abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209326506
Voor wat extra ventilatie wil ik een zonnepaneeltje (12v) met ventilator maken.
Ik probeer wat onderdelen bij elkaar te zoeken op Amazon, maar zie door de bomen het bos niet meer 8)7
Ik vond zoiets (zijn meerdere varianten op te vinden): https://www.amazon.nl/Box(...)reven/dp/B0BJDS8KR8/
Maar reviews zijn vaak wisselend, kabel te kort en ik wil er ook nog een tijdschakelaar tussen (zodat ik 2-3x per dag een half uur/uur kan laten ventileren en niet continue).

Dus zonnepaneel > tijdschakelaar > 2x ventilator (9x9cm). Kabellengte zo'n 3 meter.

Wie kan & wil de juiste onderdelen vinden? O-) Hoeft uiteraard geen Amazon :)
pi_209331186
Een paar vragen?

Waarom niet continu? want 's nachts gaat hij sowieso niet werken.

Wat wil je bereiken?

Kabel kun je zelf verlengen toch? of vraag iemand in je vrienden kring om even voor jou een kabeltje te solderen, is echt appeltje eitje...

En veel goedkoper ga je dit echt niet vinden, zeker niet als je zelf er geen verstand van hebt, dan moet je er ook nog iemand bij vinden die dit alles voor jou in elkaar gaat knutselen! :Y
Just say hi!
pi_209331728
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:27 schreef Chandler het volgende:
Een paar vragen?

Waarom niet continu? want 's nachts gaat hij sowieso niet werken.
True, maar dacht vooral aan levensduur van de fans, dat urenlang per dag niet bevorderlijk is :)
quote:
Wat wil je bereiken?
Goede ventilatie in garage. Die is nu zeer matig, ondanks roosters etc. Dus ik wil actievere ventilatie.
quote:
Kabel kun je zelf verlengen toch? of vraag iemand in je vrienden kring om even voor jou een kabeltje te solderen, is echt appeltje eitje...
Ja dat lukt allemaal wel, zeker zonder tijdschakelaar ;)
quote:
En veel goedkoper ga je dit echt niet vinden, zeker niet als je zelf er geen verstand van hebt, dan moet je er ook nog iemand bij vinden die dit alles voor jou in elkaar gaat knutselen! :Y
Ging mij meer om de kwaliteit van Amazon spullen, en daarin niet (goed) kunnen vinden wat ik moet bestellen :D
pi_209331809
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:12 schreef Piles het volgende:
True, maar dacht vooral aan levensduur van de fans, dat urenlang per dag niet bevorderlijk is :)
Mwoah, valt wel mee, meeste fans in computers en servers draaien ook jaren! :)

quote:
Goede ventilatie in garage. Die is nu zeer matig, ondanks roosters etc. Dus ik wil actievere ventilatie.
Dan gewoon continu laten draaien en niet dan aan dan uit (lijkt mij zo)

quote:
Ja dat lukt allemaal wel, zeker zonder tijdschakelaar ;)
Maar waarom die tijdschakelaar? ivm geluid?

quote:
Ging mij meer om de kwaliteit van Amazon spullen, en daarin niet (goed) kunnen vinden wat ik moet bestellen :D
Meeste meuk komt toch uit Azie en dat spul dus waarschijnlijk ook. Zal vast en zeker weinig mis mee zijn! *)
Just say hi!
pi_209331856
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:18 schreef Chandler het volgende:

[..]
Mwoah, valt wel mee, meeste fans in computers en servers draaien ook jaren! :)
Ja daar heb je gelijk in :)
quote:
Maar waarom die tijdschakelaar? ivm geluid?
Neu, levensduur. Geluid zal hopelijk meevallen, zeker als de zon s avonds weg is :+
quote:
Meeste meuk komt toch uit Azie en dat spul dus waarschijnlijk ook. Zal vast en zeker weinig mis mee zijn! *)
Ja dat is ook zo. Ik ga morgen eens wat bestellen, thanks :Y)
pi_209331899
Gewoon doen @Piles komt vast en zeker goed! :Y
Just say hi!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')