Dat is niet echt een topic waardquote:Op zaterdag 10 juni 2023 07:12 schreef BamiRammer het volgende:
Verkapt kijk mij een iq van 118 hebben topic
Daarom ook diequote:Op zaterdag 10 juni 2023 07:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is niet echt een topic waard
Ja natuurlijk. Maar daar gaat dit topic toch niet over.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:25 schreef Viv het volgende:
Zijn dat niet juist vragen die je kan stellen aan de deskundige die de test heeft afgenomen bij jou?
Ik ben verre van hoogbegaafdequote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:04 schreef Dven het volgende:
Het is ook fijn voor je ouders als ze mee willen doen aan dat help-mijn-kind-is-hoogbegaafdtopic
Bij 118 ben je niet hoogbegaafd. En waarom die huilsmiley?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:04 schreef Dven het volgende:
Het is ook fijn voor je ouders als ze mee willen doen aan dat help-mijn-kind-is-hoogbegaafdtopic
Dank 🙏🏾. Het is een serieuze topic.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij 118 ben je niet hoogbegaafd. En waarom die huilsmiley?
Als je kind echt hoogbegaafd is, kan dat ook problemen geven op school. Ik zou zeggen lees het topic eens door...
Ik heb helaas jaren geleden die test gedaan, ik weet niet bij wie ik dit nu kan vragen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:18 schreef Nijna het volgende:
Ik zou zulke vragen stellen aan degene die het onderzoek gedaan heeft.
Bij mijn eerdere IQ testen was de score volgens mij (maar ook alweer jaren terug) alleen opgedeeld in verbaal en performaal. Waarbij performaal hoger was. Althans dat meen ik me te herinneren uit het verslag toen.
Mag binnenkort nog eens op herhaling, kijken of we een completer plaatje kunnen krijgen.
Eigenlijk kreeg ik vooral een uitslag en weinig uitleg.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:25 schreef Viv het volgene:
Zijn dat niet juist vragen die je kan stellen aan de deskundige die de test heeft afgenomen bij jou?
Hoe zag je disharmonie eruit dan? En ik at bedoel je ermee dat je “gemiddeld” functioneer? Welke niveau van opleiding heb je gehaald en wat voor beroep doe je nu?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Eigenlijk kreeg ik vooral een uitslag en weinig uitleg.
Vooral mbt de disharmonie. Ik begrijp de vragen van de TS dus wel.
Ik zat op 126, waarbij ik dacht dat dat gemiddeld was zo zonder verdere uitleg. Nou boeit dat me vrij weinig, maar de disharmonie en wat dat betekend wel.
Ik functioneer gewoon gemiddeld iig.
Ik stel dan ook niet dat een score van 118 op hoogbegaafdheid wijstquote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij 118 ben je niet hoogbegaafd. En waarom die huilsmiley?
Als je kind echt hoogbegaafd is, kan dat ook problemen geven op school. Ik zou zeggen lees het topic eens door...
Edit: niet alleen kinderen trouwens, ook hoogbegaafde volwassenen kunnen tegen bepaalde dingen aanlopen.
Hoogbegaafd zijn zegt niet dat alles je maar makkelijk af gaat, integendeel.
Ik scoorde op numeriek significant lager. Ruimtelijk inzicht gemiddeld, de rest vrij hoog.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe zag je disharmonie eruit dan? En ik at bedoel je ermee dat je “gemiddeld” functioneer? Welke niveau van opleiding heb je gehaald en wat voor beroep doe je nu?
Dat klopt, maar je maakte wel een opmerking daar achteraan alsof ouders van HB kinderen dat alleen maar willen weten omdat ze er dan mee kunnen pronken, zo kwam het in elk geval over.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat een score van 118 op hoogbegaafdheid wijst
Het is een nogal banaal topic waar ik graag even een opmerking over maak inderdaad. Daarbij één van de weinige praktische mogelijkheden die de uitslag van een IQ-test biedt. Dat lijkt me duidelijk, dus het is nogal vreemd dat je daar een bevestiging voor zoekt.quote:Op zondag 11 juni 2023 07:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je maakte wel een opmerking daar achteraan alsof ouders van HB kinderen dat alleen maar willen weten omdat ze er dan mee kunnen pronken, zo kwam het in elk geval over.
Maar daar reageer je dan niet op.
Mee eens, IQ zegt daarin niet zoveel.quote:Op zondag 11 juni 2023 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is een nogal banaal topic waar ik graag even een opmerking over maak inderdaad. Daarbij één van de weinige praktische mogelijkheden die de uitslag van een IQ-test biedt. Dat lijkt me duidelijk, dus het is nogal vreemd dat je daar een bevestiging voor zoekt.
Het gaat in ieder geval geen inzicht geven in wat voor beroepen je goed kan uitvoeren, zeker niet in het geval wanneer het een enorme puinhoop tussen je oren is, zoals bij TS het geval is.
Waarin zegt een IQ score wel veel dan? Wat weet ik praktisch gezien over mezelf sinds ik mijn officiële IQ score weet.quote:
Het zegt iets of je een beetje rond het gemiddelde zit of eronder/-boven.quote:Op zondag 11 juni 2023 11:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarin zegt een IQ score wel veel dan? Wat weet ik praktisch gezien over mezelf sinds ik mijn officiële IQ score weet.
Bij disharmonusch geeft het juist geen werkzame uitslagquote:Op zondag 11 juni 2023 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is een nogal banaal topic waar ik graag even een opmerking over maak inderdaad. Daarbij één van de weinige praktische mogelijkheden die de uitslag van een IQ-test biedt. Dat lijkt me duidelijk, dus het is nogal vreemd dat je daar een bevestiging voor zoekt.
Het gaat in ieder geval geen inzicht geven in wat voor beroepen je goed kan uitvoeren, zeker niet in het geval wanneer het een enorme puinhoop tussen je oren is, zoals bij TS het geval is.
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoi, en waarin kan ik juist heel goed uitblinken gezien de hoogte van mijn andere IQ onderdelen?
Ik wacht jullie reacties af.
Heeft hij weer een ban?quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
In dit topic kan gewoon over de algemene vraag verder gediscussieerd worden, maar TS gaat niet meer reageren.
Bij mij uit zo'n capaciteitentest was dat 4% van de hbo'ers hoger scoorde met redeneren met taal.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb wel ooit een assessment gehad voor mijn werk, daar komt dan geen getal uit maar een uitgebreide beschrijving. Ook was er een soort van IQ test aan verbonden en daar kwam uit dat ik hoogbegaafd zou zijn. Wat dus helemaal niet zo is maar ik ben toevallig wel goed in die rekenkundige en ruimtelijke inzicht vragen. Daarnaast kan ik geen fatsoenlijke brief schrijven zonder spelfouten en trap ik wel eens in mooie praatjes. Voor mij zeggen die hele testen dus bar weinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |