Medewerker 1 heeft (ook) gelijk als je 12 maanden kan wachten met opnemenquote:We nemen de datum van 1 maand voor uw verlof. Als u per 4 weken betaald krijgt, dan nemen we de datum van 4 weken voor uw verlof.
Vanaf die datum kijken we 1 jaar terug. We berekenen wat uw totale sv-loon in dat jaar was.
Het sv-loon delen we door 261 dagen. Dit is het gemiddelde aantal werkdagen per jaar. Bent u korter dan een jaar in dienst? Dan delen we het sv-loon door het aantal werkdagen dat u betaald kreeg. De uitkomst hiervan is uw dagloon.
Het betaald ouderschapsverlof moet binnen 12 maanden na geboorte zijn opgenomen toch?quote:Op maandag 5 juni 2023 16:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Medewerker 2 heeft gelijk
[..]
Medewerker 1 heeft (ook) gelijk als je 12 maanden kan wachten met opnemen
Uh nee, de werkgever wordt gecompenseerd door het UWV.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:01 schreef AlwaysConnected het volgende:
Je baas zou blij met je zijn
Nog geen dag gewerkt en kost je een vermogen
Ja en wie gaat TS vervangen?quote:Op maandag 5 juni 2023 19:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Uh nee, de werkgever wordt gecompenseerd door het UWV.
Het is 9 weken. Mijn ervaring is dat men die voornamelijk versnippert over het jaar opneemt. Daar is geen vervanging voor nodig.quote:
Ja dat dacht ik dus ook. Alleen heb ik nu niet zo heel lang meer om het verlof aan te vragen en op te maken.quote:Op maandag 5 juni 2023 17:19 schreef TornadoDK het volgende:
Hoe langer je wacht hoe hoger je dagloon wordt. Dit wordt berekend over de 12 maanden voor het verlof
lol, thanks.quote:Op maandag 5 juni 2023 18:19 schreef paardendokter het volgende:
Ik zou daarnaast alvast verwekkingsverlof aanvragen voor jullie 2e kindje, dan hoef je de rest van het jaar niet meer te werken...
<3 ik houd wel van dit soort reacties. Totaal geen reactie op de initiële vraag, maar gewoon hup een waardeoordeel. Thanks. Ik zie dat je hieronder al enigzins gecorrigeerd wordt, kosten worden gedragen door UWV. Vervanger is niet nodig, aangezien ik 1 dag in de week verlof opneem.quote:[b]Op maandag 5 juni 2023 19:01 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/26568]...verwijderd waardeoordeel...
Misschien heeft ts wel gewoon netjes bij zn sollicitatie aangegeven dat hij ouder is geworden. Je zou maar een werkgever hebben die niet blij voor zn personeel kan zijn als er kinderen geboren wordenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop