Dat laatste is misschien ook wel het beste.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd; er mist een hoop informatie.
Maar die gaan we niet meer krijgen denk ik ...
TS terug naar Hotel Mama.
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer allebei zwaaien, zonder het toeteren vooraf
Maar zoals @:Cause-mayhem2 zegt er speelt hier mee dan alleen claxoneren.
Als je goed bent met elkaar is er niets mis meequote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, iedere keer (of regelmatig) toeteren als je langsrijdt is asociaal gedrag.
Vervolgens verwachten dat er ook nog gezwaaid wordt en verontwaardigd zijn dat er niet gezwaaid wordt op jouw toeteren is helemaal bizar.
Dat er heel andere zaken meespelen is ook duidelijk, behalve voor TS kennelijk.
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?
En het is simpel: of het is een weg waar doorgereden wordt (60+) en een toeter heel af en toe niet zo'n kwaad kan, maar dan rij je zo snel dat je helemaal niet ziet dat iemand niet terugzwaait, of het is een weg waar je niet kunt doorrijden (50-) en dan praat je dus over binnen de bebouwde kom en is toeteren om te groeten gewoon zwaar asociaal.
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 10:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heeft ie gezegd. Vrouw belde elke dag ofzo met z'n moeder.
Maar deze TS gaan we niet meer terugzien.
Verder is toeteren wat overdreven, maar even terugzwaaien is wel zo beleefd toch?
Ja, blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?
Als het verplicht is wel ja, maar als het gewoon normaal is omdat je toch bij elkaar om de hoek woont of omdat het gewoon soort van traditie is dan is er niks mis mee. Alleen moet het geen plicht zijn, dus als de vrouw niet elke week daar op bezoek wil dan zou dat prima moeten zijn.quote:Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.
Schoondochter zou de wijkagent kunnen tippen. Dat, als ze nog bonnen moeten schrijven voor hun quotum, er op zonnige dagen 280 euro te halen valt aan de Hoofdweg x op tijdstip y.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:33 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, technisch gezien mag je alleen in noodsituaties je claxon gebruiken. Niet als groet naar een ander.
Het punt is dat als je gewoon zit te zitten het waarschijnlijk helemaal niet opvalt of een bekende langsrijdt, behalve wanneer die bekende gaat lopen toeteren.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.
Dat is echt heel normaal.
Het wordt pas een probleem als het om.iemand gaat die je niet mag, waar je echt geen contact mee wil hebben.
Die ontzettende langdradige bemoeial in de wijk. Waardoor je ineens spontaan binnen wat moet doen.
Maar zelfs bij die sta je niet op om weg te lopen als er al contact is. Hou je het netjes maar kort.
Je rug toe Keren is een zwaar gebaar
Dit is wel wat overdreven, vind ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij verwacht niemand dat moeder een andere route naar haar werk kiest, maar dat de vrouw van TS niet blij is met het Tokkiegedrag van de langsrijdende moeder die iedere keer toetert is niet heel vreemd.
Dat moeder ook nog tegen TS gaat zitten klagen dat zijn vrouw niet terugzwaaide is helemaal bizar, net zoals het gegeven dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden voor het gedrag van zijn vrouw, en dan is dat dus het weglopen terwijl moeder zich als een toetertokkie gedraagt.
Hoe de fuck moet daar excuses voor worden aangeboden richting moeder?
En hoe de fuck ga je sowieso excuses aanbieden voor iemand die dat helemaal niet wil, het is niet dat het zijn kleuterdochter is die iets gedaan heeft wat niet mocht en dat je je als ouder verontschuldigt voor het gedrag van je kind, dit gaat gewoon om een volwassen vrouw.
Een man naar m’n hart.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:53 schreef R16 het volgende:
YTA. Gedeeltelijk.
Een vrouw ervaart de relatie van haar man met z'n moeder altijd als concurrentie. Beide oefenen invloed uit en ze willen vaak beide de grootste invloed uitoefenen. Als je nog door je moeder wordt beinvloed, dan ben je niet toe aan trouwen, dat levert geheid ruzie op. Maak je los van je moeder en richt je op je nieuwe leven met je vrouw. Geef haar de aandacht en invloed die ze verdient en mag verwachten als zijnde jouw vrouw.
En houd rekening met haar gevoelens. Als zij zich bedreigd voelt door je moeder, dan moet je daar wat mee. Je kunt niet gewoon zeggen 'onzin' en doorgaan op de oude voet, alleen omdat jij dat vindt. Zij voelt dit zo en jij moet daar wat mee doen. Ga in overleg, probeer erachter te komen wat haar precies dwarszit en werk daaraan.
En hou op met die wekelijkse bezoekjes. Het is onzinnig om elke week bij je ouders langs te gaan en het is al helemaal onzinnig om dan je partner mee te nemen. Ik zou er ook niet op zitten te wachten om elke week een keer bij m'n schoonouders te moeten eten. Daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.
Wat betreft dat toeteren, je kunt je moeder toch uitleggen dat je vrouw dat vervelend vindt en of ze ermee wil stoppen?
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Elke week ruzie en dat het zo je neusgaten uit komt dat je demonstratief opstaat en wegloopt als iemand voorbij komt is niet best.
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.
Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:
[..]
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.
Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
Ook zoiets raars ja. Waarom zou TS excuses maken voor zn vrouw? Hij had beter aan haar kunnen vragen waarom ze zo doetquote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.
En dat moeder vervolgens ook nog ging zitten stoken met het "Ik wilde het niet zeggen maar..." spelletje.
Precies. En opeens is dat allemaal veranderd na het ja-woord?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:43 schreef maily het volgende:
[..]
Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Da's de snelste manier om op een scheiding af te stevenen.
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.
Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geėscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geėscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.
TS schrijft dat het mis ging vanaf het samenwonen. Haar verwachting dat zij centraler zou komen te staan in zijn leven lijkt me niet zo raar. Mogelijk deed TS het tegenovergestelde: haar aanwezigheid voor lief nemen en haar minder aandacht geven.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.
En da's natuurlijk niet de juiste reden om te trouwen.
Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.
Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.
Als dit trouwens echt een reden tot scheiding is, dan zijn er toch al strubbelingen in het huwelijk. Dan moet je het juist uitpraten of je afvragen waarom je in godsnaam met haar getrouwd bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |