Op je jaaropgave staat wat je werkgever heeft ingehouden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:43 schreef jarajosefff het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ze premie volksverzekeringen berekenen? Zijn dat gewoon de premie werknemersverzekeringen op je jaaropgaaf?
maar dat staat dus nergens op onze jaaropgaves?quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:53 schreef Richard_ het volgende:
De PVV word berekend over de eerste 35.472 euro bruto.
Dat is dan 17.9% voor de AOW
plus 0,1% voor de ANW en 9,65% voor de WLZ
Ja, maar op die aanslag brief staat ook een bedrag bij premie volksverzekeringen. Hoe komen ze daaraan?quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op je jaaropgave staat wat je werkgever heeft ingehouden.
Niets meer of minder.
Als je werkgever teveel heeft ingehouden krijg je dat terug nadat je aangifte inkomstenbelasting hebt gedaan.
Klopt, in de zin dat de heffingskorting is uitgesmeerd over 12 maanden, maar doordat enkele maanden er geen inkomen was, is niet alle heffingskorting benut.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:19 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Omdat de belasting die je per maand betaalt uitgesmeerd wordt over 12 maanden, dus als je minder dan 12 maanden werkt heb je teveel belasting betaald in de maanden dat je werkte. Zoiets is het als ik het me goed herinner. Zelf heb ik nog wat extra aftrekposten, dus dan kom je al gauw aan de 3 ruggen.
Die berekent de belastingdienst aan de hand van je jaarinkomen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:55 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
Ja, maar op die aanslag brief staat ook een bedrag bij premie volksverzekeringen. Hoe komen ze daaraan?
Klopt, daarop staat gewoon 1 bedrag voor loonbelasting en premie volksverzekeringen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:54 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
maar dat staat dus nergens op onze jaaropgaves?
Ik zou het maar uitgeven. Je bent ziek, toch? Als je een tuintje op je buik hebt, is er niets meer bij je te halen, behalve een bosje lelies.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:30 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
Jij bent geruststellendHeel erg bedankt. Uiteraard laat ik het geld op mijn spaarrekening staan, mochten ze het binnen 5 jaar komen terugvragen, maar desondanks bedankt
Post van de Belastingdienst is ook wel eens heel leuk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:16 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
3 ruggen, en dat vind je niet uiterst verdacht? Waarom zouden ze centen uitdelen?
Ik heb vorig jaar in januari gewerkt (32 uur per week), toen was ik februari, maart + april werkloos, vanaf mei heb ik weer gewerkt. EN NOG WEL 40 UUR PER WEEK.
Ik begrijp niet hoe ze zoveel geld geven, ik heb gewoon gewerkt!
Topquote:Op donderdag 1 juni 2023 22:08 schreef jarajosefff het volgende:
Nou ja, ik ga stoppen met rekenen en stressen
Ik wil iedereen hier ontzettend bedanken. Ik ben echt gerustgesteld![]()
Heel erg bedankt, iedereen!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |