Maar hoe is dit een antwoord op de vraag van TS?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:02 schreef Selenophilia het volgende:
Doe het gewoon terug. Ik heb ook een collega die het allemaal zo opvallend doet. Ipv sorry dat ik te laat ben: bedankt voor het wachtenbitch dat werkt niet bij mij, ik wacht niet vrijwillig op jou, je bent te laat.
#omdenken#positief#hjb
Jij weet vast het antwoord wel!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe is dit een antwoord op de vraag van TS?
Nee.quote:
Ok fijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee.
Linksom of rechtsom zegt iemand gewoon beide keren hetzelfde. Die benoemt een beer op de weg.
Ah, je snapte de grap niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:17 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Ok fijn.
Ik maak trouwens zelf wel uit hoe ik reageer antwoord of niet het is niet offtopic verder ofzo.
Bij voorbaat dank en fijne avond.
Eigenlijk wel, en toch irriteer ik mij aan zulke antwoorden. Lekker niet op ingaan en dwars zitten voelt zo fijn.quote:
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:21 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, en toch irriteer ik mij aan zulke antwoorden. Lekker niet op ingaan en dwars zitten voelt zo fijn.
Maar niks werkt zo goed als stront..quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:28 schreef realnice11 het volgende:
In oud Rotterdams volkstaal zeiden ze wel vaak dan ook : Je kan beter vliegen vangen met stroop dan als met azijn!
Hij reageert verkeerde antwoord maar stoor me ook niet heel erg, zijn antwoord dat noemen ze ook vaak de "ruis in een discussie", beetje ruis op zijn tijd is nooit heel erg storend, Dolby kan soms net zo storend zijnquote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe is dit een antwoord op de vraag van TS?
Wie?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:30 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Hij reageert verkeerde antwoord maar stoor me ook niet heel erg, zijn antwoord dat noemen ze ook vaak de "ruis in een discussie", beetje ruis op zijn tijd is nooit heel erg storend, Dolby kan soms net zo storend zijn
Haar.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:51 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Owwww Selono nogwat?
geen idee ik ken hem niet
Maar hoe ga je om met de kans dat ze het niet weten?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:59 schreef Selenophilia het volgende:
Vraag het aan de 2939494949494994 life coaches op linkedin die weten het wel
Of ummm in de keuken in eetzaakjes hebben ze dan zo een electro machine bij het plafond en dan krijgen ze een dodelijke shockquote:
Scherp en bijna perfect. In plaats van 'Maar hoe ga je om met ...' moet je dan zeggen 'En hoe ga je om met ...'. Als je begint met Maar wijs je soort van af. Als je begint met En ga je mee in het gesprek.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:37 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe ga je om met de kans dat ze het niet weten?
Zo 'handig' is het niet als het weerstand op gaat wekken.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:57 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Er is een methode om je bezwaren te uiten als iemand een idee bij je oppert, zonder dat je al te negatief overkomt. In plaats van 'dat gaat niet werken want: [probleem]' zeg je dan 'maar hoe ga je om met [probleem]'.
En handige methode omdat je altijd 'wint'. Als er een oplossing is is dat mooi meegenomen en als er geen oplossing is zal diegene dat zelf erkennen.
ik antwoord dan altijd: daar hebben we toch jou voor, wat denk jij van [probleem] ?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:57 schreef KwisatzHaderach het volgende:
zeg je dan 'maar hoe ga je om met [probleem]'.
Dank je, ik kende die namen nog niet maar zal ze onthouden en eens rondkijkenquote:Op woensdag 31 mei 2023 20:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik antwoord dan altijd: daar hebben we toch jou voor, wat denk jij van [probleem] ?
De manier heeft verschillende namen, ik ken:\
- afschuiven
- propjes teruggooien
Ik praat zo altijd tegen mijn manager en hij tegen mij zodat het nooit over de inhoud gaat maar over woorden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Zo praat m'n 'baas'/ manager ook altijd. Godsgruwelijk hekel aan die manier van doen.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:37 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe ga je om met de kans dat ze het niet weten?
Dus een Retorische wedervraag/retournerende vraag. Dat zal de term dan kunnen zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:57 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En handige methode omdat je altijd 'wint'. Als er een oplossing is is dat mooi meegenomen en als er geen oplossing is zal diegene dat zelf erkennen.
Cruising for buisnes zou dan geloof ik zijn als er tijdelijke haast in het bedrijf en iemand gaat heel luliig express sloom lopen doen ?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:55 schreef Gunnter het volgende:
Dat heet Volgens mij 'cruisin for a bruisin'. Sjoerd Sjoerdsma is ook zo een worm die alles weet om te draaien.
Langzaam is niet altijdddd slecht, bijv een schaker of bijv iemand die een huis op papier gaat ontwerpen ofzo , die moet juist de tijd nemen zodat hij geen fouten gaat maken door alles snel snel te doenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 22:55 schreef Gunnter het volgende:
Dat heet Volgens mij 'cruisin for a bruisin'. Sjoerd Sjoerdsma is ook zo een worm die alles weet om te draaien.
Bedankt, dat is sowieso een mooie omschrijvingquote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:07 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dus een Retorische wedervraag/retournerende vraag. Dat zal de term dan kunnen zijn.
Met het doel om de ander te stimuleren tot nadenken of te weten te komen in hoeverre de ander daarover heeft nagedacht.
Of dit een term heeft als een bepaalde vorm van communicatietechiek weet ik niet. Misschien kun je bij de onderstaande website er iets over vinden er valt blijkbaar heel wat te schrijven/zeggen over vraag en antwoord in het algemeen.
https://www.vraagzin.nl/2016/12/wat-is-een-vraag.html
quote:Op maandag 5 juni 2023 17:59 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
Bedankt, dat is sowieso een mooie omschrijving
quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
BADSOC:
B = bezwaar (h)erkennen
A = aandacht geven/actief luisteren
D = doorvragen
S = samenvatten
O = oplossen/ombuigen
C = conclusie
Bij D gaat het vaak mis, gaan ze twisten en turnen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
BADSOC:
B = bezwaar (h)erkennen
A = aandacht geven/actief luisteren
D = doorvragen
S = samenvatten
O = oplossen/ombuigen
C = conclusie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |