Zie mijn usericon, dat was ik vanmiddag.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:27 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Wapperen met je regenboogvlag zal je, met je luie flikker!
[ afbeelding ]
Naar de mall gaan is natuurlijk niet hetzelfde als vinden dat homo’s geëxecuteerd moeten worden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 15:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk, als je vindt dat homo's geëxecuteerd moeten worden, hoepel dan gauw op naar je eigen land waar dat normaal is.
Verder is spijbelen niet normaal.
Vorig jaar met verbazing gekeken hoe het uit de klauwen aan het lopen is. Blanke homoseksuele mannen moeten hun bek houden, want blanke mannen en pro palestina is nu ineens onderdeel van pride?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 02:06 schreef Za het volgende:
Waarom is de TT aangepast?
Wat is het nut hiervan, de bedoelde discussie is dat we van Gay Pride naar LHBTIQ+ pride gegaan zijn, en ik me daar niet zo in kan vinden, en zover ik heb gelezen vele LHB ook niet.
Tja, ik ging vroeger naar de openbare basisschool, en daar kregen we bijbelles van de plaatselijke dominee.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Naar de mall gaan is natuurlijk niet hetzelfde als vinden dat homo’s geëxecuteerd moeten worden.
Persoonlijk vind ik het niet getuigen van vrijheid dat iedereen Ramadan mee moet vieren en iedereen Pride mee moet vieren.
Draagt ook niet bij aan acceptatie denk ik.
Ik was vorig jaar bij de Pride in Amsterdam, en dat was een heel leuk en ontspannen feest.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vorig jaar met verbazing gekeken hoe het uit de klauwen aan het lopen is. Blanke homoseksuele mannen moeten hun bek houden, want blanke mannen en pro palestina is nu ineens onderdeel van pride?
Ja, op die manier ga je wel krijgen dat er frictie ontstaat.
Zonde. Vier gewoon een leuk feestje. En feestjes zijn nooit leuk als politiek voorop staat.
Toch vond niet iedereen dat kennelijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar bij de Pride in Amsterdam, en dat was een heel leuk en ontspannen feest.
Pride heeft altijd een politieke boodschap gehad.
Bijbelles op zichzelf is kennis. Het wordt een probleem als je geen kritiek mag hebben (wat ook zo is, ik ben wel eens de klas uit geflikkerd omdat ik innerlijke tegenstrijdigheid in de bijbel opbracht en daar een vraag over stelde…).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ik ging vroeger naar de openbare basisschool, en daar kregen we bijbelles van de plaatselijke dominee.
Alleen met een geldende reden mocht je dat skippen en kreeg je een alternatief.
Ik heb nog nooit iemand gehoord die vond dat de lessen ons door de strot werden gedrukt, of dat ze acceptatie tegen werken.
Zelf vind ik het goed dat je op school kennis maakt met andere culturen en levenswijzen. Ik denk dat dat juist bijdraagt in de acceptatie onderling.
Nee, beide horen niet thuis op de Pride vind ikquote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch vond niet iedereen dat kennelijk.
En natuurlijk had pride een politieke boodschap van origine. Maar dat was een boodschap waar iedereen zich in kon vinden en die ook verbindend werkte.
Free Palestine is dat simpelweg niet meer. Of: blanke mannen moeten even hun plaats kennen.
Als dat soort zaken te prominent wordt, dan ga je ruzie krijgen. Zou toch zonde zijn, nietwaar?
Waarom nou weer transgekkies? Misschien ben ik te ruimdenkend, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je bent in een bepaald lichaam geboren zonder dat je daar een keus over had. Blijkbaar moet je je man voelen omdat je man bent of vrouw voelen omdat je vrouw bent, anders ben je een gekkiequote:Op donderdag 1 juni 2023 23:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen (ken wat homo's in Amsterdam) , dat ze het over 2 weken hebben verdeeld.
Vorige keer werd het feest gekaapt door de Ku Klux Trans. Sommige / meeste Homo's en Lesbiennes hebben niet zo veel met die transgekkies
Website zegt overigens wat anders ( "In de tweede week is er volop aandacht voor emancipatie, cultuur, sport, vieren en ontmoeten. De Pride wordt afgesloten met de wereldberoemde en unieke botenparade op zaterdag 5 augustus en het slotfeest op de Dam.")
Tja, vanuit het christelijke geloof kun je geen kritiek op de bijbel hebben.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 08:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bijbelles op zichzelf is kennis. Het wordt een probleem als je geen kritiek mag hebben (wat ook zo is, ik ben wel eens de klas uit geflikkerd omdat ik innerlijke tegenstrijdigheid in de bijbel opbracht en daar een vraag over stelde…).
Het is maar net hoe het gebracht wordt. Meedoen aan de ramadan is vrij heftig, dat vind ik bijvoorbeeld niet verplicht kunnen.quote:Maar verplicht Ramadan vieren? Nee. Vertellen wat Ramadan inhoudt. Prima.
Bepalen we zelf wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat zou eens tijd worden!
Het is trouwens wit.
Ook zelden 100% blank.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Niemand is 100% hetero schijnt.
https://www.dailymail.co.(...)uality-spectrum.html
Maar laat die laatste groep je dan niet met rust?quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:10 schreef Resistor het volgende:
Ik merk dat ik echt oud begin te worden.
Ik heb alle begrip voor de LGB groep, dat zijn gewoon gezellige mensen die zodra ze in de gaten hebben dat ik (man, meekleurende huid bruin, rood, geel, grauw, lijkbleek, 42) geen interesse in ze heb (1 vrouw tegelijk is genoeg voor mij) laten ze mij verder met rust.
Aardige mensen, flamboyant, creatief, goede smaak qua dingen die ze hebben (al ben ik geen fan van Apple producten)
Maar die overige mensen van die alfabet groep beginnen voor mij aardig irritant te worden.
Niet alleen oud maar vooral zuur en reactionair.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:10 schreef Resistor het volgende:
Ik merk dat ik echt oud begin te worden.
Ik heb alle begrip voor de LGB groep, dat zijn gewoon gezellige mensen die zodra ze in de gaten hebben dat ik (man, meekleurende huid bruin, rood, geel, grauw, lijkbleek, 42) geen interesse in ze heb (1 vrouw tegelijk is genoeg voor mij) laten ze mij verder met rust.
Aardige mensen, flamboyant, creatief, goede smaak qua dingen die ze hebben (al ben ik geen fan van Apple producten)
Maar die overige mensen van die alfabet groep beginnen voor mij aardig irritant te worden.
Je ziet ze zelfs terwijl je er niet actief naar kijkt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar laat die laatste groep je dan niet met rust?
Mijn ervaring is dat la die letters in elkaar overvloeien, de meeste trans die ik nu ken, ken ik al jaren uit de Gay Scène.
Die vonden daar een veilige haven om zichzelf te kunnen zijn, en toen het later mogelijk werd om je geslacht te veranderen, inmiddels allemaal in verschillende stadia van ombouwen.
Ah, jij bent van de generatie die vindt dat LGBT een verborgen bestaan moet leven, onzichtbaar voor de rest van de maatschappij.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:17 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je ziet ze zelfs terwijl je er niet actief naar kijkt.
Bij de 'normale' LGB'ers moet je echt dichtbij staan of er mee praten wil je een hint krijgen dat ze andere seksuele voorkeuren hebben, verder zijn ze normaal en doen ze hun werk, bij die overige kan je het van grote afstand al zien.
Dat gezeur bedoel ik dus, blank of wit ik maak toch zelf uit hoe ik mezelf noemquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat zou eens tijd worden!
Het is trouwens wit.
Echte transgenders zijn zeer zeldzaam en proberen over het algemeen onopvallend te "blenden" in de samenleving als het andere geslacht.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:17 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je ziet ze zelfs terwijl je er niet actief naar kijkt.
Bij de 'normale' LGB'ers moet je echt dichtbij staan of er mee praten wil je een hint krijgen dat ze andere seksuele voorkeuren hebben, verder zijn ze normaal en doen ze hun werk, bij die overige kan je het van grote afstand al zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |