Dit is de reden dat wij hier (tijdelijk) geen vogels voeren in de tuinquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Spidermouse
Bekijk deze YouTube-video
Overigens geen familie van de muizen in dit topic, dit is m'n "nieuwe" woning.
Heb er binnen al 4 gevangen (levend).
Ben dan ook druk om gaatjes dicht te maken waarlangs ze binnen zouden kunnen komen...
Ik ga achter die pindakaaspothouder (leuk woord voor Wordfeud) een gladde plaat bevestigen, dan kunnen ze er niet bijkomen (project voor later in de lente).quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dit is de reden dat wij hier (tijdelijk) geen vogels voeren in de tuin
Dikzakmuizen die tegen de muren rennen en reuzensprongen maken om in een voederhokje te kunnen komen
Hele families die ook overdag actief zijn
(Gelukkig geen muizen in huis trouwens)
Dat is een goed ideequote:Op dinsdag 7 april 2026 21:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ga achter die pindakaaspothouder (leuk woord voor Wordfeud) een gladde plaat bevestigen, dan kunnen ze er niet bijkomen (project voor later in de lente).
Er valt wel eens wat op de grond maar genoeg vogels die dat al oprapen.
Zoiets is ook nog wel een optie. Op zich vind ik het niet zo'n ramp zolang de muizen buiten blijven en niet bij het voer kunnen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:47 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat is een goed idee
Wij hebben nu een paar pindakaashouders achter in de tuin aan een boom hangen
Geen vogelvoer meer vlakbij huis of muur
Muizen zijn schattig, maar het werden er echt teveel
[ link | afbeelding ]
Misschien ook iets voor jou, ik vind deze ideaal
Die eekhoorns, zo leuk!quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoiets is ook nog wel een optie. Op zich vind ik het niet zo'n ramp zolang de muizen buiten blijven en niet bij het voer kunnen.
Maar weglokken kan wel helpen mss.
De eekhoorns gooien af en toe een pot eruit, gelukkig kunststof potten
Mijn ouders voer(d)en ook fanatiek de vogels, en dus ook de muizenpopulatie in hun tuin.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoiets is ook nog wel een optie. Op zich vind ik het niet zo'n ramp zolang de muizen buiten blijven en niet bij het voer kunnen.
Maar weglokken kan wel helpen mss.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |