Verwijderd van Hemnet. Zodra hier de koop rond is, verdwijnt alles meteen (in tegenstelling tot Funda, waar het nog een jaar zichtbaar blijft). De foto's in dit topic staan op Imgur, en blijven dus zichtbaar.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 00:24 schreef Evenstar het volgende:
Foto's worden na verkoop wel verwijderd, maar heb denk ik de leukste er wel uit weten te halen zo
Precies. Locatie is ook nog eens best ver van Uppsala/Stockholm en eigenlijk alle grote steden. Prijs is wat mij betreft echt minstens 20% te hoog, vooral als je kijkt hoeveel je moet investeren om het een beetje te moderniseren, zowel van buiten als van binnen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:14 schreef Ronaldussen het volgende:
Veel Zweden zijn inderdaad niet zo van de 'rustige' behangetjes en dergelijke. En waarom ze overal die pleuriskleedjes op de vloer smijten is me ook een raadsel. Heb echt een allergie ontwikkeld voor die dingen sinds ik Hemnet ken.
Verder is het best een waanzinnig huis met veel ruimte op een (op het eerste gezicht) mooie plek. Je moet er alleen behoorlijk wat in investeren om er echt iets van te maken. Wat dat aangaat vind ik de vraagprijs op z'n zachtst gezegd 'wat aan de hoge kant'
In Portugal is het hetzelfde en dan nog het liefst tegels tot het plafond (ook in de huiskamer) en aan de buitenkant van het huis.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:14 schreef Ronaldussen het volgende:
Veel Zweden zijn inderdaad niet zo van de 'rustige' behangetjes en dergelijke. En waarom ze overal die pleuriskleedjes op de vloer smijten is me ook een raadsel. Heb echt een allergie ontwikkeld voor die dingen sinds ik Hemnet ken.
Verder is het best een waanzinnig huis met veel ruimte op een (op het eerste gezicht) mooie plek. Je moet er alleen behoorlijk wat in investeren om er echt iets van te maken. Wat dat aangaat vind ik de vraagprijs op z'n zachtst gezegd 'wat aan de hoge kant'
Heb echt moeite met negeren van dat soort patronen. Moet het altijd een paar dagen lang meerdere keren bekijken totdat het geen indruk meer op mij maakt Pas dan kan ik rest van de woning fatsoenlijk zien.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:27 schreef Managarm het volgende:
[..]
In Portugal is het hetzelfde en dan nog het liefst tegels tot het plafond (ook in de huiskamer) en aan de buitenkant van het huis.
Om je niet te laten slapen vanavondquote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb echt moeite met negeren van dat soort patronen. Moet het altijd een paar dagen lang meerdere keren bekijken totdat het geen indruk meer op mij maakt Pas dan kan ik rest van de woning fatsoenlijk zien.
Ja klopt! Soms is het een half dorp: hoofdverblijf, gastenverblijf, garage, nieuwe schuur, oude schuur (voor de beeldvorming: zo eentje waar ze de zombies in opsloten in The Walking Dead), speelhuisje, etc.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:25 schreef Managarm het volgende:
Ik heb even zitten kijken op de Zweedse website, mooie huizen. Ik zie vaak dat er meerdere gebouwen op het terrein staan, is dat normaal in Zweden?
Hahaha, wij hebben zo'n terrein bekeken. Midden in productiebos, op een donkere dag. Hele grote stallen met zeer laag plafond en als slagroom op de zombie: een echte piepende en krakende metalen windmolen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:14 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja klopt! Soms is het een half dorp: hoofdverblijf, gastenverblijf, garage, nieuwe schuur, oude schuur (voor de beeldvorming: zo eentje waar ze de zombies in opsloten in The Walking Dead), speelhuisje, etc.
Locatie is zeker mooi, maar toch nog twee uur van Stockholm af.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:10 schreef Managarm het volgende:
Als ik iets zou moeten kopen in Zweden:
https://www.hemnet.se/bos(...)-skaten-228-19982015
Huis moet opgeknapt/uitgebouwd worden maar ligt erg mooi aan een meer.
Ach ja, ik woon nu op 40 minuten rijden van de grootste stad in regio (35.000 inwoners). Ik ben helemaal niet zo van de steden alhoewel het wel makkelijk is, we missen thuisbezorgd na een dag huis bouwen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 15:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Locatie is zeker mooi, maar toch nog twee uur van Stockholm af.
Wat moet je daar nou mee?quote:Op zondag 30 juli 2023 15:29 schreef De_Hertog het volgende:
Trappenhuis in London te koop voor 20k (pond)...
[ afbeelding ]
Ja, alleen dat glazen geval dus: https://www.theguardian.c(...)yours-for-just-20000
Tol heffen? Of een toegangsstrippenkaart gaan verkopen? 😉quote:
Het is losgekoppeld van de rest van het gebouw, dus niet meer bruikbaar..quote:Op zondag 30 juli 2023 22:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
Tol heffen? Of een toegangsstrippenkaart gaan verkopen? 😉
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:57 schreef Evenstar het volgende:
Markt ligt in de zomer behoorlijk stil. Begint nu weer wat aan te trekken. Kwam dit tegen vandaag.
[ afbeelding ]
Prachtig toch? Midden in de natuur. Geen buren, lekker rustig. Droomlocatie!
.... of toch niet?Vriendin van ons heeft een opknapper gekocht naast het spoor, ongeveer zelfde afstand. Daar komt twee keer per uur een elektrische trein langs, valt qua lawaai dus wel mee. Het ligt mee net aan de dienstregeling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou precies dit dus .... Ik snap er echt helemaal niks van. Twee van die mega percelen van 4-5 hectare en dan staan de woningen precies op het randje, bijna tegen elkaar aan ..... HOE DAN.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:54 schreef Ronaldussen het volgende:
Dubbelspoor en geëlektrificeerd duidt meestal niet op een rustig spoorlijntje met slechts twee treinen per uur.
Maar het viel me deze vakantie ook weer op inderdaad, veel huizen in Zweden die dicht bij een vrij drukke weg of spoorlijn staan. Of zo op een kluitje dat je door de ramen bij de ander kunt zien wat ze eten...
Zo veel ruimte in dat land...
Dat is hier in Portugal ook, leuk stuk land, staat het huis op de erfgrens. Ik ben bij die vriendin geweest en vond het nogal meevallen. Al ligt het spoor bij haar 10 meter hoger dan haar terrein, dat zal ook wel iets in het geluid schelen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 00:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou precies dit dus .... Ik snap er echt helemaal niks van. Twee van die mega percelen van 4-5 hectare en dan staan de woningen precies op het randje, bijna tegen elkaar aan ..... HOE DAN.
En ook twee keer per uur een elektrisch treintje langs je huis vind ik een hele invasie van je rust hoor. Vooral op zo'n afstand.
We zijn hier teverlmgewend aan teveel buren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 00:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou precies dit dus .... Ik snap er echt helemaal niks van. Twee van die mega percelen van 4-5 hectare en dan staan de woningen precies op het randje, bijna tegen elkaar aan ..... HOE DAN.
En ook twee keer per uur een elektrisch treintje langs je huis vind ik een hele invasie van je rust hoor. Vooral op zo'n afstand.
Ook precies de reden waarom wij zolang al aan het zoeken zijn. Het is het allemaal net niet. Soms zitten je buren in je achtertuin, andere keer heb mooie villa met grote ramen en dan kijk je uit op een parkeerplaats, dan weer zie je dat dak op instorten staat terwijl de rest wel prima in orde isquote:Op woensdag 8 november 2023 16:27 schreef Maretakje het volgende:
Het is vooral dingen die de makelaars buiten beeld laten, een fabriek naast het huis, een klerezooi op het terrein van de buren, slecht daken en muren (en niet beschrijven dat die echt vervangen moeten worden voor je er gaat wonen).
Verbouwen waren wij niet vies van, muren en dak moesten goed zijn.
Uiteindelijk heeft man er een sport van gemaakt om op Google te gaan zoeken, zoveel km van hier, zoveel km van daar enz en zo veel huizen gevonden en bij voorbaat afgeschreven.
Ja, hier hebben ze de neiging om foto's te nemen van een rijtje huizen en het mooiste huis staat dan prominent in beeld, laat het juist het lelijke huis aan de zijkant van de foto zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 16:27 schreef Maretakje het volgende:
Het is vooral dingen die de makelaars buiten beeld laten, een fabriek naast het huis, een klerezooi op het terrein van de buren, slecht daken en muren (en niet beschrijven dat die echt vervangen moeten worden voor je er gaat wonen).
Verbouwen waren wij niet vies van, muren en dak moesten goed zijn.
Uiteindelijk heeft man er een sport van gemaakt om op Google te gaan zoeken, zoveel km van hier, zoveel km van daar enz en zo veel huizen gevonden en bij voorbaat afgeschreven.
Heel herkenbaar. Inmiddels wel iets gevonden waar jullie blij mee zijn?quote:Op maandag 13 november 2023 16:24 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb een huis gezien waarbij ze vergeten waren de structurele schade aan de schuur erachter op de foto te zetten, die zat dus wel aan het huis vast. Ook was het eigenaarschap van de schuur gedeeld zodat je die niet kon slopen. Probeerden ze me die 4m2 voor bijna dezelfde prijs als het huis te verkopen. Ik heb ze heel hard uitgelachen, jammer, want het huis was leuk.
Wij bouwen nu zelf (in Portugal), zie mijn topic in het Klussen, Wonen & Verbouwen.quote:Op maandag 13 november 2023 18:34 schreef Maretakje het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Inmiddels wel iets gevonden waar jullie blij mee zijn?
Hier hebben wij wel eens een huis bekeken. Het bestond uit twee delen die aan elkaar gebouwd waren. 1 deel 1680 andere deel begin 1900, deze 2 delen weken van elkaar af.
Makelaar zei, ach dat probleem is zo te verhelpen hoor, een paar trekstangen en klaar is kees. En wat kost dat dan? ¤20000 schiet je al een eind op. Toen wij zeiden dat dat bedrag dan wel van de vraagprijs afkon keek de makelaar ons vreemd aan. Bij de schuur buiten was de helft van het dak weg en hadden ze de balken voor het gemak ook maar weg gezaagd.
Op naar de volgende!
Daar ga innemen kijken. Leuk!!quote:Op maandag 13 november 2023 18:36 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij bouwen nu zelf (in Portugal), zie mijn topic in het Klussen, Wonen & Verbouwen.
Holy heb idee dat plafond ieder moment naar beneden kan donderdenquote:Op maandag 13 november 2023 21:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Voor het VK is het https://www.rightmove.co.uk/. Deze postte ik al eerder, maar past hier perfect, huisje van 1 miljoen pond in London, heeft wel een likje verf nodig:
https://www.rightmove.co.uk/properties/138887570#/?channel=RES_BUY
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat het voor Portugal https://idealista.pt is, het kan ook voorkomen dat je er een huis meerdere keren op ziet staan door meerdere makelaars. Vaak wordt er niet gewerkt met een vaste makelaar, de Portugese markt is vreemd.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Managarm
@:Maretakje
Wat zijn de Portugese en Franse equivalenten van Funda? Misschien een idee om dat in de OP erbij te zetten, een linkje naar de 'Fundas' van elk land (@:Viv).
VK: https://www.rightmove.co.uk/
Griekenland: https://www.spitogatos.gr/en/sale
Zweden: https://www.hemnet.se/
Frankrijk, leuke vakanties daar gehad toen ik wat kleiner was. Kennissen van ons kwamen vanuit Frankrijk hier naar toe en gaan nu weer terug naar Frankrijk.quote:Op maandag 13 november 2023 21:21 schreef Maretakje het volgende:
[..]
Daar ga innemen kijken. Leuk!!
Wij zijn in 2017 naar Frankrijk gegaan.
De Franse funda is denk ik www.seloger.com, wij zochten ook veel op www.green-acres.fr maar dat is een kleine site.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Managarm
@:Maretakje
Wat zijn de Portugese en Franse equivalenten van Funda? Misschien een idee om dat in de OP erbij te zetten, een linkje naar de 'Fundas' van elk land (@:Viv).
VK: https://www.rightmove.co.uk/
Griekenland: https://www.spitogatos.gr/en/sale
Zweden: https://www.hemnet.se/
Wij hebben in heel Frankrijk gezocht naar woningen. In een gebied gekomen wat we eigenlijk niet kenden. Zo getroffen waar we zitten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Frankrijk, leuke vakanties daar gehad toen ik wat kleiner was. Kennissen van ons kwamen vanuit Frankrijk hier naar toe en gaan nu weer terug naar Frankrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |