abonnement Unibet Coolblue
pi_209417495
quote:
Hufterig gedrag, agressie tegen politie en hulpverleners, voetbalsupporters die alle grenzen overschrijden: mensen zijn zich de laatste jaren bepaald niet beter gaan gedragen. Toch blijft een serieus, inhoudelijk debat over normen en waarden al jaren uit. Waarom is de politiek zo stil? En wordt het geen tijd om ons gedrag eens tegen het licht te houden?
Bron.

Helaas voor de rest een betaalmuur maar hier is geen woord over gelogen. De Nederlander wordt ook asocialer. Overal een grote mond, wangedrag denken dat ze alles maar kunnen maken, arrogant, voeden hun kinderen niet fatsoenlijk op, kunnen geen kritiek verdragen en noem maar op. Het erge is nog dat ze dit gedrag ook in het buitenland zien. Geen wonder dat de overige Europeanen langzamerhand niet meer op de Nederlander zitten te wachten. Kijk maar eens in andere Europese landen. De kinderen daar gedragen zich keurig en het zijn de kinderen van Nederlandse ouders die overal amok maken, een grote mond hebben en de ouders zitten erbij van 'ja ik weet ook niet wat ik kan doen". (Opvoeden misschien?).

Heel vreemd want de gemiddelde bewoner van Nederland heeft, in tegenstelling tot de rest van Europa en de wereld, bijna alles en ze gedragen ze zich als een stel verwende kinderen. Stampvoetend in het rond gillend dat ze meer willen.

Het is tijd dat de Nederland in de spiegel gaat kijken in plaats het vingertje continue naar anderen wijzen. Nederlanders moeten ze zich schamen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209417552
Je ziet het veel in het buitenland, waar kinderen strak gehouden worden. Loopt er een te krijsen en te zeuren blijkt het een Nederlander.
Purr.
pi_209417579
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Mensen hebben door dat ze met een grote bek meer bereiken als resultaat leveren.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:11:33 #4
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_209417616
Alsof het alleen Nederlandse kinderen zijn. Het zijn toch meer allochtone ouders die hun kinderen niet opvoeden.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_209417649
Niet zo gek met de grootse aso als premier.
Sicker than your average.
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 09:16:02 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209417650
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:11 schreef aloa het volgende:
Alsof het alleen Nederlandse kinderen zijn. Het zijn toch meer allochtone ouders die hun kinderen niet opvoeden.
Maar dat past niet in het straatje van TS, die maar een paar trucjes kent en 1 daarvan is klagen over witte mensen en dus ook Nederlanders.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209417685
Iedereen moet zichzelf kunnen zijn en daarmee uniek en tegenspraak en rekening houden met een andere komt daarmee in het gedrang
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:22:25 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_209417710
Tsja als de politie stelselmatig niet handhaaft dan worden hufters natuurlijk gewoon steeds brutaler.

Mijn buurt komen ze niet eens echt meer opdagen. Ondanks rookbommen en gebler en geschreeuw door grote groepen op straat en eeuwig getoeter tot 12 uur 's nachts.

Zachte heelmeesters. Stinkende wonden etc...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_209417738
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:16 schreef Aberkullie het volgende:
Niet zo gek met de grootse aso als premier.
Juist de VVD is ook een asociale partij
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:27:51 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209417742
Ik zie om eerlijk te zijn geen enkele meetbare indicator in dit bericht.Dus waar baseren ze deze stemmingmakerij op?
pi_209417758
Zal wel een combinatie van factoren zijn. Politie en rechterlijke macht zijn al jaren ernstig onderbezet dus de kans dat je ook gewoon weg komt met asociaal gedrag is groter geworden, maatschappelijke onvrede is zelden zo groot geweest dus je zult meer mensen vinden met een houding van "barst allemaal", groepen die keihard botsen met elkaar, enzovoort.

quote:
Waarom is de politiek zo stil?
De verhuftering in de politiek heeft ook allang toegeslagen hoor. En niet alleen onder de extreme partijen aan de rafelranden van het spectrum, we hebben ook een premier en coalitiepartijen waarvoor de Kamer voorliegen en maling hebben aan door henzelf veroorzaakte wantoestanden volstrekt normaal geworden is. Nee, de huidige lichting politici zijn niet de aangewezen personen om een vingertje te heffen over normen en waarden.
pi_209417759
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:16 schreef Aberkullie het volgende:
Niet zo gek met de grootse aso als premier.
Pretty much, bewezen leugenaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:34:51 #13
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_209417795
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:28 schreef HSG het volgende:

[..]
Typisch weer Nederland. Gelijk wijzen naar anderen. "hEt ZIJn de AlLochTonen hoor". :')

Algemeen bekend wel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen asociale Nederlandse kinderen zijn (want die zijn er idd ook genoeg).
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 09:40:27 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209417839
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:28 schreef HSG het volgende:

Dat maak jij er van.
Nee dat maak jij er van. Ik wijs er alleen maar op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209417945
Duitsers zijn wel veel gehoorzamer richting autoriteit dan Nederlanders over het algemeen, maar dat kan ook leiden tot gevaarlijke dingen zie 1933-1945.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  dinsdag 6 juni 2023 @ 10:34:45 #16
3542 Gia
User under construction
pi_209418263
Het is een feit dat jong volwassen Nederlanders er aan de Costa's een zootje van maken, tot moord aan toe!
Maar in het eigen land is de meeste overlast afkomstig van allochtonen en voetbalsupporters.

Als je Nederlanders ziet die op straat, met uitgaan, bij vechtpartijen betrokken zijn, dan zijn er ook altijd een aantal bontkraagjes bij. Goed voorbeeld,..... Het is stoer om daar bij te horen.

Vroeger hadden we dat 'bende' gedrag veel minder. Dat is pas gekomen met de komst van de Molukkers. Jongeren in die groep verenigden zich en misdroegen zich in kroegen. Sommige Nederlandse jongeren wilden daar maar wat graag bijhoren, want dat was stoer.
Later kwamen de Marokkanen, die hetzelfde gedrag vertoonden. Die zie je nooit alleen tijdens vechtpartijtjes, altijd met een groep en altijd met een aantal Nederlandse meelopers.

Is het heel gek dat de huidige generatie jongeren ook dit gedrag gaat vertonen? Je kind op zijn falie geven mag tegenwoordig niet meer, want da's kindermishandeling. Dus, tja, laat ze de boel maar onveilig maken, dan. Dan leren ze het wel op een andere manier. Politie, justitie, strafblad, uitval .....
pi_209418283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:53 schreef nils_22 het volgende:
Duitsers zijn wel veel gehoorzamer richting autoriteit dan Nederlanders over het algemeen, maar dat kan ook leiden tot gevaarlijke dingen zie 1933-1945.
Dat is snel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209418292
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:11 schreef aloa het volgende:
Alsof het alleen Nederlandse kinderen zijn. Het zijn toch meer allochtone ouders die hun kinderen niet opvoeden.
Nee, de laatste confrontaties die ik heb gehad zijn veelal met blanke autochtone jongeren geweest. Het zijn echt niet alleen de allochtonen, het is globaal in deze samenleving die hard achteruit holt. Paar weken geleden nog een blanke autochtone man met een knuppel, de laatste jaren een buurman met meerdere geweldsexplosies tot kopschoppen toe, jongeren die met een scooter over de stoep rijden en je bijna omver rijden die meteen met doodsbedreigingen komen omdat je ze zegt dat ze op de straat moeten met hun scooter. Zie het veranderen, het straatbeeld veranderd, er is gewoon veel meer tuig op straat en alles heeft te maken met opvoeding en, ik krijg toch steeds meer de indruk, het drugsgebruik onder de jeugd. Toegeven er waren jaren, dat ik ook het gevoel had dat het veelal allochtone jongeren waren, gezien de autochtone jeugd nog wel eens hun excuses aanbood en respect had voor ouderen, maar die zijn net zo hard mee gaan doen.

Maar ja, ouders mogen hun kinderen niet meer te hard aanpakken, ik zie veel groepsvorming op straat bij de jeugd, het is echt wij vs. zij waar mij al jaren opvalt dat allochtone jongeren en autochtone jongeren tegenover elkaar staan. Misschien kan hier een oorzaak in zitten, want dit is wel hetgeen wat mij al irriteerde vroeger, het feit dat wij autochtone jongeren ons nooit bij elkaar pakte tegenover de groepen allochtone jongeren die werkelijk altijd in groepsverband en met wapens kwamen aanzetten. Tel daarbij op dat de rechtstaat gewoon faalt, drugsdealers in de straat, je kan bellen wat je wilt ze doen niks, vechtpartijen, kopschoppen ze staan gewoon weer op straat. De politie heb ik ook al meermaals mee gesproken, ze erkennen al deze issues maar staan zelf machteloos want we hebben gewoon een falende rechtstaat die vooral in dienst staat voor de beter gestelde onder ons en in de rest van de samenleving alleen de extreemste excessen aanpakken, wat vaak ook nog een hele tijd duurt. En de jeugd weet en ruikt dit.

Het wordt tijd dat onze kinderen weer een opvoeding krijgen, een paar tikken op de billen is nog nooit iemand slechter van geworden, leraren moeten weer gezag gaan uitstralen in de klas maar ook de rechtstaat dient zwaarder op te treden, en het drugsgebruik dient aangepakt te worden want ik heb er genoeg zien ontsporen in mijn jeugd en zie er nu op 40 jarige leeftijd ook een hoop ontsporen in mijn buurt. Maar helaas heb ik de hoop niet dat dit snel gaat veranderen, we worden geregeerd door softies die geen idee hebben wat zich in de lagere sociale klassen van de samenleving afspeelt, het is een wilde westen aan het worden.
pi_209418374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
...
Aan de kern ligt het er denk ik ook aan dat ouders te druk met werk zijn tegenwoordig.
Er moet meer aandacht voor het kind komen en de opvoeding.

Ik merk het zelf ook wel. De jeugd hier in Eindhoven zie ik veel blowen en herrie maken op straat.
Tsja, wat kun je er aan doen (zonder in elkaar geslagen te worden).
Weet ook wel dat in veel andere landen je gelijk om de oren geslagen wordt, maar hier worden ze dan lekker agressief.
pi_209418487
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, de laatste confrontaties die ik heb gehad zijn veelal met blanke autochtone jongeren geweest. Het zijn echt niet alleen de allochtonen, het is globaal in deze samenleving die hard achteruit holt. Paar weken geleden nog een blanke autochtone man met een knuppel, de laatste jaren een buurman met meerdere geweldsexplosies tot kopschoppen toe, jongeren die met een scooter over de stoep rijden en je bijna omver rijden die meteen met doodsbedreigingen komen omdat je ze zegt dat ze op de straat moeten met hun scooter. Zie het veranderen, het straatbeeld veranderd, er is gewoon veel meer tuig op straat en alles heeft te maken met opvoeding en, ik krijg toch steeds meer de indruk, het drugsgebruik onder de jeugd. Toegeven er waren jaren, dat ik ook het gevoel had dat het veelal allochtone jongeren waren, gezien de autochtone jeugd nog wel eens hun excuses aanbood en respect had voor ouderen, maar die zijn net zo hard mee gaan doen.

Maar ja, ouders mogen hun kinderen niet meer te hard aanpakken, ik zie veel groepsvorming op straat bij de jeugd, het is echt wij vs. zij waar mij al jaren opvalt dat allochtone jongeren en autochtone jongeren tegenover elkaar staan. Misschien kan hier een oorzaak in zitten, want dit is wel hetgeen wat mij al irriteerde vroeger, het feit dat wij autochtone jongeren ons nooit bij elkaar pakte tegenover de groepen allochtone jongeren die werkelijk altijd in groepsverband en met wapens kwamen aanzetten. Tel daarbij op dat de rechtstaat gewoon faalt, drugsdealers in de straat, je kan bellen wat je wilt ze doen niks, vechtpartijen, kopschoppen ze staan gewoon weer op straat. De politie heb ik ook al meermaals mee gesproken, ze erkennen al deze issues maar staan zelf machteloos want we hebben gewoon een falende rechtstaat die vooral in dienst staat voor de beter gestelde onder ons en in de rest van de samenleving alleen de extreemste excessen aanpakken, wat vaak ook nog een hele tijd duurt. En de jeugd weet en ruikt dit.

Het wordt tijd dat onze kinderen weer een opvoeding krijgen, een paar tikken op de billen is nog nooit iemand slechter van geworden, leraren moeten weer gezag gaan uitstralen in de klas maar ook de rechtstaat dient zwaarder op te treden, en het drugsgebruik dient aangepakt te worden want ik heb er genoeg zien ontsporen in mijn jeugd en zie er nu op 40 jarige leeftijd ook een hoop ontsporen in mijn buurt. Maar helaas heb ik de hoop niet dat dit snel gaat veranderen, we worden geregeerd door softies die geen idee hebben wat zich in de lagere sociale klassen van de samenleving afspeelt, het is een wilde westen aan het worden.
Ik heb dezelfde ervaringen. Groepen jongeren die gewoon breed over de stoep fietsen terwijl er een breed fietspad is waar plek zat is. Als je er iets van zegt dan is de wereld te klein, met bedreigingen. Laatst liep er een meisje gewoon midden op de rijbaan te bellen. Ik toeterde, en ik kreeg meteen een woedend gezicht en een middelvinger. Ik zag haar even later in de winkel, sprak haar daar op aan, en kreeg een eindeloze schreeuwende scheldkanonade over me heen: "IK WAS AAN HET BELLEN JA! Vuilkankerwijfhoujekankerbekkankerhoer..etc" Behoorlijk abnormaal. Laatst een meisje op de fiets, ook over het trottoir. Het trottoir was smal en ik moest ervoor de struiken in. Ik zeg er wat van. Antwoord: "Ja maar dan moet ik helemaal naar de overkant van de weg fietsen!" Het was gewoon een simpele weg in een woonwijk en aan de overkant van de straat liep gewoon een fietspad. Het is ook ZOOOO vermoeiend om 5 meter extra te fietsen!

Ik stond buiten te wachten op vrienden en ik zie daar een mevrouw onderhandelen met haar zoontje van 4. Hij wilde niet naar huis, begon te bleren en te stampvoeten. Ik heb een kwartier lang gefascineerd naar die moderne 'geen dwang' opvoeding zitten kijken. Onderhandelen: "Äls we nu gaan krijg je thuis een ijsje". Smeken: "Mama is moe. Mama wil naar huis. Toe nou, loop nou door" Hij reageerde nergens op. Dreigen: stukje van hem weglopen en dreigen alleen naar huis te gaan. Ventje loopt naar de stoeprand. Moeder: "Je gaat niet de weg op, hoor je me!" Eén keer raden wat het ventje doet. Het knulletje loopt gewoon de weg op terwijl hij triomfantelijk naar z'n moeder kijkt. En moeder staat 20 meter verder en moet hard rennen om hem van de weg af te trekken.

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden. En het zijn niet alleen jongeren.

Allemaal autochtonen overigens.

Er wordt gewoon op geen enkele manier tegen opgetreden. Niet door de ouders of de handhaving of de politie.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:07:31 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209418490
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:11 schreef aloa het volgende:
Alsof het alleen Nederlandse kinderen zijn. Het zijn toch meer allochtone ouders die hun kinderen niet opvoeden.
Je hoeft maar wat willekeurige afleveringen van Frank Visser e.d. te kijken om te concluderen dat een bepaald soort gedrag zich niet tot mensen met een kleurtje beperkt.
pi_209418536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee dat maak jij er van. Ik wijs er alleen maar op.
Met Nederlander bedoel ik iedereen die in Nederland woont en een Nederlands nationaliteit heeft. Dat jij huidkleurtjes erbij haalt maak jij er zelf van.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209418578
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, het zal een combinatie van factoren zijn. Ouders die geen idee hebben wat hun kind uitspookt en/of geen fatsoenlijke opvoeding hebben gekregen omdat ze constant aan het werk zijn. Softere aanpakken op scholen, wij hadden nog respect voor een leraar, maar dat waren ook mensen die autoriteit uitstraalden, als ik de huidige generatie leraren zie dan zakt mij de moed wel in de schoenen. De rechtstaat is een ander probleem, nu geloof ik niet in een elite wat het land bestuurd, maar wel merk ik, en ik heb inmiddels zelf al heel wat persoonlijke ervaringen, dat zodra je niet bij een bepaalde klasse hoort je aan je lot wordt overgelaten, er wordt niet echt ingegrepen. Er is geen risico meer, je komt overal mee weg. Ik heb er in de tijd dat die jongen in het nieuws was welke ze dood hebben getrapt in Mallorca hier zien kopschoppen met een hoop man, meerdere getuigen en gewoon 0 straf en 0 gevolgen, want ze waren in groepsverband en ze praatte elkaar allemaal naar de mond. Het slachtoffer zelf was zo in elkaar geslagen dat hij geheugenverlies had. Drugsdealers in de buurt, ze doen gewoon niets, maar reken er maar op dat als er een drugsdealer woont naast een burgemeester, wethouder of hogere politicus dat ze er wel wat aan doen. Mijn buurman, uit zijn vorige woning gegooid wegens overlast, plaatsen hem zonder mij of mijn buren te informeren bij ons, en al jaren is het ellende, er wordt niks aan gedaan en als er al iets gedaan wordt dan duurt het jaren, je bent een experiment lijkt het wel. Maar zelf ingrijpen is weer geen optie want dan staan ze met een hele groep voor je (aantal keer al gebeurd) of het gaat mis en je zit zelf in de bak of raakt je baan kwijt. Hetzelfde met de asielzoekers, geen problemen mee, maar ze komen hier, worden in dezelfde straat geplaatst, praten geen woord Nederlands, trekken zich terug in hun eigen kringen en je leeft langs elkaar door. Hun kinderen krijgen ook de leeftijd dat ze op straat gaan hangen en dan begint de ellende. En ieder puntje van kritiek, een opmerking over het vuilnis, muziek, andere overlast en je wordt meteen geconfronteerd met een geweldsexplosie. Je hebt het maar te slikken, want ga je via een woningvereniging of politie en ze komen erachter dat jij geklaagd hebt dan begint het echte terroriseren pas. Recent nog een buurmeisje iets verder in de straat, ook nieuwe buren, ook asielzoekers, hele nacht door overlast, heeft met haar buren overlegd maar die durven gewoon geen aangifte te doen of te praten met de woningvereniging uit angst voor de gevolgen, ook zij loopt hiermee en kan geen kant uit. Dus wat krijg je, dan krijg je dat mensen zelf agressief worden, zelf geprikkeld rondlopen, wapens mee op zak hebben, ik ben daar ook weer een mooi voorbeeld van want ook ik ben geknakt. Het is een eindeloze neerwaartse spiraal welke alleen maar erger gaat worden de komende jaren.

De politie is in veel buurten de volledige controle kwijt, en paar jaar geleden nog met iemand gesproken die woont maar 4 straten verder, zeg 500 meter, en die belevingswereld is heel anders omdat het niet voor haar deur gebeurd, totaal geen idee wat er zich allemaal afspeelde in mijn straat waar ze een hoop van dat tuig hebben geplaatst. Maar het is wel dat tuig wat ook anderen lastigvalt bij het winkelcentrum, in de parkjes etc. En ouders hebben geen controle meer, bij allochtonen merkte ik vroeger al dat de ouders totaal niet omkeken naar hun kinderen, geen idee hadden wat hun zonen de hele dag uitspookten, geen contact met de buren zodat je nog wat info kon inwinnen en die zijn dan ook zwaar gaan ontsporen. Met de autochtone jeugd zie ik nu exact hetzelfde gebeuren, werkende ouders, hele dag op straat hangen, blowen en/of andere zooi gebruiken en bij het minste of geringste staan ze met een groep voor je meteen agressief en meteen dreigend, geen gezag en geen respect.


[ Bericht 1% gewijzigd door mascara-klodder op 06-06-2023 13:34:09 ]
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:17:33 #24
-1 #ANONIEM
pi_209418587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:22 schreef SpecialK het volgende:
Tsja als de politie stelselmatig niet handhaaft dan worden hufters natuurlijk gewoon steeds brutaler.

Mijn buurt komen ze niet eens echt meer opdagen. Ondanks rookbommen en gebler en geschreeuw door grote groepen op straat en eeuwig getoeter tot 12 uur 's nachts.

Zachte heelmeesters. Stinkende wonden etc...
Asociaal gedrag heeft vaak niks te maken met handhaven door de politie. De politie gaat bijv niet optreden tegen mensen die niet wachten met instappen totdat andere mensen uitgestapt zijn. En zo kun je honderden voorbeelden bedenken van asociaal gedrag, die losstaan van handhaving, maar een kwestie zijn van (gebrek aan) fatsoen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:17:49 #25
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_209418591
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 10:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, de laatste confrontaties die ik heb gehad zijn veelal met blanke autochtone jongeren geweest. Het zijn echt niet alleen de allochtonen, het is globaal in deze samenleving die hard achteruit holt. Paar weken geleden nog een blanke autochtone man met een knuppel, de laatste jaren een buurman met meerdere geweldsexplosies tot kopschoppen toe, jongeren die met een scooter over de stoep rijden en je bijna omver rijden die meteen met doodsbedreigingen komen omdat je ze zegt dat ze op de straat moeten met hun scooter. Zie het veranderen, het straatbeeld veranderd, er is gewoon veel meer tuig op straat en alles heeft te maken met opvoeding en, ik krijg toch steeds meer de indruk, het drugsgebruik onder de jeugd. Toegeven er waren jaren, dat ik ook het gevoel had dat het veelal allochtone jongeren waren, gezien de autochtone jeugd nog wel eens hun excuses aanbood en respect had voor ouderen, maar die zijn net zo hard mee gaan doen.

Maar ja, ouders mogen hun kinderen niet meer te hard aanpakken, ik zie veel groepsvorming op straat bij de jeugd, het is echt wij vs. zij waar mij al jaren opvalt dat allochtone jongeren en autochtone jongeren tegenover elkaar staan. Misschien kan hier een oorzaak in zitten, want dit is wel hetgeen wat mij al irriteerde vroeger, het feit dat wij autochtone jongeren ons nooit bij elkaar pakte tegenover de groepen allochtone jongeren die werkelijk altijd in groepsverband en met wapens kwamen aanzetten. Tel daarbij op dat de rechtstaat gewoon faalt, drugsdealers in de straat, je kan bellen wat je wilt ze doen niks, vechtpartijen, kopschoppen ze staan gewoon weer op straat. De politie heb ik ook al meermaals mee gesproken, ze erkennen al deze issues maar staan zelf machteloos want we hebben gewoon een falende rechtstaat die vooral in dienst staat voor de beter gestelde onder ons en in de rest van de samenleving alleen de extreemste excessen aanpakken, wat vaak ook nog een hele tijd duurt. En de jeugd weet en ruikt dit.

Het wordt tijd dat onze kinderen weer een opvoeding krijgen, een paar tikken op de billen is nog nooit iemand slechter van geworden, leraren moeten weer gezag gaan uitstralen in de klas maar ook de rechtstaat dient zwaarder op te treden, en het drugsgebruik dient aangepakt te worden want ik heb er genoeg zien ontsporen in mijn jeugd en zie er nu op 40 jarige leeftijd ook een hoop ontsporen in mijn buurt. Maar helaas heb ik de hoop niet dat dit snel gaat veranderen, we worden geregeerd door softies die geen idee hebben wat zich in de lagere sociale klassen van de samenleving afspeelt, het is een wilde westen aan het worden.
Dan praat je over een grote stad. Hier is dat toch een stuk minder.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:18:25 #26
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_209418597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:07 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Je hoeft maar wat willekeurige afleveringen van Frank Visser e.d. te kijken om te concluderen dat een bepaald soort gedrag zich niet tot mensen met een kleurtje beperkt.
Dat zeg ik ook nergens.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:20:52 #27
277355 Homey
pi_209418617
Het is ook de besmetting in heel het land door de massale import van de onbeschofte onderlagen uit andere landen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:21:25 #28
503652 Tekaschi
pi_209418626
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:17 schreef aloa het volgende:

[..]
Dan praat je over een grote stad. Hier is dat toch een stuk minder.
Nee een dorp, een dorp van 25k mensen. Ik kom uit een stad, zeg maar een kleinere stad. Daar was het ook jaren zo, blij dat ik daar weg was, maar dit dorp heb ik de laatste 5 jaar heel snel zwaar zien aftakelen op een manier dat het nog erger is geworden dan de stad waar ik gewoond heb. Politie zie je hier niet, wegbezuinigd. Zelf wordt ik er steeds meer moedeloos en van en bemerk dat ook bij mij de irritatie zwaar begint toe te nemen omdat je machteloos bent en niet gehoord. Toen ik hier kwam wonen schrok ik mij kapot als ik de politie hoorde, dat was in mijn oude buurt dagelijkse praktijk, 20 jaar geleden hoorde je het één keer per maand in mijn huidige dorp, nu is het weer dagelijkse praktijk, iedere dag politie sirenes, werkelijk elke dag. We hebben inmiddels zelfs al schietpartijen gehad hier, 20 jaar geleden zo ondenkbaar waar de grootste criminaliteit was een dronken man die tegen een auto heeft staan te plassen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:24:04 #29
58277 HyperViper
pi_209418642
"Nederlanders"
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:29:15 #30
3542 Gia
User under construction
pi_209418691
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:12 schreef HSG het volgende:

[..]
Met Nederlander bedoel ik iedereen die in Nederland woont en een Nederlands nationaliteit heeft. Dat jij huidkleurtjes erbij haalt maak jij er zelf van.
Met Nederlander bedoel ik 100% Nederlander en geen andere nationaliteit.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:29:39 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209418694
Iedereen met een grote bek wordt tegenwoordig gefaciliteerd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:35:16 #32
155515 TornadoDK
pi_209418732
Wat een onzin dat het in het buitenland allemaal beter zou zijn. Hier in Griekenland zijn kinderen net zo erg als in Nederland hoor. Hier denkt ook iedereen overal recht op te hebben.
No bitch to me
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:46:57 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209418853
Als ik kijk wat voor racistische en asociale bagger volwassenen op social media posten, dan kan ik niet verwachten dat diezelfde mensen hun kinderen wel fatsoenlijk opvoeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:49:22 #34
36921 ReplaR
pi_209418870
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:20 schreef Homey het volgende:
Het is ook de besmetting in heel het land door de massale import van de onbeschofte onderlagen uit andere landen.
En die kinderen zien dat mohammed met zijn grote bek totaal niet aangepakt wordt en gaan dat gedrag kopieren.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 11:55:03 #35
326902 Glazenmaker
pi_209418925
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:25 schreef BufferOverflow het volgende:
Die illustratie ook weer.. de aso is een blonde man met blauwe ogen, de politie een mediterrane mevrouw _O-

[ afbeelding ]
Ik zie daar dezelfde huidskleuren. Enige verschil is dat de dame meer schaduwen heeft die donkerder zijn. Zoals ook klopt met de belichting van die jongen.

Ik heb een seizoenskaart van de lokale keukentopper fc in een redelijk blanke stad en ook hier wordt bijna iedere wedstrijd de boel wel eens stilgelegd omdat de lokale blonde paupertjes zich niet in kunnen houden.

Net doen alsof iedereen die wat zegt over het buitenproportionele aso gedrag van leden in je groep gek en racistisch is, is wat mij nog wel het meeste irriteert aan de permanente slachtoffertjes van blm en islam clubs. Het is jammer om te zien dat dat gedrag zich niet beperkt tot die groepen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:00:38 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209418981
Maarre hebben we nou al meetbare KPI's op basis waarvan het AD meet hoe asociaal mensen zich gedragen?
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:02:09 #37
456306 Morri2
pi_209418991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee een dorp, een dorp van 25k mensen. Ik kom uit een stad, zeg maar een kleinere stad. Daar was het ook jaren zo, blij dat ik daar weg was, maar dit dorp heb ik de laatste 5 jaar heel snel zwaar zien aftakelen op een manier dat het nog erger is geworden dan de stad waar ik gewoond heb. Politie zie je hier niet, wegbezuinigd.
Je jaagt me schrik aan...Ik wil van de grote stad naar een dorp verhuizen vanwege het asociale gedrag en de overlast -O-
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:05:39 #38
413323 BufferOverflow
pi_209419018
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie daar dezelfde huidskleuren. Enige verschil is dat de dame meer schaduwen heeft die donkerder zijn. Zoals ook klopt met de belichting van die jongen.

Ik heb een seizoenskaart van de lokale keukentopper fc in een redelijk blanke stad en ook hier wordt bijna iedere wedstrijd de boel wel eens stilgelegd omdat de lokale blonde paupertjes zich niet in kunnen houden.

Net doen alsof iedereen die wat zegt over het buitenproportionele aso gedrag van leden in je groep gek en racistisch is, is wat mij nog wel het meeste irriteert aan de permanente slachtoffertjes van blm en islam clubs. Het is jammer om te zien dat dat gedrag zich niet beperkt tot die groepen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mediterrane vrouw? Serieus?? Omdat ze donker haar heeft?
Donker haar, buine hogen, getinte huid.. Maar goed het was een voorbeeld,
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:13:03 #39
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209419069
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:17:36 #40
33189 RM-rf
1/998001
pi_209419107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:56 schreef HSG het volgende:
Nederlanders moeten ze zich schamen.
Waarom?

Ophouden met vingertjes-wijzen naar anderen, vind ik an sich een uitstekend idee, maar waarom volgt dan gelijk zo'n idiote betuttel-terechtwijzing, dat andere mensen zich zouden moeten schamen?

is dat niet juist een voorbeeld van een dominee-houding en het wijzen met je vingertje?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:24:18 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209419740
Zelfs in dit topic krioelt het van de racisme. Mijn god wat zijn er een hoop op deze site die gaan schuimen als ze racist worden genoemd, maar vervolgens elke dag, elk topic janken over huidskleur en zogenaamd 100% Nederlanders. Pleur gewoon op en zoek hulp en zet jezelf niet eens zo ontzettend voor lul.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:33:01 #42
299269 ems.
pi_209419823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 12:02 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Je jaagt me schrik aan...Ik wil van de grote stad naar een dorp verhuizen vanwege het asociale gedrag en de overlast -O-
Dat heb ik onlangs dus gedaan. Bevalt goed hoor. Hangt er wel een beetje vanaf waar je heen gaat en waar je het dan mee vergelijkt :+

Het is fijn dat mijn vriendin weer een rondje kan hardlopen zonder dat ze hoer wordt genoemd.
Conscience do cost.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:36:24 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209419872
Nederlanders zijn ook steeds asocialer. Er is in de gehele Westerse wereld een afbraak van normen en waarden te zien, al decennialang. Een zorgwekkende ontwikkeling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:24 schreef Vis1980 het volgende:
Zelfs in dit topic krioelt het van de racisme. Mijn god wat zijn er een hoop op deze site die gaan schuimen als ze racist worden genoemd, maar vervolgens elke dag, elk topic janken over huidskleur en zogenaamd 100% Nederlanders. Pleur gewoon op en zoek hulp en zet jezelf niet eens zo ontzettend voor lul.
Ik zag je gejammer ook al in de FB. Kun je een paar posts laten zien waar er volgens jou sprake zou zijn van racisme? Ik zie het namelijk niet, maar misschien zijn er al posts weggehaald.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:39:18 #44
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209419887
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
Nederlanders zijn ook steeds asocialer. Er is in de gehele Westerse wereld een afbraak van normen en waarden te zien, al decennialang. Een zorgwekkende ontwikkeling.
[..]
Ik zag je gejammer ook al in de FB. Kun je een paar posts laten zien waar er volgens jou sprake zou zijn van racisme? Ik zie het namelijk niet, maar misschien zijn er al posts weggehaald.
Jij bent geen mod en daarnaast is het niet gek dat jij dat niet ziet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:40:41 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209419898
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij bent geen mod en daarnaast is het niet gek dat jij dat niet ziet.
Kortom, er is ook helemaal geen sprake van racisme, maar je bent gewoon uit op censuur. Jammer weer. Laat mensen dit soort onderwerpen toch gewoon bespreken joh.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:44:31 #46
36921 ReplaR
pi_209419945
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, er is ook helemaal geen sprake van racisme, maar je bent gewoon uit op censuur. Jammer weer. Laat mensen dit soort onderwerpen toch gewoon bespreken joh.
Rechts: het mag niet besproken worden11
Links: stel je niet aan, het mag best besproken worden.
Zelfde links: hey feedback kun je deze mensen bannen?!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:52:46 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209420046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:44 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Rechts: het mag niet besproken worden11
Links: stel je niet aan, het mag best besproken worden.
Zelfde links: hey feedback kun je deze mensen bannen?!
Het is erg vermoeiend inderdaad. Dit zien we in andere topics ook de hele tijd. Als er bijvoorbeeld wordt benoemd dat bepaalde groepen statistisch zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit of dat asielzoekers bij AZC's voor overlast zorgen. Krijg je als enige repliek dat er sprake is 'racisme' of dat je een 'racist' bent. Het is een hele kinderachtige manier om zo te proberen andere users een hak te zetten en de verdere discussie te smoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:55:09 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209420074
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:44 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Rechts: het mag niet besproken worden11
Links: stel je niet aan, het mag best besproken worden.
Zelfde links: hey feedback kun je deze mensen bannen?!
En wat wordt er hier benoemd (of besproken) dan in het bericht?

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is erg vermoeiend inderdaad. Dit zien we in andere topics ook de hele tijd. Als er bijvoorbeeld wordt benoemd dat bepaalde groepen statistisch zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit of dat asielzoekers bij AZC's voor overlast zorgen. Krijg je als enige repliek dat er sprake is 'racisme' of dat je een 'racist' bent. Het is een hele kinderachtige manier om zo te proberen andere users een hak te zetten en de verdere discussie te smoren.
Ook voor jou, wat moet er hier benoemd worden dan? Nederlanders steeds asocialer, wat heeft dat te maken met waar jij over aan het zeuren bent?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:56:43 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209420089
Steeds meer onvrede in het zogenaamde El Dorado van Mark Rutte.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 14:13:14 #50
3542 Gia
User under construction
pi_209420245
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 13:33 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat heb ik onlangs dus gedaan. Bevalt goed hoor. Hangt er wel een beetje vanaf waar je heen gaat en waar je het dan mee vergelijkt :+

Het is fijn dat mijn vriendin weer een rondje kan hardlopen zonder dat ze hoer wordt genoemd.
Als Freek-Jan dat doet, moet je hem daar gewoon rustig op aanspreken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')