quote:Heel apart...
Op dinsdag 11 februari 2003 19:32 schreef Guppi het volgende:
seksuologe
Je vertelt niet alles of je lult maar wat...
quote:Ja het ziet er een beetje raar uit inderdaad.
Op dinsdag 11 februari 2003 19:42 schreef Eightball het volgende:[..]
Heel apart...
(dat een gynaecoloog, je arts, je naar een Sexuologe stuurt)Je vertelt niet alles of je lult maar wat...
Maar om on topic te blijven; hier kan ik je niet bij helpen. Nooit geweest. Succes iig, want sex hoort iets leuks te zijn waarbij je zeker geen pijn moet hebben!
Is dat nou zo raar?
Ik voel me verdomme al zo'n kneus hierdoor, en ik probeer erachter te komen of dit ooit nog wordt opgelost, en dan krijg ik te horen dat ik de waarheid niet vertel?
Ik leg me juist totaal bloot hier op dit forum.
Sorry dat ik zo fel reageer maar voor mij is dat nogal wat, omdat gewoon hier te vertellen dat ik niet kan neuken.
quote:je gynaecoloog had je ook gewoon kunnen vertellen dat de waarschijnlijkheidsdiagnose in jouw geval vaginisme betreft en dat dat net zo goed via de huisarts behandeld kan worden.
Op dinsdag 11 februari 2003 19:49 schreef Guppi het volgende:
Sorry?
Oke ik zal het duidelijker zeggen.
Het neuken doet pijn maar er is niets te zien, dus moet ik met een seksuologe/psychologe praten, want misschien dat ik verkramp om de een of andere reden die ik zelf niet weet.Is dat nou zo raar?
Ik voel me verdomme al zo'n kneus hierdoor, en ik probeer erachter te komen of dit ooit nog wordt opgelost, en dan krijg ik te horen dat ik de waarheid niet vertel?Ik leg me juist totaal bloot hier op dit forum.
Sorry dat ik zo fel reageer maar voor mij is dat nogal wat, omdat gewoon hier te vertellen dat ik niet kan neuken.
maar da's mijn mening.
quote:Wow! Easy there! Je moet ook weten dat als je zoiets opent op Fok! je ook datsoort reacties krijgt. Nix van aantrekken.
Op dinsdag 11 februari 2003 19:49 schreef Guppi het volgende:
Sorry?
Oke ik zal het duidelijker zeggen.
Het neuken doet pijn maar er is niets te zien, dus moet ik met een seksuologe/psychologe praten, want misschien dat ik verkramp om de een of andere reden die ik zelf niet weet.Is dat nou zo raar?
Ik voel me verdomme al zo'n kneus hierdoor, en ik probeer erachter te komen of dit ooit nog wordt opgelost, en dan krijg ik te horen dat ik de waarheid niet vertel?Ik leg me juist totaal bloot hier op dit forum.
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken over een gesprek met zo iemand.
Allereerst is het hun werk. Ze hebben het al vaker gehoord en zullen je er echt niet op aankijken of 't als jouw "fout" zien.
Daarbij is alles wat je bespreekt vertrouwelijk. Ook geef jij aan wat je wilt vertellen. Wil je iets niet kwijt, houd je het lekker voor je.
Tot slot zijn die mensen er om je te helpen. Je hebt een probleem, je blockt iets, je verkrampt of whatever en ze willen je daarbij helpen.
Komt heus wel goed. En ik vind het knap dat je er hier zo voor uitkomt.
quote:goed verwoord
Op dinsdag 11 februari 2003 19:56 schreef ernie09 het volgende:[..]
Wow! Easy there! Je moet ook weten dat als je zoiets opent op Fok! je ook datsoort reacties krijgt. Nix van aantrekken.
En je bent echt geen kneus! Dat komt vaker voor en dat is heus geen ramp.Ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken over een gesprek met zo iemand.
Allereerst is het hun werk. Ze hebben het al vaker gehoord en zullen je er echt niet op aankijken of 't als jouw "fout" zien.
Daarbij is alles wat je bespreekt vertrouwelijk. Ook geef jij aan wat je wilt vertellen. Wil je iets niet kwijt, houd je het lekker voor je.
Tot slot zijn die mensen er om je te helpen. Je hebt een probleem, je blockt iets, je verkrampt of whatever en ze willen je daarbij helpen.Komt heus wel goed. En ik vind het knap dat je er hier zo voor uitkomt.
quote:Oh man, je moest 's weten. Ik ben zo goed met woorden
Op dinsdag 11 februari 2003 19:59 schreef dr.dunno het volgende:[..]
goed verwoord
Maar bedankt!
Het is dus geen vaginisme, want tampons en eendebekken kunnen zo naar binnen, dus wat het wel is?
Het is mij een raadsel.
Ik ben niet zenuwachtig voor het gesprek maar vroeg me af of ik nou ook oefeningen krijg of dat het echt alleen bij praten blijft,
en gewoon of iemand positieve of negatieve ervaringen heeft.
Daarom heb ik dus dit topic geopend
quote:eendebekken? wat zijn dat
Op dinsdag 11 februari 2003 21:32 schreef Guppi het volgende:Wat fijn zo'n aardig berichtje.
Het is dus geen vaginisme, want tampons en eendebekken kunnen zo naar binnen, dus wat het wel is?
Het is mij een raadsel.
Ik ben niet zenuwachtig voor het gesprek maar vroeg me af of ik nou ook oefeningen krijg of dat het echt alleen bij praten blijft,
en gewoon of iemand positieve of negatieve ervaringen heeft.Daarom heb ik dus dit topic geopend
Je zal waarschijnlijk gewoon gesprekken krijgen en oefingen die je zelf thuis (of waar dan ook) oefent. En daarna evalueert weer in gesprekken.
Succes verder!
Een eendenbek is een makkelijke naam voor een moeilijk ding waarvan ikd e naam dus niet weet. speculum? eh.. zoiets
In elk geval is dat zo'n klem/ding waarmee ze in je vagina kunnen kijken, snap je?
Heel prettig inderdaad
quote:dat is een soort klem wat in de vagina wordt geplaatst door gyneconogwat. Kan diegene beter naar binnen kijken om te onderzoeken.
Op dinsdag 11 februari 2003 21:36 schreef NiXz het volgende:[..]
eendebekken? wat zijn dat
Je zal waarschijnlijk gewoon gesprekken krijgen en oefingen die je zelf thuis (of waar dan ook) oefent. En daarna evalueert weer in gesprekken.
Succes verder!
quote:ja fijn he
Op dinsdag 11 februari 2003 21:32 schreef Guppi het volgende:Wat fijn zo'n aardig berichtje.
quote:*kuche* mag ik ff?
Het is mij een raadsel.
een psychologisch fenomeen, vaak berustend op een onbewuste angst (statistisch vaak gerelateerd aan jeugdtramata) die zich psychogeen manifesteert als fysieke samentrekking van de vaginaspieren en niet vochtig worden van de omgeving, met als resultaat een pijnlijke of zelfs onmogelijke penetratie.
uitsluiting is het dus zéker niet en zeker nog wel de meest waarschijnlijke diagnose.
quote:ik moet je teleurstellen: het blijft bij therapie en zelfs misschien wel wat medicatie; het is en blijft een aandoening die, om het oneerbiedig te zeggen, tussen de oren zit en ook alleen maar opgelost kan worden met confrontatie-therapie (er bewust mee bezig zijn en er met je vriend over praten) en praten over (statistisch gezien meestal) eventuele zaken in het verleden en/of heden die het jouw leven moeilijk zouden kunnen maken.
quote:ik denk dat mensen met positieve ervaringen met vaginisme zeer zeldzaam zijn
en gewoon of iemand positieve of negatieve ervaringen heeft.
quote:aldus geschiedde; ik ga filmpje kijken, succes ermee dus!
Daarom heb ik dus dit topic geopend
En ik bedoelde natuurlijk niet of iemand positieve ervaringen had met vaginisme maar of iemand positieve ervaringen heeft met zo'n therapie, oftewel of het heeft geholpen.
Weet je wat zo raar is? Iedereen zegt dat er veel mensen zijn die er last van hebben, ik ben er ook al een boel tegengekomen, maar ik ben nog niemand tegengekomen bij wie het ook echt is verholpen
Misschien was je de 1e keer zenuwachtig dat je daarom ging aanspannen, de 2e keer gespannen omdat je de 1e keer gespannen was enz.
Probeer helemaal op je gemak te zijn, maar daar moet je vriend voor zorgen, niet jezelf...
quote:Als ik dat zo hoor denk ik dat het wel goed gaat komen. Problemen met seks zijn altijd lastig, het is nog steeds een beetje taboe. Maar een begripvolle partner is al het halve werk. Dan kun je er over praten en samen naar een oplossing toewerken.
Op woensdag 12 februari 2003 18:53 schreef Guppi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het zeker getroffen heb met mijn vriend.
Hij pusht totaal niet, maar laat wel merken dat ie het best zou willen, precies in de goede verhouding. We praten er ook veel over en denkt echt mee. We proberen samen echt van alles, en hij wil ook graag mee naar de sexuologe. Echt beter dus
Maar het is zeker een kwestie van ontspannen, dat denk ik in elk geval ook.
U vraagt, wij draaien
Succes iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |