En dat terwijl NFT's ook al zo'n weergaloos faalconcept zijn geblekenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:05 schreef Iemand91 het volgende:
Hoeveel uren heb ik hier jaren geleden wel niet naar gekeken: https://www.youtube.com/@:DigitalrevTV/videos
Onlangs hebben ze praktisch alle videos verwijderd en proberen ze ze nu te verkopen als NFT's.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef Ouwesok het volgende:
En dat terwijl NFT's ook al zo'n weergaloos faalconcept zijn gebleken
Wat was er dan te zien op dat kanaal?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:05 schreef Iemand91 het volgende:
Hoeveel uren heb ik hier jaren geleden wel niet naar gekeken: https://www.youtube.com/@:DigitalrevTV/videos
Onlangs hebben ze praktisch alle videos verwijderd en proberen ze ze nu te verkopen als NFT's.
https://en.wikipedia.org/wiki/DigitalRev_TVquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:21 schreef derLudolf het volgende:
Wat was er dan te zien op dat kanaal?
Ik heb hem even geprobeerd met iets korters, een 5.6/400mm Tokina. Die focuste bij schaars licht nog wel.quote:Op zondag 12 november 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:
Kun je met de Canon nog wel scherpstellen als je die 150-600 icm converter? Je hebt een 80D toch? Dan kun je bij max f/5.6 scherpstellen toch?
Het is inderdaad die uit Görlitz en de meeste Meyers zijn ook voorzien van heel veel diafragmalamellen.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:12 schreef derLudolf het volgende:
Hugo Meyer, is dat Meyer Görlitz?
Wel flink wat diafragma lamellen in die lens.
De C330 met 135mm is een waanzinnig goed portretijzertjequote:Straks even m'n tas inpakken, vanuit m'n werk morgen direct op stap, ga naar Hamburg. Zaterdag oa een workshop portret fotografie georganiseerd door een zaak in analoge fotografie.
Dat is nogal onbekend terrein voor me en een leuke manier om in deze tijd van het jaar toch het fotografie bezig te zijn.
Eens zien wat er mee gaat: ik neig naar
C330 met 80+135mm en de Pentax LX met 50 en 135.
Bij aanmelding van de workshop stond dat ze een TLR niet aanbeveelden. Waarom, geen idee. Zijn ze in het algemeen niet handig ivm beperkte minimale scherpstelafstand en parallax? Parallax wordt in de C330 weergegeven in dankzij de balg kan ik ook dichtbij scherp stellen.
Klopt. Echter een stuk zwaarder en twee opnames per rol minder. Die twee frames extra zijn handig voor tijdens zo'n workshopquote:Op donderdag 16 november 2023 23:06 schreef Ouwesok het volgende:
Je hebt echter nog een betere optie en dat is de RB67 met de 180mm. Voor portretten moet er wel een stevig statief onder en je hebt dan wel weer last van die blackout op het moment van de opname.
Ik heb al eens een fotograaf horen verklaren dat hij alle opnamen, ook portretten in 'landscape' ofwel horizontaal formaat opnam.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:04 schreef derLudolf het volgende:
Wat dat betreft had de M645 met 150mm ook gekund, maar wil ik in portrait fotograferen moet ik m'n prisma er op doen - dat probleem hebben de C330 en RB67 ieders op hun eigen manier weten te elimineren![]()
Dat argument gebruik ik ook altijd als mensen verticaal filmen. Of als ik commentaar krijg op dat ik iets horizontaal heb gefilmd vraag ik meestal hoe ze de tv in huis hebben staanquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef Ouwesok het volgende:
Zijn onderbouwing daarbij was dat vertikale opnamen eigenlijk alleen geschikt zouden zijn voor mensen die hun ogen boven elkaar hebben zitten in plaats van naast elkaar
Ik heb nog vaak aan die uitspraak moeten terugdenken bij van die vreselijke vertikale filmpjes die met telefoons worden gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |