abonnement Unibet Coolblue
pi_209929640
Tip voor de liefhebbers, de Andere Tijden Sport van gisteren: https://nos.nl/video/2483(...)am-pijn-als-medicijn
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209930170
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Tip voor de liefhebbers, de Andere Tijden Sport van gisteren: https://nos.nl/video/2483(...)am-pijn-als-medicijn
Kreeg er wel motivatie van om mezelf ook even stuk te lopen. Helaas is het rustdag vandaag.
pi_209932567
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Ik heb nog niet zo lang deze: https://www.nike.com/nl/t(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Zitten fijn, en bieden wat betreft demping goede ondersteuning. Het ligt dus meer aan de enkel dan de schoenen dat ik draag.
Dat zijn, met alle respect, echt de absolute basis van de basis wat betreft hardloopschoenen. Aantrekkelijke prijs maar veel meer dan een sokje met een kussentje eronder is het niet. Goede ondersteuning zit hier eigenlijk helemaal niet in.

Voor sommige mensen is dat meer dan genoeg maar als je iets meer plezier wilt halen uit het hardlopen zou ik je wel adviseren toch ietsjes meer te investeren in schoenen. De revolution noem ik altijd een hardloopschoen voor mensen die 1x per maand met tegenzin gaan hardlopen en voor de rest totaal geen fysieke klachten hebben.

Ik weet niet wat voor afstanden je doet, hoe oud je bent en hoeveel je weegt maar ik durf nu eigenlijk al te zeggen dat die schoenen niet goed genoeg voor je zijn :P

Gebruik die revolution als sneaker en ga naar een goede hardloopzaak om je te laten adviseren over een andere schoen en zooltjes. Ik denk dat klachten dan verdwijnen en je loopplezier omhoog schiet.
Conscience do cost.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 09:49:04 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209938641
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:

Zitten fijn, en bieden wat betreft demping goede ondersteuning. Het ligt dus meer aan de enkel dan de schoenen dat ik draag.
Wat voor lander ben je? Voorvoet/middenvoet/haklander? Al die verschillende landingen kunnen ook een verschillende schoen vereisen. Ik ben zelf bijv. een haklander en heb dus extra demping in de achterkant van de schoen nodig, want die vangt mijn volle gewicht op. Als een schoen bijna door zijn demping heen is, voel ik dat meteen in die enkel/achillespeeszone.
Fear is the cockblocker of dreams
pi_209939553
quote:
8s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:53 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat zijn, met alle respect, echt de absolute basis van de basis wat betreft hardloopschoenen. Aantrekkelijke prijs maar veel meer dan een sokje met een kussentje eronder is het niet. Goede ondersteuning zit hier eigenlijk helemaal niet in.

Voor sommige mensen is dat meer dan genoeg maar als je iets meer plezier wilt halen uit het hardlopen zou ik je wel adviseren toch ietsjes meer te investeren in schoenen. De revolution noem ik altijd een hardloopschoen voor mensen die 1x per maand met tegenzin gaan hardlopen en voor de rest totaal geen fysieke klachten hebben.

Ik weet niet wat voor afstanden je doet, hoe oud je bent en hoeveel je weegt maar ik durf nu eigenlijk al te zeggen dat die schoenen niet goed genoeg voor je zijn :P

Gebruik die revolution als sneaker en ga naar een goede hardloopzaak om je te laten adviseren over een andere schoen en zooltjes. Ik denk dat klachten dan verdwijnen en je loopplezier omhoog schiet.
Ik heb de miniversie van de Revolution aan de baby van een hardloopmaatje als kraamcadeautje gegeven :D
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:30:52 #256
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209970904
Over schoenen gesproken, mijn Hoka's (Hoka proflt) zijn kennelijk niet geschikt voor de langere afstand. Ik heb nu een paar keer 10+ km op die dingen gelopen en ik heb na ongeveer 10+ km last van m'n tenen in die schoenen. Alsof ze afgestompt worden. Of ze moeten een half maatje groter zijn.

Als ik in okt in NL ben ga ik wel op zoek naar twee paar schoenen. Ik heb ook een paar met Asics die gedegradeerd zijn naar normaal schoeisel.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_209986905
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:30 schreef slacker_nl het volgende:
Over schoenen gesproken, mijn Hoka's (Hoka proflt) zijn kennelijk niet geschikt voor de langere afstand. Ik heb nu een paar keer 10+ km op die dingen gelopen en ik heb na ongeveer 10+ km last van m'n tenen in die schoenen. Alsof ze afgestompt worden. Of ze moeten een half maatje groter zijn.

Als ik in okt in NL ben ga ik wel op zoek naar twee paar schoenen. Ik heb ook een paar met Asics die gedegradeerd zijn naar normaal schoeisel.
Welk model is dat dan? ProFly is tegenwoordig hoe Hoka een bepaald materiaal voor hun tussenzolen noemt. Met alle huidige modellen van Hoka moet het geen enkel probleem zijn om 10+ km te lopen, klinkt alsof deze schoenen of op zijn, of gewoon ongeschikt om serieus op hard te lopen.

De Hoka Mach 5 bijvoorbeeld heeft een ProFly+ zool: https://www.hoka.com/nl/n(...)r_1127894_color=WBGL
pi_209987974
Kan aan zoveel dingen liggen. Verkeerde maat of gewoon een schoen die niet bij je voet past. Sommige mensen krijgen ook last van hun tenen bij een zekere heeldrop oid.

Pasvorm blijft het belangrijkst en ik heb het idee dat een hoop mensen zich daarop verkijken. Je kan beter een schoen hebben van 100 euro die goed aansluit dan eentje van 300 die te breed/hoog/smal etc is.
Conscience do cost.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 04:51:42 #259
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_209989638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 20:59 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Welk model is dat dan? ProFly is tegenwoordig hoe Hoka een bepaald materiaal voor hun tussenzolen noemt. Met alle huidige modellen van Hoka moet het geen enkel probleem zijn om 10+ km te lopen, klinkt alsof deze schoenen of op zijn, of gewoon ongeschikt om serieus op hard te lopen.

De Hoka Mach 5 bijvoorbeeld heeft een ProFly+ zool: https://www.hoka.com/nl/n(...)r_1127894_color=WBGL
Tis een mach 4, model welke vorig jaar april in de winkels lag. Probleem is dat ie in Nederland waarschijnlijk zonder problemen te gebruiken is. Maar hier zetten mn voeten gewoon meer uit en na 10km is de schoen icm mijn voeten geen succes. Mn Sauconies en Brooks hebben nul problemen.

Ik ga ze gewoon alleen voor het korte/snelheidswerk gebruiken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_210004297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:30 schreef slacker_nl het volgende:
Over schoenen gesproken, mijn Hoka's (Hoka proflt) zijn kennelijk niet geschikt voor de langere afstand. Ik heb nu een paar keer 10+ km op die dingen gelopen en ik heb na ongeveer 10+ km last van m'n tenen in die schoenen. Alsof ze afgestompt worden. Of ze moeten een half maatje groter zijn.

Als ik in okt in NL ben ga ik wel op zoek naar twee paar schoenen. Ik heb ook een paar met Asics die gedegradeerd zijn naar normaal schoeisel.
Dit heb ik ook gehad met een paar hoka’s trailschoenen, na 35 km in een trail moest ik opgeven omdat ik niet meer kon afdalen. Mijn tenen deden veels te veel pijn, , en ik moest nog een aardig stukje. Met mijn huidige hoka heb ik hier geen last van.
  zondag 23 juli 2023 @ 11:55:42 #261
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210006496
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:30 schreef slacker_nl het volgende:
Over schoenen gesproken, mijn Hoka's (Hoka proflt) zijn kennelijk niet geschikt voor de langere afstand. Ik heb nu een paar keer 10+ km op die dingen gelopen en ik heb na ongeveer 10+ km last van m'n tenen in die schoenen. Alsof ze afgestompt worden. Of ze moeten een half maatje groter zijn.

Als ik in okt in NL ben ga ik wel op zoek naar twee paar schoenen. Ik heb ook een paar met Asics die gedegradeerd zijn naar normaal schoeisel.
Klinkt inderdaad als te kleine schoenen. Te strak veteren kan ook nog. In mijn geval kan een type sok ook nog een wereld van verschil maken, vooral omdat je zegt dat je voeten uitzetten. Voor lange afstanden kunnen ze zeker, al verschilt dat ook per model.

Ik gebruik zelf Rincon3's, maar ben nu weer aan het switchen naar Asics Gel Nimbus, want kom niet van de blaren af. De standaard zool in een Rincon3 is echter een heel dun miezerig ding, daarom droeg ik ze met inlegzooltjes.
Fear is the cockblocker of dreams
  donderdag 27 juli 2023 @ 16:08:13 #262
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_210059063
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Klinkt inderdaad als te kleine schoenen. Te strak veteren kan ook nog. In mijn geval kan een type sok ook nog een wereld van verschil maken, vooral omdat je zegt dat je voeten uitzetten. Voor lange afstanden kunnen ze zeker, al verschilt dat ook per model.

Ik gebruik zelf Rincon3's, maar ben nu weer aan het switchen naar Asics Gel Nimbus, want kom niet van de blaren af. De standaard zool in een Rincon3 is echter een heel dun miezerig ding, daarom droeg ik ze met inlegzooltjes.
Grappig, ik loop nu vooral op Luna sandalen en als ik op normale (sport)schoenen loop krijg ik redelijk snel last van m'n voeten. Ik ben juist daarom op zoek naar hardloopschoenen met minimale demping/harde zolen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 27 juli 2023 @ 16:18:00 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210059173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Grappig, ik loop nu vooral op Luna sandalen en als ik op normale (sport)schoenen loop krijg ik redelijk snel last van m'n voeten. Ik ben juist daarom op zoek naar hardloopschoenen met minimale demping/harde zolen.
Bij minimale demping denk ik bijna aan barefoot schoenen, zoiets bijv.: https://all4running.nl/al(...)HuvmUtxoCeIoQAvD_BwE (maar goed, ik ben ook maar een leek).
Fear is the cockblocker of dreams
  donderdag 27 juli 2023 @ 21:48:27 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_210063651
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2023 16:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Bij minimale demping denk ik bijna aan barefoot schoenen, zoiets bijv.: https://all4running.nl/al(...)HuvmUtxoCeIoQAvD_BwE (maar goed, ik ben ook maar een leek).
Dat is idd waar ik meer naar neig ja. Ik heb de Hokas vorig naar ook daarom genomen. Dat waren bij Run2day toen de minst dempende schoenen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_210146065
Gisteren in een hardloopwinkel geweest waar ze op een (voor mij) nieuwe manier meten hoe een schoen loopt. Je trekt een paar schoenen aan en loopt dan 3x heen en weer over een baantje. In het midden ligt een mat die meet hoe je schoen neerkomt. Na afloop zie je dan precies hoe je afwikkelt en hoeveel kracht elke plek uitoefent, waar dus de plekken zitten die de grootste krachten ervaren. Enorm gaaf.

Ik heb zeven schoenen geprobeerd. Ik was op zoek naar een schoen met heel veel demping, ondanks dat ik daar als voorvoetlander weinig aan heb omdat de demping (vrijwel) niet in de voorvoet van de schoen zit. Toch merk ik verschil.

Ze lieten me voor de leuk ook twee carbonschoenen uitproberen: de beruchte Nike Vaporfly en de Saucony Endorphin Elite. De vaporfly liep best zacht. De Endorphin was wat stugger, maar de snelheid die ik voelde was voor mij enorm verrassend. Het voelde eigenlijk zelfs als valsspelen. Maar goed, ik heb geen 300 euro over voor een schoen die maar 500-700 km meegaat. Bovendien weet ik niet hoe mijn lichaam reageert als ik er langere stukken op loop. Maar: erg leuk om ervaren te hebben.
pi_210153657
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Gisteren in een hardloopwinkel geweest waar ze op een (voor mij) nieuwe manier meten hoe een schoen loopt. Je trekt een paar schoenen aan en loopt dan 3x heen en weer over een baantje. In het midden ligt een mat die meet hoe je schoen neerkomt. Na afloop zie je dan precies hoe je afwikkelt en hoeveel kracht elke plek uitoefent, waar dus de plekken zitten die de grootste krachten ervaren. Enorm gaaf.

Ik heb zeven schoenen geprobeerd. Ik was op zoek naar een schoen met heel veel demping, ondanks dat ik daar als voorvoetlander weinig aan heb omdat de demping (vrijwel) niet in de voorvoet van de schoen zit. Toch merk ik verschil.

Ze lieten me voor de leuk ook twee carbonschoenen uitproberen: de beruchte Nike Vaporfly en de Saucony Endorphin Elite. De vaporfly liep best zacht. De Endorphin was wat stugger, maar de snelheid die ik voelde was voor mij enorm verrassend. Het voelde eigenlijk zelfs als valsspelen. Maar goed, ik heb geen 300 euro over voor een schoen die maar 500-700 km meegaat. Bovendien weet ik niet hoe mijn lichaam reageert als ik er langere stukken op loop. Maar: erg leuk om ervaren te hebben.
En waar ben je nu voor gegaan uiteindelijk?
Overigens, als je de carbons alleen voor wedstrijden en een enkele specifieke training bewaart, is 500-700km nog best veel ;) Ik heb met mijn vorige vaporfly's ruim 2 jaar gedaan.
Overigens hoor ik ook goede verhalen over de Nike invincible als duurloopschoen met veel demping, die lang meegaat! En ben dus zelf heel blij met de Hoka Mach 5, geen carbon maar wel een super snel schoentje en voelt ook nog eens alsof je op wolken loopt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:45:54 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210159370
Ik heb een tijdje gelopen op Hoka ONEONE Rincons met inlegzooltjes en een keer zonder. Het basiszooltje van die schoen is zo ongelofelijk mager,. Hoe is dat met andere HOKA modellen?
Fear is the cockblocker of dreams
pi_210159407
Wat bedoel je met mager?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:50:04 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210159433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat bedoel je met mager?
Totaal geen demping, geen ondersteuning.
Fear is the cockblocker of dreams
pi_210159571
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 15:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Totaal geen demping, geen ondersteuning.
Ah, ja maar dat komt bij 'normale' zooltjes toch ook niet vanuit de inlegzool? Die is vooral bedoeld voor zweetabsorptie volgens mij, de demping komt vanuit het foam in de zool.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210164228
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 08:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
En waar ben je nu voor gegaan uiteindelijk?
Overigens, als je de carbons alleen voor wedstrijden en een enkele specifieke training bewaart, is 500-700km nog best veel ;) Ik heb met mijn vorige vaporfly's ruim 2 jaar gedaan.
Overigens hoor ik ook goede verhalen over de Nike invincible als duurloopschoen met veel demping, die lang meegaat! En ben dus zelf heel blij met de Hoka Mach 5, geen carbon maar wel een super snel schoentje en voelt ook nog eens alsof je op wolken loopt!
Ik ben voor de Brooks Glycerin GTS 20 gegaan.

Ja klopt, als je het zo bekijkt valt het mee. Maar, ik tob nog steeds met adductoren en allerlei andere spieren/pezen in het rechterlies/heupgebied dus ik weet niet of het nu verstandig is om langere stukken op dat soort schoenen te lopen. Niettemin was het gevoelde verschil voor mij echt onverwacht spectaculair. Had eigenlijk even buiten moeten uitproberen en moeten loggen om te meten of het ook echt zoveel sneller ging. jij had de Mach X toch en niet de 5?
pi_210187457
5 keer natgeregend en half opgedroogd tijdens 1 lange loop. En wind. Gelukkig niet koud.
pi_210195597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 21:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ik ben voor de Brooks Glycerin GTS 20 gegaan.

Ja klopt, als je het zo bekijkt valt het mee. Maar, ik tob nog steeds met adductoren en allerlei andere spieren/pezen in het rechterlies/heupgebied dus ik weet niet of het nu verstandig is om langere stukken op dat soort schoenen te lopen. Niettemin was het gevoelde verschil voor mij echt onverwacht spectaculair. Had eigenlijk even buiten moeten uitproberen en moeten loggen om te meten of het ook echt zoveel sneller ging. jij had de Mach X toch en niet de 5?
Ik wist niet dat er verschillende soorten Mach's waren, ik bleek de Mach 5 te hebben gekocht ;)
Wel een beetje chagrijnig achteraf dat ze me een model van vorig jaar voor de volle mep hebben verkocht, maar goed. Alsnog een fijne schoen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210210207
Wat gaan jullie nog voor wedstrijden doen de komende maanden?
Ik ga zelf de Tilburg Ten Miles, HM Eindhoven, HM Drechtstadloop en nog 2 kleine loopjes hier in Den Bosch doen (Maximale10 en Prins Hendrikpark Run, waarbij ik vooral in Tilburg en Dordrecht voor een (voor mij) snelle tijd wil gaan.
pi_210211083
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 13:05 schreef chasse_friet het volgende:
Wat gaan jullie nog voor wedstrijden doen de komende maanden?
Ik ga zelf de Tilburg Ten Miles, HM Eindhoven, HM Drechtstadloop en nog 2 kleine loopjes hier in Den Bosch doen (Maximale10 en Prins Hendrikpark Run, waarbij ik vooral in Tilburg en Dordrecht voor een (voor mij) snelle tijd wil gaan.
Dam tot damloop
Athene Marathon

Meer in de buurt wellicht Leiden Bruggenloop, Aramco Beach Run Den Haag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')