Ik las toeterregelaarquote:Op donderdag 8 juni 2023 15:04 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn Turkse Philips Ultimate PowerPro FC9912 zuigt nog slechter dan mijn ex-vriendin. Hoe kan dat?
Ik heb alle filters vervangen. Overal met de compressor langs (en ja er kwam wel wat stof uit). Hij zuigt al minder zonder er überhaupt een buis aan te hangen. Dus er lijkt gewoon wat is te zijn met de stofzuiger. Toerenregelaar is OK.
Ik zag dat een motor 75 euro kost. Zou het helpen om de motor (te laten) vervangen? Ik heb al drie witgoedzaakjes gebeld maar zij doen geen stofzuigers.
Sorry als dit de verkeerde rubriek is, twijfelde tussen hobby en vrije tijd?
Nu heb ik een nieuwe gekocht, net binnengekregen ook. Een Miele CX1 cat&dog. Voor 300 euro heb ik een hoopje plastic gekregen. Echt de bouwkwaliteit bij deze (oude) Philips is niet te vergelijken. Want een tank is de Philips!quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:08 schreef Sapstengel het volgende:
Een volgens mij vergelijkbaar type stofzuiger zie ik staan voor 150-200 euro, dan zou ik gewoon helemaal een nieuwe kopen ipv 75 voor een motor. Heb je ook weer verse 2 jaar garantie.
Ja dat vermoed ik dus ook.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n moeder heeft al 4 verschillende stofzuigers "zonder stofzak" versleten in de tijd dat ik 1 oude Miele heb / had mét stofzak (en die zakken haal ik bij de Action).
Blijkbaar is dat spul toch snel gaar zonder stofzak en komt er toch stof op plekken waar het niet gewenst is.
Nu heb ik sinds 3 jaar een stofzuigerrobot dus de Miele heeft het wat rustiger gekregen maar hij zuigt nog als een... eh... naja...
Zuig je hond of kat maar niet op danquote:Op donderdag 8 juni 2023 15:11 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nu heb ik een nieuwe gekocht, net binnengekregen ook. Een Miele CX1 cat&dog. Voor 300 euro heb ik een hoopje plastic gekregen. Echt de bouwkwaliteit bij deze (oude) Philips is niet te vergelijken. Want een tank!
Waarmee moet ik dan de stof/gruis afzuigen na het boren?quote:Op donderdag 8 juni 2023 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe goedkoper hoe eerder verlies aan zuigkracht. Tevens hangt dit af wat je ermee opzuigt.
Boor je een gaatje zuig dan het gruis niet op met een goedkope stofzuiger, die overleeft dit wellicht 1x maar de levensduur holt naar achter als je dit vaker doet.
Elke week de filters schoonmaken helpt ook goed.
5 jaar is een mooie leeftijd voor een stofzuiger tegenwoordig. Dan is die wel toe aan vervanging.
Met een bouwstofzuiger.die zijn daarvoorquote:Op donderdag 8 juni 2023 18:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Waarmee moet ik dan de stof/gruis afzuigen na het boren?
Verstopping in een stofzuiger kan je doorgaans wel herkennen omdat het toerental van de motor dan hoger is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:24 schreef Piger het volgende:
Mijn ervaring is dat er vaak toch ergens een verstopping zit. Er zit altijd ergens een zwak punt, zeer smal waar het dan fout gaat.
En dan nog scheelt het heel veel of je er een van de bouwmarkt heb of een echte. Een echt klopt om de 5 minuten het filter uit, waardoor die auwelijks verstopt raakt.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Met een bouwstofzuiger.die zijn daarvoor
Je moet dan ook de Miele C3 hebben, dat zijn degelijke apparaten.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:11 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nu heb ik een nieuwe gekocht, net binnengekregen ook. Een Miele CX1 cat&dog. Voor 300 euro heb ik een hoopje plastic gekregen. Echt de bouwkwaliteit bij deze (oude) Philips is niet te vergelijken. Want een tank is de Philips!
Dat klopt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 07:29 schreef Nico987 het volgende:
[..]
En dan nog scheelt het heel veel of je er een van de bouwmarkt heb of een echte. Een echt klopt om de 5 minuten het filter uit, waardoor die auwelijks verstopt raakt.
Slechts een gok:quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:04 schreef RoW_0 het volgende:
Mijn Turkse Philips Ultimate PowerPro FC9920 zuigt nog slechter dan mijn ex-vriendin. Hoe kan dat?
Ik heb alle filters vervangen. Overal met de compressor langs (en ja er kwam wel wat stof uit). Hij zuigt al minder zonder er überhaupt een buis aan te hangen. Dus er lijkt gewoon wat is te zijn met de stofzuiger. Toerenregelaar is OK. Hij is nu spik en span, nergens een vuiltje te bekennen.
Ik zag dat een motor 75 euro kost. Zou het helpen om de motor (te laten) vervangen? Ik heb al drie witgoedzaakjes gebeld maar zij doen geen stofzuigers.
Ik heb 'm vergeken met exact dezelfde stofzuiger die ook exact 5 jaar geleden bestel is, die slurpt wel prima.
Sorry als dit de verkeerde rubriek is, twijfelde tussen hobby en vrije tijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |