quote:Volg niet den leergang van de philosofen,
Dit leidt tot ledigheid. En godsdienststichters
Zijn loochenaars. Geniet van schoone strophen,
Maar schuw het leeg gezelschap van hun dichters.
Waarlijk, al deze lieden zijn gelijk:
Zij kunnen over werelden bevelen,
Bezitten paradijzen en kasteelen,
Maar niet op aarde. Stierf één hunner rijk?
Niet dat 'k hun invloed vrees: gij zijt mijn zoon.
Toch konden ze u begoochelen; zij schermen
Met woorden, zij bewijzen: vogelzwermen
Zijn schooner dan een landgoed of een kroon.
Denk niet Gods liefste engel is een vrouw:
Was zij Zijn liefste, Hij zou haar niet zenden.
Zweer haar in dronken nacht geen eeuwge trouw,
Gij zoudt uw eed den andren morgen schenden.
Houd haar niet langer dan zij u behaagt;
Dus tot geen bond geboeid, geen sleur besloten.
Grijp het geluk, en wordt gij weggevaagd,
Dan zij uw laatste zucht: ‘Genoeg genoten.’
Ik wil meer naar het Bimhuis maar ben nog nog geen ingewijde en vaak te laat.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, het bimhuis! Ik ga in oktober naar de familievoorstelling van het ICP Orchestra zodat Misha M. eindelijk het oeuvre van die andere Misha M. kan horen - de laatste keer was ie nog een ongeboren vrucht en begon hij heel hard te schoppen, wat ook aanleiding voor zijn vernoeming was.
De logistiek. En inmiddels uitverkocht.quote:Op maandag 9 september 2024 19:06 schreef Gellius het volgende:
Je kan toch gewoon naar Spinvis? Wat krijgen we nu dan?
Leuk hoor. Ik heb ze een keer in een Ethiopisch restaurant gezien, een keer in de OT301 en ook een keertje in De Ruimte denk ik.quote:Op maandag 9 september 2024 15:37 schreef Gellius het volgende:
Ik durf hier wel toe te geven dat ik The Ex nog nooit heb zien optreden.
Stadspark, waarschijnlijk. Niet Noorderplantsoen.quote:Op maandag 9 september 2024 21:35 schreef Gellius het volgende:
Ik zat nu net even te lezen en mijn tijdlijn is kaputt. Want ik lees dat de Boegies hun afscheidsconcert hadden in januari 1990 (met Jannes van der Wal). Daar was ik net even niet bij, maar ik kan me beslist herinneren ze nà die datum nog in het Noorderplantsoen gezien te hebben. Daarna kwam PigMeat. Die ik ook wel hier even een vermelding wil gunnen, wat PigMeat was fucking awesome live.
Welk jaar?quote:Op maandag 9 september 2024 21:54 schreef Gellius het volgende:
Delpher is altijd behulpzaam: het was Jammah Tammah mèt Speedy.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |