abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209496826
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd; er mist een hoop informatie.

Maar die gaan we niet meer krijgen denk ik ...

TS terug naar Hotel Mama.
Dat laatste is misschien ook wel het beste.

Elke week ruzie en dat het zo je neusgaten uit komt dat je demonstratief opstaat en wegloopt als iemand voorbij komt is niet best.

Zo moet je niet willen leven.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:12:37 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209496831
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer allebei zwaaien, zonder het toeteren vooraf :)

Maar zoals @:Cause-mayhem2 zegt er speelt hier mee dan alleen claxoneren.
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?

En het is simpel: of het is een weg waar doorgereden wordt (60+) en een toeter heel af en toe niet zo'n kwaad kan, maar dan rij je zo snel dat je helemaal niet ziet dat iemand niet terugzwaait, of het is een weg waar je niet kunt doorrijden (50-) en dan praat je dus over binnen de bebouwde kom en is toeteren om te groeten gewoon zwaar asociaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:22:10 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_209496916
Mbt de OP
Als je vrouw geen zin (meer) heeft om naar je ouders te gaan, dan heb je dit ook te respecteren. Verplicht haar dan niet om altijd maar mee te gaan. Vraag haar evt om de reden waarom ze het niet meer wil. Misschien is er iets voorgevallen, misschien vind ze het te vaak, misschien heeft ze een break nodig.

Ik heb bij mijn relatie al vroeg aangegeven dat ik echt niet vaak meega naar zijn ouders (hij ging toen bijna elke week / om de week). Mijn eigen ouders zie ik een stuk minder vaak, dus zou zeker niet altijd mee gaan.
Vond hij gelukkig geen probleem en in de praktijk komt het erop neer dat ik bijna altijd wel meega (ze hebben een hond O+ )

Mbt het zwaaien.. Als het dagelijks zou zijn, zou ik er gek van worden. Misschien is het enkel een zwaai, maar ik wil niet dagelijks 'bekeken' worden hoe ik lekker thuis zit / voor het huis zit, door m'n schoonouders.
Zou het liefst hebben dat zij dan evt een andere route zouden rijden, of ik zou zelf op die tijdstippen misschien niet meer buiten zitten.
pi_209496964
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, iedere keer (of regelmatig) toeteren als je langsrijdt is asociaal gedrag.

Vervolgens verwachten dat er ook nog gezwaaid wordt en verontwaardigd zijn dat er niet gezwaaid wordt op jouw toeteren is helemaal bizar.

Dat er heel andere zaken meespelen is ook duidelijk, behalve voor TS kennelijk.
Als je goed bent met elkaar is er niets mis mee

Het is meer dat het zover is gekomen dat zelfs dat al teveel is, het voelt als een soort van pesten.

Het gebeurd mij regelmatig dat iemand even de claxon aanraakt en zwaait in het voorbij gaan. Als ik in mijn tuin ben of onderweg ben. Dat is echt geen probleem, ik groet hun ook graag. Even naast me rijden of stoppen voor een kort praatje gebeurd ook (binnen de woonkern of op plaatsen waar dat geen hinder oplevert). Even knipperen met de lichten gebeurd ook bv.

Maar niets daarvan irriteert en zeker niet in de mate dat ik me omdraai en weg loop. Want dat is een gebaar dat overeenkomt met een dikke middelvinger.
Over asociaal gesproken....

Wie in dit verhaal asociaal is is niet duidelijk. Dat contact niet gewenst is wel.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:33:52 #155
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209497021
Nou ja, technisch gezien mag je alleen in noodsituaties je claxon gebruiken. Niet als groet naar een ander.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209497055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Want als je in je tuin zit dan zit je de hele tijd te wachten tot je kunt zwaaien naar de auto van een bekende?

En het is simpel: of het is een weg waar doorgereden wordt (60+) en een toeter heel af en toe niet zo'n kwaad kan, maar dan rij je zo snel dat je helemaal niet ziet dat iemand niet terugzwaait, of het is een weg waar je niet kunt doorrijden (50-) en dan praat je dus over binnen de bebouwde kom en is toeteren om te groeten gewoon zwaar asociaal.
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.

Dat is echt heel normaal.

Het wordt pas een probleem als het om.iemand gaat die je niet mag, waar je echt geen contact mee wil hebben.

Die ontzettende langdradige bemoeial in de wijk. Waardoor je ineens spontaan binnen wat moet doen.
Maar zelfs bij die sta je niet op om weg te lopen als er al contact is. Hou je het netjes maar kort.

Je rug toe Keren is een zwaar gebaar
pi_209497650
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Heeft ie gezegd. Vrouw belde elke dag ofzo met z'n moeder.

Maar deze TS gaan we niet meer terugzien.

Verder is toeteren wat overdreven, maar even terugzwaaien is wel zo beleefd toch?
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:01:29 #158
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209497710
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze belde elke dag zijn moeder en nu is het een probleem?
Ja, blijkbaar.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209497829
Hmmm al 1,5 dag geen reactie van ts terwijl hij ca 5 uur geleden hier nog was op fok.

Zal ts het niet meer lezen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209498268
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Mooi man, voor het huis zitten. ^O^
Biertje in de hand en zwaaien naar bekenden :w
pi_209498322
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 12:47 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
1x per week verplicht vind ik zelfs ongezond.
Als het verplicht is wel ja, maar als het gewoon normaal is omdat je toch bij elkaar om de hoek woont of omdat het gewoon soort van traditie is dan is er niks mis mee. Alleen moet het geen plicht zijn, dus als de vrouw niet elke week daar op bezoek wil dan zou dat prima moeten zijn.

Wat ik niet snap aan het hele verhaal is dat de vrouw voordat ze trouwden elke dag met zijn moeder belde? Elke dag bellen met de moeder van je man. Waarom? En nadat ze getrouwd zijn, werd dat opeens anders en vind ze zelfs 1x in de week op bezoek gaan teveel?

Dan vraag ik me af: wat is er precies gebeurd dat het nu zo uit de hand looopt dat zelf een toeter en wat gezwaai al een demonstratief weglopen betekent?

[ Bericht 30% gewijzigd door Inbox op 13-06-2023 14:29:24 ]
  dinsdag 13 juni 2023 @ 14:55:09 #162
481998 K21
Cappuccino
pi_209498688
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:33 schreef Gunner het volgende:
Nou ja, technisch gezien mag je alleen in noodsituaties je claxon gebruiken. Niet als groet naar een ander.
Schoondochter zou de wijkagent kunnen tippen. Dat, als ze nog bonnen moeten schrijven voor hun quotum, er op zonnige dagen 280 euro te halen valt aan de Hoofdweg x op tijdstip y. :9
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:23:12 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209498934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk zit je daar niet klaar voor. Je doet gewoon je ding en iemand die je kent komt voorbij, groet even en gaat door.

Dat is echt heel normaal.

Het wordt pas een probleem als het om.iemand gaat die je niet mag, waar je echt geen contact mee wil hebben.

Die ontzettende langdradige bemoeial in de wijk. Waardoor je ineens spontaan binnen wat moet doen.
Maar zelfs bij die sta je niet op om weg te lopen als er al contact is. Hou je het netjes maar kort.

Je rug toe Keren is een zwaar gebaar
Het punt is dat als je gewoon zit te zitten het waarschijnlijk helemaal niet opvalt of een bekende langsrijdt, behalve wanneer die bekende gaat lopen toeteren.
Dan zijn er 2 opties:
• Het is binnen de bebouwde kom en die bekende is gewoon een Tokkie als hij/zij iedere keer cq regelmatig als groet gaat toeteren.
• Het is buiten de bebouwde kom en die toeterende bekende is al een stuk verder als jij wel of niet reageert en ziet dus helemaal niet of je wel of niet gezwaaid hebt.

Met het gezeur erover van TS en zijn moeder gok ik op het eerste.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209499244
YTA. Gedeeltelijk.

Een vrouw ervaart de relatie van haar man met z'n moeder altijd als concurrentie. Beide oefenen invloed uit en ze willen vaak beide de grootste invloed uitoefenen. Als je nog door je moeder wordt beinvloed, dan ben je niet toe aan trouwen, dat levert geheid ruzie op. Maak je los van je moeder en richt je op je nieuwe leven met je vrouw. Geef haar de aandacht en invloed die ze verdient en mag verwachten als zijnde jouw vrouw.

En houd rekening met haar gevoelens. Als zij zich bedreigd voelt door je moeder, dan moet je daar wat mee. Je kunt niet gewoon zeggen 'onzin' en doorgaan op de oude voet, alleen omdat jij dat vindt. Zij voelt dit zo en jij moet daar wat mee doen. Ga in overleg, probeer erachter te komen wat haar precies dwarszit en werk daaraan.

En hou op met die wekelijkse bezoekjes. Het is onzinnig om elke week bij je ouders langs te gaan en het is al helemaal onzinnig om dan je partner mee te nemen. Ik zou er ook niet op zitten te wachten om elke week een keer bij m'n schoonouders te moeten eten. Daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.

Wat betreft dat toeteren, je kunt je moeder toch uitleggen dat je vrouw dat vervelend vindt en of ze ermee wil stoppen?
pi_209501563
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij verwacht niemand dat moeder een andere route naar haar werk kiest, maar dat de vrouw van TS niet blij is met het Tokkiegedrag van de langsrijdende moeder die iedere keer toetert is niet heel vreemd.

Dat moeder ook nog tegen TS gaat zitten klagen dat zijn vrouw niet terugzwaaide is helemaal bizar, net zoals het gegeven dat TS zijn moeder belt om excuses aan te bieden voor het gedrag van zijn vrouw, en dan is dat dus het weglopen terwijl moeder zich als een toetertokkie gedraagt.
Hoe de fuck moet daar excuses voor worden aangeboden richting moeder?

En hoe de fuck ga je sowieso excuses aanbieden voor iemand die dat helemaal niet wil, het is niet dat het zijn kleuterdochter is die iets gedaan heeft wat niet mocht en dat je je als ouder verontschuldigt voor het gedrag van je kind, dit gaat gewoon om een volwassen vrouw.
Dit is wel wat overdreven, vind ik.

Normaal zou je het ook wel kunnen zeggen als je er echt last van hebt. Maar alles wat moeder doet werkt als een rode lap.

Zou als ik TS was beginnen met wat je zelf redelijk in de hand hebt en dat zijn die verplichte etentjes.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 20:22:35 #166
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209502072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:53 schreef R16 het volgende:
YTA. Gedeeltelijk.

Een vrouw ervaart de relatie van haar man met z'n moeder altijd als concurrentie. Beide oefenen invloed uit en ze willen vaak beide de grootste invloed uitoefenen. Als je nog door je moeder wordt beinvloed, dan ben je niet toe aan trouwen, dat levert geheid ruzie op. Maak je los van je moeder en richt je op je nieuwe leven met je vrouw. Geef haar de aandacht en invloed die ze verdient en mag verwachten als zijnde jouw vrouw.

En houd rekening met haar gevoelens. Als zij zich bedreigd voelt door je moeder, dan moet je daar wat mee. Je kunt niet gewoon zeggen 'onzin' en doorgaan op de oude voet, alleen omdat jij dat vindt. Zij voelt dit zo en jij moet daar wat mee doen. Ga in overleg, probeer erachter te komen wat haar precies dwarszit en werk daaraan.

En hou op met die wekelijkse bezoekjes. Het is onzinnig om elke week bij je ouders langs te gaan en het is al helemaal onzinnig om dan je partner mee te nemen. Ik zou er ook niet op zitten te wachten om elke week een keer bij m'n schoonouders te moeten eten. Daar is mijn tijd veel te kostbaar voor.

Wat betreft dat toeteren, je kunt je moeder toch uitleggen dat je vrouw dat vervelend vindt en of ze ermee wil stoppen?
Een man naar m’n hart. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_209502252
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Elke week ruzie en dat het zo je neusgaten uit komt dat je demonstratief opstaat en wegloopt als iemand voorbij komt is niet best.
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.

Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 20:41:01 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209502285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:38 schreef Inbox het volgende:

[..]
Raar wel. Moeders rijdt langs in de auto, toetert en zwaait, rijdt verder en zn vrouw is zo van slag daardoor dat ze op staat en wegloopt, terwijl in de tijd dat ze op staat de moeder alweer 20m verderop en al bijna uit gezichtsveld is verdwenen.

Topicstarter moet eens met zn vrouw praten om te vragen wat haar probleem is. Hetzelfde moet ie doen met zn moeder en daarna moet ie met zn vrouw en moeder om tafel gaan om het eens goed uit te praten.
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.
En dat moeder vervolgens ook nog ging zitten stoken met het "Ik wilde het niet zeggen maar..." spelletje.

Met het excuses belletje valt hij dus zijn vrouw af, want daarmee geeft hij richting zijn moeder aan dat het gedrag van zijn vrouw hem niet bevalt.
Dom, dom, dom.
Maar moeder pakt gelijk de kans om de ellende te vergroten door te roepen dat de vrouw van TS zich vaker zo "ongewenst" gedraagt.

Had TS maar het lef tegen zijn moeder te zeggen dat ze eens op moet houden met dat getoeter, maar dat zal dan wel weer niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker dinsdag 13 juni 2023 @ 20:43:09 #169
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209502306
quote:

[..]

Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...
pi_209502319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je vergeet dat TS vervolgens zijn moeder belde om excuses voor het gedrag van zijn vrouw te maken.
En dat moeder vervolgens ook nog ging zitten stoken met het "Ik wilde het niet zeggen maar..." spelletje.
Ook zoiets raars ja. Waarom zou TS excuses maken voor zn vrouw? Hij had beter aan haar kunnen vragen waarom ze zo doet

En stoken? Nah, ik vind dat geen stoken eigenlijk. Kennelijk was het gedrag zijn moeder ook opgevallen, maar heeft ze dat niet willen zeggen. Misschien om haar zoon of schoondochter niet te willen kwetsen of om ruzie tussen die twee daaromtrent te voorkomen?

Vind het maar een rare situatie. Vooral omdat voor het huwelijk de vrouw dagelijks met haar schoonmoeder belde. Waarom, vraag ik me dan af. Dr moet wel haast iets zijn voorgevallen, lijkt het?
pi_209502335
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:43 schreef maily het volgende:

[..]
Mevrouw TS belde elke dag met haar schoonmoeder voordat ze getrouwd waren ...
Precies. En opeens is dat allemaal veranderd na het ja-woord?
Dan moet er wel iets zijn voorgevallen, denk je ook niet?

Of, mevrouw is nogal claimerig en wil meneer helemaal voor zichzelf en losweken van zn moeder?

Vind het van wat ik lees maar aanstellerij van haar. Lekker boeien dat moeders toetert en zwaait. Gewoon negeren, niet terugzwaaien en even tegen dr zeggen dat je geen zin hebt om elke keer te zwaaien en dat je wel weet dat ze elke dag langsrijdt als het je irriteert.
pi_209502432
quote:

_O-

Da's de snelste manier om op een scheiding af te stevenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209502463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O-

Da's de snelste manier om op een scheiding af te stevenen.
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.

Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.

Als dit trouwens echt een reden tot scheiding is, dan zijn er toch al strubbelingen in het huwelijk. Dan moet je het juist uitpraten of je afvragen waarom je in godsnaam met haar getrouwd bent.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inbox op 13-06-2023 21:01:21 (Ma) ]
pi_209502495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nou, nee. Ik zou eerder denken om openheid van zaken te krijgen. Er speelt kennelijk iets, anders doen ze niet zo spastisch.

Die vrouw van 'm moet gewoon open en eerlijk zijn tegen hem aka haar man en vertellen wat er dwarszit. Want dat zit er, als ze eerst dagelijks met schoonmoeder sprakt en na het ja-woord niet meer en haar schoonmoeder nu niet meer kan zien of luchten.
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.
pi_209502510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze gaat niet zomaar 'eerlijk' zijn omdat de sfeer vijandig is en hij haar 'slecht' vindt. Bovendien is dit iets tussen hen en moet die schoonmoeder er vooral buiten worden gehouden. Hij heeft zijn moeder al te veel betrokken in zijn relatieperikelen.
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geëscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.
pi_209502559
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het blijft wel apart dat ze eerst goed contact hadden en het opeens zo geëscaleerd is. Of TS laat gewoon een deel weg natuurlijk. Dat kan ook.
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.

Mocht er iets specifieks tussen zijn vrouw en moeder zijn gebeurd, dan is het helemaal niet slim om ze bij elkaar te zetten. Hij kan beter z'n vrouw proberen te begrijpen en het voor haar opnemen als hij contact heeft met zijn moeder.
pi_209502604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo ging het ook tussen mijn moeder en haar schoonmoeder. Bij mijn moeder is er op een bepaald moment iets geknapt omdat mijn vader zoveel op pad was (werk, hobby, familie) en haar (in haar beleving) te weinig aandacht gaf.
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.

En da's natuurlijk niet de juiste reden om te trouwen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:12:04 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209502621
Als je moeder net zo opdringerig is als jijzelf, dan snap ik heel goed dat je vrouw daar tabak van heeft.
Resistance is futile.
pi_209502626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien dat ze had gehoopt (mevrouw van TS) dat met de gang naar het altaar TS wat meer met haar bezig zou zijn en wat minder met z'n moeder.

En da's natuurlijk niet de juiste reden om te trouwen.
TS schrijft dat het mis ging vanaf het samenwonen. Haar verwachting dat zij centraler zou komen te staan in zijn leven lijkt me niet zo raar. Mogelijk deed TS het tegenovergestelde: haar aanwezigheid voor lief nemen en haar minder aandacht geven.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:13:18 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209502636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 20:58 schreef Inbox het volgende:

[..]

Als dit trouwens echt een reden tot scheiding is, dan zijn er toch al strubbelingen in het huwelijk. Dan moet je het juist uitpraten of je afvragen waarom je in godsnaam met haar getrouwd bent.

Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:21:07 #181
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209502757
TS laat zich hier niet meer zien vermoed ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209502776
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Alleen hij heeft al besloten dat het allemaal aan haar ligt, en niet aan zijn moeder. Dus dat praat wat lastig.
En daar moet ie zich dus even overheen zetten ;)
pi_209504616
Ik zou nooit trouwen als de band met schoonfamilie slecht is.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Spellchecker woensdag 14 juni 2023 @ 07:04:59 #184
197773 crew  maily
pi_209505285
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
TS laat zich hier niet meer zien vermoed ik.
7 uur geleden nog
pi_209505337
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 14:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn vriend ziet mijn familie ook alleen maar op verjaardagen en ik zie ze wekelijks. Helemaal prima toch?
Dat is het beste scenario wat mij betreft.
pi_209505350
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:51 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Het is ook typisch FOK! om erin te lezen wat je wil zodat je op anderen verstoorde familiebanden kan projecteren en haha typische tata's enz. Maar goed dat is offtopic.

Als iemand met verstoorde familiebanden vind ik dat ook een naar verwijt en op de man. Familie heb je niet voor het uitkiezen.
Wat zijn we weer gekwetst met z'n allen.
pi_209505591
Dit probleem bestaat dus al heel lang en in plaats van dat je hebt achterhaald waar de angel zit bij jouw vrouw kies je voor wekelijks ruzie maken.

Zoals je het opschrijft ben jij dus het probleem.

De grote vraag is nu of je niet al zoveel hebt kapotgemaakt hiermee dat het niet meer te redden valt. Want als je met je man wekelijks ruzie maakt, dan lijkt zo’n beetje iedere andere kerel een heel stuk leuker. Anders gezegd: jouw vrouw zal ook wel eens hebben gefantaseerd over een leven zonder jou…

Maar het is aan jou. Als jij jouw moeder wil verkiezen boven jouw vrouw… doen.

Ik snap wel dat zij daar pissig van wordt. En ok, dat ze kinderachtig ermee omgaat zie ik ook wel. Maar ik mis sowieso de volwassene in dit verhaal.
pi_209506702
TS is er vandoor
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_209506928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 09:52 schreef LordVoldermort het volgende:
TS is er vandoor
Dan wil ik bij deze zijn vrouw feliciteren met de hernieuwde vrijheid.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:30:17 #190
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209520274
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:11 schreef sturmpie het volgende:
soms liggen mensen elkaar niet
Ja, geen oplossing in deze vermelding maar het is wel de waarheid.
  Spellchecker donderdag 15 juni 2023 @ 12:08:22 #191
197773 crew  maily
pi_209520701
quote:
12s.gif Op woensdag 14 juni 2023 10:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan wil ik bij deze zijn vrouw feliciteren met de hernieuwde vrijheid.
En geen tüterende schoonmoeder meer.
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:33:14 #192
pi_209520928
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 07:04 schreef maily het volgende:

[..]
7 uur geleden nog
Niet in dit topic.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:35:48 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209520954
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Niet in dit topic.
Lezend mogelijk/waarschijnlijk wel.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 juni 2023 @ 12:59:09 #194
pi_209521238
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Lezend mogelijk/waarschijnlijk wel.
Ja wat ik dus zei is dat hij zich niet meer laat zien.
pi_209521814
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja wat ik dus zei is dat hij zich niet meer laat zien.
Het is ook niet leuk om te horen dat jouw vrouw misschien wel eens een punt kan hebben als je ervan overtuigd bent dat je 100% gelijk hebt. ;)
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:50:11 #196
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_209533956
Wanneer je geen kinderen hebt: DIRECT WEG EN NIET MEER OMKIJKEN.

Echt.
Beati pauperes spiritu
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:04:26 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209534702
Ja Nick9292, je kunt ook gewoon weer eens reageren, natuurlijk.
  Spellchecker vrijdag 16 juni 2023 @ 17:18:55 #198
197773 crew  maily
pi_209534853
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Ja Nick9292, je kunt ook gewoon weer eens reageren, natuurlijk.
Je moet hem mentionen Lien, kijk zo: @Nick9292
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:07 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209534925
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:18 schreef maily het volgende:

[..]
Je moet hem mentionen Lien, kijk zo: @:Nick9292
Als hij hier van tijd tot tijd spiekt wat er in zijn topic bij is gekomen, dan ziet hij het sowieso wel.
pi_209536951
Is je vrouw nog wel een eigen autonoom mens, of is ze een geadopteerde dochter in het gezin van je ouders TS? En met dat laatste bedoel ik of er verwacht wordt dat zij zich maar aanpast want "wij doen dat nu eenmaal zo".

Vind het verhaal over het getoeter maar raar. Kennelijk is je vrouw opgestaan en naar binnen gegaan en voel jij je geroepen om daar excuses voor aan te bieden? Opstaan en weglopen doen jullie in het gezin niet zeker? Je vrouw zou maar net naar de wc moeten zeg. In dat gesprek vertelde mams vervolgens ook doodleuk dat vrouwslecht dat vaker doet. Waarom blijft ze dan toeteren als ze merkt dat het niet gewaardeerd wordt? Laat me raden, binnen het gezin geldt het als normaal dat je toetert wanneer je langsrijdt... Letterlijk weglopen uit een situatie die je niet bevalt is nou niet bepaald een stille hint, maar nogal een duidelijk teken, maar mams heeft daar geen boodschap aan, want schoondochter zit "fout".

Als er in jullie huwelijk beslissingen moeten worden genomen, nemen jullie dan ook samen die beslissing, of bespreek je alles met je ouders en hebben die er ook inspraak in? Om vervolgens thuis te komen en tegen je vrouw te zeggen "ik heb het m'n ouders gevraagd en die vinden eigenlijk dat we het beste dit of dat kunnen doen en daar hebben ze wel gelijk in"?

Kortom, zie je je vrouw wel staan? Wat voor verwachtingen heb je bij een relatie, laat staan huwelijk? Want je ouders in alles betrekken is leuk als je alleenstaand bent, maar in een relatie willen partners doorgaans gezien worden en samen een eenheid vormen, in plaats van opgenomen worden in een andere eenheid. Je kunt niet verlangen van je vrouw dat zij zich maar aanpast aan jouw relatie met je ouders, terwijl dat je haar behoeften compleet negeert. Sterker nog je vrouw slecht noemen omdat ze aangeeft meer afstand van je ouders te willen... ga je schamen. Je vrouw verdient echt zoveel beter dan dit.

En ik hoop dat ik er naast zit en dat je je vrouw wel als volwaardig mens ziet, maar ik denk eerlijk gezegd echt dat je dacht dat een relatie iets leuks is voor erbij, iets dat ook vooral vanzelf moet gaan, maar opeens "doet ze moeilijk en ik snap niet waarom".

(Ja, ik weet dat TS zich niet meer laat zien, maar misschien leest hij het nog wel en begint er langzaam wat licht in de duisternis te komen in z'n hoofd.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')