abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209974028
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 18:34 schreef Bienelientjee het volgende:

Hopelijk gewoon enthousiast en geen over actieve blaas ofzo! :D
Dit is eigenlijk heel normaal. De meeste kindjes doen veel kleinere plasjes als ze nog een luier dragen. Bij mijn dochter ging het met een week over op grotere plassen minder frequent. Maar wij zijn maar halfslachtig bezig, want wie heeft tijd om door te zetten met een grote broer en duizend verplichtingen en veel buiten zijn? :P ik hoop ergens deze vakantie de trend eens door te kunnen zetten, want haar luiers overdag zijn steeds vaker droog. Eigenlijk alleen na het slapen nog niet. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 20 juli 2023 @ 23:00:16 #102
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209975793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:55 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dit is eigenlijk heel normaal. De meeste kindjes doen veel kleinere plasjes als ze nog een luier dragen. Bij mijn dochter ging het met een week over op grotere plassen minder frequent. Maar wij zijn maar halfslachtig bezig, want wie heeft tijd om door te zetten met een grote broer en duizend verplichtingen en veel buiten zijn? :P ik hoop ergens deze vakantie de trend eens door te kunnen zetten, want haar luiers overdag zijn steeds vaker droog. Eigenlijk alleen na het slapen nog niet. :)
Ah dat wist ik niet eens over de kleinere plasjes! Begon me al zorgen te maken, haha. Gelukkig was hij op een gegeven ogenblik anderhalf uur droog en had geen potje nodig!

Denk dat ik het ook beetje halfslachtig zal aanpakken. Was nu al aardig chaos met onze 5 weken meid erbij deze middag! Denk niet dat het mij al gaat lukken om er vol mee aan de slag te gaan.

Verbaasde mij zelfs dat hij een onderbroek aan wou. Hij is erg emotioneel, extra gevoelig en vaker boos sinds E. er is. Dus misschien dat het ook helemaal geen goed moment is nu of misschien juist wel omdat de aandacht hiermee ineens weer volledig bij hem is?

Uiteindelijk heeft hij er vandaag 6 op het potje gedaan en 1 ongelukje. En met zes ook zijn eerste beloning binnen! Ben benieuwd!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 juli 2023 @ 07:34:22 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_209989780
7.02u "mama, heb ik lang genoeg geslapen?"

Ja hoor lieverd gefeliciteerd met je verjaardag.

7.30u Papa en kleine grote vent zijn een rondje op zijn nieuwe fiets door de wijk.

Wij schuiven een topic op.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210053084
Ik kan niet zeggen dat ik gelukkig wordt van deze periode.

Ik vind de dagen vooral lang nu met mijn peuter. Hij slaapt niet meer overdag en ik ben constant bezig om activiteiten te zoeken zodat hij niet te lang achter de tv/tablet hangt. Elke dag voelt hetzelfde en ik merk dat ik er een beetje gefrustreerd door raak. Ik ben nogal toe aan tijd voor mezelf denk ik. En een beetje normaal wakker kunnen worden.

Edit: het is nu een paar uur verder en het gaat weer wat beter. Ik had gewoon een ochtendhumeur :@ :P

[ Bericht 27% gewijzigd door Sunshine1982 op 27-07-2023 10:45:14 ]
pi_210058149
Herkenbaar hoor Sun. Hier is het redelijk dramatisch de laatste tijd. Er wordt niet meer geluisterd (gewoon letterlijk niet geluisterd, en ik weet ondertussen niet meer wat ik eraan kan doen) en vooral enorm veel gehuild gedurende de dag. Zijn inderdaad lange dagen zo. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is :') .
  FOK!fotograaf donderdag 27 juli 2023 @ 16:39:44 #106
148247 taxibabe
pi_210059351
Zoo herkenbaar, blij dat ik niet de enige ben...
Gisteren was hij ziek en heeft hij de hele dag op de bank gelegen met de tv aan, doe ik ook liever niet, maar ja wat dan als hij ziek is. Gisteravond knapte hij weer op, maar vandaag is het helemaal drama. :( Ik dacht misschien moet hij wat energie kwijt na gisteren dus naar de mini-'dierentuin' met binnenspeeltuin geweest, dat was dus ook drama...
Het is de laatste dagen echt allemaal frustratie, boosheid en huilen.. het is ook alleen maar 'ik wil' of juist 'ik wil dat niet' en totaal niet voor rede vatbaar of überhaupt luisteren naar wat ik zeg :X }:|
pi_210059754
Ik weet van mijn dochter dat het echt wel beter wordt. En A. doet niet zo zeer heel moeilijk, maar het zijn gewoon meer de lange dagen en weinig tijd voor jezelf wat me momenteel op breekt. Ik werk meerdere keren per week een vroege shift (om 5.45 beginnen) Dan kom je thuis en dan kan je thuis gelijk weer aan de gang tot in de avond wanneer het bedtijd is. We zijn gestopt met de opvang en na de vakantie kan hij terecht bij de psz, dus ik hoop dat ik dan wat ademruimte krijg, want het zijn lange dagen zo.
Ik ben gewoon ontzettend moe.

#einde klaagzang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 08:13:22 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_210065424
Gestopt met de opvang? Hoe doe je dat dan? Werkt je man niet momenteel?
disclaimer
pi_210066130
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 08:13 schreef SQ het volgende:
Gestopt met de opvang? Hoe doe je dat dan? Werkt je man niet momenteel?
Ja, thuis. Doordeweeks werk ik 2 dagen tot 14 en 12 uur en dan los ik hem af zodat hij thuis of op zijn werk nog even kan en ik werk ook in het weekend. Ideaal is anders, maar het kan even niet anders :) Na alle gedoe hebben we besloten toch niet meer verder te willen met het kdv.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:05:44 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_210069317
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 09:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, thuis. Doordeweeks werk ik 2 dagen tot 14 en 12 uur en dan los ik hem af zodat hij thuis of op zijn werk nog even kan en ik werk ook in het weekend. Ideaal is anders, maar het kan even niet anders :) Na alle gedoe hebben we besloten toch niet meer verder te willen met het kdv.
Ja dat snap ik ook wel. Hoeveel dagen kan hij straks naar de psz?
disclaimer
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:06:41 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_210069334
En mijn peuter is ook een etter, maar de anderen zijn ook etters momenteel dus valt het niet zo op.
Voordeel van peuter is dat ik er nog steeds zo lekker mee kan knuffelen O+
disclaimer
pi_210070580
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:05 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja dat snap ik ook wel. Hoeveel dagen kan hij straks naar de psz?
In de even weken de dinsdag en vrijdagmiddag en in de oneven weken de woensdagmiddag. Ik vind het een beetje vreemde constructie zo, maar misschien komt dit wel vaker voor? Ik ben allang blij dat hij ergens relatief snel terecht kan. En de psz staat naast de school van grote zus. Dat is ook wel fijn :)

Hoe gaat het met Goud? En zijn spraak?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 15:57:55 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_210070653
Goud heeft weer wat regressie momenteel: eet weinig en slaapt slecht, maar hij begint wel steeds meer te praten dus dat is in elk geval positief. Hij begrijpt stiekem ook meer dan ik soms denk, zijn babylooks zijn verraderlijk :')

Maar t is een pittig kind ook wel hoor, weer zo'n strijder met een mening, want die had ik nog niet :') En de hele dag om 3 dingen vragen: ijsje eten? Snoep? Kijken??? :')

Nog steeds wel mijn kleine knuffelbeer hoor O+
disclaimer
pi_210151420
Wat is jullie tactiek tav niet luisterende peuters? Wat doen jullie wanneer er niet gedaan wordt wat jullie zeggen dat er gedaan moet worden (of juist waarmee gestopt moet worden)? Aan de ene kant wil ik dat ze weet dat wij degenen zijn die bepalen wat er wel of niet gebeurt, en niet zij. Aan de andere kant word ik echt moedeloos van de godganse dag ja-nee en welles-nietes discussies.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 23:39:51 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210152152
Uitleggen, afleiden/alternatief bieden, en door. Discussie aangaan blijkt zelden zinvol en ‘ik ben de baas’ bewaar ik voor zeer belangrijke dingen als verkeersdeelname.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 06:03:38 #116
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210153187
Ik probeer allerlei technieken en soms werkt het, soms helemaal niet. Haha!

Soms geef ik keuzes voordat het te erg kan worden. Jij doet het of mama doet het, jij mag kiezen. En als hij weigert te kiezen. Ok, mama doet het dan. En dan ineens doet hij het wel. Of op voorhand taken geven bij situaties die vaak niet luisteren triggeren. Vragen of ze dit of dat voor mij kunnen halen en in de tas doen enzo.

Afleiding. Of spelletje van maken als het er een goed moment voor is. Bv met aankleden en hij loopt weg. Ok, mama trekt jouw shirt aan dan en op mijn hoofd doen of arm in steken.

Als hij met iets wat stouts doet dan leg ik dat iets in de kast als hij niet kan luisteren na een paar keer waarschuwen.

Soms helpt aftellen, 3...2...1....

Soms dan waarschuw ik hem. Als je nu niet naar binnen gaat, dan til ik je op naar binnen. Dan tel ik langzaam af. (Dan heb ik er meestal ook schoon genoeg van en heb ik geen zin in wachten meer :D)

Laatste tijd gebruikte ik "listening ears". Heb je je luister oren op, om zijn volledige aandacht te krijgen. Maar twee dagen terug hoorde ik hem reageren. "No, I hid them...." :D

Sinds E. gilt hij veel vaker. Dus ik zeg laatste tijd vaak niet gillen in huis. Of naast E. Werkt nauwelijks. Soms geef ik de optie. Als je even goed wil gillen, ga naar je kamer en gil daar ff. Maar werkt niet genoeg helaas.

Soms werken dingen, soms absoluut niet. Doodvermoeiend die peuters.
pi_210161700
Oh hoi! Ik was Fok weer eens een jaar vergeten ofzo… maar we zijn er nog!

Pep is inmiddels 2j4m en nog steeds een gezelligerd, die inmiddels dankzij grote broer ook goed is in “neeeeee STOP” en “Vind ik NIET leuk” zeggen 💀
Kwak
pi_210165308
Heeee kwak, leuk je weer te zien :W *O*
  FOK!fotograaf dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:40:30 #119
148247 taxibabe
pi_210209293
Pff.. Thomas is zo aan het peuter-puberen, dat bij alles wanneer wij A zeggen hij B zegt. Hij is echt zijn autonomie aan het testen en grenzen opzoeken. Het nu zelfs zo erg dat als wij zien dat hij moet plassen, hij niet naar de wc wil. Hij houdt nu zo lang zijn plas op dat hij waarschijnlijk blaasontsteking heeft. Hij moet nu al 3 dagen heel veel plassen en vanmorgen is bij de dokter zijn urine getest en hebben ze een spoortje bloed gevonden :N en wordt het nu op kweek gezet.
pi_210235461
Herkenbaar @taxibabe . Elke zin begint met "ja maar". Hij doet alles tegenovergesteld en luistert ook niet. In die mate dat ik mij begin af te vragen of dit nog wel normaal is.
Ik kan nergens alleen met de 2 kinderen heen want hij loopt gewoon weg. Altijd. Net ook gewoon ergens weg moeten gaan en dan heel pedagogisch verantwoord al mijn frustratie in de auto eruit gegooid. Op mijn vrije dag zit ik gewoon thuis gevangen en zij worden daar ook niet vrolijker van.

Heftig dat het zelfs tot een blaasontsteking komt taxibabe!
  FOK!fotograaf donderdag 10 augustus 2023 @ 15:06:46 #121
148247 taxibabe
pi_210237741
Ik hoop maar dat het een faaaaaaaase is. Morgen gaan we met opa naar de dierentuin, ik hou mijn hart vast, want hij loopt ook altijd weg, hij krijgt sowieso zijn gpshorloge om. Anders nemen we gewoon de uitloopriem van de hond mee in de tas, mocht het echt de spuigaten uitlopen gaat hij gewoon aan de lijn :+
pi_210255633
Hoe ging het @taxibabe?
  FOK!fotograaf zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:14:46 #123
148247 taxibabe
pi_210256545
Het was geweldig! Hij is echt superlief geweest, hij was helemaal enthousiast over alle dieren die hij zag. Hij bleef ook netjes bij ons, alleen bij de reuzenpanda's liep hij 1 keer weg.

Bij de olifanten kreeg hij iedereen om ons heen nog aan het lachen: 'Mama kijk! Die olifant heeft ook een piemel!' _O-

En hij heeft een oude camera en verrekijken (verderkijker volgens hem) van opa gekregen, daar was hij ook druk mee. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210302175
Ik kom binnen met mijn verse peuter, mijn dame is 2. :o Benieuwd naar wat het komende jaar gaat brengen, ik ga me vast schrap zetten. :D
Jij ook gefeliciteerd, Sunshine!

Mag ik in de OP met F., 16 augustus 2021? :)
pi_210302256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kom binnen met mijn verse peuter, mijn dame is 2. :o Benieuwd naar wat het komende jaar gaat brengen, ik ga me vast schrap zetten. :D
Jij ook gefeliciteerd, Sunshine!

Mag ik in de OP met F., 16 augustus 2021? :)
Dankjewel! Jij ook van harte O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')