https://www.cnbc.com/2023(...)data-disappoint.htmlquote:Op donderdag 15 juni 2023 00:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
China’s economy is way more screwed than anyone thought
Als iemand het heeft over een ineenstorting dan zegt dat niks over het herstel. Een ineensorting blijft een ineenstorting ook al is het herstel vliegensvlug.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2023(...)data-disappoint.html
Aan de andere kant wordt de ineenstorting van de Chinese economie al 30 jaar voorspelt. Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt uiteindelijk. De VS ging ook flink onderuit in 2008, terwijl je daar nu nog weinig van merkt.
Wat ik bedoel is: ieder land heeft zijn crashes, maar dat betekend niet dat China opeens 'klaar' is.
Jawel veel mensen doen ook alsof het het einde van China is, en van Xi, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als iemand het heeft over een ineenstorting dan zegt dat niks over het herstel. Een ineensorting blijft een ineenstorting ook al is het herstel vliegensvlug.
Dat kan ook heel goed op dat ene moment. Ikzelf wacht altijd dit soort situaties af en verdien met het herstel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel veel mensen doen ook alsof het het einde van China is, en van Xi, bijvoorbeeld.
De titel is wat schreeuwerig maar ze voorspeld in feite stagnatie, geen crash.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/2023(...)data-disappoint.html
Aan de andere kant wordt de ineenstorting van de Chinese economie al 30 jaar voorspelt. Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt uiteindelijk. De VS ging ook flink onderuit in 2008, terwijl je daar nu nog weinig van merkt.
Wat ik bedoel is: ieder land heeft zijn crashes, maar dat betekend niet dat China opeens 'klaar' is.
En om het nog erger te maken, in 2025 wordt hun 'developing country' status ingetrokken. Dit betekent onder andere dat ze niet meer goedkoop geld kunnen lenenquote:Op donderdag 15 juni 2023 00:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
China’s economy is way more screwed than anyone thought
• Door de chipban stort hun IT industrie in elkaarquote:Op donderdag 15 juni 2023 13:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Xi zal desnoods Taiwan binnenvallen om z'n eigen positie te redden. En dan heeft heel de wereld problemen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel veel mensen doen ook alsof het het einde van China is, en van Xi, bijvoorbeeld.
Als hij morgen zou doodvallen dan heb je meerdere mensen die hem makkelijk kunnen vervangen. Ik denk dat die voor Ding Xuexiang of Cai Qi zou gaan als die morgen doodziek zou worden. Hij is 'pas' 70' jaar. Het is niet stokoud voor een regeringsleider. Mao bleef op zijn troon tot 82 jaar. Deng Xiaoping ging pas op zijn 85ste met pensioen in 1989 maar had ook daarna nog het hoogste woord achter de schermen en ga zo maar door. Een stuk verder terug in de tijd: Qianlong ging in 1796 op zijn 84ste met pensioen maar bleef ook daarna achter de schermen het hoogste woord houden, maar goed er ging veel mis in zijn laatste jaren. Ik zelf hoop dat hij het bij drie termijnen van 5 jaar houdt (2012-2027) en dat hij in 2027/2028 het stokje gaat overdragen. Een frisse blik na 15 jaar is wel goed. De jaren 70 generatie is niet echt zichtbaar op het hoogste politieke niveau in China. Er is maar een die een belangrijke post op centraal niveau bekleedt en dat is Li Yunze en pas sinds 19 mei. De taakverdeling volgens de pro-Amerikaanse 'denktank' Asia Society (propaganda-instituten in mijn ogen maar goed vooruit met de geit ''denk''tank).quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Xi zal desnoods Taiwan binnenvallen om z'n eigen positie te redden. En dan heeft heel de wereld problemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |