abonnement Unibet Coolblue
pi_209349474
Dag allemaal,

Momenteel zit ik met een (vind ik) groot probleem en ik ben erg benieuwd naar hoe anderen hiernaar kijken.

Ik heb inmiddels bijna 5 jaar een relatie met een geweldige vrouw, ze is lief, mooi en het belangrijkste: we kunnen het erg goed met elkaar vinden en hebben samen al veel mooie stappen gemaakt, vooral in ons werk. Van ons twee ben ik de meer sociale, maar ook meestal de minder stabiele, wat emotioneler en sneller in twijfel over beslissingen. Mijn vriendin is gepassioneerd in haar werk, en verder erg down-to-earth, ze twijfelt niet snel en heeft lak aan wat anderen van haar vinden. Op deze manier houden we elkaar mooi in balans in het leven, zij leert mij om me minder van anderen aan te trekken en gewoon door te gaan, ik leer haar om wat meer open te zijn en zichzelf uit te spreken. We hebben vaak uitgesproken dat we helemaal onszelf kunnen zijn bij elkaar.

Helaas merkte ik al in het begin van onze relatie dat ik onze seks niet de lekkerste en/of spannendste vond die ik heb gehad met andere bedpartners. Die twijfel heb ik al heel snel met haar besproken. Ze was hierdoor natuurlijk gekwetst en we hebben veel gepraat, maar we hebben toch altijd door willen zetten omdat er zoveel andere waardevolle aspecten zijn - ik heb hiervoor één lange en twee korte relaties gehad en deze relatie is absoluut de meest fijne en waardevolle. De seks is echter altijd wel een punt gebleven waar we elkaar niet helemaal tevreden in kunnen maken, ik heb vaak geen zin en dacht dat dat kwam door stress, maar het lijkt erop dat wij lichamelijk misschien gewoon niet 100% matchen, want ik twijfelde hier al in het begin over.

Aangezien mijn vriendin makkelijk is en niet snel angstig, vond ze het al snel goed dat we op Feeld gingen (een dating-app voor stellen om ‘casual seks’ te hebben) omdat ik aangaf behoefte te hebben aan wat meer spanning. Voor haar hoeft het niet zo nodig, maar ze vindt het wel leuk en gunt mij de ervaring. We hebben eerder twee stellen ontmoet waarmee we eenmalig seks hebben gehad. Dat was leuk, maar niet voor herhaling vatbaar vanwege een ontbrekende klik.

Echter, twee maanden geleden hebben we een stel ontmoet waar het juist ontzettend goed mee klikt, zowel seksueel (we vinden elkaar allemaal leuk en aantrekkelijk) als mentaal (we kletsen al twee maanden elke dag over van alles met hen). De vrouw van het stel is wat dominanter, sprankelend en sociaal, haar man is wat verstandiger en rustiger. Kort gezegd ben ik iets meer zoals zij, en haar man is meer zoals mijn vriendin.

Inmiddels heb ik - tegen mijn verwachting vooraf in - zeer sterke gevoelens voor deze vrouw ontwikkeld en ben ik al enige tijd slecht geconcentreerd en voel ik mij niet mijzelf. Ook al weet ik dat het nooit iets kan worden tussen mij en haar, denk ik eigenlijk de hele dag aan haar en twijfel daardoor of mijn relatie wel voldoende seksuele aantrekkingskracht in zich heeft voor een toekomst samen. Deze vrouw heeft veel van wat mijn vriendin juist niet heeft; de seks is erg gepassioneerd (ik voelde er direct heel veel connectie bij), ze is erg spraakzaam en ondanks dat ze net als mijn vriendin een vol postuur heeft (ik vind dat erg mooi 😊) is ze actief en fit. Mijn vriendin is dat minder, ook doordat ze aan het begin van onze relatie een nare val heeft gemaakt waardoor ze permanent minder goed loopt. Het moeilijkste vind ik dat ik heel erg tot de (lichaams)geur van de andere vrouw aangetrokken ben terwijl ik dat niet op die manier voel bij mijn vriendin. Dit heeft mijn twijfel versterkt of we fysiek (en qua DNA) eigenlijk wel goed bij elkaar passen. Ik voel me hier erg schuldig over naar mijn vriendin, waar ik ontzettend veel van houd, maar weet ook niet wat ik met dit gevoel aan moet. Ik zie ook wat mijn vriendin allemaal wél heeft (en dat is heel veel) maar het gevoel is erg sterk.

Ik kan bijna alles met mijn vriendin bespreken en ik heb alles open op tafel gegooid in het laatste weekend met het stel, waar mijn vriendin dus ook bij was. Mijn vriendin hoopt dat het gevoel overwaait en is nog steeds overtuigd dat we het samen kunnen redden, als ik maar accepteer dat niet alles perfect is. Ze heeft dus veel (zelf)vertrouwen wat ook weer heel aantrekkelijk is. Het stel gunt mij (en ons) dat mijn gevoel voor deze vrouw weer plaats kan maken voor gevoel voor mijn eigen vriendin en ik hoop dat ook weer terug te vinden. De vrouw van het stel vindt mij ook leuk en aantrekkelijk en wil het liefst nog vaak seks met ons (en mij) hebben, maar twijfelt totaal niet aan haar eigen relatie: hij geeft haar alles wat ze nodig heeft, zegt ze, en dat zie ik ook.

Het seksuele contact met het stel heeft hun eigen seksleven een grote boost gegeven, vertelden ze ons. Ook mijn vriendin en ik hebben nu vaker seks wat heel leuk is, maar ik heb daar toch niet het gevoel bij dat ik met deze vrouw heb. Anderzijds weet ik dat mijn vriendin en ik als mensen erg goed bij elkaar passen en het een extreem groot gemis zou zijn als het hierom zou eindigen.

Daarnaast is er nog een ander topic dat opeens is opgekomen. Sinds ik die vrouw met haar kind heb gezien krijg ik daar opeens (nooit eerder gehad) veel gevoel bij - alsof ik het ook wil - en zie ik steeds voor me hoe dat zou zijn bij mij met mijn vriendin. Daarbij vraag ik me af dit wel zou kunnen werken, aangezien we huishoudelijke taken allebei vaak vermijden en mijn vriendin fysiek niet erg sterk is. Zelf ben ik fysiek wel sterk maar mentaal minder. Ik had hier eerder niet zulke grote twijfels over (want we komen eigenlijk altijd overal wel uit), maar nu ik dit andere stel gezien heb waar het allemaal soepel gaat, voelt het allemaal opeens minder goed.

Mijn vraag is: wat zouden jullie in deze situatie doen, en denken jullie dat onze relatie nog te redden valt? Alleen zijn lijkt me niks, en we hebben samen al zoveel opgebouwd dat ik dat zeker niet zomaar wil opgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsterdam0502 op 31-05-2023 14:41:23 ]
  woensdag 31 mei 2023 @ 14:43:14 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209349588
Denk dat je je vooral moet realiseren dat het gras altijd groener lijkt aan de andere kant. Je focust je heel erg op het feit dat je meer geniet van de seks met die vrouw, maar een relatie draait om veel meer. Alle andere zaken draaien goed in je huidige relatie, maar omdat je net wat meer geniet van de seks met die andere vrouw ben je nu onbewust op zoek naar extra redenen om die andere vrouw op te hemelen in je gedachten. Terwijl de realiteit geheel anders zal zijn; je hebt geen idee hoe een relatie met haar zou gaan (naast dat ze zelf totaal geen interesse heeft om haar man te verlaten voor jou). Je hebt niet de garantie dat de relatie op andere gebieden ook zo goed zou werken als in je huidige relatie. Realiseer jezelf dat je het echt heel goed hebt nu. Je hebt een stabiele relatie (hell, je hebt zelfs een vrouw wie het oké vind dat je gevoelens hebt voor iemand anders) EN je hebt de vrijheid dat je mag neuken met een andere vrouw waar je van kan genieten. Best of two worlds. Sloop je relatie nu niet omdat je die andere vrouw nu aan het ophemelen bent.

Als de verliefdheid niet weg gaat zou ik je toch aanraden om het contact geheel te verbreken zodat je je volledig kan richten op je huidige relatie; zonder de invloed van die andere vrouw. Voor hun niet tof als ze weten dat jij veel meer wil dan enkel seks, en voor je vriendin al helemaal niet. Ze komt je heel erg tegemoet en dan bedank je haar op deze manier. Niet chill.

Dus ja, je relatie is te redden. Je relatie is niet eens in gevaar, tenzij je er voor kiest om hem in gevaar te brengen. Ligt geheel in jouw handen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 31 mei 2023 @ 14:47:11 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_209349642
Ik zie vooral voordelen qua seksuele beleving. Maar die kan je al met die vrouw beleven zo te lezen.
Verder wat AlwaysHappy zegt
pi_209349652
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:31 schreef Amsterdam0502 het volgende:
Het moeilijkste vind ik dat ik heel erg tot de (lichaams)geur van de andere vrouw aangetrokken ben terwijl ik dat niet op die manier voel bij mijn vriendin.
Persoonlijk vind ik dit best veelzeggend.
pi_209349677
Je schrijft dat je vriendin ‘mooi’ is.
Vind je haar mooi of is ze voor een buitenstaander mooi?
Of meer deze vraag: vind je haar wel lekker? :)
Ik maak dat niet uit je verhaal op.

Mijn visie: als je je partner niet lekker vindt, kijk of droom je over anderen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209350004
Nou ik wist het wel…
U MAD?
pi_209350180
Waarom moeten mensen het altijd moeilijker maken voor zichzelf? :').

Bedoeling was casual seks, waarom kan het daar gewoon niet bij blijven? Waarom zorg je ervoor dat de gevoelens alleen maar meer en meer worden en saboteer je daarmee wat je hebt?

Wel nog even een compliment wat betreft de communicatie en eerlijkheid, je praat met je partner over wat er afspeelt en dat is wel zo netjes. Besef wel even dat je een pareltje van een partner hebt, want ze gaat enorm goed om met je gevoelens.

Dat gezegd hebbende, de oplossing is simpel als je je relatie écht een kans wil geven: 1) besef wat je al wel hebt en waar het je om ging: casual seks, om de behoefte op dat gebied tegemoet te komen, 2) neem afstand van deze koppel - het gaat allang niet meer om seks, het is te ver doorgegaan wat betreft het ontwikkelen van gevoelens, 3) vind een andere koppel waar het weer echt draait om casual seks, 4) laat weten en merkej aan je partner dat je haar enorm waardeert, want je krijgt echt enorm veel de ruimte van haar wat absoluut niet zo vanzelfsprekend is.

Gezonde en goede relaties gebeuren niet zomaar, je moet er moeite voor doen en consessies maken, en er volledig voor gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door PENISPENISPENIS op 31-05-2023 15:51:16 ]
pi_209350207
Of je denkt echt even goed na of je huidige partner wel kan bieden wat je wil. Het is namelijk wel zo eerlijk voor haar dat ze zo snel mogelijk doorgaat met haar leven zonder jou als je nu al weet dat deze relatie het niet gaat worden.

Je weet inmiddels beter waar je naar op zoek bent, dus als deze relatie voor jou niet meer voldoende is, is het wel zo netjes om dat gewoon op een nette manier op tijd af te kappen.

Dus: of je gaat voor je relatie, of je kapt ermee. Geen rare middenweg waar je maar waardevolle tijd van je partner mee verspilt.
pi_209350727
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denk dat je je vooral moet realiseren dat het gras altijd groener lijkt aan de andere kant. Je focust je heel erg op het feit dat je meer geniet van de seks met die vrouw, maar een relatie draait om veel meer. Alle andere zaken draaien goed in je huidige relatie, maar omdat je net wat meer geniet van de seks met die andere vrouw ben je nu onbewust op zoek naar extra redenen om die andere vrouw op te hemelen in je gedachten. Terwijl de realiteit geheel anders zal zijn; je hebt geen idee hoe een relatie met haar zou gaan (naast dat ze zelf totaal geen interesse heeft om haar man te verlaten voor jou). Je hebt niet de garantie dat de relatie op andere gebieden ook zo goed zou werken als in je huidige relatie. Realiseer jezelf dat je het echt heel goed hebt nu. Je hebt een stabiele relatie (hell, je hebt zelfs een vrouw wie het oké vind dat je gevoelens hebt voor iemand anders) EN je hebt de vrijheid dat je mag neuken met een andere vrouw waar je van kan genieten. Best of two worlds. Sloop je relatie nu niet omdat je die andere vrouw nu aan het ophemelen bent.

Als de verliefdheid niet weg gaat zou ik je toch aanraden om het contact geheel te verbreken zodat je je volledig kan richten op je huidige relatie; zonder de invloed van die andere vrouw. Voor hun niet tof als ze weten dat jij veel meer wil dan enkel seks, en voor je vriendin al helemaal niet. Ze komt je heel erg tegemoet en dan bedank je haar op deze manier. Niet chill.

Dus ja, je relatie is te redden. Je relatie is niet eens in gevaar, tenzij je er voor kiest om hem in gevaar te brengen. Ligt geheel in jouw handen.
Wat een fijne reactie. Je beschrijft het volgens mij helemaal goed en er is ontzettend veel om wel bij haar te blijven. Ik heb ook wel eens mijn zorg met haar besproken "Wat als ik nog levenslang op zoek blijf naar anderen om die behoeften te bevredigen, hoe zou je dat vinden?" Haar antwoord daarop is: "Kan best dat je dat nu denkt, maar als je over de 50 bent (ik ben nu 31) heb je überhaupt minder behoefte en werkt het allemaal minder." Wat vind jij daarvan?
pi_209350750
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:44 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Waarom moeten mensen het altijd moeilijker maken voor zichzelf? :').

Bedoeling was casual seks, waarom kan het daar gewoon niet bij blijven? Waarom zorg je ervoor dat de gevoelens alleen maar meer en meer worden en saboteer je daarmee wat je hebt?

Wel nog even een compliment wat betreft de communicatie en eerlijkheid, je praat met je partner over wat er afspeelt en dat is wel zo netjes. Besef wel even dat je een pareltje van een partner hebt, want ze gaat enorm goed om met je gevoelens.

Dat gezegd hebbende, de oplossing is simpel als je je relatie écht een kans wil geven: 1) besef wat je al wel hebt en waar het je om ging: casual seks, om de behoefte op dat gebied tegemoet te komen, 2) neem afstand van deze koppel - het gaat allang niet meer om seks, het is te ver doorgegaan wat betreft het ontwikkelen van gevoelens, 3) vind een andere koppel waar het weer echt draait om casual seks, 4) laat weten en merkej aan je partner dat je haar enorm waardeert, want je krijgt echt enorm veel de ruimte van haar wat absoluut niet zo vanzelfsprekend is.

Gezonde en goede relaties gebeuren niet zomaar, je moet er moeite voor doen en consessies maken, en er volledig voor gaan.
Dank voor je waardevolle reactie. En helemaal eens met het stukje over moeite doen en concessies maken. Heb je zelf een relatie (gehad), hoe is/was de seks daarin? Hoe ga jij om met de dingen waar je minder blij mee bent?
pi_209351064
Ik denk dat je iets probeert te rationaliseren waar je gevoel allang achter is: je mist iets essentieels in de relatie met je vriendin en kunt je daar niet overheen zetten.

Ik heb genoeg mannen ontmoet die op papier geschikte partners waren en met wie ik het goed kon vinden, maar in het alledaagse contact knapte ik af op een accent of een bepaalde manier van bewegen. Met mijn lief kan ik het niet alleen goed vinden - we hebben dezelfde waarden en onze karakters zijn complementair - maar ik vind z'n stem sexy, net als de foutloze manier waarop hij schrijft en spreekt en de maniërismen waar z'n zelfvertrouwen uit naar voren komt. Die details zou ik niet kunnen of willen missen - en daarmee zijn ze geen details.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 31 mei 2023 @ 17:39:24 #12
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_209351347
Stap 1 lijkt me sowieso om niet meer af te spreken met dat stel. Bij casual seks moet je het afkappen als er zulke gevoelens gaan spelen aan één kant, en dat is blijkbaar zo want die andere vrouw wil echt niet meer dan seks. Je maakt het jezelf moeilijk, je moet je eigen gevoelens en relatie bekijken ja, maar ook de huidige situatie verminderen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 31 mei 2023 @ 18:16:02 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209351710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:53 schreef Amsterdam0502 het volgende:

[..]
Wat een fijne reactie. Je beschrijft het volgens mij helemaal goed en er is ontzettend veel om wel bij haar te blijven. Ik heb ook wel eens mijn zorg met haar besproken "Wat als ik nog levenslang op zoek blijf naar anderen om die behoeften te bevredigen, hoe zou je dat vinden?" Haar antwoord daarop is: "Kan best dat je dat nu denkt, maar als je over de 50 bent (ik ben nu 31) heb je überhaupt minder behoefte en werkt het allemaal minder." Wat vind jij daarvan?
Ik denk dat je je moet realiseren dat niemand perfect is. In elke relatie zal er wel iets zijn wat je mist, maar wel zou hebben bij iemand anders. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Je hebt nu een vrouw die:

- je tegemoet kwam door ermee akkoord te gaan om seks te hebben met andere koppels
- op verreweg de meeste andere gebieden prima matcht met jou
- het oké vind dat jij gevoelens zegt te hebben voor iemand anders
- een stabiele relatie kan aanbieden

Het enige wat je mist is net wat betere seks. Overige zaken die je benoemt neem ik niet heel serieus of zijn slechts randzaken die je onbewust bedacht hebt om die andere vrouw op te hemelen. Om jezelf wijs te maken dat het om meer gaat dan die seks. Uiteindelijk draait het om die seks.

Die je alsnog krijgt bij je vriendin, EN die andere vrouw. Nou, ik zou t wel weten hoor. Veel mannen die in hun handjes zouden klappen. Ze mogen neuken met een aantrekkelijke vrouw EN ze hebben een stabiele relatie waar ze ook nog eens seks krijgen.

Accepteer gewoon dat geen enkele relatie elke behoefte kan vullen. Je zou op oudere leeftijd misschien iets minder behoefte hebben aan seks, maar dan is er wel weer wat anders wat je mist en wat je bij iemand anders wel zou kunnen krijgen. Maar bij die persoon mis je dan weer wat anders.

Je hebt een goed leven, zet dat niet op het spel omdat je denkt dat het gras elders groener is. Verleidelijk, maar trap er niet in joh.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 18:49:46 #14
441859 crew  Lenny77
pi_209352066
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 16:53 schreef Amsterdam0502 het volgende:

[..]
Wat een fijne reactie. Je beschrijft het volgens mij helemaal goed en er is ontzettend veel om wel bij haar te blijven. Ik heb ook wel eens mijn zorg met haar besproken "Wat als ik nog levenslang op zoek blijf naar anderen om die behoeften te bevredigen, hoe zou je dat vinden?" Haar antwoord daarop is: "Kan best dat je dat nu denkt, maar als je over de 50 bent (ik ben nu 31) heb je überhaupt minder behoefte en werkt het allemaal minder." Wat vind jij daarvan?
Ik vind haar een zeer wijze vrouw
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209352207
De beste seks heb je zelden met de persoon waarmee je in een lange relatie belandt. Enerzijds omdat je de personen waarmee je niet in een lange relatie nu eenmaal alleen kan beoordelen zonder dat er gelegenheid was voor sleur. Anderzijds omdat de personen waarmee het knalt in bed vaak juist helemaal niet bij je passen op relationeel gebied.

De mensen die ik ken die bewerend dat ze wel zijn geëindigd bij de beste in bed ooit hebben steevast maar een beperkt aantal sekspartners gehad (<10). En zijn vaak op toch jonge leeftijd al bij elkaar gekomen.

Dus ja, dat je met swingen iemand bent tegengekomen die veel beter bij jou past in bed, dat vind ik niet zo raar. Maar jij hebt geen idee hoe het is om met haar te daten. Die situatie is wezenlijk anders.

Zelf ben ik ook niet getrouwd met degene met wie ik de beste seks heb gehad. Maar de vrouwen die mij te binnen schieten op dat punt zou ik geen relatie mee kunnen hebben.

De vraag die je jezelf moet stellen: is het goed genoeg voor mij? Zeker met de vrijheid die je krijgt. Is het prima voor jou om dan elders je kick te halen?

En bedenk je wel: de volgende is misschien op seksueel gebied weer beter passend, maar die zal wel op een ander gebied minder te bieden te hebben.

Niemand is perfect. Dus wees kritisch, maar ook realistisch.
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:07:22 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_209352255
quote:
Ik heb inmiddels bijna 5 jaar een relatie met een geweldige vrouw, ze is lief, mooi en het belangrijkste: we kunnen het erg goed met elkaar vinden en hebben samen al veel mooie stappen gemaakt, vooral in ons werk
Dat je dit als 1 van de eerste dingen noemt om het succes van je relatie te bepalen vind ik wel veelzeggend.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_209352461
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:04 schreef VEM2012 het volgende:

En bedenk je wel: de volgende is misschien op seksueel gebied weer beter passend, maar die zal wel op een ander gebied minder te bieden te hebben.

Maar dan voel je je wel geliefden ipv broer-zus met wie alles fijn en gezellig is. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 20:21:46 #18
441859 crew  Lenny77
pi_209353588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar dan voel je je wel geliefden ipv broer-zus met wie alles fijn en gezellig is. :+
Wat als de rest niet fijn en gezellig is? Voel je je dan nog als geliefden?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_209353607
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat als de rest niet fijn en gezellig is? Voel je je dan nog als geliefden?
Als het zo enorm ruk is, dan heb je toch sowieso geen relatie, lijkt me.

Als TS altijd gretig is naar meer sexpartners, dan ligt het anders. Maar het klinkt tot nu voor mij alsof hij zijn partner lief en niet lekker vindt. Tja.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209355170
Is compleet afhankelijk van waar jij het meeste waarde aan hecht. Zonder dat seks het belangrijkste in een relatie hoeft te zijn, is het denk ik wel van groot belang dat je vriendin aantrekkelijk vindt en een lustopwekkende trigger voor je is (of iig kan zijn). Wat je dus zegt over lichaamsgeur kan best veelzeggend zijn als dat het lust aspect praktisch doet verdwijnen.

Ik heb wel 'mad' veel respect voor je vriendin, waar ze voor openstaat en dat ze, iig op veel fronten, het gesprek openlijk aangaat. Er is ruimte voor het gesprek en dat is zeldzaam. Vergis je echter niet, dit doet haar mogelijk meer dan ze laat merken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cockwhale op 31-05-2023 22:10:48 ]
pi_209355915
Seks met anderen vanuit een gemis werkt gewoonweg niet.
Het hele jij miste spanning en voor je vriendin hoefde het niet perse spreekt boekdelen

Leuk, geil, fijn en zo ben ik werkt. Houden van en samen of apart van elkaar lol hebben werkt. Maar een er mist iets, een behoefte wordt niet vervult werkt niet

De kei harde waarheid is dat je nog zoekende bent. Je vriendin vindt je leuk, maar niet 'het'. Iig niet nu.
Het stel waarmee jullie het doen heeft wel dat 'het', daarom is er geen twijfel tussen hun.

Trek je terug. Denk na over wat 'het' wel is voor jou. Of dat je vriendin is of dat je beter verder kan kijken.
De dame van dat stel is geen optie, is enkel een wake up call.
Krijg dat gevoel in je eigen relatie (investeer daarin) of ga in liefde uit elkaar
pi_209356178
Vind dit eigenlijk niet zo eerlijk naar je vriendin toe, je blijft bij haar maar plukt eigenlijk liever de blaadjes van een ander. Het is goed dat je zo open naar haar toe bent, maar emotioneel ben je bij de ander en niet bij je vriendin. Wat maakt dat van je vriendin? Een zoethoudertje tussen de sex van de ander in?

Misschien wel een goede vraag om eens aan jezelf te stellen, verlang je nog wel eens naar je vriendin? Bv. als je haar een weekend niet hebt gezien?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209357507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar dan voel je je wel geliefden ipv broer-zus met wie alles fijn en gezellig is. :+
Je pikt er nu een stukje uit… Ik schrijf meer dan alleen dat. Maar ik kan het niet voor die gozer beoordelen. Hij moet natuurlijk wel even door zijn verliefde gevoelens heenkijken.
pi_209357545
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 00:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je pikt er nu een stukje uit… Ik schrijf meer dan alleen dat. Maar ik kan het niet voor die gozer beoordelen. Hij moet natuurlijk wel even door zijn verliefde gevoelens heenkijken.
Je hebt het 7 alinea’s lang over sex. ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209360185
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je iets probeert te rationaliseren waar je gevoel allang achter is: je mist iets essentieels in de relatie met je vriendin en kunt je daar niet overheen zetten.

Ik heb genoeg mannen ontmoet die op papier geschikte partners waren en met wie ik het goed kon vinden, maar in het alledaagse contact knapte ik af op een accent of een bepaalde manier van bewegen. Met mijn lief kan ik het niet alleen goed vinden - we hebben dezelfde waarden en onze karakters zijn complementair - maar ik vind z'n stem sexy, net als de foutloze manier waarop hij schrijft en spreekt en de maniërismen waar z'n zelfvertrouwen uit naar voren komt. Die details zou ik niet kunnen of willen missen - en daarmee zijn ze geen details.
En dit is het hele punt. TS heeft dit topic niet voor niks gemaakt.
De twijfel kan alleen ontstaan als die twijfel er al was in je onbewuste, maar nooit concreet is geworden. De andere vrouw heeft het nu concreet voor hem gemaakt. Dat heeft niks te maken met die andere vrouw, maar met een behoefte/gemis wat TS al had voordat hij haar leerde kennen, welke nu pijnlijk duidelijk is geworden.

Kan je doekjes om proberen te winden, kan je rationaliseren, kan je allerlei 'voor' argumenten bij bedenken, kan je een 'goede' man willen zijn. Daar verander je dit gegeven niet mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')