abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8419274
Hallo,
Ik kamp al vanaf de eerste keer met het probleem dat ik pijn heb bij het vrijen. En dan niet een beetje.
Nu ben ik eindelijk naar een gynaecologe doorgestuurd en die vertelde me dat er niets lichamelijks is, dus moet het psychisch zijn.
Ik krijg dus binnenkort gesprekken met een seksuologe, die me gaat bellen als ze plek heeft.
Maar ik vraag me heel erg af: wat gaat er nu gebeuren?
Zijn er mensen die ervaring hebben met gesprekken met een seksuologe, en krijg je dan ook oefeningen of hoe zit dat?
Alvast bedankt
pi_8419496
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:32 schreef Guppi het volgende:
seksuologe
Heel apart...
(dat een gynaecoloog, je arts, je naar een Sexuologe stuurt)

Je vertelt niet alles of je lult maar wat...

pi_8419525
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:42 schreef Eightball het volgende:

[..]

Heel apart...
(dat een gynaecoloog, je arts, je naar een Sexuologe stuurt)

Je vertelt niet alles of je lult maar wat...

Ja het ziet er een beetje raar uit inderdaad.
pi_8419591
Dat kan toch..? Als ze klachten heeft en de arts kan niets lichamelijks vinden dat de oorzaak kan zijn, moet het dus (blijkbaar) iets psychisch zijn. En dan kom je bij een sexuologe uit.
Klerewoord om te typen trouwens, dat sexuologe.

Maar om on topic te blijven; hier kan ik je niet bij helpen. Nooit geweest. Succes iig, want sex hoort iets leuks te zijn waarbij je zeker geen pijn moet hebben!

pi_8419663
Sorry?
Oke ik zal het duidelijker zeggen.
Het neuken doet pijn maar er is niets te zien, dus moet ik met een seksuologe/psychologe praten, want misschien dat ik verkramp om de een of andere reden die ik zelf niet weet.

Is dat nou zo raar?
Ik voel me verdomme al zo'n kneus hierdoor, en ik probeer erachter te komen of dit ooit nog wordt opgelost, en dan krijg ik te horen dat ik de waarheid niet vertel?

Ik leg me juist totaal bloot hier op dit forum.
Sorry dat ik zo fel reageer maar voor mij is dat nogal wat, omdat gewoon hier te vertellen dat ik niet kan neuken.

dinsdag 11 februari 2003 @ 19:53:19 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8419771
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:49 schreef Guppi het volgende:
Sorry?
Het neuken doet pijn maar er is niets te zien, dus moet ik met een seksuologe/psychologe praten, want misschien dat ik verkramp om de een of andere reden die ik zelf niet weet.

Is dat nou zo raar?
Ik voel me verdomme al zo'n kneus hierdoor, en ik probeer erachter te komen of dit ooit nog wordt opgelost, en dan krijg ik te horen dat ik de waarheid niet vertel?

Sorry dat ik zo fel reageer maar voor mij is dat nogal wat, omdat gewoon hier te vertellen dat ik niet kan neuken.

je gynaecoloog had je ook gewoon kunnen vertellen dat de waarschijnlijkheidsdiagnose in jouw geval vaginisme betreft en dat dat net zo goed via de huisarts behandeld kan worden.

maar da's mijn mening.

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_8419817
Heb je msn? Ik wil hier wel wat over zeggen maar niet op het forum. Ik heb je even toegevoegd... ik kan je ook mailen maar ik dacht dat gaat misschien sneller zo...
pi_8419848
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:49 schreef Guppi het volgende:
Sorry?

Is dat nou zo raar?

Wow! Easy there! Je moet ook weten dat als je zoiets opent op Fok! je ook datsoort reacties krijgt. Nix van aantrekken.
En je bent echt geen kneus! Dat komt vaker voor en dat is heus geen ramp.

Ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken over een gesprek met zo iemand.
Allereerst is het hun werk. Ze hebben het al vaker gehoord en zullen je er echt niet op aankijken of 't als jouw "fout" zien.
Daarbij is alles wat je bespreekt vertrouwelijk. Ook geef jij aan wat je wilt vertellen. Wil je iets niet kwijt, houd je het lekker voor je.
Tot slot zijn die mensen er om je te helpen. Je hebt een probleem, je blockt iets, je verkrampt of whatever en ze willen je daarbij helpen.

Komt heus wel goed. En ik vind het knap dat je er hier zo voor uitkomt.

dinsdag 11 februari 2003 @ 19:59:20 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8419894
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:56 schreef ernie09 het volgende:

[..]

Wow! Easy there! Je moet ook weten dat als je zoiets opent op Fok! je ook datsoort reacties krijgt. Nix van aantrekken.
En je bent echt geen kneus! Dat komt vaker voor en dat is heus geen ramp.

Ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken over een gesprek met zo iemand.
Allereerst is het hun werk. Ze hebben het al vaker gehoord en zullen je er echt niet op aankijken of 't als jouw "fout" zien.
Daarbij is alles wat je bespreekt vertrouwelijk. Ook geef jij aan wat je wilt vertellen. Wil je iets niet kwijt, houd je het lekker voor je.
Tot slot zijn die mensen er om je te helpen. Je hebt een probleem, je blockt iets, je verkrampt of whatever en ze willen je daarbij helpen.

Komt heus wel goed. En ik vind het knap dat je er hier zo voor uitkomt.

goed verwoord
pi_8419978
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:59 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

goed verwoord

Oh man, je moest 's weten. Ik ben zo goed met woorden

Maar bedankt!

pi_8422391
Wat fijn zo'n aardig berichtje.

Het is dus geen vaginisme, want tampons en eendebekken kunnen zo naar binnen, dus wat het wel is?
Het is mij een raadsel.
Ik ben niet zenuwachtig voor het gesprek maar vroeg me af of ik nou ook oefeningen krijg of dat het echt alleen bij praten blijft,
en gewoon of iemand positieve of negatieve ervaringen heeft.

Daarom heb ik dus dit topic geopend

pi_8422486
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:32 schreef Guppi het volgende:

Het is dus geen vaginisme, want tampons en eendebekken kunnen zo naar binnen, dus wat het wel is?
Het is mij een raadsel.
Ik ben niet zenuwachtig voor het gesprek maar vroeg me af of ik nou ook oefeningen krijg of dat het echt alleen bij praten blijft,

eendebekken? wat zijn dat

Je zal waarschijnlijk gewoon gesprekken krijgen en oefingen die je zelf thuis (of waar dan ook) oefent. En daarna evalueert weer in gesprekken.

Succes verder!

pi_8422729
Dankje

Een eendenbek is een makkelijke naam voor een moeilijk ding waarvan ikd e naam dus niet weet. speculum? eh.. zoiets
In elk geval is dat zo'n klem/ding waarmee ze in je vagina kunnen kijken, snap je?
Heel prettig inderdaad

pi_8422812
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:36 schreef NiXz het volgende:

[..]

eendebekken? wat zijn dat

Je zal waarschijnlijk gewoon gesprekken krijgen en oefingen die je zelf thuis (of waar dan ook) oefent. En daarna evalueert weer in gesprekken.

Succes verder!

dat is een soort klem wat in de vagina wordt geplaatst door gyneconogwat. Kan diegene beter naar binnen kijken om te onderzoeken.
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 23:33:47 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8425809
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:32 schreef Guppi het volgende:
ja fijn he
quote:
Het is mij een raadsel.
*kuche* mag ik ff?
dat je vanalles naar binnen kan schuiven, sluit vaginisme niet per definitie uit... duidelijk is dat je geen idee hebt wat het is, dus bij deze:

een psychologisch fenomeen, vaak berustend op een onbewuste angst (statistisch vaak gerelateerd aan jeugdtramata) die zich psychogeen manifesteert als fysieke samentrekking van de vaginaspieren en niet vochtig worden van de omgeving, met als resultaat een pijnlijke of zelfs onmogelijke penetratie.

uitsluiting is het dus zéker niet en zeker nog wel de meest waarschijnlijke diagnose.

quote:
ik moet je teleurstellen: het blijft bij therapie en zelfs misschien wel wat medicatie; het is en blijft een aandoening die, om het oneerbiedig te zeggen, tussen de oren zit en ook alleen maar opgelost kan worden met confrontatie-therapie (er bewust mee bezig zijn en er met je vriend over praten) en praten over (statistisch gezien meestal) eventuele zaken in het verleden en/of heden die het jouw leven moeilijk zouden kunnen maken.
quote:
ik denk dat mensen met positieve ervaringen met vaginisme zeer zeldzaam zijn
quote:
aldus geschiedde; ik ga filmpje kijken, succes ermee dus!
pi_8430290
Nadat ik vier keer bij de rutgersstichting geweest ben voor het verhelpen van vaginisme mag ik hopen dat ik wel weet wat vaginisme is, en zij zeggen dat het niet is wat ik heb. Het zou dan wel kunnen zijn dat ik een 'vaginistische reactie' heb, maar alleen bij bepaalde gebeurtenissen (zoals seks). Wat ze me daar vertelden was dat vaginisten constant hun spieren gespannen houden en daar schijn ik geen last van te hebben.

En ik bedoelde natuurlijk niet of iemand positieve ervaringen had met vaginisme maar of iemand positieve ervaringen heeft met zo'n therapie, oftewel of het heeft geholpen.

Weet je wat zo raar is? Iedereen zegt dat er veel mensen zijn die er last van hebben, ik ben er ook al een boel tegengekomen, maar ik ben nog niemand tegengekomen bij wie het ook echt is verholpen

pi_8430313
Aha maar ik lees net dat jij geneeskunde studeert dus wie weet ken jij de nieuwste vaginistische trekjes wel
  woensdag 12 februari 2003 @ 11:26:59 #18
45801 Thewiseman
thewiseman@garia.net
pi_8431456
ja dat is minder.. Mischien een vriendje nemen met een kleine lul..
pi_8431898
Ja, daarmee heb ik het ook niet helemaal getroffen
  woensdag 12 februari 2003 @ 12:23:46 #20
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_8432608
Ben je wel volledig ontspannen tijdens het moment dat je vriend naar binnen wil gaan?

Misschien was je de 1e keer zenuwachtig dat je daarom ging aanspannen, de 2e keer gespannen omdat je de 1e keer gespannen was enz.

Probeer helemaal op je gemak te zijn, maar daar moet je vriend voor zorgen, niet jezelf...

The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
pi_8441336
Ik moet zeggen dat ik het zeker getroffen heb met mijn vriend.
Hij pusht totaal niet, maar laat wel merken dat ie het best zou willen, precies in de goede verhouding. We praten er ook veel over en denkt echt mee. We proberen samen echt van alles, en hij wil ook graag mee naar de sexuologe. Echt beter dus
Maar het is zeker een kwestie van ontspannen, dat denk ik in elk geval ook.
pi_8447884
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:53 schreef Guppi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het zeker getroffen heb met mijn vriend.
Hij pusht totaal niet, maar laat wel merken dat ie het best zou willen, precies in de goede verhouding. We praten er ook veel over en denkt echt mee. We proberen samen echt van alles, en hij wil ook graag mee naar de sexuologe. Echt beter dus
Maar het is zeker een kwestie van ontspannen, dat denk ik in elk geval ook.
Als ik dat zo hoor denk ik dat het wel goed gaat komen. Problemen met seks zijn altijd lastig, het is nog steeds een beetje taboe. Maar een begripvolle partner is al het halve werk. Dan kun je er over praten en samen naar een oplossing toewerken.
Veel succes ennuh, keep us posted? Ik ben erg benieuwd naar vorderingen en de afloop hiervan. Je hoort vaker over dit soort problemen, en ik ben erg benieuwd naar wat de seksuologe hierover te zeggen heeft...
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_8448105
Wil je alleen praten over de therapie, of wil je ook eventuele tips horen oid?
zo ja, wil je dat prive via msn of gewoon op het forum.

U vraagt, wij draaien

Succes iig

"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
pi_8456894
Ik zal jullie op de hoogte houden,
en,
Tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik ben op MSN onder mereitje@hotmail.com en daar kan ik natuurlijk ook mailtjes ontvangen.
Maar op het forum vind ik ook goed, iedereen weet nu toch al wat er aan de hand is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')