Burner82 | woensdag 7 juni 2023 @ 19:33 | |
![]() 24 Heures Du Mans 2023 - editie 91 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2022 en vooruitblik In 2022 keken we stiekem al een beetje vooruit naar de race van 2023 wat betreft de Hypercar klasse, welke vorig jaar dunbezet was met Toyota als enige fabrieksteam. Zij gingen er dan net als voorgaande jaren zonder enige bijzonderheden met de overwinning vandoor waar deze keer de #8 de overwinning pakte voor de #7 toyota. In de LMP2 klasse ging Jota er met de overwinning vandoor. De GTE Pro klasse zagen we in 2022 voor het laatste en het was aan Porsche om meer de eer te strijken voor deze overwinning voor beide Ferrari's van AF CORSA. In GTE AM ging de overwinning naar de #33 TF Sport Aston Martin Dit jaar hebben we in het honderjarig bestaan van de race een enorm sterk veld in de Hypercar klasse met onder andere deelname van Cadillac, Porsche, Ferrari, en Peugeot. De vraag hiermee is of Toyota eindelijk weer eens het vuur aan de schenen kan worden gelegd. Het veld is veelbelovend, maar in de eerste drie WEC races van dit jaar kwam Toyota toch weer als winnaar uit de bus. Het beloofd wel een veel spannendere editie te worden dan de afgelopen jaren. Ook dit jaar is het LMP2 veld weer behoorlijk groot met 24 auto's. Dit jaar dus geen GTE Pro meer aanwezig, maar wel 21 auto's in GTE AM. Dit jaar is er weer een garage 56 entry (meestal gereserveerd voor bijzondere en innovatie deelnemers), een Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR gebaseerde wagen (aangepast voor Le Mans). Belangrijke wijziging dit jaar is de safety car procedure (hier uitgelegd). Bij de nieuwe Safety Car procedure worden drie Safety Cars ingezet maar verlaten twee Safety Cars de baan en worden alle auto's gegroepeerd achter 1 Safety Car. Vervolgens mogen alle auto's met hun klasseleider achter hen de Safety Car inhalen en het hele circuit rondgaan om weer achteraan het veld aan te sluiten. Daarna worden de auto's per klasse opgesteld, waarbij LMP2's en LMGTE Ams plaatsmaken voor de andere klassen. Deze procedure geldt niet voor het laatste uur van de race, waar de oude procedure met drie Safety Cars wordt toegepast. In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00 ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Circuit informatie 2021 Onboard (Pole 2017): ![]() Entry list 2023 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting) • 1030kg • Maximaal vermogen van 500kw De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Inmiddels heeft al een aantal grote fabrikanten aangekondigd terug te keren naar deze klasse, waaronder Audi, Ferrari, Porsche, Peugeot, Acura en BMW. We gaan dus richting hele mooie jaren. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. De Hypercar klasse is voor het eerst sinds het bestaan goed bezet met meerdere fabrieksteams. Dit betekent hopelijk dat het aan de kop van de race wat spannender gaat worden dan in de afgelopen jaren, hoewel Toyota met hun jarenlange ervaringen en overwinningen eerder dit jaar alsnog de favoriet lijkt voor de overwinning. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:33 • 950kg (+20kg) • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan. ![]() • Oranje nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:50 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA Met het wegvallen van LM GTE Pro is dit de enig overgebleven GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Pro zagen zien we dit jaar terug in deze klasse. ![]() Woensdag 7 juni • 14:00-17:00 Free practice session 1 • 19:00-20:00 Qualifying session 1 • 22:00-0:00 Free practice session 2 Donderdag 8 juni • 15:00-18:00 Free practice session 3 • 20:00-20:30 Hyperpole • 22:00-23:00 Free practice session 4 Zaterdag 10 juni • 12:00-12:15 Warm-up • 16:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL zendt de 24 uur volledig uit (grotendeels RTL7, tijdens Champions League RTL5) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden Streams • Officiële WEC stream (¤12,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - heeft een audio only stream (nu Discovery plus) Live Timing • Officiële live timing (als je hier een account hebt of aanmaakt kun je in expert mode ook sector tijden bekijken en nog veel meer informatie over de race) • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2023, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • Le Mans resource guide (Dailysportscar) Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]() Blancpain Endurance series ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Nattekat op 09-06-2023 21:06:23 ] | ||
Burner82 | woensdag 7 juni 2023 @ 19:41 | |
Lijkt wel een Moto3 kwalificatie met al dat gewacht ![]() | ||
daNpy | woensdag 7 juni 2023 @ 20:11 | |
Dat wordt met portos gecommuniceerd bij amateur races, zelfs trackdays. Bij de 24u van Le Mans weet de post voor het ongeluk binnen 10 sec dat hij geel moet zwaaien. De LMP die erin duikt had al lang geel moeten hebben. Dan moet je kunnen stoppen in het stuk baan dat je kunt overzien. Dat is niet het geval, dus of hij negeerde geel, of er was geen geel denk ik? | ||
TargaFlorio | woensdag 7 juni 2023 @ 20:26 | |
Ik dacht vanmiddag dat de Peugeots wat snelheid gevonden hadden maar valt nu toch weer tegen. | ||
Burner82 | woensdag 7 juni 2023 @ 20:27 | |
Uitslag van deze rommelige kwali voor de Hypercar voor de Hyperpole:
| ||
TargaFlorio | woensdag 7 juni 2023 @ 20:34 | |
Wat betreft snelheid heeft Ferrari het al het hele seizoen op orde. | ||
Burner82 | donderdag 8 juni 2023 @ 00:57 | |
Voor de liefhebber! | ||
Starflyer | donderdag 8 juni 2023 @ 20:30 | |
Slecht nieuws voor Renger. Zijn auto begeeft het in de Hyperpole sessie en stond even in brand. Hopelijk kan hij morgen nog wel van start. | ||
Starflyer | donderdag 8 juni 2023 @ 21:10 | |
Ferrari #50 heeft de pole, voor de Ferrari #51 en de Toyota #7. Vierde is de Porsche #75 en vijfde de Toyota #8. Ds Cadillac #3 van Bourdais en Renger van der Zande eindigt als 8ste, ondag ze hun snelste tijd (goed voor P4) kwijt zijn door het veroorzaken van de rode vlag. In de LMP2-klasse heeft de IDEC Sport de pole en in de LM GTE Am heeft de Corvette #33 met o.a. Nicky Catsburg de pole. | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:11 | |
Ik zit nu even de hyperpole te kijken, maar wat is dat voor gekkigheid dat ze de balance of performance ná de kwalificatie nog aan gaan passen? ![]() Dat nodigt toch enorm uit om vooral allemaal héél rustig te rijden en doen alsof je écht niet harder kunt? ![]() | ||
Starflyer | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:38 | |
De kalender voor volgend jaar | ||
Starflyer | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:41 | |
Men is bang dat teams zich al voor de kwalificatie rustig hebben gehouden en in de kwalificatie de verhoudingen pas duidelijk worden, zoals nu Ferrari een flink gat heeft met de rest. Of dat de bronzen rijder in de Corvette flink sneller is dan de rest in de GTE Am klasse ![]() | ||
Starflyer | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:44 | |
Flinke kans op regen morgen bij de start tot vroeg in de avond, lees ik. Daarna zou het beter worden met zondag nog kans op enkele buien. | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:45 | |
Ah top, weer een weekje later volgend jaar ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:46 | |
Dan ga je het nu toch ook rustig houden? Zo extreem belangrijk is die kwalificatie niet eens, dus waarom zou je jezelf voor de race al 1-0 achter zetten? | ||
Starflyer | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:47 | |
Dat was de verwachting dus ook, maar niet iedereen hield zich daar aan. | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:54 | |
Sowieso had ik het BoP-gebeuren niet echt door, nu wel een stuk meer en dat vernaggeld mijn Le Mans-plezier wel voor een fors deel ![]() Je moet dus vooral proberen om onder de radar te blijven in de maanden richting Le Mans en dan hopen dat je met de BoP voorbij de betere auto's geholpen wordt? | ||
Burner82 | vrijdag 9 juni 2023 @ 10:58 | |
https://www.buienradar.nl/weer/le%20mans/fr/3003603/5daagse Toch wel wat lekkerder dan de bloedverziekend hete dag die het anders wordt lijkt me. 22 graden, buitjes, en als het donker wordt, is het weer droog. Spektakel gegarandeerd zo ![]() Edit: bedenk me net pas dat ze pas om 16:00 beginnen. Dus dan valt het sowieso wel mee, alleen de 1e paar uur wat regen.... | ||
Starflyer | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:09 | |
Volgend jaar geen LMP2 meer in de WEC, alleen tijdens de 24 uur van Le Mans mogen er nog 15 LMP2 wagens uit de ELMS, ALMS en IMSA meedoen. En de GTE AM klasse wordt vervangen door de GT3 klasse. https://www.dailysportsca(...)lasses-for-2024.html | ||
Coelho | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:27 | |
Als nepsupporter die alleen Le Mans een beetje volgt, baal ik wel dat Fritske niet van het zwarte geld af kon blijven. Een Nederlandse auto zorgde dat ik absoluut meer interesse had. | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:29 | |
De LMP1 (dit gaat echt jaren zo in mijn hoofd bestaan, ik weet het) is al jaren niet zo interessant geweest, als dat je niet aan trekt, trekt niets je aan ![]() | ||
Coelho | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:34 | |
Daarvoor zit ik er niet genoeg in. Misschien dat dat komt als ik morgen het verhaal erachter hoor. Ik neem aan dat het weer 24 uur lang op RTL7 is? | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:35 | |
Ik wacht met smart op de prachtige OP die alles uitlegt ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:35 | |
Nee, het wordt onderbroken voor voetbal. Geen grap ![]() Oh, grapje, RTL5 neemt het over. | ||
H_T | vrijdag 9 juni 2023 @ 12:43 | |
In de avond is een deel op RTL 5 als er Champions League op RTL 7 is, maar de hele race is wel op RTL te zien | ||
THEFXR | vrijdag 9 juni 2023 @ 13:41 | |
![]() ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 16:20 | |
Het is wel bijzonder interessant dat RTL niet dat balletje schoppen op RTL5 uitzendt, maar goed ![]() Ik ga maar eens proberen om een manier te vinden om het te kunnen kijken op mijn telefoon, anders mis ik de eerste paar uur ![]() | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 16:49 | |
Gewoon de Eurosport-app of de app van je TV-boer lijkt me? Verder logisch dat voetbal zaterdagavond gewoon voorrang heeft natuurlijk. | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 16:51 | |
Die tv app deed het niet meer op m'n telefoon, dus dat was even zoeken. Maar heb inmiddels ontdekt dat er gewoon een alternatief bestaat tegenwoordig. Ik zie de logica niet echt ![]() Het voetbal kan ook gewoon op RTL 5. | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 16:52 | |
Le Mans kan toch ook gewoon op RTL5 dan? ![]() Maar als dat verder qua programmering niet past en ze moeten kiezen, is de CL uiteraard de logische keuze. | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 16:55 | |
Maar Le Mans is al op RTL 7 voor en na het voetbal, dus dan moet dat tijdelijk ergens anders terwijl voetbal helemaal op RTL 5 had gekund ![]() | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 16:58 | |
Wellicht contractueel of iets dergelijks, RTL5 heeft natuurlijk ook gewoon haar programmering. Maar goed, RTL is niet de enige optie, dus verder maakt het ook niet zoveel uit allemaal ![]() | ||
THEFXR | vrijdag 9 juni 2023 @ 17:28 | |
dus alleen RTL en geen eurosport? | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 17:33 | |
Hoezo geen Eurosport? Daar was ook gewoon de kwalificatie en training enzo te zien, dus ik neem aan ook de race ![]() | ||
H_T | vrijdag 9 juni 2023 @ 19:06 | |
Voetbal is het hele seizoen al op 7, dan is het wel logisch om de finale ook op 7 te doen | ||
M90 | vrijdag 9 juni 2023 @ 20:42 | |
OP (veel te laat maargoed hij is er)![]() 24 Heures Du Mans 2023 - editie 91 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2022 en vooruitblik In 2022 keken we stiekem al een beetje vooruit naar de race van 2023 wat betreft de Hypercar klasse, welke vorig jaar dunbezet was met Toyota als enige fabrieksteam. Zij gingen er dan net als voorgaande jaren zonder enige bijzonderheden met de overwinning vandoor waar deze keer de #8 de overwinning pakte voor de #7 toyota. In de LMP2 klasse ging Jota er met de overwinning vandoor. De GTE Pro klasse zagen we in 2022 voor het laatste en het was aan Porsche om meer de eer te strijken voor deze overwinning voor beide Ferrari's van AF CORSA. In GTE AM ging de overwinning naar de #33 TF Sport Aston Martin Dit jaar hebben we in het honderjarig bestaan van de race een enorm sterk veld in de Hypercar klasse met onder andere deelname van Cadillac, Porsche, Ferrari, en Peugeot. De vraag hiermee is of Toyota eindelijk weer eens het vuur aan de schenen kan worden gelegd. Het veld is veelbelovend, maar in de eerste drie WEC races van dit jaar kwam Toyota toch weer als winnaar uit de bus. Het beloofd wel een veel spannendere editie te worden dan de afgelopen jaren. Ook dit jaar is het LMP2 veld weer behoorlijk groot met 24 auto's. Dit jaar dus geen GTE Pro meer aanwezig, maar wel 21 auto's in GTE AM. Dit jaar is er weer een garage 56 entry (meestal gereserveerd voor bijzondere en innovatie deelnemers), een Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR gebaseerde wagen (aangepast voor Le Mans). Belangrijke wijziging dit jaar is de safety car procedure (hier uitgelegd). Bij de nieuwe Safety Car procedure worden drie Safety Cars ingezet maar verlaten twee Safety Cars de baan en worden alle auto's gegroepeerd achter 1 Safety Car. Vervolgens mogen alle auto's met hun klasseleider achter hen de Safety Car inhalen en het hele circuit rondgaan om weer achteraan het veld aan te sluiten. Daarna worden de auto's per klasse opgesteld, waarbij LMP2's en LMGTE Ams plaatsmaken voor de andere klassen. Deze procedure geldt niet voor het laatste uur van de race, waar de oude procedure met drie Safety Cars wordt toegepast. In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00 ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Circuit informatie 2021 Onboard (Pole 2017): ![]() Entry list 2023 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting) • 1030kg • Maximaal vermogen van 500kw De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Inmiddels heeft al een aantal grote fabrikanten aangekondigd terug te keren naar deze klasse, waaronder Audi, Ferrari, Porsche, Peugeot, Acura en BMW. We gaan dus richting hele mooie jaren. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. De Hypercar klasse is voor het eerst sinds het bestaan goed bezet met meerdere fabrieksteams. Dit betekent hopelijk dat het aan de kop van de race wat spannender gaat worden dan in de afgelopen jaren, hoewel Toyota met hun jarenlange ervaringen en overwinningen eerder dit jaar alsnog de favoriet lijkt voor de overwinning. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:33 • 950kg (+20kg) • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan. ![]() • Oranje nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:50 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA Met het wegvallen van LM GTE Pro is dit de enig overgebleven GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Pro zagen zien we dit jaar terug in deze klasse. ![]() Woensdag 7 juni • 14:00-17:00 Free practice session 1 • 19:00-20:00 Qualifying session 1 • 22:00-0:00 Free practice session 2 Donderdag 8 juni • 15:00-18:00 Free practice session 3 • 20:00-20:30 Hyperpole • 22:00-23:00 Free practice session 4 Zaterdag 10 juni • 12:00-12:15 Warm-up • 16:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL zendt de 24 uur volledig uit (grotendeels RTL7, tijdens Champions League RTL5) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden Streams • Officiële WEC stream (¤12,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - heeft een audio only stream (nu Discovery plus) Live Timing • Officiële live timing (als je hier een account hebt of aanmaakt kun je in expert mode ook sector tijden bekijken en nog veel meer informatie over de race) • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2023, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • Le Mans resource guide (Dailysportscar) Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]() Blancpain Endurance series ![]()
| ||
Dr_Flash | vrijdag 9 juni 2023 @ 21:04 | |
Van welk jaar is dit? De dagen komen niet uit met de data. | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 21:06 | |
![]() | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 21:08 | |
Nu ik het overzicht zo zie, realiseer ik me pas echt hoe karig de GTs nu zijn. Hopelijk komt dat volgend jaar goed. | ||
Starflyer | vrijdag 9 juni 2023 @ 21:58 | |
Vorig jaar, zo te zien ![]() | ||
THEFXR | vrijdag 9 juni 2023 @ 21:59 | |
![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 9 juni 2023 @ 23:06 | |
Paar uur missen? Wou dat ik het kon zeggen, verplichtingen van morgen ~11.00 tot zondag ~20.00 ![]() ![]() ![]() | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 23:09 | |
Ach, ik stap zondag rond 11u in de auto en ben pas ver na middernacht thuis ![]() Wel maandag vrij genomen, dus nieuws negeren en maandag eens Eurosport aanslingeren voor de laatste uurtjes ![]() | ||
heywoodu | vrijdag 9 juni 2023 @ 23:10 | |
Dat betekent overigens ook dat @Nattekat dit jaar een bericht op de FP zal gooien over Le Mans. Weet hij nog niet, maar nu wel. | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 23:34 | |
![]() Dus je bent er in ieder geval in de nachtelijke uren even ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 9 juni 2023 @ 23:34 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 juni 2023 @ 00:18 | |
Hoop het, maar de nodige ![]() ![]() Komt echt allemaal enorm slecht uit dit weekend ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 00:23 | |
Volgend jaar is het weer een week later. | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 09:06 | |
Normaal was toch altijd om 3 uur de start of ben ik nou gek? ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 09:09 | |
Al een paar jaar niet meer | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 09:11 | |
Oeps. ![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 09:23 | |
Och, als je om 3 uur inschakelt krijg je nog de hele voorbeschouwing mee. Beter dan andersom... | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:05 | |
Warm-up: Track is declared wet! | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:06 | |
Ik meld me alvast voor later. Bedankt voor de info in de openingspost, alvast. FOK! is nog altijd beter dan Google, als je snel wil weten hoe laat iets begint en waar je kunt kijken. ![]() | ||
Nieuwschierig | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:16 | |
Het regent tijdens de warmup | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:19 | |
Hier nog zo'n 24hLM toerist die zich één keer per jaar meldt in dit topic. ![]() Voor 16u nog even de hoogtepunten van de kwali terugkijken. ![]() Ik denk dat je niet moet onderschatten dat de RTL zenders onderling ook concurreren met elkaar, in die zin dat ze allemaal kijkcijfer targets moeten halen om hun eigen bestaansrecht te blijven garanderen. En met die gedachte in het achterhoofd ga je als Team RTL 7 echt niet de CL finale laten schieten. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 10-06-2023 13:40:00 ] | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:25 | |
Ik ben er niet in geslaagd om een aantal slechte nachten op rij toch nog te doorbreken met één goede nacht. Dit gaat een behoorlijke uitdaging worden ![]() Maar ik mis al zo veel in de eerste uren, dus ook nog veel slapen gaan we niet doen. | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:30 | |
Wie pakt de verslagen op de FP voor zijn rekening dit jaar? ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:37 | |
Ik word ertoe gedwongen ![]() Vind wel dat @heywoodu voor mij dan alvast een samenvatting klaar moet zetten van de eerste uren. | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:49 | |
@3rr0r vindt dit leuk. | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:50 | |
Ik zal wat proberen, maar ga sowieso de nacht niet meepakken dit keer ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 12:54 | |
Als je om 22:00 een samenvatting van de eerste 6 uur klaar kan zetten voor mij, vind ik het verder dikke prima. Ik pak straks even de iconische RTL GP tune mee en dan moet ik meteen weg, erg spijtig allemaal ![]() | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 13:38 | |
Kudo's alvast voor beiden!! ![]() ![]() ![]() | ||
Hyperdude | zaterdag 10 juni 2023 @ 14:12 | |
Op TV5 nu, 1400-1530, docu Le Mans. NL ondertiteld | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 14:24 | |
Bericht uit mei: https://www.dailysportsca(...)class-look-like.html Nieuwe Mustang GT3: ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:01 | |
![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:08 | |
Oh, we gaan geen intro muziekje krijgen. Beetje jammer weer dit. | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:16 | |
Nog meer dingen die veranderen naar GT3? Waar zijn die woest brute joekels van Le Mans-GT's gebleven? ![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:23 | |
LeBron kwam niet heel erg aardig of geïnteresseerd over.. Wrs alleen daar voor de $$$ | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:23 | |
Ze wilden een GT3 plus formule maar de fabrikanten hadden daar net als bij DTM geen zin in. | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:25 | |
Heeft hij iets met auto's of autosport? | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:31 | |
Hij zal in zijn garage ongetwijfeld wat mooie auto's hebben staan. Daarnaast is het meer prestige dat ze zulke mensen naar de race halen dan dat ze ook echt geïnteresseerd zijn. Het is zien en gezien worden. | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:32 | |
Volgens mij alleen net zoveel als alle andere hele rijke Amerikanen: hij heeft veel dure auto's. | ||
THEFXR | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:32 | |
hypers halen alleen op de rechte stukken in | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:36 | |
Zo, de Spotter Guide en Marker of Doom liggen weer klaar ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:37 | |
Haalt Kolles het eerste uur? ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:38 | |
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:38 | |
Geen vader in het spel. @PowerLoungen | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:46 | |
Leclerc komt even kijken hoe dat eruit ziet, 2 Ferrari's op de 1e rij ![]() | ||
PowerLoungen | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:49 | |
Gelukkig wel een moeder die van crack naar drugsverslaafde loopt te karren . | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:50 | |
Ik had het ook geloofd als Lebron "This is the way" had gezegd | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:52 | |
Toch verwacht ik dat Toyota het grootste deel van de wedstrijd aan de leiding zal gaan en ook zal winnen. | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:52 | |
Ze zijn begonnen aan de opwarmronde. | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:53 | |
Ik verwacht wel dat ze het meest betrouwbaar zijn, ja. | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:53 | |
Racing for Belgium komt niet weg | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:55 | |
![]() | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:55 | |
Zo, de TT is klaar, dus present. | ||
Zorro | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:56 | |
Op tijd voor de start ![]() Er zit nog wat regen in de pijplijn hoor ik? | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:56 | |
![]() | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:57 | |
Terug van mij siesta, ben er ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:58 | |
@Van_Poppel neemt straks een oliebol met mayo. | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:58 | |
Tennis moet maar wijken. | ||
THEFXR | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:59 | |
we rijden | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 15:59 | |
Ze rijden beter in formatie dan de IndyCars ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:00 | |
Regenboog Porsche. | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:00 | |
![]() ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:00 | |
los ![]() | ||
PowerLoungen | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Zo de persconferentie met baardmans met een handbrace. | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Tjonge jonge, weer een gek die in de eerste bocht wil winnen | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Maar even een overzicht van de Nederlanders. Hypercar: #3 Renger van der Zande (Cadillac) LMP2: #9 Bent Viscaal (Prema), #31 Robin Frijns (Team WRT), #39 Giedo van der Garde (Graff Racing) #65 Tijmen van der Helm en Job van Uitert (Panis Racing). GTE-Am: #33 Nicky Catsburg (Corvette Racing) | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
ULTRA laat. | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Ik hoorde hem ook, idd. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Boycotten die hap ![]() Is niet veel voor nodig, kan het toch niet betalen. | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Gruwelijk nat. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Crash | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:01 | |
Veel risico meteen in de eerste bocht ![]() | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
Renger kan weer naar huis? | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
crash al | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
Sow! | ||
THEFXR | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
shute | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
Lekker crash ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
![]() | ||
Wertha | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
En de eerste klapper al. | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
De #311 Cadillac dus. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:02 | |
Gruwelijk kapot ![]() | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Hij verliest wat onderdelen. | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Andere Cadillac | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Daar zijn ze wel even bezig met repareren | ||
Doler12 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Die is al gelijk klaar oei | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
En Toyota ad leiding | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Hoppa, Ferrari is gelijk de leiding al kwijt. het waren 2 fantastische minuten | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Botsauto's ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:03 | |
Ze hebben iets minder dan 24 uur de tijd. ![]() | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:04 | |
Ok, Viscaal ook, leuk voor hem ![]() | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:04 | |
SC | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:04 | |
SC - DOTD. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:04 | |
Staat er ook al eentje in het grind | ||
M90 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:04 | |
nu al ![]() | ||
Hyperdude | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05 | |
Lekker sleutelen. Nog maar 23.55 | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05 | |
Een auto in de grindbak. De #32 dus | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05 | |
Zelden zo’n spannende eerste ronde gehad. | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05 | |
Aitken![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05 | |
De #32 is bezweken onder de druk van de Nascar | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:07 | |
Trage pitstop voor de Cadillac. | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:08 | |
Aiden Jackson kan terug naar de tekentafel (Jack lijkt sprekend op de F1 coureur uit de nieuwe Formule 1 game) | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:08 | |
Kunnen ze alvast even oefenen met de nieuwe Safety car procedure.. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:08 | |
Peugeot staat te juichen, want het levert hun een plekje winst op | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:09 | |
Er doen weer redelijk wat idioten mee. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:10 | |
Allard ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:11 | |
Welke helm heeft hij dit keer op? | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:11 | |
Oei, Buemi's batterij laadt niet. Gevolgsschade van Nasr aanklopmomentje? | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:11 | |
Nog niet gezien ![]() | ||
Zorro | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:12 | |
Tijmen van der Helm | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:12 | |
Stond de Glickenhaus na de eerste ronde nog steeds in de pitstraat? | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:12 | |
720p camera in die heli. ![]() | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:12 | |
Stapte er nou al iemand uit? | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:12 | |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA reclame. | ||
THEFXR | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:13 | |
met PiP | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:14 | |
"Of schakel naar Videoland.." ![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:15 | |
Vangrailreparatie.... Kan dus wel ff duren ![]() | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:15 | |
Een van de Glickenhaus auto's ook al in de problemen. | ||
M90 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:15 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:16 | |
in principe zou een slowzone toch volstaan? | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:17 | |
Nascar auto is verdwaald ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:17 | |
De #39 is Van der Garde | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:18 | |
Dat is geen kort reclameblok | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:18 | |
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:18 | |
Op de scooter ![]() Meteen voor twee uur er door heen knallen ![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:20 | |
Er staan mensen, bestelbusjes en een kraan op de weg, dus vandaar denk ik zal het wel een SC zijn. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:21 | |
Zeppelin ![]() | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:22 | |
Allard heeft een fietshelm op ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:22 | |
zwarte helm | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:24 | |
Nog een keer naar Allard. | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:26 | |
De #37 under investigation voor inhalen onder geel | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:27 | |
Goed plekje voor die fotografen in de helikopter. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:28 | |
Geen verdere actie | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:31 | |
Leuk dit ![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:32 | |
Die fly-by's worden echt een hel... Duren veel te lang. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:33 | |
wmb schaffen ze die regel meteen weer af | ||
M90 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:33 | |
idd echt waardeloos ![]() ![]() | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:35 | |
![]() Gaan we onderhand weer eens racen? | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:35 | |
De SC duurt zo 2 ronden te lang ... | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:36 | |
Diep in de nacht. | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:36 | |
Amerikaanse taferelen dit... ![]() | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:36 | |
Hoop niet dat dit de gemiddelde SC tijd wordt. | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:36 | |
Oh, wist niet eens dat de teambaas van Toyota een Nederlander is | ||
Dauthi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:37 | |
Dit is echt vreselijk zeg. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:38 | |
Ik vrees van wel. Dit is geen racen zo | ||
vivelafete | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:38 | |
Dit gaat toch helemaal nergens over... Duurt veel en veel te lang om de autos weer op ee rijtje te laten komen | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
Echt slecht deze SC procedure ![]() | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
IN THIS LAP. eindelijk | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
Waarom eerst lmp2 terug laten zakken en daarna weer in laten halen? Wat is daar het voordeel van?? | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
JAAAAAAAAAAAAAAAA PiP reclame. | ||
Wertha | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
We gaan weer reesjen! ![]() Oh, na de reclame. | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
Reclame tijdens de herstart ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
KeukenkampioenGoden. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
Net NU reclame ![]() | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
Ow ja tuurlijk, reclame net als we bijna gaan racen. Flikker op met je keukenshit godverdomme. ![]() ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:39 | |
40 minuten safety car... ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:40 | |
Oe, eindelijk weer even racen ![]() | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:40 | |
Gelukkig plant RTL Nitro zijn blokjes anders, oef | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:40 | |
Goede vraag ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:40 | |
Groen ![]() | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:40 | |
Jezus de stream van Videoland is lage kwaliteit, dat is ook geen vervanging voor Ziggo Go. Dan maar reclames | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:40 | |
En Beau kan ook optiefen ![]() | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:41 | |
Weer onderweg | ||
Dauthi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:41 | |
Wat een hufters bij rtl | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:41 | |
Ook geen variantie in de reclames. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:41 | |
Eurosport stream (vd app) ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42 | |
Irritant dat de opzet van de graphics er voor zorgt dat de NASCAR er constant niet in staat ![]() | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42 | |
Gewoon switchen tussen RTL en Eurosport toch? | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42 | |
Niks wat ik wil kijken is in 4k. Het is te triest voor woorden. Uiteraard wel het tarief van alle diensten kmhoog vanwege inflatiecorrectie. Het is goddomme 2023. Geef mij 4k. ![]() | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42 | |
Hier staan beide aan ![]() | ||
Dauthi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42 | |
Wat een hufters bij rtl.... Voor mensen met VPN, Oostenrijkse link https://tvthek.orf.at/liv(...)ller-Laenge/14233199 | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:43 | |
Het is toch veel te warm om je zo enorm druk te maken joh. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:43 | |
Toyota 2 voorbij de Ferrari's | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:43 | |
ook niet even een kort reclameblok ... | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:43 | |
Ik heb voldoende bier en nootjes om te koelen. ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
Ferrari gaat net zo goed als in de F1 zie ik. | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
4k is onbetaalbaar qua bandbreedte voor de kleinere streamers. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
Snel over 1 rondje, daarna gaan de banden er aan | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
Plan K | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
Komt omdat de auto officieel niet meedoet, omdat de wagen niet aan de regelementen voldoet. | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
Nog een goed doel waar ik niks aan doneer! ![]() | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:44 | |
Reclameblok duurt ook 24 uur, geloof ik. ![]() | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
Eurosport 2, ja. Maar die heb ik niet meer, dus heb de (betaalde) Eurosport stream zonder reclame er naast (loopt wel iets achter) | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
Toyota heeft lopen sandbaggen dus. Ik zeg de BOP nog aanpassen tijdens de race! (of hebben ze de BOP van Ferrari aangepast na de quali?) | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
En precies dezelfde reclames als eerder ook nog ![]() | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
Nou welkom terug. | ||
THEFXR | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
carglass! ![]() | ||
Dauthi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:45 | |
Porsche #6 ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:46 | |
De GTE is op dit moment iets sneller dan de NASCAR | ||
Wienerschnitzels | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:46 | |
Dat hele systeem nodigde ook wel enorm uit om het zo te spelen als Toyota deed. Ferrari tactiek is in ieder geval op hetzelfde niveau als bij het F1 team ![]() | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:46 | |
O ik zie het nu ja, blijkbaar heb ik dat gewoon bij m'n KPN abbo. | ||
Dauthi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:47 | |
Ja, kut bedrijf met slecht opgeleide werknemers en geen originele ruiten. Bij een van onze auto's hadden ze er zo'n bende van gemaakt dat de verzekeraar uit coulance ons het zelf heeft laten regelen. | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:47 | |
Dirk Adorf gaat op RTL Duitsland even los op Peugeot : "is dit nu alles, heb je hiervoor de auto zonder achtervleugel gebouwd en een heel jaar weggegooid?" | ||
chufi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:47 | |
Ze hebben daarentegen wel vele onboards en andere streams | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:48 | |
De onkel. @PowerLoungen | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:48 | |
Ze rijden in ieder geval nog... | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:49 | |
Tijd voor een SC. | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:50 | |
En terecht. Dat concept is vergelijkbaar met de zero sidepods van Mercedes. Het werkt niet ![]() Misschien wel minder drag en hoge topsnelheid, maar behoorlijk instabiel heb ik begrepen. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:50 | |
Ferrari tactieken ![]() | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:51 | |
Cadillac 3 pit | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:53 | |
De Ferrari's zitten elkaar in de weg. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:53 | |
Volgens mij omdat de auto aansloot achter SC 1 en niet SC 2. Van der Garde sloot wel achter SC 2 aan | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:53 | |
Ferrari's in gevecht met 1 Toyota | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:53 | |
Hup Ferrari ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:53 | |
Tweede Toyota probleem? | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:54 | |
Toyota heeft zachtere banden die ze nu opgerookt hebben (volgens Ferrari...) | ||
M90 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:54 | |
Soft tyres | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:54 | |
Ferrari in de pits met een geblokkeerde inlaat | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:54 | |
Voorste Ferrari pit... | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:54 | |
Onaangekondigde reclames op Eurosport. Genot. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:55 | |
De undercut | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:55 | |
Leuk duel nu met Toyota Ferrari en Porsche, zou zo in de Steve McQueen film gekund hebben | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:56 | |
INCIDENT INVOLVING CAR 63 AT MP11 AT 16:01:33 UNDER INVESTIGATION | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:57 | |
| ||
Dauthi | zaterdag 10 juni 2023 @ 16:58 | |
De Torpedo ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:00 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 10-06-2023 17:00:32 ] | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:00 | |
Hier ging wat mis ![]() | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:01 | |
De #3 dus naar binnen voor een lekke band | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:01 | |
![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:01 | |
KPD is een deurtje verder. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:02 | |
Calado gaat wel sneller dan Buemi | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:03 | |
#7 in de achteruit... | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:03 | |
De Porsches nu bij de Toyota in de aanval ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:06 | |
Niemand verstaat Allard. | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:07 | |
Wat zeg je Allard? | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:07 | |
Hier wat KPD materaal: https://autosport.nl/klas(...)raderonde-in-le-mans | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
JAAAAAAAAAAAAAAAAA reclame. | ||
Jane | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Reclame. Ik ga ff de was doen. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Perfect getimede reclame, want de Hypercars gaan zo pitten | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Picture in picture | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Alwéér reclame ![]() En weer heeeeel handige timing ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Precies 30 minuten. Elke 20 minuten reclame. Doei hoor. | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Eve Scherer vanuit de pits : Ferrari #50 had een probleem met de luchtinlaat, daarom de vroege pitstop | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Benieuwd hoe lang deze reclame weer duurt. | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:08 | |
Ronald van Dam op Eurosport ![]() | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:09 | |
De #7 naar binnen | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:09 | |
Bij D+ geen reclame. ![]() | ||
Zipportal | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:09 | |
Het hoertje onder de commentatoren. | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:09 | |
Ronald van Dam aangeschoven bij Eurosport/Discovery ![]() | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:09 | |
"Ich weiss nicht was schlimmer ist" - Terence Hill | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:10 | |
Die kun je ook op Engels zetten ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:11 | |
Of ambient sound ![]() | ||
YourCaptor | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:12 | |
Of oordoppen. Alles beter dan dat gepeente horen | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:13 | |
De #8 ook binnen. | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:13 | |
De #50 en #03 virtueel op de eerste twee plekken | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:14 | |
6 minuten reclame exact. | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:14 | |
Ben ik de enige die Ronald van Dam wel grappig vind? ![]() | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:14 | |
Ja dus. Ze rijden nog steeds ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:16 | |
Goede keus om Sjaak Nieuwhuis thuis te laten. ![]() | ||
TargaFlorio | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:16 | |
Ik vind hem niet echt goed maar kan hem op zich wel aanhoren. | ||
vosss | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:18 | |
Ja. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:18 | |
Bokkerijder66 ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:18 | |
Conway toch ver teruggevallen | ||
heywoodu | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:18 | |
Nou ja, hij doet zo te zien wel officieel mee, want hij staat gewoon in de live timing, maar komt door het buiten de klasses vallen steeds niet in de reguliere TV-graphics te staan. | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:19 | |
#3 opeens tweede ![]() | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:22 | |
Action Express Caddie rijdt weer | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:23 | |
Ik verwacht veel straffen voor tracklimits | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:25 | |
Catsburg in de pitbox ![]() | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:25 | |
Catsburg ![]() | ||
StephanL | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:25 | |
![]() | ||
Burner82 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:26 | |
#33 van Catsburg achteruit de garage in... | ||
Sabata | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:27 | |
Ai, dat is niet de stop n go die die auto nog had | ||
Starflyer | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:28 | |
Flinke crash ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:28 | |
Zo, kneiterharde crash | ||
Whiskers2009 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:28 | |
Forse crash ![]() | ||
M90 | zaterdag 10 juni 2023 @ 17:28 | |
Oef |