. Ik bedoel, in 1981 (even random jaargetal) was het in de zomer immers ook wel een keer een weekje droog!
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal waarom er in dat artikel staat dat het ''opmerking'' is dat het zo lang droog is al. Ik bedoel, in 1981 (even random jaargetal) was het in de zomer immers ook wel een keer een weekje droog!
Het heeft al bijna een maand niet geregend en voorlopig komt daar geen verandering in.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat een gelul, het regende hier een paar week geleden nog.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
We hebben morgen een droogterecord:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gterecord-buienradar
Het droge, zomerse weer in Nederland blijft voorlopig aanhouden. De temperatuur zal de komende dagen niet de 30 graden aantikken, maar 'het blijft gewoon zomers', zegt meteoroloog Marjon de Hond van Buienradar. "We gaan het recordaantal dagen zonder neerslag verbreken."
Vanwege een enorm hogedrukgebied boven Noord-Europa blijft er maar warme en droge lucht naar Nederland stromen. Gemiddeld komt de temperatuur de komende dagen rond de 26 graden uit. "In het zuiden is het dan nog een paar graden warmer, op de Wadden juist wat koeler", zegt De Hond.
De wind waait uit het oosten tot noordoosten en is matig, in het Waddengebied kan het wat steviger waaien.
Voor mensen die 's nachts steeds wakker worden door de warmte in huis, is er wat beter nieuws. "Vanaf donderdag worden de nachten een beetje aangenamer, dan daalt de temperatuur tot een graad of 12."
Droogterecord
Opmerkelijk aan deze periode is het feit dat er al zo lang geen neerslag is gevallen. "Inmiddels hebben we te maken met een gemiddeld neerslagtekort van 122 millimeter; dat ligt nog net onder het niveau van de 5 procent droogste jaren."
Komende week verwacht De Hond ook geen neerslag en dat gaat een record opleveren. Vandaag is de 32ste opeenvolgende dag zonder neerslag in De Bilt. "Het record dat stamt uit 2007 staat op 33 dagen, dus dat record gaat overmorgen gebroken worden."
Geen vocht
De grond is gortdroog, de luchtvochtigheid is erg laag. "Er is geen vocht om te verdampen. De kans op een onweersbui groeit volgende week pas. Maar dat is nog zó ver weg, die verwachting schuift ook steeds wat op."
De regen die uitblijft, heeft ook vervelende gevolgen voor mensen die last hebben van hooikoorts. "De pollenradar blijft 9 of 10 aangeven, het gaat gewoon door. Het wordt pas veel minder als er regen valt of de wind uit de westhoek gaat waaien en dat gebeurt allebei niet."
Feiten zijn wel lastig he?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een gelul, het regende hier een paar week geleden nog.
Vroeger duurden de weken langer dan nu!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kennelijk niet in De Bilt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een gelul, het regende hier een paar week geleden nog.
Dit is niet het Biltster nieuws en advertentieblad maar RTL nieuws over Nederland.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Feiten zijn wel lastig he?
Of denk je dat ze bewust een paraplu hebben neergezet in De Bilt ?
Verpest het nou nietquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Wow 33 dagen, heel bijzonder
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |