abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 5 september 2023 @ 16:43:59 #201
148247 taxibabe
pi_210540856
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2023 16:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat verschilt dus per gemeente. VVE indicatie voor 4x per week psz schijnen ze hier niet te doen, wat jammer is want ik denk wel dat Colin daar het meest bij gebaat is. Hier schijnt men dus vooral gelijk zwaar in te zetten op een speciale psz waar je kind dus zonder VVE indicatie niet ingeschreven kan worden.
Wat stom dat ze dat op die manier doen...

En er zelf voor kiezen om voor 4 ochtenden te laten gaan, als dat financieel haalbaar is? Want ik ga er even vanuit dat jullie geen recht hebben op kinderopvangtoeslag omdat je man arbeidsongeschikt is. Wellicht kun je nog kijken of je (als je gemeente dit doet en als je dit nog niet hebt gedaan) een SMI subsidie kunt krijgen voor 2 ochtenden.
  dinsdag 5 september 2023 @ 16:52:17 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210540954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Wat stom dat ze dat op die manier doen...

En er zelf voor kiezen om voor 4 ochtenden te laten gaan, als dat financieel haalbaar is? Want ik ga er even vanuit dat jullie geen recht hebben op kinderopvangtoeslag omdat je man arbeidsongeschikt is. Wellicht kun je nog kijken of je (als je gemeente dit doet en als je dit nog niet hebt gedaan) een SMI subsidie kunt krijgen voor 2 ochtenden.
Financieel inderdaad niet haalbaar, we krijgen over 2 weken de sleutels van ons nieuwe huis. SMI ga ik (ook) checken. Eerst maar eens die gehoortest afwachten.
Resistance is futile.
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:00:11 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_210541050
Goud praat ook nog steeds heel gebrekkig, maar hij maakt wel voortgang, het is niet zo dat hij stagneert ofzo. Het is ook niet zo dat hij het goede voorbeeld niet krijgt. Hij is gewoon laat, soit, so be it. Hij snapt het allemaal helemaal dus mentaal is er niks mis mee.

Hij heeft wel veel moeite met klanken maken, en husselt ook veel. Zo duurde het ff voor ik doorhad wat "aanglij" was (glijbaan), noemt hij een dino "doa", crocs worden "torts", z'n broer heet "suus" en een vliegtuig is een "siesuis".

Ik praat gewoon correct Nederlands terug. Het gaat steeds beter. Hij maakte laatst zelfs een zin met 4 woorden (papa grote poes pakken).

Dus als ze 'm een indicatie willen geven mogen ze 'm houden :D echt, de een praat met anderhalf en de ander pas met 4. Zolang er mentaal niks aan schort komt het echt wel op de pootjes terecht!
disclaimer
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:14:16 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210544042
Dat klinkt anders best geavanceerd SQ. Mijnes zegt zowel tegen vliegtuig als tegen glijbaan foefe. Wel een paar maanden jonger geloof ik, maar dan nog. De geliefde tractor heet een traktrom. Ach ja, ook bij deze komt het vast vanzelf goed.

Ik vind mijn peuter vooral zo zalig knuffelbaar, vergeleken bij zijn grote broer. Ik kan 'm echt de hele dag wel platknuffelen. Het is dat hij dat niet goed vindt, maar anders....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:18:27 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_210544080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:14 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt anders best geavanceerd SQ. Mijnes zegt zowel tegen vliegtuig als tegen glijbaan foefe. Wel een paar maanden jonger geloof ik, maar dan nog. De geliefde tractor heet een traktrom. Ach ja, ook bij deze komt het vast vanzelf goed.

Ik vind mijn peuter vooral zo zalig knuffelbaar, vergeleken bij zijn grote broer. Ik kan 'm echt de hele dag wel platknuffelen. Het is dat hij dat niet goed vindt, maar anders....
Jaaaa mijn baby krijgt ook echt buitensporig veel knuffels hoor O+ Maar goed, het is m'n laatste, dus justified :7
disclaimer
pi_210544824
Hier bij de opvang in de tussentijdse beoordeling (3jr) vooral commentaar dat ze niet altijd even verstaanbaar is. Beetje binnensmonds en eigen taaltje soms. Maar dat bij vragen of ze het wat harder wil herhalen ze dat meestal wel doet. En dan beter verstaanbaar ook. Heel benieuwd waar ze bij het CB mee aankomen, begin oktokber weer!
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:33:27 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210544870
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:00 schreef SQ het volgende:
Goud praat ook nog steeds heel gebrekkig, maar hij maakt wel voortgang, het is niet zo dat hij stagneert ofzo. Het is ook niet zo dat hij het goede voorbeeld niet krijgt. Hij is gewoon laat, soit, so be it. Hij snapt het allemaal helemaal dus mentaal is er niks mis mee.

Hij heeft wel veel moeite met klanken maken, en husselt ook veel. Zo duurde het ff voor ik doorhad wat "aanglij" was (glijbaan), noemt hij een dino "doa", crocs worden "torts", z'n broer heet "suus" en een vliegtuig is een "siesuis".

Ik praat gewoon correct Nederlands terug. Het gaat steeds beter. Hij maakte laatst zelfs een zin met 4 woorden (papa grote poes pakken).

Dus als ze 'm een indicatie willen geven mogen ze 'm houden :D echt, de een praat met anderhalf en de ander pas met 4. Zolang er mentaal niks aan schort komt het echt wel op de pootjes terecht!
Wel goed om dit te lezen. Diep van binnen vind ik het ook maar overdreven, maar m'n man vindt er ook iets van. Als Colin 4x per week naar de psz mag op basis van een VVE indicatie (en op kosten van de staat :+ ) : ^O^ leuk en goed voor zijn ontwikkeling. Maar naar een psz met kinderen die geen Nederlands spreken, die ontwikkelingsstoornissen hebben, of kinderen die uit probleemgezinnen met verslavingsproblematiek en allerlei andere ernstige issues komen.. ik kan me nog niet echt voorstellen dat ik daar ooit achter kan staan. En dat is wel het beeld dat ik van een speciale psz heb. En de juf op de kleuterschool straks weet dondersgoed waar dat jongetje die buiten het grafiekje valt op de psz gezeten heeft.

Wat ik dan wél enorm tof vind, is dat er bij Colin in de psz een jongetje met Downsyndroom zit. En dat er een klein kankerpatiëntje bij zit die zich daar als een vis in het water voelt enzo. Die kinderen trekken zich op aan de rest, net als Colin. Meer van dat, minder van het geforceerde speciale onderwijs.

Nou ja, dat is dan ff mijn ongefilterde gedachte erbij. Ik wil ook mijn man wel laten zien dat ik mee probeer te bewegen en het is ook zaak dat hij ontlast wordt. Dus uitsluiten van gehoorproblemen vind ik wel OK. En logopedie zou ik ook wel OK vinden. Speciale psz: ik acht de kans niet groot dat ik daar mee akkoord zal gaan. Maar ik ben wel bereid om te kijken of mijn beeld daarvan klopt. Als het een tokkieklas is vol scheldende peuters met agressieproblematiek en dat soort dingen: hell no.

:+
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 5 september 2023 @ 23:16:51 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210545249
Hier precies het omgekeerde, Aapie loopt behoorlijk voor qua taal en mijn mond valt regelmatig weer open van verbazing. Je hoeft hem maar 1x iets te vertellen en hij weet het. Gecombineerd met een super geheugen sta ik regelmatig van hem versteld. Hij kan dus ook al een beetje lezen, woordjes als mama, papa, opa, oma, Dikkie Dik en zijn eigen naam :o

Ik vind het soms lastig want ik weet niet goed of ik het nou moet stimuleren (mijn gevoel zegt van wel) of af moet remmen zodat hij niet meteen verveeld is op de basisschool. Ik hoop vooral dat het een tijdelijke voorsprong is en hij uiteindelijk mooi gemiddeld is _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210545440
Hier eentje die je de oren van je kop kletst in zowel het Nederlands als Engels, komisch vind ik dat laatste. Dat pikt ie vooral op van YouTube kids en z'n broer (die tweetalig onderwijs krijgt). Heb verder niet het idee dat ie voorloopt ofzo, gewoon lekker gemiddeld. Helemaal prima.

En deze wordt ook lekker vaak geknuffeld. Hoewel het tegenwoordig wel een beetje een papa's kindje is. Daar geef je dan 2 jaar borstvoeding voor }:| :P
pi_210545939
Ik vraag me sowieso soms af in hoeverre je bij peuters van 2/3 jaar oud nou echt al kunt spreken over voor- of achterlopen. Die ontwikkelen zich met de minuut :D. Maargoed ik heb dan ook vaak het idee dat bijna elk ouder zijn of haar kind superslim en briljant vindt.
pi_210545960
Wij zijn zo’n 2 weken geleden begonnen met zindelijkheidstraining en dat gaat eigenlijk prima, overdag plast en poept ze op de wc met brilverkleiner, ‘s nachts in bed wel nog een luier. Tot nu toe als we de deur uitgaan heb ik haar eigenlijk altijd nog een luier aangetrokken, maar wanneer is het handig om daarmee te stoppen? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
pi_210546169
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me sowieso soms af in hoeverre je bij peuters van 2/3 jaar oud nou echt al kunt spreken over voor- of achterlopen. Die ontwikkelen zich met de minuut :D. Maargoed ik heb dan ook vaak het idee dat bijna elk ouder zijn of haar kind superslim en briljant vindt.
Haha ja sowieso dit. Als ze 4 ofzo zijn zitten de meeste toch vaak wel om en nabij op 'tzelfde niveau :P
  woensdag 6 september 2023 @ 07:08:43 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_210546264
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Nee hoor ik niet. _O-

En ik vind het ook wel belangrijk om een beetje tegengeluid te laten horen want ik ben bij mijn oudste echt kapot gegaan van onzekerheid door het lezen over al die megabriljante wonderkinderen stuk voor stuk. Ik dacht ook dat er echt wel wat mis moest zijn met mijn kinderen als werkelijk alle peuters op fok met 3 jaar konden lezen en schrijven en fietsen en zindelijk waren en debatten konden voeren en met mes en vork eten.

De meeste kinderen zijn nou eenmaal niet zo maar op een of andere manier staat het internet er wel vol mee.

Overigens komt het écht goed. Die oudste is inmiddels bijna 9 en blijkt ook bovengemiddeld intelligent te zijn. Ze is alleen aartslui (van wie zou ze dat hebben :')) en daardoor komt het er niet altijd uit op het moment dat de wat meer ijverige kinderen het er uit gooien :D

[ Bericht 36% gewijzigd door SQ op 06-09-2023 07:16:52 ]
disclaimer
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2023 @ 08:04:01 #214
148247 taxibabe
pi_210546453
Thomas had ook heel lang een eigen taal, wij begrepen hem wel. Maar op de psz zei hij zo goed als niks en deed ook niks, alleen maar observeren. Ook had hij moeite met contact maken met de andere kinderen. Als hij dat wilde spelen met een ander kindje ging hij gewoon gek doen zodat andere kinderen daarop reageerden. Wij zagen dat ook wel op de camping dat hij daar moeite mee had. Daarom adviseerde de leidster om een VVE-indicatie te vragen. Het gaat nu een stuk beter, hij lult ze (en ons) de oren van de kop. Maar nog steeds heeft hij moeite met veel kinderen. Met 1 of 2 andere kinderen kan hij goed spelen, zodra er meer bij komen, loopt hij een paar meter van ze weg en gaat hij weer observeren. Ik vind dat ook helemaal niet erg, ik had/heb ook moeite met groepen. Belangrijkste vind ik dat hij, nu hij over een maand naar de basisschool gaat, zich goed verstaanbaar kan maken en kan aangeven dat hij bv naar de wc moet. Al heeft hij daar nu wel een terugval in, hij zegt het nu niet meer, maar maakt gebaren dat hij moet.. Ik hoop dat dat weer snel terugkomt.

Oh en hij fietst ook nog steeds met zijwieltjes.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 03:00 schreef Smart_ass het volgende:
Wij zijn zo’n 2 weken geleden begonnen met zindelijkheidstraining en dat gaat eigenlijk prima, overdag plast en poept ze op de wc met brilverkleiner, ‘s nachts in bed wel nog een luier. Tot nu toe als we de deur uitgaan heb ik haar eigenlijk altijd nog een luier aangetrokken, maar wanneer is het handig om daarmee te stoppen? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Gewoon zonder luier, maar reserverkleren en een luier mee. Mocht het mis gaan, dan toch weer een luier om en schone kleren aan. En als je ergens heen gaat waar ook een wc is, gelijk daar op de wc zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door taxibabe op 06-09-2023 08:10:13 ]
  woensdag 6 september 2023 @ 08:14:55 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_210546497
"Nog steeds met zijwieltjes", niet doen hoor. Hij is 3. Bijna alle kinderen fietsen dan nog met zijwieltjes.
Mijne gingen beide los met 5,5. #tegengeluid #komtgoed

En fijn dat het zo'n positief verschil maakt! Uiteindelijk is elk kind anders, en juist die verschillen maken het zo leuk O+

[ Bericht 21% gewijzigd door SQ op 06-09-2023 08:46:55 ]
disclaimer
  woensdag 6 september 2023 @ 08:47:30 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_210546665
Mijn peuter vond een nest babygraafmachines op een bouwplaats net, dus z'n dag kan al niet meer stuk.
disclaimer
pi_210546666
Mijn oudste is bijna 6 en kan net aan fietsen. :P Alles komt goed. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 06-09-2023 08:55:04 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210546760
Oja, peutertopic. Hannah is plaszindelijk overdag. Ik was even vergeten dat hoewel luiers vervelend zijn, 6x op een dag moeten sjouwen maar de wc en helpen met aankleden en op de wc tillen óok vervelend is. Welja.

Verder is dit exemplaar alleen maar aan het lachen, en dat maakt alles goed. O+
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2023 @ 09:00:59 #219
148247 taxibabe
pi_210546768
Waarschijnlijk heb ik het gevoel dat hij laat is met fietsen omdat hij zo groot is. Andere kinderen van zijn formaat fietsen al wel zonder zijwieltjes, maar die zijn natuurlijk ook al een stuk ouder. :+

En het is een stijve hark, in de binnenspeeltuin vliegen de kinderen links en rechts langs hem heen en wordt hij gewoon omver geduwd. _O-
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2023 @ 09:02:57 #220
148247 taxibabe
pi_210546777
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:59 schreef Nanuke het volgende:
Oja, peutertopic. Hannah is plaszindelijk overdag. Ik was even vergeten dat hoewel luiers vervelend zijn, 6x op een dag moeten sjouwen maar de wc en helpen met aankleden en op de wc tillen óok vervelend is. Welja.

Verder is dit exemplaar alleen maar aan het lachen, en dat maakt alles goed. O+
Wij hebben een opstapje voor de wc, kan hij heel goed zelf op de wc klimmen. Ik ga echt niet 6 x per dag een kind van 20 kilo op de wc tillen. :{w
pi_210546786
De mijne weegt nog geen 12. :P En ze kan niet goed klimmen en opstapjes en afstapjes zijn eng, dus dat is (nog) geen optie. We hebben haar nu (na 2 maand :P ) zo ver dat ze wel op het krukje wil staan om haar handen te wassen. #vooruitgang!
pi_210546836
Ik vind mijn peuter soms ook briljant. Wat er soms uitkomt.
En 5 minuten later doet hij iets waarvan ik denk 'hmmm dat wordt speciaal onderwijs'. :P
Ik herken veel van jouw verhaal taxibabe. Groepen zijn een dingetje en hij durft op de opvang niet zeggen dat hij naar toilet moet. Ze vragen het nu maar en soms zien ze het aan hem.
Dus ik vind het ook spannend als hij naar school moet. Ook omdat hij net zoveel kleiner is dan gemiddeld.
Wordt met zijwieltjes fietsen met bijna 4 dan gezien als laat dan?
  FOK!fotograaf woensdag 6 september 2023 @ 09:15:42 #223
148247 taxibabe
pi_210546848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vind mijn peuter soms ook briljant. Wat er soms uitkomt.
En 5 minuten later doet hij iets waarvan ik denk 'hmmm dat wordt speciaal onderwijs'. :P
Ik herken veel van jouw verhaal taxibabe. Groepen zijn een dingetje en hij durft op de opvang niet zeggen dat hij naar toilet moet. Ze vragen het nu maar en soms zien ze het aan hem.
Dus ik vind het ook spannend als hij naar school moet. Ook omdat hij net zoveel kleiner is dan gemiddeld.
Wordt met zijwieltjes fietsen met bijna 4 dan gezien als laat dan?
Ik denk het niet, maar ik zie kinderen van zijn formaat al wel zonder zijwieltjes fietsen, waardoor ik het gevoel krijg dat hij laat is. Maar die kinderen zijn waarschijnlijk een stuk ouder.
pi_210546864
Mijne was extreem laat, die fietste pas los met 7 jaar. Had haar wel eerder aangespoord, maar ze wilde gewoon niet. We hadden ook gewoon een fiets in de schuur staan. Wij wonen in Rotterdam, dus we hebben alles wel op loopafstand en anders hebben we ov in de buurt. Ik vond het geen noodzaak om te blijven pushen om het toch maar te leren.
pi_210546937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:15 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ik denk het niet, maar ik zie kinderen van zijn formaat al wel zonder zijwieltjes fietsen, waardoor ik het gevoel krijg dat hij laat is. Maar die kinderen zijn waarschijnlijk een stuk ouder.
Dat is het misschien ja. Ik zie vaak kinderen die een stuk groter zijn nog met zijwieltjes fietsen. Maar die zullen vaak ongeveer even oud zijn, haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')