Hier gaat het los, het gaat om het stukje stoep dat je vaak over moet, en/of je van de gemeente wel de vrijstelling hebt gekregen om je eigen auto in je eigen tuin te parkeren.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:53 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En hoe zit dit dan als er aan de oprit een garage zit? Geld dit dan als versperren van de auto in de garage?
Enquote:Privéterrein parkeren
Het is eigenlijk best raar, maar wanneer er niet aangegeven wordt dat het privéterrein is, mag dit gewoon. Als het parkeerterrein vanaf de openbare weg te bereiken is, is dit terrein voor de Wegenverkeerswet een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’. Het maakt hierbij niet uit of het om privé-eigendom gaat. Wil je niet dat iemand op je privéterrein parkeert, dan moet je er dus voor zorgen dat een ander er niet op kan rijden door middel van een hek, paal of andere obstakel.
Enquote:Auto weg laten slepen
Mocht er dus iemand op je privéterrein staan en je hebt niet aangegeven dat het om eigen grond gaat, dan mag zo’n auto blijven staan. De politie bellen of de auto weg laten slepen heeft ook niet veel zin, want de parkeerder is gewoon rechtsgeldig.
Komt erop neer dat als je bijvoorbeeld de auto in de garage hebt staan en daar niet meer uit kunt omdat iemand er heeft geparkeerd dan kun je die weg laten slepen. Is het gewoon een oprit en de eigenaar heeft er geen hinder van dan mag het blijkbaar wel, hoe vreemd het ook klinkt.quote:Uitzonderingen
Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen. Zoals vermeld mag iemand niet op je privéterrein parkeren wanneer dit terrein afgesloten kan worden van de openbare weg en er aangegeven wordt dat het om een privéplek gaat. Verder mag je niet parkeren voor iemands op- en afrit, aangezien je hierdoor verhindert dat iemand op de openbare weg kan komen. Je auto voor iemand anders z’n garage zetten mag dus niet, ook niet half op de stoep of vóór de op- en afrit. Mocht dit het geval zijn, dan kan de eigenaar van het terrein de auto weg laten slepen.
Grappig, ik denk alleen niet dat ik vrienden maak als ik mijn auto's op de opritten van de buren ga plaatsenquote:Op maandag 12 juni 2023 12:29 schreef bondage het volgende:
https://indebuurt.nl/delf(...)-priveterrein~94175/
[..]
En
[..]
En
[..]
Komt erop neer dat als je bijvoorbeeld de auto in de garage hebt staan en daar niet meer uit kunt omdat iemand er heeft geparkeerd dan kun je die weg laten slepen. Is het gewoon een oprit en de eigenaar heeft er geen hinder van dan mag het blijkbaar wel, hoe vreemd het ook klinkt.
Maar dat is de vraag niet.quote:Op maandag 12 juni 2023 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat het mag voor jou een reden om het ook te doen? Ik vind het niet redelijk en zou het derhalve nooit doen.
Ja, want uitrit.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:53 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En hoe zit dit dan als er aan de oprit een garage zit? Geld dit dan als versperren van de auto in de garage?
Maar als het je eigen grond is ook?quote:Op maandag 12 juni 2023 11:04 schreef BertV het volgende:
[..]
In de wegenverkeerswet staat dat je niet mag parkeren voor een inrit.
Een overijverige boa kan daar dus een bekeuring voor uitschrijven.
Nee, gewoon nee.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[poll=5701]
Vertel eens, mag dat, je auto zomaar op een oprit van iemand anders parkeren?
Lees het topic, het mag wel hoor.quote:
Dan ook ja.quote:
Gewoon onder de carport van de buren dan maar?quote:Op maandag 12 juni 2023 15:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lees het topic, het mag wel hoor.
Als je van je voortuin een parkeerplaats hebt gemaakt, zonder toestemming van de gemeente, zou je daar een bekeuring voor kunnen krijgen.quote:
Je kunt natuurlijk altijd bij iemand anders, die wel een valide parkeerplek heeft, je auto zetten totdat hij de politie belt.quote:Parkeren in de voortuin
Het antwoord op deze vraag is niet zo moeilijk te raden: nee, je mag niet zomaar in je voortuin parkeren. Als je een parkeerplaats maakt van je voortuin, maak je in feite namelijk een nieuwe uitweg op de bestaande weg. Daar heb je een omgevingsvergunning voor nodig.
Ja, dat is versperring.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:53 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Zolang je geen ander voertuig blokkeert mag dat gewoon.quote:Op maandag 12 juni 2023 15:57 schreef mootie het volgende:
[..]
Gewoon onder de carport van de buren dan maar?
Omdat een voortuin natuurlijk niet tot de openbare weg behoort.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:00 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je van je voortuin een parkeerplaats hebt gemaakt, zonder toestemming van de gemeente, zou je daar een bekeuring voor kunnen krijgen.
[..]
Je kunt natuurlijk altijd bij iemand anders, die wel een valide parkeerplek heeft, je auto zetten totdat hij de politie belt.
Dat is een andere kwestie natuurlijk. Vernieling is natuurlijk van een heel andere orde.quote:Op maandag 12 juni 2023 17:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Mag, zolang toegankelijk en je niks blokkeert zoals al genoeg gemeld.
Niet janken als je wat tikken krijgt of 4 lekke banden natuurlijk, aso gedrag kan op aso gedrag rekenen natuurlijk.
Ook een goeie manier om ruzie te zoeken met volk waar je nog jaren naast woont
Ik lees daar dat een agent zegt dat afwijkende betegeling al duidelijk maakt dat het niet om openbare ruimte gaat.quote:Op maandag 12 juni 2023 11:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Hier gaat het los, het gaat om het stukje stoep dat je vaak over moet, en/of je van de gemeente wel de vrijstelling hebt gekregen om je eigen auto in je eigen tuin te parkeren.
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=43756
Het is allemaal theoretisch, omdat er irl waarschijnlijk geen boetes gegeven worden.
Dat lijkt mij zo raar!quote:Op maandag 12 juni 2023 18:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zolang je geen ander voertuig blokkeert mag dat gewoon.
Er zijn geen wettelijke regels voor uitritten. De persoonlijke mening van een enkele agent telt daar niet in mee.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:32 schreef D. het volgende:
[..]
Ik lees daar dat een agent zegt dat afwijkende betegeling al duidelijk maakt dat het niet om openbare ruimte gaat.
Ammehoelaquote:Op maandag 12 juni 2023 18:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zolang je geen ander voertuig blokkeert mag dat gewoon.
Ik geloof toch niet dat uitrit gelijk staat aan plek onder carport.quote:Op maandag 12 juni 2023 19:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn geen wettelijke regels voor uitritten. De persoonlijke mening van een enkele agent telt daar niet in mee.
Als er wat uit moet, dan?quote:Op maandag 12 juni 2023 23:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik geloof toch niet dat uitrit gelijk staat aan plek onder carport.
Hoezo? Het staat duidelijk in dat artikel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |