Als het "vrome praktiserende moslima's" zijn dan zullen ze geen relaties aangaan buiten het huwelijk, en daarbovenop ook niet met een niet-moslim huwen.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen hier die wel een serieuze liefdesrelatie of anders romantische verhouding heeft of heeft gehad met een vrome praktiserende moslims vrouw?
Als je wel een relatie had gekregen met die Moslim dame, zou je dan zelf ook bekeerd zijn tot de Islam?quote:Op maandag 5 juni 2023 13:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoi,
Inmiddels heb ik een Christelijke zwarte vrouw als vriendin en ik ben daar dolgelukkig mee, dus dit is geen oproep om in contact te komen met een mooie moslima. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik Moslima vrouwenstem altijd heel mooi en integrerend heb gevonden, waar ik oorspronkelijk vandaan kom (Curaçao) heb je vrijwel geen moslima dames en zeker niemand daar die dagelijks een hoofddoek draagt. Ik ben in het tweede jaar van mijn HBO studie verliefd geworden op een hele mooie lieve Marokkaanse dame en heb haar een mooie Valentijnscadeau gegeven waar ze heel gecharmeerd was, helaas durfde ik niet de vervolgstappen te nemen en haar op date te nemen en mijn vriendin te maken. Helaas, want ik kreeg achteraf te horen dat ze zeker ja had gezegd, als ik dat had gedaan ✅. Helaas ben ik haar nooit meer tegengekomen na de tweede jaar van mijn studie.
Ik ben altijd benieuwd geweest hoe het zou zijn om een serieuze liefdesrelatie te hebben met een vrome praktiserende moslima vrouw 👩🏿, vooral Marokkaanse dames kunnen heel erg mooi en aantrekkelijk zijn in mijn ogen, ik vind die combinatie van zwart haar bruine ogen en olijfwit huidskleur supermooi en ik kan hun pit vrouwelijke charisma echt wel waarderen. Doordat ik uit Curaçao kom en verhalen heb gehoord over neven en broers die je in elkaar slaan als ze je met haar zien rondlopen in de stad, en anders dat ik verplicht moslim zou moeten worden om haar te kunnen trouwen, heb ik nooit meer en serieuze liefdesrelatie gehad met een moslima vrouw 👩🏿. Ik heb wel met een paar gedate of hele intieme band gehad, en ook een paar one night stands met Midden-Oosterse vrouwen, maar die waren totaal niet vroom en niet het type waar ik verliefd op zou kunnen of willen worden.
Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen hier die wel een serieuze liefdesrelatie of anders romantische verhouding heeft of heeft gehad met een vrome praktiserende moslims vrouw? Hoe heb je dat beleeft en wat valt je op, vergeleken met Westerse vrouwen of Christelijke vrouwen? Deel je verhaal hier aub
Nu zou ik dat niet meer voor openstaan, toen misschien wel. Toen boeide religie mij niks en ik was misschien wel naïef genoeg om vijf keer per dag richting Mekka te bidden als ik dacht dat ze dan mijn kinderen zou baren. Nu ben ik juist door mijn huidige vriendin opnieuw bekeerd naar het christendom en ik ga wekelijks met haar naar de kerk ⛪.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je wel een relatie had gekregen met die Moslim dame, zou je dan zelf ook bekeerd zijn tot de Islam?
Niet perse anders, maar spannender? Exotischer? Een mooiere liefdesverhaal?quote:Op maandag 5 juni 2023 13:20 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Waarom denk je dat dit zo anders zal zijn?
Iemand past bij je of niet en overal heb je goede mensen, slechte mensen, mensen met wie je goed kan en mensen met wie je minder kan.
Man of vrouw, christen, atheist of moslim, dat doet er niet zo toe. Samen genoeg grond hebben om verder te gaan doet ertoe.
Het zijn gewoon mensen, de een past beter bij je dan de ander.
Nou dan had je toch aan het eerste vereiste om met een Moslima te trouwen voldaan.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nu zou ik dat niet meer voor openstaan, toen misschien wel. Toen boeide religie mij niks en ik was misschien wel naïef genoeg om vijf keer per dag richting Mekka te bidden als ik dacht dat ze dan mijn kinderen zou baren. Nu ben ik juist door mijn huidige vriendin opnieuw bekeerd naar het christendom en ik ga wekelijks met haar naar de kerk ⛪.
Eerst dit zeggen...quote:Op maandag 5 juni 2023 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Toen boeide religie mij niks en ik was misschien wel naïef genoeg om vijf keer per dag richting Mekka te bidden als ik dacht dat ze dan mijn kinderen zou baren.
En dan dit...quote:Nu ben ik juist door mijn huidige vriendin opnieuw bekeerd naar het christendom en ik ga wekelijks met haar naar de kerk ⛪.
Dus het is ofwel een prachtige exotische vrouw met een succesverhaal ofwel een saaie relatie met een struisje?quote:Op maandag 5 juni 2023 14:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet perse anders, maar spannender? Exotischer? Een mooiere liefdesverhaal?
Er is toch iets bijzonders, vind ik, mensen van totaal verschillende achtergronden liefde vinden met elkaar en dat het dan ook echt een geslaagde succesvolle ervaring wordt. Ik vind dat soort liefdesverhalen veel interessanter en mooier dan als Jan naar de lokale dancing van zijn dorp gaat en maar kiest om met struisje te zoenen, omdat ze elkaar al kennen van padvinderij en vervolgens een straat verderop gaan samenwonen van hun ouderlijke huis. Maar dat is maar mijn mening.
En wat zou je er van vinden als zij jullie dochter(s) zou willen besnijden? Mee eens zijn of juist niet?quote:Op maandag 5 juni 2023 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nu zou ik dat niet meer voor openstaan, toen misschien wel. Toen boeide religie mij niks en ik was misschien wel naïef genoeg om vijf keer per dag richting Mekka te bidden als ik dacht dat ze dan mijn kinderen zou baren. Nu ben ik juist door mijn huidige vriendin opnieuw bekeerd naar het christendom en ik ga wekelijks met haar naar de kerk ⛪.
Dat zou ik nooit toestaan, en is toch ook niet verplicht vanuit het moslim-geloof?quote:Op maandag 5 juni 2023 14:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En wat zou je er van vinden als zij jullie dochter(s) zou willen besnijden? Mee eens zijn of juist niet?
Mocht je ooit overstappen dan zou dit toch wel het belangrijkste gespreksonderwerp moeten zijn.
Wat is er dan mis met mijn reactie daarboven? Is gewoon mijn mening en ook relevant gezien hoe het gesprek aan het gaan is.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus het is ofwel een prachtige exotische vrouw met een succesverhaal ofwel een saaie relatie met een struisje?
Sowieso een bedenkelijk topic (waarvan we nu al weten dat het puin ruimen gaat worden), maar als je op deze voet verder gaat: dan gaat het ook op slot.
Relevant om mensen struis te noemen?quote:Op maandag 5 juni 2023 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is er dan mis met mijn reactie daarboven? Is gewoon mijn mening en ook relevant gezien hoe het gesprek aan het gaan is.
Ik vind het zo mooi om te zien als iemand binnen de eigen gemeenschap een geschikte partner vindt. Veel mooier dan wanneer een Nederlandse vrouw met iemand met ernstige psychiatrische problematiek van de Eilanden gaat. Zo'n figuur die ook nog eens heel respectloos is en het aantal vrouwen waar hij seks mee heeft gehad als belangrijkste prestatie in zijn leven ziet.quote:Op maandag 5 juni 2023 15:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is er dan mis met mijn reactie daarboven? Is gewoon mijn mening en ook relevant gezien hoe het gesprek aan het gaan is.
Ben je dan niet erg kortzichtig? Relaties tussen twee geloven… daar zul je altijd dit soort gesprekken hebben, zeker als er kinderen komen. En dat wilde je toch weten? Hoe het is om een relatie te hebben met zo iemand?quote:Op maandag 5 juni 2023 15:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zou ik nooit toestaan, en is toch ook niet verplicht vanuit het moslim-geloof?
Dat geldt natuurlijk voor 99,9% van de vrouwen dat ze als ze 40+ zijn er niet mee uitzien. Overigens: vaak al veel eerder.quote:Op maandag 5 juni 2023 20:02 schreef Chandler het volgende:
Ze zijn allemaal mooi als ze jong zijn, maar als ze de 40 gepasseerd zijn... dan niet meer...
Verder heb ik geen ervaring op dit gebied want enige wat ik echt gedatet heb was 100% Nederlands. Een paar dates met een Antilliaanse en Cubaans dame; maar dat beviel niet zo
Ik ga voor 99%quote:Op maandag 5 juni 2023 20:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor 99,9% van de vrouwen dat ze als ze 40+ zijn er niet mee uitzien. Overigens: vaak al veel eerder.
Ik heb een Turkse man. Maar het mooie van het liefdesverhaal zit niet in het feit dat hij in het buitenland geboren is.quote:Op maandag 5 juni 2023 14:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet perse anders, maar spannender? Exotischer? Een mooiere liefdesverhaal?
Er is toch iets bijzonders, vind ik, mensen van totaal verschillende achtergronden liefde vinden met elkaar en dat het dan ook echt een geslaagde succesvolle ervaring wordt. Ik vind dat soort liefdesverhalen veel interessanter en mooier dan als Jan naar de lokale dancing van zijn dorp gaat en maar kiest om met struisje te zoenen, omdat ze elkaar al kennen van padvinderij en vervolgens een straat verderop gaan samenwonen van hun ouderlijke huis. Maar dat is maar mijn mening.
Je bent op de hoogte dat een Indonesische totaal anders praat dan een Algerijnse of een Sengalese? En dat niet alle moslima’s dezelfde stem hebben?quote:Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik Moslima vrouwenstem altijd heel mooi en integrerend heb gevonden
Ach, veel zijn voor het oog van de familie en sociale omgeving vrome praktiserende moslima's, maar buiten het oog van die familie gaat het er wel anders aan doe.quote:Op maandag 5 juni 2023 13:42 schreef Psilon het volgende:
[..]
Als het "vrome praktiserende moslima's" zijn dan zullen ze geen relaties aangaan buiten het huwelijk, en daarbovenop ook niet met een niet-moslim huwen.
Proest... dit inderdaad. Alsof wanneer je moslima wordt je stem ineens veranderd.quote:Op woensdag 7 juni 2023 21:56 schreef Prego het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat een Indonesische totaal anders praat dan een Algerijnse of een Sengalese? En dat niet alle moslima’s dezelfde stem hebben?
En dat je het nodig vindt om te melden dat je huidige vriendin zwart is snap ik niet zo. (Zie: Senegalese, over het algemeen zwart en vaak moslim)
Welk maagdenvlies 🤔quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, veel zijn voor het oog van de familie en sociale omgeving vrome praktiserende moslima's, maar buiten het oog van die familie gaat het er wel anders aan doe.
Maagdenvlies kunnen ze laten herstellen en als ze dat niet willen, zijn er nog 2 gaten waar wat in kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |