Wat stom dat ze dat op die manier doen...quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat verschilt dus per gemeente. VVE indicatie voor 4x per week psz schijnen ze hier niet te doen, wat jammer is want ik denk wel dat Colin daar het meest bij gebaat is. Hier schijnt men dus vooral gelijk zwaar in te zetten op een speciale psz waar je kind dus zonder VVE indicatie niet ingeschreven kan worden.
Financieel inderdaad niet haalbaar, we krijgen over 2 weken de sleutels van ons nieuwe huis. SMI ga ik (ook) checken. Eerst maar eens die gehoortest afwachten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat stom dat ze dat op die manier doen...
En er zelf voor kiezen om voor 4 ochtenden te laten gaan, als dat financieel haalbaar is? Want ik ga er even vanuit dat jullie geen recht hebben op kinderopvangtoeslag omdat je man arbeidsongeschikt is. Wellicht kun je nog kijken of je (als je gemeente dit doet en als je dit nog niet hebt gedaan) een SMI subsidie kunt krijgen voor 2 ochtenden.
Jaaaa mijn baby krijgt ook echt buitensporig veel knuffels hoorquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:14 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt anders best geavanceerd SQ. Mijnes zegt zowel tegen vliegtuig als tegen glijbaan foefe. Wel een paar maanden jonger geloof ik, maar dan nog. De geliefde tractor heet een traktrom. Ach ja, ook bij deze komt het vast vanzelf goed.
Ik vind mijn peuter vooral zo zalig knuffelbaar, vergeleken bij zijn grote broer. Ik kan 'm echt de hele dag wel platknuffelen. Het is dat hij dat niet goed vindt, maar anders....
Wel goed om dit te lezen. Diep van binnen vind ik het ook maar overdreven, maar m'n man vindt er ook iets van. Als Colin 4x per week naar de psz mag op basis van een VVE indicatie (en op kosten van de staatquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:00 schreef SQ het volgende:
Goud praat ook nog steeds heel gebrekkig, maar hij maakt wel voortgang, het is niet zo dat hij stagneert ofzo. Het is ook niet zo dat hij het goede voorbeeld niet krijgt. Hij is gewoon laat, soit, so be it. Hij snapt het allemaal helemaal dus mentaal is er niks mis mee.
Hij heeft wel veel moeite met klanken maken, en husselt ook veel. Zo duurde het ff voor ik doorhad wat "aanglij" was (glijbaan), noemt hij een dino "doa", crocs worden "torts", z'n broer heet "suus" en een vliegtuig is een "siesuis".
Ik praat gewoon correct Nederlands terug. Het gaat steeds beter. Hij maakte laatst zelfs een zin met 4 woorden (papa grote poes pakken).
Dus als ze 'm een indicatie willen geven mogen ze 'm houdenecht, de een praat met anderhalf en de ander pas met 4. Zolang er mentaal niks aan schort komt het echt wel op de pootjes terecht!
Haha ja sowieso dit. Als ze 4 ofzo zijn zitten de meeste toch vaak wel om en nabij op 'tzelfde niveauquote:Op woensdag 6 september 2023 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me sowieso soms af in hoeverre je bij peuters van 2/3 jaar oud nou echt al kunt spreken over voor- of achterlopen. Die ontwikkelen zich met de minuut. Maargoed ik heb dan ook vaak het idee dat bijna elk ouder zijn of haar kind superslim en briljant vindt.
Nee hoor ik niet.quote:Op woensdag 6 september 2023 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me sowieso soms af in hoeverre je bij peuters van 2/3 jaar oud nou echt al kunt spreken over voor- of achterlopen. Die ontwikkelen zich met de minuut. Maargoed ik heb dan ook vaak het idee dat bijna elk ouder zijn of haar kind superslim en briljant vindt.
Gewoon zonder luier, maar reserverkleren en een luier mee. Mocht het mis gaan, dan toch weer een luier om en schone kleren aan. En als je ergens heen gaat waar ook een wc is, gelijk daar op de wc zetten.quote:Op woensdag 6 september 2023 03:00 schreef Smart_ass het volgende:
Wij zijn zo’n 2 weken geleden begonnen met zindelijkheidstraining en dat gaat eigenlijk prima, overdag plast en poept ze op de wc met brilverkleiner, ‘s nachts in bed wel nog een luier. Tot nu toe als we de deur uitgaan heb ik haar eigenlijk altijd nog een luier aangetrokken, maar wanneer is het handig om daarmee te stoppen? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Wij hebben een opstapje voor de wc, kan hij heel goed zelf op de wc klimmen. Ik ga echt niet 6 x per dag een kind van 20 kilo op de wc tillen.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:59 schreef Nanuke het volgende:
Oja, peutertopic. Hannah is plaszindelijk overdag. Ik was even vergeten dat hoewel luiers vervelend zijn, 6x op een dag moeten sjouwen maar de wc en helpen met aankleden en op de wc tillen óok vervelend is. Welja.
Verder is dit exemplaar alleen maar aan het lachen, en dat maakt alles goed.
Ik denk het niet, maar ik zie kinderen van zijn formaat al wel zonder zijwieltjes fietsen, waardoor ik het gevoel krijg dat hij laat is. Maar die kinderen zijn waarschijnlijk een stuk ouder.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vind mijn peuter soms ook briljant. Wat er soms uitkomt.
En 5 minuten later doet hij iets waarvan ik denk 'hmmm dat wordt speciaal onderwijs'.![]()
Ik herken veel van jouw verhaal taxibabe. Groepen zijn een dingetje en hij durft op de opvang niet zeggen dat hij naar toilet moet. Ze vragen het nu maar en soms zien ze het aan hem.
Dus ik vind het ook spannend als hij naar school moet. Ook omdat hij net zoveel kleiner is dan gemiddeld.
Wordt met zijwieltjes fietsen met bijna 4 dan gezien als laat dan?
Dat is het misschien ja. Ik zie vaak kinderen die een stuk groter zijn nog met zijwieltjes fietsen. Maar die zullen vaak ongeveer even oud zijn, haha.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:15 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar ik zie kinderen van zijn formaat al wel zonder zijwieltjes fietsen, waardoor ik het gevoel krijg dat hij laat is. Maar die kinderen zijn waarschijnlijk een stuk ouder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |