abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209327745
Argentinie heeft inmiddels rente verhoogd tot fucking 100% moet je zien hoe goed het daar gaat :’)
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 mei 2023 @ 14:57:09 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209327760
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:48 schreef BMW1993 het volgende:
''Turkije-correspondent Mitra Nazar:

"We moeten gaan zien hoe Erdogan zich de komende tijd gaat opstellen. Of hij wat milder wordt, nu de verkiezingen voorbij zijn. Of dat hij de touwtjes van de vrijheid nog wat strakker gaat aantrekken. In oppositiekringen wordt rekening gehouden met dat laatste. Vooral onder journalisten, activisten, bij ngo's, vrouwenrechtenorganisaties en in de lhbti-gemeenschap houdt men rekening met meer repressie."'

Ja hoor, het woordje LGBTI is ook weer gevallen op de website van het nos.. Terwijl dat LGBTI voor de verkiezingen ook helemaal geen onderwerp van gesprek was in TR.
Niet? Ik vraag mij soms af of jij echt geen idee hebt of gewoon doet alsof.

(het is gif voor de familie, 99% is moslim, wij kunnen dit niet accepteren).

(diegenen die zich bemoeien met de problemen van kinderen, jongeren en vrouwen zouden zich eigenlijk moeten bemoeien met en oplossingen zoeken voor de grote dreiging van de perverse stromingen). Hier zegt hij dat hij hard gaat optreden en alles op alles gaat zetten met zijn minsters om dit tegen te gaan.

Heeft mij twee minuten gekost om dit te vinden. Het was geen hoofdpunt, maar zeker wel een punt.
pi_209327771
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Niet? Ik vraag mij soms af of jij echt geen idee hebt of gewoon doet alsof.

(het is gif voor de familie, 99% is moslim, wij kunnen dit niet accepteren).

(diegenen die zich bemoeien met de problemen van kinderen, jongeren en vrouwen zouden zich eigenlijk moeten bemoeien met en oplossingen zoeken voor de grote dreiging van de perverse stromingen). Hier zegt hij dat hij hard gaat optreden en alles op alles gaat zetten met zijn minsters om dit tegen te gaan.

Heeft mij twee minuten gekost om dit te vinden.
Het is een sekte serieus. Geen enkel kritisch tegengeluid.
pi_209327774
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:48 schreef BMW1993 het volgende:
"We moeten gaan zien hoe Erdogan zich de komende tijd gaat opstellen. Of hij wat milder wordt, nu de verkiezingen voorbij zijn. Of dat hij de touwtjes van de vrijheid nog wat strakker gaat aantrekken. In oppositiekringen wordt rekening gehouden met dat laatste. Vooral onder journalisten, activisten, bij ngo's, vrouwenrechtenorganisaties en in de lhbti-gemeenschap houdt men rekening met meer repressie."'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209327796
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:55 schreef koos_vriendloos het volgende:
Argentinie heeft inmiddels rente verhoogd tot fucking 100% moet je zien hoe goed het daar gaat :’)
Je vergelijkt appels met peren, je lijkt erdo wel.
pi_209327807
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:00 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seksuele intimiteit en ongewenste omgangsvormen vergelijken met lhbt.

Goed argument.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 mei 2023 @ 15:05:44 #232
416575 crew  Evenstar
pi_209327816
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:55 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ja, gelukkig zijn alle variabelen in Argentinië en Turkije verder helemaal gelijk, dus prima vergelijking. :')

De fanatieke Erdogan stemmers denken serieus dat zij de enige slimme mensen op de wereld zijn. De rest van de mensheid is dom, maar zij hebben het licht gezien. Echt, ik verbaas mij er iedere dag weer over.
pi_209327830
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:05 schreef Rupibma het volgende:

Seksuele intimiteit en ongewenste omgangsvormen vergelijken met lhbt.

Goed argument.
Ik had vrouwenrechten dikgedrukt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 mei 2023 @ 15:08:51 #234
416575 crew  Evenstar
pi_209327839
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:00 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
SPOILER
What the actual fuck heeft dit met elkaar te maken?

Ongewenste intimiteiten en racisme op de werkvloer vs. een staatshoofd dat roept dat LHBT gif is, ze pervers zijn en dat dat eerst aangepakt worden in plaats van problemen m.b.t. vrouwen en kinderen _O-

De tering man.

Edit: Zelfs als je het puur via een vrouwenrechten oogpunt bekijkt is je punt totaal mank. Het gaat er om wat een staatshoofd doet vs. wat idioten op een werkvloer doen. Het is wel een verschil of je staatshoofd het prima vindt als je als kind van 11 wordt uitgehuwelijkt, iedere dag wordt geslagen, prima is dat je gedwongen wordt te trouwen met je verkrachter of dat iemand op de werkvloer je Dubbel D Tina noemt.

Edit2: Zeg niet dat Erdogan alle punten hierboven goed vindt, even voor de duidelijkheid. Was even om te laten zien dat zo'n punt maken niet zo makkelijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Evenstar op 29-05-2023 15:14:48 ]
pi_209327876
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:07 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Ik had vrouwenrechten dikgedrukt.
Je ergert mij.

Je kunt de rechten van de vrouw in NL en TR niet met elkaar vergelijken. Die zijn in TR gewoon niet op niveau. Daaraan werken moet.
Dat je daar kritisch over bent moet toch kunnen?

Je kunt het vermoorden van vele vrouwen in TR door hun partners niet vergelijken met een Rob of Henk die hun collega's lastig vallen. Beiden verkeerd, beiden moeten aangepakt worden, maar de vergelijking is krom en gewoonweg walgelijk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 mei 2023 @ 15:31:29 #236
416575 crew  Evenstar
pi_209328016
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je ergert mij.

Je kunt de rechten van de vrouw in NL en TR niet met elkaar vergelijken. Die zijn in TR gewoon niet op niveau. Daaraan werken moet.

Je kunt het vermoorden van vele vrouwen in TR door hun partners niet vergelijken met een Rob of Henk die hun collega's lastig vallen. Beiden verkeerd, beiden moeten aangepakt worden, maar de vergelijking is krom en gewoonweg walgelijk.
Echt, we praten over een land waar AKP en MHP een wet wilden doordrukken waarin staat dat als de jonge slachtoffer trouwt met de dader de dader vrijuit kan gaan _O- Onder druk en leiding van Erdogan is Turkije uit Istanbul Convention gestapt....

... en dan hebben ze het hier over dat Henk zegt dat Ingrid een baan heeft omdat ze dikke tieten heeft. Bijna hetzelfde _O-

Ja, het moet ook aangepakt worden, maar toch absoluut niet te vergelijken man.

Velen praten zo makkelijk Erdogan na. Komen met belachelijk "whataboutism" voorbeelden die kant nog wal raken en denken serieus dat zij de enigen op de wereld zijn die het allemaal snappen en doorzien. Precies hoe een sekte werkt.
pi_209328072
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:51 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dat zei ik niet. Je verdraait mijn woorden. Goed overgenomen van je leider om niet inhoudelijk te reageren 🤭
:*

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:53 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Iets met rente en inflatie. Kuch.
Als je hoogwaardige export hebt is rente een stuk minder relevant voor Turkije dan nu. Laagwaardige export compenseert de import niet. Het geld stroomt het land uit, lira daalt, rente compenseert de daling niet genoeg.
pi_209328175
quote:
Je ergert mij.

maar de vergelijking is krom en gewoonweg walgelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:08 schreef Evenstar het volgende:
What the actual fuck heeft dit met elkaar te maken?

De tering man.
Zo jullie zijn slechte verliezers.

NOS had het over vrouwenrechten in Turkije en ik over vrouwenrechten bij de NOS. Al dat geblaat is nergens voor nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 mei 2023 @ 16:01:32 #239
416575 crew  Evenstar
pi_209328251
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 15:55 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
[..]
Zo jullie zijn slechte verliezers.

NOS had het over vrouwenrechten in Turkije en ik over vrouwenrechten bij de NOS. Al dat geblaat is nergens voor nodig.
Je wordt op een belachelijke vergelijking gewezen en je verdediging is "jullie zijn slechte verliezers".

Hoezo ben ik een verliezer? Ik woon niet in Turkije, ik heb niet gestemd en het is geen voetbalwedstrijd. Als er iemand heeft verloren is het KK en misschien de miljoenen Turken die op hem hebben gestemd.

Vrouwenrechten in Turkije vergelijken met vrouwenrechten bij de NOS is dus precies wat niet kan en het is een belachelijke, onterechte en zelfs walgelijke vergelijking.

Ik geef een voorbeeld dat AKP en MHP een wet wilden doordrukken dat de dader van een verkrachting van een minderjarige onder zijn straf uit zou kunnen komen door te trouwen met zijn slachtoffer en jij hebt het over ongewenste intimiteiten bij de NOS. Je kan toch niet serieus menen dat je die twee dingen kan vergelijken?

Als dat niet je bedoeling was slaat je post namelijk nergens op. Als dat wel je bedoeling was is het gewoon belachelijk.
pi_209328306
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:01 schreef Evenstar het volgende:
Vrouwenrechten in Turkije vergelijken met vrouwenrechten bij de NOS is dus precies wat niet kan en het is een belachelijke, onterechte en zelfs walgelijke vergelijking.
Dat is jouw mening.

quote:
Ik geef een voorbeeld dat AKP en MHP een wet wilden doordrukken dat de dader van een verkrachting van een minderjarige onder zijn straf uit zou kunnen komen door te trouwen met zijn slachtoffer en jij hebt het over ongewenste intimiteiten bij de NOS. Je kan toch niet serieus menen dat je die twee dingen kan vergelijken?
Ik heb alleen op BMW1993's post gereageerd, misschien hallucineer je?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 mei 2023 @ 16:12:39 #241
416575 crew  Evenstar
pi_209328377
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:07 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.
[..]
Hierboven quote je mij toch, terwijl je roept dat ik een slechte verliezer ben, omdat ik je punt onderuit haal?

... en ja, het is inderdaad mijn mening en ik hoop van ieder weldenkend persoon.Vrouwenrechten moeten op alle fronten gewaarborgd worden, ook in Nederland, maar die twee dingen kan je gewoon niet vergelijken.
  maandag 29 mei 2023 @ 16:13:42 #242
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209328397
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 14:43 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Stel huichelaars zeg. Onderdrukkers proberen nu over te komen alsof ze de rechten van de minderheden beschermen en dat altijd hebbende gedaan 🤣🤣🤣
Dansöz gibi dönek bunlar.
Protège moi de mes désirs.
pi_209328462
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 12:29 schreef Politicoloog het volgende:
Miljoenen migranten leefden in angst in Turkije omdat KK hen wilde uitzetten aldus een Arabische schrijver in Istanboel (YT).
Die miljoenen migranten worden ''vrijwillig'' teruggestuurd, maar niet zoals amateur KK ze in wagons de grens over wilde dumpen. Het gaat professioneel gebeuren waarbij internationale reglementen oftewel UVRM in acht genomen zal worden. Het gaat ook tenslotte om de imago van Turkije. Allereerst wordt er een nauw samenwerking met Qatar tot stand gebracht om gebieden waar momenteel het Turkse leger zit, op te bouwen. Huizen, wegen, ziekenhuizen, kortom een goede infrastructuur en zorgen voor veiligheid. Zodra dit rond is dan kunnen de mensen weer langzamerhand terug naar hun eigen land. Ik denk dat de meeste migranten wel terug zullen keren omdat ieder mens wel heimwee heeft. Niets is mooier dan terugkeren naar je eigen land waaraan je gebonden bent.

Dus belangrijkste punten:
1. Veiligheid
2. Infrastructuur
3. Zorg
4. Onderwijs
5. Vrijheid
pi_209328481
quote:

[..]
Het verbieden van bepaalde uitingen van religie was nav een coupe. Dat was geen partij ideologie wat chp er even ingeknald heeft, hoor.

Het plat bombarderen van Dersim was idd chp, ten tijde van Ataturk. Maar andere gebeurtenissen was een combinatie van verschillende partijen en stromingen.

Stel huichelaars zeg. Onderdrukkers proberen nu over te komen alsof ze de rechten van de minderheden beschermen en dat altijd hebbende gedaan 🤣🤣🤣
Wel gek dat diezelfde Alevieten toch massaal op CHP weer stemmen.
pi_209328489
quote:

[..]
Je ergert mij.

Kun je eens met een op een voorbeelden komen?
pi_209328494
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:07 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Dat is jouw mening.
[..]
Hahaha
pi_209328515
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:19 schreef Werkperd het volgende:
Die miljoenen migranten worden ''vrijwillig'' teruggestuurd, maar niet zoals amateur KK ze in wagons de grens over wilde dumpen. Het gaat professioneel gebeuren waarbij internationale reglementen oftewel UVRM in acht genomen zal worden. Het gaat ook tenslotte om de imago van Turkije. Allereerst wordt er een nauw samenwerking met Qatar tot stand gebracht om gebieden waar momenteel het Turkse leger zit, op te bouwen. Huizen, wegen, ziekenhuizen, kortom een goede infrastructuur en zorgen voor veiligheid. Zodra dit rond is dan kunnen de mensen weer langzamerhand terug naar hun eigen land. Ik denk dat de meeste migranten wel terug zullen keren omdat ieder mens wel heimwee heeft. Niets is mooier dan terugkeren naar je eigen land waaraan je gebonden bent.

Dus belangrijkste punten:
1. Veiligheid
2. Infrastructuur
3. Zorg
4. Onderwijs
5. Vrijheid
Het gaat meer om mensen die voor Assad gevlucht zijn die gedwongen terug moeten naar Assad-gebieden. Dus ze waren al op zoek naar een alternatieve plek, misschien Noord-Irak/Koerdische regio waar ook veel vluchtelingen uit andere plekken van Irak zitten.

Maar hoezo is het "vrijwillig" en niet vrijwillig, lijkt er toch op dat er een beetje dwang van toepassing is.

En hoe lang blijft het Turkse leger daar? Het gevaar is dat ze elk moment kunnen vertrekken en die mensen achterlaten.
  maandag 29 mei 2023 @ 16:29:19 #248
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209328564
Moet ik de Turken hier op Fok! feliciteren of niet ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_209328649
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2023 16:25 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Het gaat meer om mensen die voor Assad gevlucht zijn die gedwongen terug moeten naar Assad-gebieden. Dus ze waren al op zoek naar een alternatieve plek, misschien Noord-Irak/Koerdische regio waar ook veel vluchtelingen uit andere plekken van Irak zitten.

Maar hoezo is het "vrijwillig" en niet vrijwillig, lijkt er toch op dat er een beetje dwang van toepassing is.

En hoe lang blijft het Turkse leger daar? Het gevaar is dat ze elk moment kunnen vertrekken en die mensen achterlaten.
Zoals eerder gezegd wordt niemand gedwongen terug te keren. De verwachting is dat men voldoende motivatie en vertrouwen zal krijgen om zelf terug te keren naar A gebieden die opgebouwd zijn door Turkije en Qatar, B naar gebieden die onder controle zijn van het regime maar niets te vrezen heeft.

Wat ik begrepen heb is dat er binnenkort weer een bijeenkomst georganiseerd zal worden tussen Turkije, Rusland Iran en dit keer het regime zelf ook erbij. Het was al eerder gepland maar uitgesteld vanwege de verwoestende aardbeving in Turkije. Er zijn inderdaad duizenden vluchtelingen die niet alleen uit Noord-Syrië komen, maar ook uit gebieden die onder de controle van het regime bevinden. Turkije heeft een zeer sterke positie en kan zijn eisen opleggen aan het regime. Ibrahim Kalin verwacht dat het regime deze zonder tegenwerking zal accepteren. Daarnaast lijkt het me heel sterk dat Assad vluchtelingen zal vervolgen of wat dan ook.

Iedereen is het erover eens dat de burgeroorlog HOE DAN OOK moet stoppen.

Het Turkse leger vertrekt dus pas als Assad alle voorwaarden accepteert.
Daaronder valt:
1. Syrië grenzen blijven onveranderd
2. Alle terroristische groeperingen uit die gebieden verdrijven
pi_209328687
quote:

[..]
Het verbieden van bepaalde uitingen van religie was nav een coupe. Dat was geen partij ideologie wat chp er even ingeknald heeft, hoor.

Het plat bombarderen van Dersim was idd chp, ten tijde van Ataturk. Maar andere gebeurtenissen was een combinatie van verschillende partijen en stromingen.

Mustafa Kemal, de stichter van CHP, begon al met het verbieden van bepaalde uitingen van religie en zwaar onderdrukken van moslims en doden van moslimgeleerden die zijn koers niet vaarden. Jij net als vele anderen zijn het slachtoffer van 80 jaar zware indoctrinatie, onderdrukking en verheerlijking van dictator "Ataturk" en de cult eromheen, dus ik neem het jullie niet kwalijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')