Persoonlijk vind ik dit best veelzeggend.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:31 schreef Amsterdam0502 het volgende:
Het moeilijkste vind ik dat ik heel erg tot de (lichaams)geur van de andere vrouw aangetrokken ben terwijl ik dat niet op die manier voel bij mijn vriendin.
Wat een fijne reactie. Je beschrijft het volgens mij helemaal goed en er is ontzettend veel om wel bij haar te blijven. Ik heb ook wel eens mijn zorg met haar besproken "Wat als ik nog levenslang op zoek blijf naar anderen om die behoeften te bevredigen, hoe zou je dat vinden?" Haar antwoord daarop is: "Kan best dat je dat nu denkt, maar als je over de 50 bent (ik ben nu 31) heb je überhaupt minder behoefte en werkt het allemaal minder." Wat vind jij daarvan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denk dat je je vooral moet realiseren dat het gras altijd groener lijkt aan de andere kant. Je focust je heel erg op het feit dat je meer geniet van de seks met die vrouw, maar een relatie draait om veel meer. Alle andere zaken draaien goed in je huidige relatie, maar omdat je net wat meer geniet van de seks met die andere vrouw ben je nu onbewust op zoek naar extra redenen om die andere vrouw op te hemelen in je gedachten. Terwijl de realiteit geheel anders zal zijn; je hebt geen idee hoe een relatie met haar zou gaan (naast dat ze zelf totaal geen interesse heeft om haar man te verlaten voor jou). Je hebt niet de garantie dat de relatie op andere gebieden ook zo goed zou werken als in je huidige relatie. Realiseer jezelf dat je het echt heel goed hebt nu. Je hebt een stabiele relatie (hell, je hebt zelfs een vrouw wie het oké vind dat je gevoelens hebt voor iemand anders) EN je hebt de vrijheid dat je mag neuken met een andere vrouw waar je van kan genieten. Best of two worlds. Sloop je relatie nu niet omdat je die andere vrouw nu aan het ophemelen bent.
Als de verliefdheid niet weg gaat zou ik je toch aanraden om het contact geheel te verbreken zodat je je volledig kan richten op je huidige relatie; zonder de invloed van die andere vrouw. Voor hun niet tof als ze weten dat jij veel meer wil dan enkel seks, en voor je vriendin al helemaal niet. Ze komt je heel erg tegemoet en dan bedank je haar op deze manier. Niet chill.
Dus ja, je relatie is te redden. Je relatie is niet eens in gevaar, tenzij je er voor kiest om hem in gevaar te brengen. Ligt geheel in jouw handen.
Dank voor je waardevolle reactie. En helemaal eens met het stukje over moeite doen en concessies maken. Heb je zelf een relatie (gehad), hoe is/was de seks daarin? Hoe ga jij om met de dingen waar je minder blij mee bent?quote:Op woensdag 31 mei 2023 15:44 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Waarom moeten mensen het altijd moeilijker maken voor zichzelf?.
Bedoeling was casual seks, waarom kan het daar gewoon niet bij blijven? Waarom zorg je ervoor dat de gevoelens alleen maar meer en meer worden en saboteer je daarmee wat je hebt?
Wel nog even een compliment wat betreft de communicatie en eerlijkheid, je praat met je partner over wat er afspeelt en dat is wel zo netjes. Besef wel even dat je een pareltje van een partner hebt, want ze gaat enorm goed om met je gevoelens.
Dat gezegd hebbende, de oplossing is simpel als je je relatie écht een kans wil geven: 1) besef wat je al wel hebt en waar het je om ging: casual seks, om de behoefte op dat gebied tegemoet te komen, 2) neem afstand van deze koppel - het gaat allang niet meer om seks, het is te ver doorgegaan wat betreft het ontwikkelen van gevoelens, 3) vind een andere koppel waar het weer echt draait om casual seks, 4) laat weten en merkej aan je partner dat je haar enorm waardeert, want je krijgt echt enorm veel de ruimte van haar wat absoluut niet zo vanzelfsprekend is.
Gezonde en goede relaties gebeuren niet zomaar, je moet er moeite voor doen en consessies maken, en er volledig voor gaan.
Ik denk dat je je moet realiseren dat niemand perfect is. In elke relatie zal er wel iets zijn wat je mist, maar wel zou hebben bij iemand anders. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:53 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Wat een fijne reactie. Je beschrijft het volgens mij helemaal goed en er is ontzettend veel om wel bij haar te blijven. Ik heb ook wel eens mijn zorg met haar besproken "Wat als ik nog levenslang op zoek blijf naar anderen om die behoeften te bevredigen, hoe zou je dat vinden?" Haar antwoord daarop is: "Kan best dat je dat nu denkt, maar als je over de 50 bent (ik ben nu 31) heb je überhaupt minder behoefte en werkt het allemaal minder." Wat vind jij daarvan?
Ik vind haar een zeer wijze vrouwquote:Op woensdag 31 mei 2023 16:53 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Wat een fijne reactie. Je beschrijft het volgens mij helemaal goed en er is ontzettend veel om wel bij haar te blijven. Ik heb ook wel eens mijn zorg met haar besproken "Wat als ik nog levenslang op zoek blijf naar anderen om die behoeften te bevredigen, hoe zou je dat vinden?" Haar antwoord daarop is: "Kan best dat je dat nu denkt, maar als je over de 50 bent (ik ben nu 31) heb je überhaupt minder behoefte en werkt het allemaal minder." Wat vind jij daarvan?
Dat je dit als 1 van de eerste dingen noemt om het succes van je relatie te bepalen vind ik wel veelzeggend.quote:Ik heb inmiddels bijna 5 jaar een relatie met een geweldige vrouw, ze is lief, mooi en het belangrijkste: we kunnen het erg goed met elkaar vinden en hebben samen al veel mooie stappen gemaakt, vooral in ons werk
Maar dan voel je je wel geliefden ipv broer-zus met wie alles fijn en gezellig is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:04 schreef VEM2012 het volgende:
En bedenk je wel: de volgende is misschien op seksueel gebied weer beter passend, maar die zal wel op een ander gebied minder te bieden te hebben.
Wat als de rest niet fijn en gezellig is? Voel je je dan nog als geliefden?quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dan voel je je wel geliefden ipv broer-zus met wie alles fijn en gezellig is.
Als het zo enorm ruk is, dan heb je toch sowieso geen relatie, lijkt me.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat als de rest niet fijn en gezellig is? Voel je je dan nog als geliefden?
Je pikt er nu een stukje uit… Ik schrijf meer dan alleen dat. Maar ik kan het niet voor die gozer beoordelen. Hij moet natuurlijk wel even door zijn verliefde gevoelens heenkijken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dan voel je je wel geliefden ipv broer-zus met wie alles fijn en gezellig is.
Je hebt het 7 alinea’s lang over sex.quote:Op donderdag 1 juni 2023 00:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je pikt er nu een stukje uit… Ik schrijf meer dan alleen dat. Maar ik kan het niet voor die gozer beoordelen. Hij moet natuurlijk wel even door zijn verliefde gevoelens heenkijken.
En dit is het hele punt. TS heeft dit topic niet voor niks gemaakt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je iets probeert te rationaliseren waar je gevoel allang achter is: je mist iets essentieels in de relatie met je vriendin en kunt je daar niet overheen zetten.
Ik heb genoeg mannen ontmoet die op papier geschikte partners waren en met wie ik het goed kon vinden, maar in het alledaagse contact knapte ik af op een accent of een bepaalde manier van bewegen. Met mijn lief kan ik het niet alleen goed vinden - we hebben dezelfde waarden en onze karakters zijn complementair - maar ik vind z'n stem sexy, net als de foutloze manier waarop hij schrijft en spreekt en de maniërismen waar z'n zelfvertrouwen uit naar voren komt. Die details zou ik niet kunnen of willen missen - en daarmee zijn ze geen details.
Dat denk ik ook. Het is fijn als anderen je op het hart drukken dat je een geweldige vrouw hebt. Dan kun je jezelf proberen te overtuigen dat je blij moet zijn met wat je hebt, dat je heus niet iets beters gaat vinden. Maar dat kunnen anderen toch niet voor je bepalen? Liefde is geen rationele afweging van voor- en nadelen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:05 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
En dit is het hele punt. TS heeft dit topic niet voor niks gemaakt.
De twijfel kan alleen ontstaan als die twijfel er al was in je onbewuste, maar nooit concreet is geworden. De andere vrouw heeft het nu concreet voor hem gemaakt. Dat heeft niks te maken met die andere vrouw, maar met een behoefte/gemis wat TS al had voordat hij haar leerde kennen, welke nu pijnlijk duidelijk is geworden.
Kan je doekjes om proberen te winden, kan je rationaliseren, kan je allerlei 'voor' argumenten bij bedenken, kan je een 'goede' man willen zijn. Daar verander je dit gegeven niet mee.
Zeker. En dit heeft ook niks te maken met of de vriendin/vrouw van TS wel of niet geweldig is, ze klinkt zoals ik het uit de OP lees inderdaad als een fijne, stabiele lieve vriendin (en ook al was ze dat niet, dan nog...).quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het is fijn als anderen je op het hart drukken dat je een geweldige vrouw hebt. Dan kun je jezelf proberen te overtuigen dat je blij moet zijn met wat je hebt, dat je heus niet iets beters gaat vinden. Maar dat kunnen anderen toch niet voor je bepalen? Liefde is geen rationele afweging van voor- en nadelen.
TS, je vriendin klinkt als een geweldige vrouw die iemand verdient die helemaal voor haar gaat.
Mee eens. Ik noemde het vooral omdat het ook een daad van liefde kan zijn om iemand te verlaten, al zal dat voor de ander niet meteen zo voelen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:52 schreef Muisje22 het volgende:
[..]
Zeker. En dit heeft ook niks te maken met of de vriendin/vrouw van TS wel of niet geweldig is, ze klinkt zoals ik het uit de OP lees inderdaad als een fijne, stabiele lieve vriendin (en ook al was ze dat niet, dan nog...).
TS kan er echter niks aan doen dat hij voelt wat hij voelt/ mist wat hij mist. Vaak worden dit soort dingen gedemoniseerd, maar het heeft vrijwel niks te maken met hoe geweldig TS zijn vrouw/vriendin dan wel niet is, maar puur met het gemis. Een mens behoudt zich het recht voor om behoeftes te hebben, zolang hij maar eerlijk is naar zichzelf en naar haar.
Eens, dat laatste zou goed kunnen en vind ik ook erg verdrietig aan de hele situatie. Maar ik krijg het gevoel voor die andere vrouw amper uit mijn hoofd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:04 schreef Cockwhale het volgende:
Is compleet afhankelijk van waar jij het meeste waarde aan hecht. Zonder dat seks het belangrijkste in een relatie hoeft te zijn, is het denk ik wel van groot belang dat je vriendin aantrekkelijk vindt en een lustopwekkende trigger voor je is (of iig kan zijn). Wat je dus zegt over lichaamsgeur kan best veelzeggend zijn als dat het lust aspect praktisch doet verdwijnen.
Ik heb wel 'mad' veel respect voor je vriendin, waar ze voor openstaat en dat ze, iig op veel fronten, het gesprek openlijk aangaat. Er is ruimte voor het gesprek en dat is zeldzaam. Vergis je echter niet, dit doet haar mogelijk meer dan ze laat merken.
Dat klinkt alsof ze een vriendin voor het leven zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:21 schreef Amsterdam0502 het volgende:
Ik ken mezelf wel als iemand die altijd wel iets aan te merken heeft op (bijna) alles en iedereen. Ook op mezelf, overigens, maar dus ook op anderen - in ieder geval in mijn hoofd. Wanneer ik seksueel een supermatch zou vinden (wat al lastig genoeg is) is de kans volgens mij 0 dat ik zo goed met haar level op het mentale vlak. En dat is toch het belangrijkst, denk ik. Dit opgeven zou mij langdurig in diepe rouw brengen, juist omdat ik in haar wel in ruim 4 jaar een soulmate heb gevonden, die mij steunt door dik en dun, waar ik persoonlijk door gegroeid ben, en ontzettend veel leuke dingen mee heb beleefd, dus ik vraag me af of ik niet gewoon te kritisch ben.
Wil je eigenlijk kinderen (met haar)?quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:21 schreef Amsterdam0502 het volgende:
Ik ken mezelf wel als iemand die altijd wel iets aan te merken heeft op (bijna) alles en iedereen. Ook op mezelf, overigens, maar dus ook op anderen - in ieder geval in mijn hoofd. Wanneer ik seksueel een supermatch zou vinden (wat al lastig genoeg is) is de kans volgens mij 0 dat ik zo goed met haar level op het mentale vlak. En dat is toch het belangrijkst, denk ik. Dit opgeven zou mij langdurig in diepe rouw brengen, juist omdat ik in haar wel in ruim 4 jaar een soulmate heb gevonden, die mij steunt door dik en dun, waar ik persoonlijk door gegroeid ben, en ontzettend veel leuke dingen mee heb beleefd, dus ik vraag me af of ik niet gewoon te kritisch ben.
Stoppen met afspreken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:27 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Eens, dat laatste zou goed kunnen en vind ik ook erg verdrietig aan de hele situatie. Maar ik krijg het gevoel voor die andere vrouw amper uit mijn hoofd.
Als ze indertijd geen relatie hadden gekregen en beiden daar ook vrede mee hadden wel ja. Maar nu vind ik dat naïef gedacht.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ze een vriendin voor het leven zou kunnen zijn.
Oh oeps, gemist.quote:
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:15 schreef Halcon het volgende:
TS heeft een vriendin, maar die is bagger in bed.
Het is zo ingewikkeld als dat je het zelf maakt (met alle respect). Diep van binnen weet je ook wel dat die gevoelens voor die vrouw blijven als je:quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:21 schreef Amsterdam0502 het volgende:
Pfoe, wat ingewikkeld! Maar ook wat fijn dat jullie zo meedenken. Ik ben het zowel eens met wat er gezegd wordt over hoe bijzonder het is dat ik dit allemaal kan en mag in mijn relatie (de vrijheid én een stabiele, leuke relatie hebben) maar ook met wat er gezegd wordt over het rationaliseren van een gemis en dat het daarmee niet weggaat. Het is inderdaad een pijnlijke realisatie dat ik dat stukje lust en aantrekkingskracht blijkbaar gemist heb en ik wil graag in mijn relatie investeren, maar het zal nooit hetzelfde voelen als met die andere vrouw. En laat duidelijk zijn: het is niet dat seks met mijn vriendin mij niets doet, alleen ik voel er minder verlangen en opwinding bij.
Er klopt weinig aan deze samenvattingquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:15 schreef Halcon het volgende:
Even kort samengevat?
TS heeft een vriendin, maar die is bagger in bed. Nu heeft hij haar overgehaald om aan partnerruil te doen, zodat hij aan zijn trekken komt. Dan lopen ze een stel tegen het lijf, waar de rollen waarschijnlijk precies omgedraaid zijn.
Dat gaat goed, totdat TS er niet mee om blijkt te gaan en verliefd wordt.
Relatietest finaal mislukt. En dan denkt TS opeens aan een kind, terwijl de conclusie eigenlijk al voor deze "test" was dat dat niks voor ze is.
Ik schoof het onderwerp kinderen altijd nogal voor me uit, maar sinds ik die vrouw met haar kind heb gezien (en dat ze nog steeds een spannend leven samen kunnen hebben) lijkt het opeens of dit mijn ogen heeft geopend dat ik het ook wil. Dat verbaast mij zeer, overigens. En ik twijfel of mijn vriendin en ik dáárin een sterk team zijn, aangezien werk vaak voor alles gaat.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wil je eigenlijk kinderen (met haar)?
Ben je er wel van overtuigt dat jullie met elkaar leuke (mooie?) kinderen kunnen maken? Ik moet even denken aan je DNA-ruiken-opmerking.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:34 schreef Amsterdam0502 het volgende:
Ik schoof het onderwerp kinderen altijd nogal voor me uit, maar sinds ik die vrouw met haar kind heb gezien (en dat ze nog steeds een spannend leven samen kunnen hebben) lijkt het opeens of dit mijn ogen heeft geopend dat ik het ook wil. Dat verbaast mij zeer, overigens. En ik twijfel of mijn vriendin en ik dáárin een sterk team zijn, aangezien werk vaak voor alles gaat.
Ja, daar twijfel ik dus over! Maar dat is ook een beetje dom, niet?quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ben je er wel van overtuigt dat jullie met elkaar leuke (mooie?) kinderen kunnen maken? Ik moet even denken aan je DNA-ruiken-opmerking.
Niet per se! Ik vind het een lastige. Het lijkt me niet vanzelfsprekend dat de instinctieve voor/afkeur hierin niets zegt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:36 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Ja, daar twijfel ik dus over! Maar dat is ook een beetje dom, niet?
Oké, we gaan over in een trolltopic.quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:36 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Dit is geen getroll maar juist vrij fundamenteel. Geloof je niet dat bepaalde matches minder optimaal zijn en dat aantrekkingskracht hierin een corrigerende rol kan spelen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oké, we gaan over in een trolltopic.
Maar het is toch niet dat jouw vriendin slecht ruikt? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:36 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Want?quote:Op donderdag 1 juni 2023 16:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er klopt weinig aan deze samenvatting
Hoe oud zijn jullie ongeveer?quote:Op donderdag 1 juni 2023 17:34 schreef Amsterdam0502 het volgende:
[..]
Ik schoof het onderwerp kinderen altijd nogal voor me uit, maar sinds ik die vrouw met haar kind heb gezien (en dat ze nog steeds een spannend leven samen kunnen hebben) lijkt het opeens of dit mijn ogen heeft geopend dat ik het ook wil. Dat verbaast mij zeer, overigens. En ik twijfel of mijn vriendin en ik dáárin een sterk team zijn, aangezien werk vaak voor alles gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |