abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209424190
Een Italiaanse collega van mijn vriendin kwam er vandaag pas achter dat ze belastingaangifte moet doen. Lekker op tijd dus :')

Om de situatie nog extra complex te maken blijkt dat naast haar inkomen uit dienstverband in Nederland, haar vader haar een bedrijf geschonken heeft (ditta individuale/Italiaanse eenmanszaak). Dit betreft een kleine boerderij in Italië. Ik begrijp dat de netto winst het afgelopen jaar 16K betrof.

Buiten het feit dat ze al rijkelijk laat is met de belastingaangifte; is het waarschijnlijk dat ze de inkomsten uit dit bedrijf moet aangeven bij de Nederlandse belastingdienst? En zo ja, is het waarschijnlijk dat ze hierover in Nederland belasting moet betalen?

Ik heb haar in ieder geval gesuggereerd om morgen dringend contact te zoeken met een belastingadviseur.

[ Bericht 2% gewijzigd door stephano1990 op 06-06-2023 21:13:34 ]
  Spellchecker dinsdag 6 juni 2023 @ 21:03:10 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209424362
quote:
Ik heb haar in ieder geval dringend geadviseerd om morgen contact te zoeken met een belastingadviseur.
Meer kun je niet doen.
pi_209426290
De winst die in Italië is behaald wordt doorgaans daar belast omdat daar waar de economische activiteit is ook de plek is waar belasting moet worden betaald. Aangezien het een eenmanszaak is zal de winst mogelijk wel als vrijgesteld wereldinkomen moeten worden opgegeven in verband met de inkomenstoets voor toeslagen.
pi_209426304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 23:28 schreef Confetti het volgende:
De winst die in Italië is behaald wordt doorgaans daar belast omdat daar waar de economische activiteit is ook de plek is waar belasting moet worden betaald. Aangezien het een eenmanszaak is zal de winst mogelijk wel als vrijgesteld wereldinkomen moeten worden opgegeven in verband met de inkomenstoets voor toeslagen.
volgens mij heeft dat ook effect op je arbeidskorting
pi_209433503
Wacht even. De Italiaanse vader van een Italiaanse dame, een collega van je vriendin heeft een Italiaanse boerderij aan zijn dochter geschonken....

Ik denk dat we nog heul veul topics van jou gaan zien hier !
  Spellchecker woensdag 7 juni 2023 @ 17:37:41 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209433538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 17:34 schreef paardendokter het volgende:
Wacht even. De Italiaanse vader van een Italiaanse dame, een collega van je vriendin heeft een Italiaanse boerderij aan zijn dochter geschonken....

Ik denk dat we nog heul veul topics van jou gaan zien hier !
:D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')