abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:33:00 #1
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209361738
https://www.parool.nl/nie(...)te-dringen~ba40b734/

In een van de eerdere discussies heb ik het al aangegeven, maar ik geef toe dat ik niet had voorzien dat het zo snel zou gaan gebeuren. Voor elke aangeboden woning in de vrije sector zijn er 190 gegadigden. Door het stapelen van maatregelen die huurders zekerheid en een betaalbare woning moet bezorgen is het resultaat in beeld aan het komen. Zekerheid van geen woning tegen welke prijs dan ook.

Ik hou er over 8 maanden ook mee op.

Gefeliciteerd kabinet?
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:36:34 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209361788
Ingrijpen in de woningmarkt is notoir moeilijk en als je niet goed weet wat je doet kun je de woningmarkt beter vrij laten.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:37:03 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209361793
Kan het niet lezen zonder abbo. Is er een manier? De gewone 'truuks' werken niet.

Het lijkt mij dat het nog extremer gaat worden?

Ik verhuurde mijn huis als ik lang in het buitenland zit altijd, maar straks moet elk huurcontract voor onbepaalde tijd zijn. Dat vind ik erg riskant, dus ik gok dat ik het dan gewoon leeg laat.... ik vind het raar dat dat straks de opties zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209361828
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan het niet lezen zonder abbo. Is er een manier? De gewone 'truuks' werken niet.
Esc

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209361885
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan het niet lezen zonder abbo. Is er een manier? De gewone 'truuks' werken niet.

Het lijkt mij dat het nog extremer gaat worden?

Ik verhuurde mijn huis als ik lang in het buitenland zit altijd, maar straks moet elk huurcontract voor onbepaalde tijd zijn. Dat vind ik erg riskant, dus ik gok dat ik het dan gewoon leeg laat.... ik vind het raar dat dat straks de opties zijn.
Plaats de link van het artikel hierin
https://archive.is/
pi_209361923
Ik heb geen medelijden met Amsterdammers, sterker: ik gun ze een Californië-esque situatie, met al dan niet openbare gendervrije-toiletten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:53:15 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209361987
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:48 schreef Akathisia het volgende:
Ik heb geen medelijden met Amsterdammers, sterker: ik gun ze een Californië-esque situatie, met al dan niet openbare gendervrije-toiletten.
Haha kerel als Amsterdammer zeg ik dat ik blij zou zijn als er uberhaupt openbare toiletten bijkwamen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209362074
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan het niet lezen zonder abbo. Is er een manier? De gewone 'truuks' werken niet.


12ft.io/ voor een url zetten werkt vaak goed

https://12ft.io/https://w(...)te-dringen~ba40b734/
pi_209362084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:36 schreef -XOR- het volgende:
Ingrijpen in de woningmarkt is notoir moeilijk en als je niet goed weet wat je doet kun je de woningmarkt beter vrij laten.
Nee hoor. Stop met verblijfsvergunningen uitdelen aan iedereen die een laptop kan vasthouden. Stop met de Engelstalige universiteit, stop met scholarships, stop met de belastingkorting van 30% voor buitenlanders, stop met je anti-Nederlanderbeleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:03:53 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209362184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Stop met verblijfsvergunningen uitdelen aan iedereen die een laptop kan vasthouden. Stop met de Engelstalige universiteit, stop met scholarships, stop met de belastingkorting van 30% voor buitenlanders, stop met je anti-Nederlanderbeleid.
Je kunt inderdaad op die manier de vraag verkleinen of door veel bij te bouwen het woningaanbod vergroten maar prijscaps en beschermingswetgeving gaan op de woningmarkt op de een of andere manier altijd gepaard met allerhande onvoorziene adverse effecten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_209362633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt inderdaad op die manier de vraag verkleinen of door veel bij te bouwen het woningaanbod vergroten maar prijscaps en beschermingswetgeving gaan op de woningmarkt op de een of andere manier altijd gepaard met allerhande onvoorziene adverse effecten.
De regering is kunstmatig de vraag enorm aan het verhogen terwijl het naast de natuurlijke schaarste ook nog eens kunstmatig nieuw aanbod hindert.

Je moet inderdaad voorzichtig zijn, maar je kunt heel veel als je ophoudt het als een normale markt te beschouwen. Maar onroerend goed is juist een heel zekere belegging op de lange termijn omdat er wel mensen bijkomen maar geen grond. Dan moet je de grond beheren en huurprijzen reguleren op een manier die een rendement overlaat. Je kunt best het huurpuntensysteem optrekken over de middenhuur. Als dat in Nederland het kader is om te kunnen bouwen, dan gaan beleggers echt niet de hele Nederlandse onroerend goedmarkt links laten liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209362676
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan het niet lezen zonder abbo. Is er een manier? De gewone 'truuks' werken niet.

Het lijkt mij dat het nog extremer gaat worden?

Ik verhuurde mijn huis als ik lang in het buitenland zit altijd, maar straks moet elk huurcontract voor onbepaalde tijd zijn. Dat vind ik erg riskant, dus ik gok dat ik het dan gewoon leeg laat.... ik vind het raar dat dat straks de opties zijn.
Dat kan straks nog steeds met een diplomatenclausule. Zodra je terugkeert moet de huurder er weer uit.
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:49:44 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209363674
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat kan straks nog steeds met een diplomatenclausule. Zodra je terugkeert moet de huurder er weer uit.
Maar dat kan toch juist straks niet meer? Alle huurcontracten zijn dan onbepaalde tijd dacht ik?

edit: ik lees dat daar veel misinformatie om was en dat dat idd waarschijnlijk nog wel kan. Dat is goed nieuws

https://www.woonbond.nl/d(...)r-tijdelijke-verhuur

[ Bericht 20% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 01-06-2023 16:07:10 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:20:29 #14
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209364020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat kan straks nog steeds met een diplomatenclausule. Zodra je terugkeert moet de huurder er weer uit.
De huur die je mag vragen en het fictieve rendement op vermogen staan in geen enkele verhouding. En hoe het zit met de aftrekbaarheid van de hypotheekrente/schuld is me nog niet helemaal duidelijk want ik heb die situatie niet, maar mensen die het wel hebben verwachten negatief rendement.

Het schrappen van tijdelijke contracten is slechts de kers op de taart.

Enne, voor de mensen die het puntenstelsel zo geweldig vinden. Geen aantal punten zet twee bakstenen op elkaar.
pi_209364527
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan het niet lezen zonder abbo. Is er een manier? De gewone 'truuks' werken niet.

archive.ph/ voor de link zetten zonder de referral aan het eind van de link. Werkt feilloos.

In casu dus: ARCHIVE.PH/https://www.parool.nl/nie(...)te-dringen~ba40b734/

Bij Het Parool kun je die artikelen ook lezen door ze te laden en dan erna refreshen en dat refreshen gelijk te stoppen of het laden gelijk weer af te breken zodat het abonneefilter net niet kan laden.
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:16:59 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209364582
quote:
3s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:33 schreef HiZ het volgende:
https://www.parool.nl/nie(...)te-dringen~ba40b734/

In een van de eerdere discussies heb ik het al aangegeven, maar ik geef toe dat ik niet had voorzien dat het zo snel zou gaan gebeuren. Voor elke aangeboden woning in de vrije sector zijn er 190 gegadigden. Door het stapelen van maatregelen die huurders zekerheid en een betaalbare woning moet bezorgen is het resultaat in beeld aan het komen. Zekerheid van geen woning tegen welke prijs dan ook.

Ik hou er over 8 maanden ook mee op.

Gefeliciteerd kabinet?
30.000 dakloze jongeren en een mislukte Minister van volkshuisvesting die alleen maar bezig is om asielzoekers een sociaal huis te geven, dat schiet ook niet op

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-06-2023 17:24:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209365316
Amsterdam :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209366843
waarom is dit eigenlijk erg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209370250
Praat Nederlands met mij.
pi_209373079
quote:
3s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:33 schreef HiZ het volgende:
https://www.parool.nl/nie(...)te-dringen~ba40b734/

In een van de eerdere discussies heb ik het al aangegeven, maar ik geef toe dat ik niet had voorzien dat het zo snel zou gaan gebeuren. Voor elke aangeboden woning in de vrije sector zijn er 190 gegadigden. Door het stapelen van maatregelen die huurders zekerheid en een betaalbare woning moet bezorgen is het resultaat in beeld aan het komen. Zekerheid van geen woning tegen welke prijs dan ook.

Ik hou er over 8 maanden ook mee op.

Gefeliciteerd kabinet?
mensen moeten gewoon niet in amsterdam willen wonen, dan zit er wmb al een steekje los
pi_209373164
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:20 schreef HiZ het volgende:

[..]
De huur die je mag vragen en het fictieve rendement op vermogen staan in geen enkele verhouding. En hoe het zit met de aftrekbaarheid van de hypotheekrente/schuld is me nog niet helemaal duidelijk want ik heb die situatie niet, maar mensen die het wel hebben verwachten negatief rendement.

Het schrappen van tijdelijke contracten is slechts de kers op de taart.

Enne, voor de mensen die het puntenstelsel zo geweldig vinden. Geen aantal punten zet twee bakstenen op elkaar.
Tldr van je post:
Boehoe ik verkoop een product en de overheid stelt daar kwaliteitseisen op! Schande!!


Vraagje... Ben je daar ook op tegen in de producten die jij afneemt bij anderen? Beetje lood in de verf is ok. Oud eten is ook eten. Enz?
pi_209373266
De olifant in de kamer is de massa-immigratie.

Dat is de grootste driver van de woningnood.

Overigens denk ik niet dat die massa-immigratie ophoudt, daarvoor hebben pro-instroom activisten teveel macht.

Een geitenpaadje uiteindelijk is heel Nederland volplempen met woontorens. Een inkijkje daarin kan je zien bij het NSDM werf in Amsterdam, een soort mini-Hong Kong met zeer smalle straatjes en amper zonlicht in de appartementjes.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 14:06:34 #23
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209375453
@Glazenmaker: yeah whatever.

De realiteit is dat ik mijn huurders een onmogelijke huurmarkt op gooi omdat ik me niet kan veroorloven hun woonbehoefte te subsidiëren.

Het zijn aardige mensen die ik dit niet graag aandoe, maar binnenkort zijn ze nummer 191.

Ik wilde het niet, zij willen het niet. But there you have it.
pi_209375656
L
quote:
9s.gif Op donderdag 1 juni 2023 23:52 schreef DavidTwente het volgende:
Praat Nederlands met mij.
Licht eraan welke stad je woont.
pi_209375705
Het wordt de komende jaren toch wel spannend. De overheid zal in totale paniek, en om de migrantenstroom nog meer te kunnen laten toenemen, met ondoordachte plannen zoals containerwoningen komen.

Ik verwacht binnen 5 jaar dat de leefbaarheid richting die van een arm Oost-Europees land gaat. Dit is niet meer op te brengen. De hele wereld staat te popelen om onze welvaart te parasiteren.
pi_209375742
quote:
3s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:33 schreef HiZ het volgende:
https://www.parool.nl/nie(...)te-dringen~ba40b734/

In een van de eerdere discussies heb ik het al aangegeven, maar ik geef toe dat ik niet had voorzien dat het zo snel zou gaan gebeuren. Voor elke aangeboden woning in de vrije sector zijn er 190 gegadigden. Door het stapelen van maatregelen die huurders zekerheid en een betaalbare woning moet bezorgen is het resultaat in beeld aan het komen. Zekerheid van geen woning tegen welke prijs dan ook.

Ik hou er over 8 maanden ook mee op.

Gefeliciteerd kabinet?
Ah dus de huurprijzen in Amsterdam zijn nog veel en veel te laag :-) Als verhuurder zou ik lekker de prijs verhogen totdat er maar 10 overblijven. Je hebt uiteindelijk maar 1 gek nodig natuurlijk.
pi_209375809
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:24 schreef Confetti het volgende:
Het wordt de komende jaren toch wel spannend. De overheid zal in totale paniek, en om de migrantenstroom nog meer te kunnen laten toenemen, met ondoordachte plannen zoals containerwoningen komen.

Ik verwacht binnen 5 jaar dat de leefbaarheid richting die van een arm Oost-Europees land gaat. Dit is niet meer op te brengen. De hele wereld staat te popelen om onze welvaart te parasiteren.
Al die Oost Europese landen gaan in leefbaarheid hard omhoog.
Neem Polen, als kind kwam ik daar al en paard en wagen was daar niet eens zo vreemd.
Nu vliegen de bmw's en mercedessen je om de oren.

Roemenie, Slovakije, Tsjechie en het hele Balkan gebied groeien economisch als kool.

Als hier de leefbaarheid verkracht is (zijn we lekker mee bezig) dan kun je altijd daar nog naar toe vluchten :-)
  vrijdag 2 juni 2023 @ 18:25:41 #28
1234 HiZ
Istanbullu
pi_209378457
@Joppiez

Stoere praat hoor maar met een feitelijke rendement van ergens rond de 1,5% is het alternatief inderdaad iemand die ¤4000 of zo exclusief gaat vragen. Ik ga die persoon niet zijn.

Maar een koper vinden die zich verlekkert op het aantal punten dat die woning heeft in het puntenstelsel, dat is geen probleem. Dat het dan wel een keiharde zakelijke klant wordt, geen enkele twijfel aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')