https://www.nu.nl/binnenl(...)as-alblasserdam.htmlquote:Een dertienjarig meisje is zaterdagmiddag verdronken in recreatieplas Lammetjeswiel in Alblasserdam. Om nog onbekende redenen verdween het meisje onder water, waarna ze na iets minder dan een half uur werd gevonden.
De brandweer kreeg om 14.45 uur een melding van een vermiste persoon te water. Direct rukte de brandweer uit met onder meer een duikteam. Rond 15.20 uur werd het meisje onder water aangetroffen en vervolgens gereanimeerd.
Iets voor 16.00 uur werd de reanimatiepoging gestaakt, vertelt een woordvoerder van veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid aan NU.nl.
Als je niet goed kan zwemmen wel (staat in andere nieuwsbronnen).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:18 schreef britneycheers het volgende:
Zeer zielig voor de ouders en nabestaanden. Is het water daar gevaarlijk?
Zeer triestquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:18 schreef britneycheers het volgende:
inderdaad kan van alles zijn. Water is gevaarlijker dan men over het algemeen denkt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:26 schreef maily het volgende:
[..]
Zeer triest![]()
Water is nat.
Misschien kon ze niet zwemmen.
En misschien was het water te koud om in een keer in te springen. Koudeschok.
En in de eerste plaats voor dat meisje zelf.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:18 schreef britneycheers het volgende:
ook met een diploma kan je verdrinken. Treurig dat je een mogelijke migratie-achtergrond hierbij (wil) betrekkenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Vaak zijn dit kinderen met een migratieachtergrond. Kinderen die hier zijn geboren, leren allemaal zwemmen op jonge leeftijd.
Ja, voor het koude water hebben ze ook gewaarschuwdquote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:26 schreef maily het volgende:
[..]
Zeer triest![]()
Water is nat.
Misschien kon ze niet zwemmen.
En misschien was het water te koud om in een keer in te springen. Koudeschok.
Waarom? Het kan toch gewoon zo zijn?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
ook met een diploma kan je verdrinken. Treurig dat je een mogelijke migratie-achtergrond hierbij (wil) betrekken
Het is gewoon waar wat hij zegt. Ongelukken gebeuren maar veel jeugdige zwemdoden zijn onnodig.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
ook met een diploma kan je verdrinken. Treurig dat je een mogelijke migratie-achtergrond hierbij (wil) betrekken
Was.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Vaak zijn dit kinderen met een migratieachtergrond. Kinderen die hier zijn geboren, leren allemaal zwemmen op jonge leeftijd.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maar nog niet half zo treurig als het willen ontkennen van dit gegeven.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
En toch zie je niet een enorme toename van kinderen die verdrinken.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Was.
Nu zit het er niet bij op de basis school.
De ene school doet het wel en de andere niet.
Hoezo is dat treurig, eerder gebaseerd op eerdere verdrinkingsgevallen. Lijkt erop dat ik er niet ver naast zit..quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
quote:Update 15.15 uur: de politie heeft een burgernetoproep gedaan. Gevraag wordt uit te kijken naar een 13-jarig meisje. Het meisje draagt een lange spijkerbroek en een rood shirt. Ze heeft een lichtgetinte huidskleur en zwart haar.
Dan nog is het treurig. Beetje obsessief zeg maar.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo is dat treurig, eerder gebaseerd op eerdere verdrinkingsgevallen. Lijkt erop dat ik er niet ver naast zit..
[..]
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En toch zie je niet een enorme toename van kinderen die verdrinken.
Sommige scholen waren eerder met afschaffen dan anderen. Het kan zijn dat dit kind toevallig op een school zat die het wat eerder had afgeschaft. Als je pa en ma het dan niet breed hebben, hang je wel. Of verzuip je, letterlijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En toch zie je niet een enorme toename van kinderen die verdrinken.
Nou, nee. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt dus misschien is het handig als tijdens de inburgeringscursus het belang van zwemmen eens wordt benadrukt. Misschien gebeurt dit al maar zijn de ouders laks, zou ook kunnen. De kosten zijn niet het probleem, zwemles wordt voor de armen vaak uit beschikbare fondsen gehaald.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan nog is het treurig. Beetje obsessief zeg maar.
Dus omdat ze een tintje heeft, heeft ze een migratieachtergond, is ze daarom verzopen en is het de schuld van de ouders, maar ligt het ook aan de opzet van de inburgeringscursussen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, nee. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt dus misschien is het handig als tijdens de inburgeringscursus het belang van zwemmen eens wordt benadrukt. Misschien gebeurt dit al maar zijn de ouders laks, zou ook kunnen. De kosten zijn niet het probleem, zwemles wordt voor de armen vaak uit beschikbare fondsen gehaald.
Daarom zou het goed zijn dat schoolzwemmen weer verplicht gaat wordenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Sommige scholen waren eerder met afschaffen dan anderen. Het kan zijn dat dit kind toevallig op een school zat die het wat eerder had afgeschaft. Als je pa en ma het dan niet breed hebben, hang je wel. Of verzuip je, letterlijk.
Geef je die reactie ook als een 69 jarige tegen een boom rijd en dood gaat?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:21 schreef bijdehand het volgende:
Oh wat erg
Benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak was maar tering wat een ellende.
Eens, het had heel veel meerwaarde. Meest debiele bezuiniging ooit. We wonen in een land met overal water...quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn dat schoolzwemmen weer verplicht gaat worden
Laat maar.. mij maakt het verder niet uit, als ouders hun kinderen niet naar zwemles sturen dan kan dit gebeuren.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus omdat ze een tintje heeft, heeft ze een migratieachtergond, is ze daarom verzopen en is het de schuld van de ouders, maar ligt het ook aan de opzet van de inburgeringscursussen.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus omdat ze een tintje heeft, heeft ze een migratieachtergond, is ze daarom verzopen en is het de schuld van de ouders, maar ligt het ook aan de opzet van de inburgeringscursussen.
Wist je dat je ook met diploma op zak kan verzuipen?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Laat maar.. mij maakt het verder niet uit, als ouders hun kinderen niet leren zwemmen dan kan dit gebeuren.
In zo'n recreatieplas is de kans daarop klein als je kan zwemmen. Je zal zelf wel een allochtone afkomst hebben en daarom zo overgevoelig reageren, maar het is een feit dat dit soort verdrinkingsgevallen in recente jaren vaker hebben plaatsgevonden en het waren bijna altijd niet-autochtonenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wist je dat je ook met diploma op zak kan verzuipen?
Koudeshock. Juist in stilstaande plassen is het gevaar op een koudeshock groter.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In zo'n recreatieplas is de kans daarop klein als je kan zwemmen. Je zal zelf wel een allochtone afkomst hebben en daarom zo overgevoelig reageren, maar het is een feit dat dit soort verdrinkingsgevallen in recente jaren vaker hebben plaatsgevonden en het waren bijna altijd niet-autochtonen
Een meisje van 13 heeft allang haar zwemdiploma.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 17:24 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als je niet goed kan zwemmen wel (staat in andere nieuwsbronnen).
....en liefst ook naar zwemles voor meerdere diploma's want alleen A is niet genoeg.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Laat maar.. mij maakt het verder niet uit, als ouders hun kinderen niet naar zwemles sturen dan kan dit gebeuren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)serdam-lammetjeswielquote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Een meisje van 13 heeft allang haar zwemdiploma.
Rust in vrede.
quote:"Ze is door onbekende oorzaak te water geraakt en kon niet goed zwemmen. Ondanks dat de hulpdiensten alles hebben geprobeerd om haar te redden, is dat helaas niet gelukt", zegt een woordvoerder van de veiligheidsregio.
Okee, bedankt voor de informatie.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)serdam-lammetjeswiel
[..]
Ik heb alleen mijn A diploma en ik leef nog.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
....en liefst ook naar zwemles voor meerdere diploma's want alleen A is niet genoeg.
Wat mij betreft. Kinderen met alleen A verzuipen nog half in het zwembad.
Wat is dat toch voor debiele fantasiequote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:35 schreef realnice11 het volgende:
in films zie je ook wel eens dat een persoon iemand kopje onder duwt? moord dus?
Pleur op manquote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor debiele fantasie
Zorg dat ze kunnen zwemmen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:49 schreef realnice11 het volgende:
wilde eigenlijk een galgemhumor grap maken, maar ok ik houd me een keertje in
Ai ai wij hebben ook kids in de familie moet er niet aan denken dat er een overlijd? zou een rouw periode van 10 jaar betekenen en mn hele familie zou uit elkaar vallen?
Ja en aliens bestaan ook.. niet dat ze elke dag landen, maar ze bestaan echtquote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:50 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Pleur op man
dat bestaat ook gewoon echt, niet dat het elke dag gebeurd maar het bestaat wel
Als ik die kindjes zie zwemmen die net hun A-diploma hebben gehaald, dan hou ik mij hart vast. Die zwemmen meer tijd onder water dan erboven. Mijn zoon heeft 6 zwemdiploma's. Hij deed het ook graag, maar ook voor zijn eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb alleen mijn A diploma en ik leef nog.
Het lijkt er wel op dat ze de eisen van het A diploma hebben versoepeld? Dat wat ik in de jaren '90 heb moeten doen om mijn A diploma te halen staat nu bij C?
https://www.allesoverzwemles.nl/diploma-c/
Tegenwoordig is alleen A meer dan voldoende. Eisen zijn een stuk strenger (iig hier..)quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
....en liefst ook naar zwemles voor meerdere diploma's want alleen A is niet genoeg.
Wat mij betreft. Kinderen met alleen A verzuipen nog half in het zwembad.
Zijn vanuit gemeentes gewoon regelingen voor zwemles voor kinderen van ouders die het niet breed hebben..quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
[..]
Sommige scholen waren eerder met afschaffen dan anderen. Het kan zijn dat dit kind toevallig op een school zat die het wat eerder had afgeschaft. Als je pa en ma het dan niet breed hebben, hang je wel. Of verzuip je, letterlijk.
Mijn dochter zwemt nu en wat zij nu moet voor A, hoefde ik pas bij B (1997). Het is juist moeilijker geworden.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 19:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb alleen mijn A diploma en ik leef nog.
Het lijkt er wel op dat ze de eisen van het A diploma hebben versoepeld? Dat wat ik in de jaren '90 heb moeten doen om mijn A diploma te halen staat nu bij C?
https://www.allesoverzwemles.nl/diploma-c/
Eric Geboers is verdronken bij een poging z'n hondje uit het water te redden? Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Koudeshock. Juist in stilstaande plassen is het gevaar op een koudeshock groter.
Een frisse plons is niet zonder gevaar: hoe vermijd je een koudeshock?
Ik zie het. Er is geschoven denk ik?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 20:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn dochter zwemt nu en wat zij nu moet voor A, hoefde ik pas bij B (1997). Het is juist moeilijker geworden.
Check anders ook even wat er bij A staat.![]()
Ik ontken het niet maar hier worden gelijk aannames gedaan.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 18:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar nog niet half zo treurig als het willen ontkennen van dit gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |