abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209442448
Mijn Turkse Philips Ultimate PowerPro FC9920 zuigt nog slechter dan mijn ex-vriendin. Hoe kan dat?
Ik heb alle filters vervangen. Overal met de compressor langs (en ja er kwam wel wat stof uit). Hij zuigt al minder zonder er überhaupt een buis aan te hangen. Dus er lijkt gewoon wat is te zijn met de stofzuiger. Toerenregelaar is OK. Hij is nu spik en span, nergens een vuiltje te bekennen.

Ik zag dat een motor 75 euro kost. Zou het helpen om de motor (te laten) vervangen? Ik heb al drie witgoedzaakjes gebeld maar zij doen geen stofzuigers.

Ik heb 'm vergeken met exact dezelfde stofzuiger die ook exact 5 jaar geleden bestel is, die slurpt wel prima.

Sorry als dit de verkeerde rubriek is, twijfelde tussen hobby en vrije tijd?
pi_209442460
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:04 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn Turkse Philips Ultimate PowerPro FC9912 zuigt nog slechter dan mijn ex-vriendin. Hoe kan dat?
Ik heb alle filters vervangen. Overal met de compressor langs (en ja er kwam wel wat stof uit). Hij zuigt al minder zonder er überhaupt een buis aan te hangen. Dus er lijkt gewoon wat is te zijn met de stofzuiger. Toerenregelaar is OK.

Ik zag dat een motor 75 euro kost. Zou het helpen om de motor (te laten) vervangen? Ik heb al drie witgoedzaakjes gebeld maar zij doen geen stofzuigers.

Sorry als dit de verkeerde rubriek is, twijfelde tussen hobby en vrije tijd?
Ik las toeterregelaar :@
pi_209442479
Een volgens mij vergelijkbaar type stofzuiger zie ik staan voor 150-200 euro, dan zou ik gewoon helemaal een nieuwe kopen ipv 75 voor een motor. Heb je ook weer verse 2 jaar garantie.
pi_209442508
M'n moeder heeft al 4 verschillende stofzuigers "zonder stofzak" versleten in de tijd dat ik 1 oude Miele heb / had mét stofzak (en die zakken haal ik bij de Action).

Blijkbaar is dat spul toch snel gaar zonder stofzak en komt er toch stof op plekken waar het niet gewenst is.

Nu heb ik sinds 3 jaar een stofzuigerrobot dus de Miele heeft het wat rustiger gekregen maar hij zuigt nog als een... eh... naja...
pi_209442519
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:08 schreef Sapstengel het volgende:
Een volgens mij vergelijkbaar type stofzuiger zie ik staan voor 150-200 euro, dan zou ik gewoon helemaal een nieuwe kopen ipv 75 voor een motor. Heb je ook weer verse 2 jaar garantie.
Nu heb ik een nieuwe gekocht, net binnengekregen ook. Een Miele CX1 cat&dog. Voor 300 euro heb ik een hoopje plastic gekregen. Echt de bouwkwaliteit bij deze (oude) Philips is niet te vergelijken. Want een tank is de Philips!
pi_209442534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n moeder heeft al 4 verschillende stofzuigers "zonder stofzak" versleten in de tijd dat ik 1 oude Miele heb / had mét stofzak (en die zakken haal ik bij de Action).

Blijkbaar is dat spul toch snel gaar zonder stofzak en komt er toch stof op plekken waar het niet gewenst is.

Nu heb ik sinds 3 jaar een stofzuigerrobot dus de Miele heeft het wat rustiger gekregen maar hij zuigt nog als een... eh... naja...
Ja dat vermoed ik dus ook.
pi_209442541
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:11 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Nu heb ik een nieuwe gekocht, net binnengekregen ook. Een Miele CX1 cat&dog. Voor 300 euro heb ik een hoopje plastic gekregen. Echt de bouwkwaliteit bij deze (oude) Philips is niet te vergelijken. Want een tank!
Zuig je hond of kat maar niet op dan :P

Bedoel je nu dat de bouwkwaliteit van de Miele slecht is (of voelt)?
Die van mij is wat ouder en daar is na >10 jaar nog niets afgebroken iig.
Het valt me wel op dat diverse stofzuigermerken steeds meer het "Dyson design" gaan nabootsen, dus overal grote stukken hard, transparant plastic. Wel jammer. Een stofzuiger moet gewoon stevig zijn en tegen een stootje kunnen.

Het enige nadeel van mijn Miele is dat hij wat minder prettig rolt en wat minder wendbaar is dan sommige moderne stofzuigers met grote wielen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-06-2023 15:19:18 ]
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:46:14 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209442801
ik heb 'n goedkope draadloze princess stofzuiger, zonder zak, geen klachten.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 8 juni 2023 @ 15:47:37 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209442815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:04 schreef RoW_0 het volgende:
Ik zag dat een motor 75 euro kost
'n nieuwe princess kost iets meer
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209443460
Gewoon een alleszuiger kopen.
Nergens geen last van en draait al jaren.

https://www.kaercher.com/(...)en-droogzuigers.html
pi_209443545
Hoe goedkoper hoe eerder verlies aan zuigkracht. Tevens hangt dit af wat je ermee opzuigt.
Boor je een gaatje zuig dan het gruis niet op met een goedkope stofzuiger, die overleeft dit wellicht 1x maar de levensduur holt naar achter als je dit vaker doet.

Elke week de filters schoonmaken helpt ook goed.

5 jaar is een mooie leeftijd voor een stofzuiger tegenwoordig. Dan is die wel toe aan vervanging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209444213
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe goedkoper hoe eerder verlies aan zuigkracht. Tevens hangt dit af wat je ermee opzuigt.
Boor je een gaatje zuig dan het gruis niet op met een goedkope stofzuiger, die overleeft dit wellicht 1x maar de levensduur holt naar achter als je dit vaker doet.

Elke week de filters schoonmaken helpt ook goed.

5 jaar is een mooie leeftijd voor een stofzuiger tegenwoordig. Dan is die wel toe aan vervanging.
Waarmee moet ik dan de stof/gruis afzuigen na het boren?
pi_209444218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:19 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Waarmee moet ik dan de stof/gruis afzuigen na het boren?
Met een bouwstofzuiger.die zijn daarvoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209450529
Mijn ervaring is dat er vaak toch ergens een verstopping zit. Er zit altijd ergens een zwak punt, zeer smal waar het dan fout gaat.
Eerst denken, dan typen
pi_209451031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:24 schreef Piger het volgende:
Mijn ervaring is dat er vaak toch ergens een verstopping zit. Er zit altijd ergens een zwak punt, zeer smal waar het dan fout gaat.
Verstopping in een stofzuiger kan je doorgaans wel herkennen omdat het toerental van de motor dan hoger is.
Bij de stofzuigers van m'n moeder klonk de motor vooral rauw, dus blijkbaar toch teveel troep er in gekomen.
pi_209460538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Met een bouwstofzuiger.die zijn daarvoor
En dan nog scheelt het heel veel of je er een van de bouwmarkt heb of een echte. Een echt klopt om de 5 minuten het filter uit, waardoor die auwelijks verstopt raakt.
pi_209460561
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:11 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Nu heb ik een nieuwe gekocht, net binnengekregen ook. Een Miele CX1 cat&dog. Voor 300 euro heb ik een hoopje plastic gekregen. Echt de bouwkwaliteit bij deze (oude) Philips is niet te vergelijken. Want een tank is de Philips!
Je moet dan ook de Miele C3 hebben, dat zijn degelijke apparaten.
pi_209460815
Koop een nieuw filter en een motor onderdeel..

Filter gooi ik weleens in de afvalbak, je kunt die steelstofzuiger ook zonder verdere onderdelen laten draaien dus de test op de motor is wel super easy.

Ieder onderdeel kun je apart kopen dusseh.. Waarom zou je een 2e kopen? Vooral die steel zal nooit kapot gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209461073
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 07:29 schreef Nico987 het volgende:

[..]
En dan nog scheelt het heel veel of je er een van de bouwmarkt heb of een echte. Een echt klopt om de 5 minuten het filter uit, waardoor die auwelijks verstopt raakt.
Dat klopt.
pi_209570883
Goed schoonmaken!
pi_209643971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 15:04 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn Turkse Philips Ultimate PowerPro FC9920 zuigt nog slechter dan mijn ex-vriendin. Hoe kan dat?
Ik heb alle filters vervangen. Overal met de compressor langs (en ja er kwam wel wat stof uit). Hij zuigt al minder zonder er überhaupt een buis aan te hangen. Dus er lijkt gewoon wat is te zijn met de stofzuiger. Toerenregelaar is OK. Hij is nu spik en span, nergens een vuiltje te bekennen.

Ik zag dat een motor 75 euro kost. Zou het helpen om de motor (te laten) vervangen? Ik heb al drie witgoedzaakjes gebeld maar zij doen geen stofzuigers.

Ik heb 'm vergeken met exact dezelfde stofzuiger die ook exact 5 jaar geleden bestel is, die slurpt wel prima.

Sorry als dit de verkeerde rubriek is, twijfelde tussen hobby en vrije tijd?
Slechts een gok:

Misschien dat die ergens valse lucht zuigt.
(Lek in de slang bijvoorbeeld of scheur in de behuizing)

Of in de slang zit een verstopping

Groet Radwanski
  zondag 25 juni 2023 @ 17:22:35 #22
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209644450
Hier al zes jaar dezelfde Siemens. Alleen een andere stekker er op gezet. Voor de rest prima.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')