De route van de carport naar de weg is een uitrit.quote:Op maandag 12 juni 2023 23:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik geloof toch niet dat uitrit gelijk staat aan plek onder carport.
Dan moet je elke keer uitstappen, hekje opendoen, instappen, paar meter rijden, uitstappen en hekje dichtdoen....quote:Op donderdag 15 juni 2023 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Daarom gewoon een hekwerk om je terrein met een niet al te kinderachtige waakhond.
Jazekerquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is er al iemand die dit geeft gedaan puur omdat het mag?
en waren je banden nog heel?quote:
Jazeker, maar je auto mag geen doorgang versperren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:31 schreef streamjohan het volgende:
Mag je auto op andermans oprit zetten en dan zelf op vakantie gaan vanuit daar? Bijvoorbeeld opgehaald worden met taxi.
Aangezien je gewoon mag parkeren, mag dit ook lijkt me.
Nou, ik had vorige week wel een lekke achterband waarvan de zijkant gescheurd was.quote:
Ik denk het welquote:Op donderdag 15 juni 2023 20:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, ik had vorige week wel een lekke achterband waarvan de zijkant gescheurd was.
Maar ik vermoed geen verband..
Dat mag ik hopen van wel, onze oprit is vrijwel altijd leeg, behalve als er visite is of wanneer de auto niet in de garage maar op de oprit staat, als de oprit leeg is heb je 99% kans dat de auto in de garage staat en dat je die auto de doorgang verspert.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:53 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En hoe zit dit dan als er aan de oprit een garage zit? Geld dit dan als versperren van de auto in de garage?
Wel eens gehad op de uitrit, gelukkig sleept de gemeente Haarlemmermeer verwaarloosde auto's met een gebroken ruit snel af...quote:Op donderdag 15 juni 2023 20:31 schreef streamjohan het volgende:
Mag je auto op andermans oprit zetten en dan zelf op vakantie gaan vanuit daar? Bijvoorbeeld opgehaald worden met taxi.
Aangezien je gewoon mag parkeren, mag dit ook lijkt me.
Tokkie.quote:
Whut?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat gaat specifiek over voorrang, niet over toegang/parkeren.
Denk aan een bedrijfspand met een (klein) parkeerterrein: is een uitrit, dus voorrang verlenen. Maar je mag er, tenzij er een slagboom/bordje staat gewoon vrij parkeren.
quote:Op zondag 11 juni 2023 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[poll=5701]
Vertel eens, mag dat, je auto zomaar op een oprit van iemand anders parkeren?
Waarom stel je de vraag als je het antwoord al weet?quote:Op zondag 11 juni 2023 15:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt. Het mag gewoon. Weliswaar met enkele voorwaarden, maar een oprit wordt juridisch gezien als openbare weg.
Tenzij:
Je daarmee een voertuig belemmert van de oprit de openbare weg te bereiken
Er een duidelijke aankondiging staat dat het om prive terrein gaat. Dus niet 'verboden te parkeren', maar prive terrein. Daarmee sluit je je eigen oprit uit van de openbare weg.
[..]
En dat mag dus niet. Je mag nooit een voertuig onbruikbaar maken door de doorgang te belemmeren. Onbruikbaar maken valt onder vernieling.
Bron: https://indebuurt.nl/dord(...)-priveterrein~98234/
Zou je denken, maar toch mag je er gewoon parkeren.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut?
Een bedrijfspand met een parkeerterrein mag je niet zo maar parkeren lol?
Dat is overduidelijk eigen grond, geen openbare ruimte.
Dan hebben we het ofc niet over parkeerplaatsen direct aan de weg.
Nou, het blijkt een heel leerzaam topic te zijnquote:Op donderdag 15 juni 2023 23:09 schreef SwJ het volgende:
[..]
[..]
Waarom stel je de vraag als je het antwoord al weet?
Dat mag dus wel, onder de voorwaarden die elders in de thread staan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 23:07 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk niet.
Oprit is je eigen terrein. Daar mag een ander niet zo maar even op parkeren.
Vanaf prive terrein?quote:Op donderdag 15 juni 2023 22:08 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Wel eens gehad op de uitrit, gelukkig sleept de gemeente Haarlemmermeer verwaarloosde auto's met een gebroken ruit snel af...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |