Altijd jammer als je het niet even kunt delen. Wat dan wel weer herkenbaar is is dat gevoel dat je bij een eerste poging in elk geval goed resultaat hebt weten neer te zettenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:39 schreef Morri2 het volgende:
Ik ben bezig geweest met het fotograferen van 'honden in actie'. Ik had een mooi 'slachtoffer' gevonden in de jonge hond van kennissen. Ze hebben liever niet dat de foto's op Internet worden gepost, dus ik kan ze niet laten zien. Maar het was, voor een eerste keer, best aardig gelukt en ze waren erg blij met de foto's.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:02 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het is in elk geval een camera waar je best gelukkig mee gaat worden als in flinke sensor, mogelijkheden te over en je kunt er zo makkelijk en moeilijk mee doen als je zelf wilt.
Prijs lijkt best in orde als ie daadwerkelijk weinig opnamen op zijn geweten heeft.
In de handleiding staat max 2000 per folder en de foldernummering gaat eentje omhoog bij nieuwe sd/kaartwissel. Dus kan je ook weer niet heel veel mee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij begint Canon met mapje 101 en dan daarin 9999 foto's. Dus 41 mappen is best veel
Die mapnummering is inderdaad iets vaags bij alle merken. Mijn eerste A77 kocht ik voor een prikkie in de veronderstelling dat ie al heel veel had gehad.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]Lijkt me ook.
[..]
In de handleiding staat max 2000 per folder en de foldernummering gaat eentje omhoog bij nieuwe sd/kaartwissel. Dus kan je ook weer niet heel veel mee.
Er was nog een reden dat Rollei zolang geen éénogen maakte. Ik weet niet meer of het Franke of Heidecke was die had gezworen dat slechts over zijn lijk een eenogige middenformaatcamera de naam Rollei zou krijgen.quote:Op zondag 4 juni 2023 22:24 schreef derLudolf het volgende:
Misschien, maar toch vind ik de 3.5F toch wel fijner werken tot dusverre. Geen idee wanneer die op de markt kwam.
Rollei had ook lange tijd een gentleman's agreement met Hasselblad, zij de TLR, Hasselblad de SLR. Pas toen het bijna te laat was, heeft Rollei die verbroken.
Als je ook kijkt hoeveel verschillende versies Rollei heeft gehad van bijna hetzelfde product, zou je niet zeggen dat ze bang waren voor innovatie.
En inmiddels blijkt Zeiss er zelf ook iets over te hebben gezegd. Ze gaan er niet mee stoppen zoals werd gesuggereerd, ze hebben echter wel te maken met verkopen die nogal ingekakt zijn na de wereldwijde pandemie en waar de anderen weer opkrabbelen komt het bij Zeiss nog niet echt op gang. Wat men aangeeft is dat de aandacht een beetje wordt verlegd naar andere gebieden. De fotolenzen blijven er wel, de service blijft ook, alleen gaat men daarbij andere gebieden en dan met name 'mobile imaging' bedienen waar men nog wel groei in ziet.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:48 schreef Ouwesok het volgende:
Nog allemaal uit de geruchtenhoek maar er wordt gemompeld dat Zeiss de fotobranche voor gezien houdt
En dat zou uiteraard bijzonder jammer zijn
Schrok hier kort van.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:48 schreef Ouwesok het volgende:
Nog allemaal uit de geruchtenhoek maar er wordt gemompeld dat Zeiss de fotobranche voor gezien houdt
En dat zou uiteraard bijzonder jammer zijn
Het bleek allemaal weer wat voorbarig te zijn al is het inmiddels in fotoland wel zo dat ik eigenlijk helemaal nergens meer van schrik.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:51 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Schrok hier kort van.Zit al een maand of wat, zo niet een jaar, te dubben om "voor de lolz" een Loxia 35 te halen en dacht nu meteen, als Zeiss stopt, gaan de prijzen van die dingen (tweedehands) omhoog.
Zal wel zo'n storm niet lopen though.
Bizar inderdaad. Je kunt er ook een flink blauw oog van krijgen denk ik als je dan net de camera voor je oog hebt.quote:
Moowj, alvast veel plezier ermee.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:57 schreef Pino112 het volgende:
Over m'n vraag in het einde van het vorige deel: het budget is iets opgehoogd en het is een Sony RX 100 VA geworden via Marktplaats.
Komt als het goed is maandag binnen, ben benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |