abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209257034
Werk sinds 3 maanden bij een financieel adviesbureau. Eerste 2 maanden gingen heel er goed tot dat mijn werkgever meer werk gaf. Steeds conflicten met collega’s omdat hun fouten op mij worden geschoven en ik eindverantwoordelijke ben voor werkzaamheden. Nu komt mijn werkgever met een vaststellingsovereenkomst dat ik moet ondertekenen. Daarin staat dat ik uitgesteld ben voor werk tot 1 juli en een maandsalaris krijg als transitie/ontslagvergoeding. Het probleem is dat ik het naar mijn zin had buiten de conflicten om. Als ik het onderteken, dan zou mijn thuissituatie een groot onzekerheid tegemoet gaan. Ik ben de kostwinner thuis en zit elke keer met geld te schuiven en de rekeningen te betalen met geld wat er eigenlijk niet voor bedoeld was. Het salaris van mijn nieuwe werkgever was eigenlijk net genoeg om alles te kunnen dekken. Wat zouden jullie mij adviseren om te doen, want ik kom er echt niet meer uit.
pi_209257101
Sowieso : heb je rechtsbijstand met de werk module dan die direct bellen

In princiepe heb je tot 1 juli salaris, daarna betaald het uwv 70% ww (in de basis: hoeveel werkjaren je hebt = hoeveel maanden ww je krijgt)

Je hebt dan die extra maand om het verschil op te vangen (dus grofweg als je hetzelfde blijft uitgeven kun je het tot 1oktober uitzingen, of 1 november als je zuinig doet)

Banenkansen zijn best gunstig nu, kijk alvast om je heen zonder dat je die overeenkomst tekent, win advies in in die periode dat je niet hoeft te tekenen

En succes
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 21:08:08 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209257144
VSO met transitievergoeding en nu al beginnen met ander werk zoeken?
Check wel ff je rechten. Wellicht wil het UWV dat je het aanvecht omdat je verwijtbaar werkloos bent.
https://www.uwv.nl/partic(...)ndigingsovereenkomst
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:08:08 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209257145
Pas op met het tekenen van een vso. Daarmee verlies je mogelijk je recht op ww.

Dus altijd juridisch advies inwinnen voordat je iets tekent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209257157
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:08 schreef Lienekien het volgende:
Pas op met het tekenen van een vso. Daarmee verlies je mogelijk je recht op ww.

Dus altijd juridisch advies inwinnen voordat je iets tekent.
Heb recht op WW uitkering staat erin.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:10:45 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209257183
Deze VSO is niet rechtsgeldig, maar dat proberen ze altijd.
Snel rechtsbijstand bellen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209257200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:10 schreef daNpy het volgende:
Wat is er niet rechtsgeldig aan en wat als ik niet teken en zeg dat ik gewoon door wil werken tot einde van mijn contract?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:12:22 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209257203
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:09 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Heb recht op WW uitkering staat erin.
Dat kunnen ze er wel in zetten, maar daarmee is het nog niet zo. Laat het toetsen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:12:57 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209257213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:10 schreef daNpy het volgende:
Waarom niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 21:15:40 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209257252
En groter geheel, als je daar 3 maanden werkt, en je moet 'elke keer', met geld schuiven, dan geef je dus te veel geld uit. Dat deze baan 'net genoeg' was om alles mee te dekken is leuk, maar dan heb je een groter issue dan deze baan. Een nieuwe baan kun je wel vinden, maar als je je uitgaven niet onder controle krijgt zal het altijd mis blijven gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:16:42 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209257267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:12 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Wat is er niet rechtsgeldig aan en wat als ik niet teken en zeg dat ik gewoon door wil werken tot einde van mijn contract?
Sowieso heeft de werkgever normaal gesproken 2 maanden opzegtermijn. Edit: onder de 5 jaar maar 1 maand, excuus.
Dat is dus juni + juli en ben je per 1 augustus uit dienst. De 1 maand ontslagvergoeding is karig, maar je werkt er pas heel kort, dus heel veel meer zul je niet krijgen.
Let ook op je recht op vakantiedagen. Die mogen in principe niet ingeruild worden voor de dagen dat je nu niet werkt (tenzij je dat oke vind).
Wat er verder in de VSO staat ik niet maar je rechtsbijstand zal dat ongetwijfeld opmerken.

Het eerste wat je moet doen is schriftelijk bezwaar aantekenen dat je het er niet mee eens bent.
Ze hebben als het goed is geen dossier over jou want dan had je al minstens 2 aangetekende brieven en een actieplan om je te verbeteren gehad. Uiteindelijk is het jouw keuze of je wil blijven bij een werkgever die jou niet wil (die mensen zijn er :D) of dat je gewoon de VSO (in betere condities) ondertekent en op zoek gaat naar iets anders om er ook zelf blijer van te worden.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209257286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:15 schreef CoolGuy het volgende:
En groter geheel, als je daar 3 maanden werkt, en je moet 'elke keer', met geld schuiven, dan geef je dus te veel geld uit. Dat deze baan 'net genoeg' was om alles mee te dekken is leuk, maar dan heb je een groter issue dan deze baan. Een nieuwe baan kun je wel vinden, maar als je je uitgaven niet onder controle krijgt zal het altijd mis blijven gaan.
Ik heb een huishoudboekje en hulp gekregen van instanties. Ik zit niet in de schuldsanering maar hou aan het eind van de maand nauwelijks wat over zou ik zeggen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:18:15 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209257287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:12 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Is het een vast of tijdelijk contract? In dat geval kan mijn bovenstaande post niet correct zijn.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:19:34 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209257299
Tot wanneer loopt je contract eigenlijk?
pi_209257306
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:19 schreef Lienekien het volgende:
Tot wanneer loopt je contract eigenlijk?
Half februari 2024
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 21:20:25 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209257307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:18 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Ik heb een huishoudboekje en hulp gekregen van instanties. Ik zit niet in de schuldsanering maar hou aan het eind van de maand nauwelijks wat over zou ik zeggen.
Dat is dus niet een situatie die is begonnen toen je aan deze baan begon. Dat is al (veel) langer aan de gang. Dat is een achterliggend issue wat je moet aanpakken, ongeacht welke baan je hebt. Maar wel goed dat je daar dus al hulp bij hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:20:37 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209257311
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom niet?
Ik dacht de opzegtermijn, maar blijkt niet te kloppen. Zie andere post :s)
pi_209257313
Teken nooit een vso tenzij je al een nieuwe baan hebt.
Purr.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:20:54 #19
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_209257316
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:59 schreef Peter6666 het volgende:
Werk sinds 3 maanden bij een financieel adviesbureau. Eerste 2 maanden gingen heel er goed tot dat mijn werkgever meer werk gaf. Steeds conflicten met collega’s omdat hun fouten op mij worden geschoven en ik eindverantwoordelijke ben voor werkzaamheden. Nu komt mijn werkgever met een vaststellingsovereenkomst dat ik moet ondertekenen. Daarin staat dat ik uitgesteld ben voor werk tot 1 juli en een maandsalaris krijg als transitie/ontslagvergoeding. Het probleem is dat ik het naar mijn zin had buiten de conflicten om. Als ik het onderteken, dan zou mijn thuissituatie een groot onzekerheid tegemoet gaan. Ik ben de kostwinner thuis en zit elke keer met geld te schuiven en de rekeningen te betalen met geld wat er eigenlijk niet voor bedoeld was. Het salaris van mijn nieuwe werkgever was eigenlijk net genoeg om alles te kunnen dekken. Wat zouden jullie mij adviseren om te doen, want ik kom er echt niet meer uit.
1. Niets tekenen.
2. Niet ziek melden.
3. Geen conflict opzoeken (en als je je dan ziek meld is het officieel ook geen 'ziek' maar een arbeidsconflict. Arbeidsconflict + ziek = niet ziek. Reden voor ontslag. Hou hier rekening mee).
4. Zeg dat je het er niet mee eens bent morgen. Dat je het naar je zin hebt op het werk en dat je alles rustig even wilt doorlezen (de vso, mochten ze die nu aan het opmaken zijn). En zoek hulp, rechtsbijstand, of juridisch loket. Laat je adviseren. Dat mag je ook best aangeven.
5. Mocht je boos zijn, je rot voelen of tijd nodig hebben voor juridisch advies, raad ik je aan om te vragen of je bijvoorbeeld a.s. vrijdag vrij kan opnemen. M.a.w. neem dus vrij op (met toestemming ipv ziekmelden).

Ontslaan mag niet zomaar, zonder opbouw van een personeelsdossier. Je bent de proeftijd al voorbij.
Je kunt best in gesprek gaan, 'waar loopt dat nu opeens zo mis, na 2 goede maanden'. en 'waarom krijg ik de kans niet om te verbeteren' enz.

Waak in ieder geval voor een conflict en/of ziekmelding hierdoor. Succes.
Ga nergens mee akkoord, dit brengt je WW in gevaar (en dat is 70% van wat je nu verdient).
Blijf gewoon werken.
pi_209257318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Is het een vast of tijdelijk contract? In dat geval kan mijn bovenstaande post niet correct zijn.
Bepaalde tijd contract van 1 jaar
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:22:14 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209257332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:20 schreef Purrito het volgende:
Teken nooit een vso tenzij je al een nieuwe baan hebt.
In de meeste VSO's zit een bepaling dat de vergoedingen uit de VSO dan (deels) vervallen. Pas tekenen als je juridische hulp hebt gekregen.
pi_209257337
Iedereen zit te springen om personeel, ga snel op zoek naar een betere baan waarbij je meer overhoudt.
pi_209257346
Als je niet weg wil zou ik helemaal niets tekenen. De werkgever staat heel zwak. Als het een tijdelijke arbeidsovereenkomst is zonder opzegbeding hebben ze geen manier om je te ontslaan voordat deze verlopen is. Met opzegbeding of bij een vaste aanstelling is de periode nog veel te kort geweest voor dossier opbouw en om eventueel verbetering te tonen. Blijf zitten waar je zit, maar zoek ondertussen wel wat anders. Dat je de vso weigert gaat je niet in dank af worden genomen namelijk.
pi_209257402
Dan al helemaal nooit een vso tekenen. Laat ze je maar betalen tot eind contract of tot jij wat leuks hebt gevonden. Ze gaan toch niet verlengen dus fuck hun.
Purr.
pi_209257403
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:20 schreef Peter6666 het volgende:

[..]
Half februari 2024
Dat wordt dus de hoogte van je vergoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')