SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is nog wel vrij ver tot de finish.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:41 schreef Bugno3 het volgende:
En zo is het lastige stuk al voorbij. De schansspringer met een jump pakt 12 seconden. GENOT
Ja maar straks mara 3% ofzo toch?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is nog wel vrij ver tot de finish.
Heel mooiquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dunbar moest nu wel al een paar keer een gaatje laten leek het.
De hele ronde toch al niet? Gezien t krampachtig die trui niet willen hebbenquote:
Die willen Kuss het liefst opsparen voor een lead out. Anders moet Roglic in de slotfase zelf overal op reageren.quote:
Daar willen we foto's van.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:48 schreef Littlerabbit het volgende:
Als Almeida wint laat ik ook een vlassnorretje staan
Ik denk een minuut ofzoquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:50 schreef Bugno3 het volgende:
Dit gaat een groot verschil worden. Roglic op een kinderverzet.
Ja.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:53 schreef Momo het volgende:
Hoe zullen de verhoudingen liggen in de klimtijdrit tussen G en Joewauw?
Babbelbelg heeft weer een brownie gegetenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Wat lult Jeroen, Zjoewauw kijkt altijd alsof hij binnen een minuut dood gaat
Hasjbrowniesquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Babbelbelg heeft weer een brownie gegeten
Om het even, vorm van de dag zal dat dan bepalen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:53 schreef Momo het volgende:
Hoe zullen de verhoudingen liggen in de klimtijdrit tussen G en Joewauw?
Remco nog meer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef wimderon het volgende:
Caruso valt ook tegen.
Tao had dit spel met overmacht gewonnen.
Hoeveel minuten voorsprong voor Remco?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef wimderon het volgende:
Caruso valt ook tegen.
Ernstige onderschatting van de tank van G. Thomas.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef wimderon het volgende:
Caruso valt ook tegen.
Hij had deze Giro met 27 minuten voorsprong gewonnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hoeveel minuten voorsprong voor Remco?
Ik moet gehackt zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:55 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
WAvanBuren in VBL / [Live Eredivisie #1551] Paul heeft geen ruggengraat
Ja.
Nee, G. is veel sneller.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaat Joewauw eindelijk zijn rit in een GT winnen?
Er zijn nog maar twee dagen om te controleren en met De Plus en Arensman heb je wel twee topknechten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:55 schreef Faraday01 het volgende:
Ineos heeft wel weinig mannen om op kop te rijden de komende dagen.
UAE gaat ook wel meedoen als het nodig is, denk ik.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:55 schreef Faraday01 het volgende:
Ineos heeft wel weinig mannen om op kop te rijden de komende dagen.
Zal UAE niet zelf gaan aanvallen voor de eerste plek?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
UAE gaat ook wel meedoen als het nodig is, denk ik.
Als hij vanaf nu het wiel houdt wel. Thomas rijdt toch wel door voor het klassement.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaat Joewauw eindelijk zijn rit in een GT winnen?
Almeida zelf dan, maar die hebben ook niets aan een gevaarlijke situatie. Jumbo zal veel meer gaan pokeren in dat geval.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal UAE niet zelf gaan aanvallen voor de eerste plek?
quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Sprintje winnen van een oude man zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Dat zou geen slecht idee zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Moet ik dan happen uit mijn snor gaan w wegscheren zodat het lijkt op een vlassnor?
Ja precies als je noet met Thomas Geraint meekan..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Wel een teken aan de wand natuurlijk.
Zaterdag heb je 4km aan 15%...met goede benen kun je daar wel wat tijd goed maken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant pak die 30 seconden maar weer eens terug...
Dat was het toch al?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:03 schreef Godshand het volgende:
Alle ballen bij Jumbo nu op de Tour met Vingegaard?
Tja, te oud, toch nog last van de heup, niet genoeg gegeten. Daar komen we toch nooit achter.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:05 schreef The_Undertone het volgende:
Je zou zeggen dat Roglic te oud wordt, maar Dzjie is nog 3 jaar ouder
Als het laatste het geval is, dan is het nog niet verloren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, te oud, toch nog last van de heup, niet genoeg gegeten. Daar komen we toch nooit achter.
Ze waren toch ook wel overtuigd van een winst voor Roglicquote:
Ja, in september 2020.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ze waren toch ook wel overtuigd van een winst voor Roglic
Ik mis Jip en haar fred flinstone-kostuumsquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond het eigenlijk niet een heel spectaculaire rit.
Maar een kinderhand is blijkbaar gauw gevuld bij Kleikers en Slappendel.
Zouden ze dan niet Sep Kuss op kop hebben laten rijden?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ze waren toch ook wel overtuigd van een winst voor Roglic
Hij trapte sowieso een tandje te groot. Veronderstel dat Ineos donderdag een groep laat wegrijden zoda er geen boni's meer zijn, hij heeft nog 1 bergrit en een tijdrit.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tja, te oud, toch nog last van de heup, niet genoeg gegeten. Daar komen we toch nooit achter.
Nou ik vond dit toch ook wel een mooie rit. In ieder geval flink boven mijn verwachting.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond het eigenlijk niet een heel spectaculaire rit.
Maar een kinderhand is blijkbaar gauw gevuld bij Kleikers en Slappendel.
Ik denk het niet, het was nog 7 kilometer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zouden ze dan niet Sep Kuss op kop hebben laten rijden?
Jumbo (en ook UAE) hebben wel de mankracht om het te controleren als ze dat zouden willen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:09 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Hij trapte sowieso een tandje te groot. Veronderstel dat Ineos donderdag een groep laat wegrijden zoda er geen boni's meer zijn, hij heeft nog 1 bergrit en een tijdrit.
De focus ligt bij Jumbo sowieso op de Tour, maar ze gunden Roglic een kans op de Girozege..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:03 schreef Godshand het volgende:
Alle ballen bij Jumbo nu op de Tour met Vingegaard?
Kleikers of Traksel?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:17 schreef Mansjester het volgende:
Wie is die non binaire persoon aan tafel?
Traksel?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:17 schreef Mansjester het volgende:
Is het niet gewoon (Iris) Slappendel?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:17 schreef Mansjester het volgende:
En die heette vroeger Erik ofzo? Wel matig geslaagde operatie dan...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het niet gewoon (Iris) Slappendel?
Dat was toch ook wel gelukt zonder al dat kopwerk?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Het zijn zware drinkers bij Jumbo.
Dat gelul - als dit zo is - is erg vermoeiendquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Het zijn zware drinkers bij Jumbo.
Juist wel, 25 seconden sneller dan G tijdens de eerste rit. Al is een klimtijdrit natuurlijk wel wat anders.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:27 schreef Godshand het volgende:
Almeida heeft toch niet zo'n sterke tijdrit?
Eindigde in de openingstijdrit nog op de derde plaats, zo slecht is hij nu ook weer niet. Het is daarnaast ook een klimtijdrit, dus waarschijnlijk wint de beste klimmer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:27 schreef Godshand het volgende:
Heel groot zijn de verschillen ook nog niet. Als dit een mindere dag was, kan eindwinst zeker nog wel. Als dit zijn niveau is, wordt dat maximaal plek 3 ja. Al zal hij zich daar ook niet meteen bij neerleggen, zie bijv de Vuelta vorig jaarquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij Jumbo zijn ze nog in ontkenningsfase. Gewoon plek 3 mag Roglic blij mee zijn
Hij was derde in de eerste tijdrit (na Evenepoel en Ganna).quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:27 schreef Godshand het volgende:
Dat dachten ze bij Jumbo in 2020 ookquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Eindigde in de openingstijdrit nog op de derde plaats, zo slecht is hij nu ook weer niet. Het is daarnaast ook een klimtijdrit, dus waarschijnlijk wint de beste klimmer.
Kan rustdag-effect zijn ja. Maakt de boel wel interessanter, Jumbo zal wellicht moeten kiezen of ze willen rijden voor de bonificaties of die liever kwijt spelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heel groot zijn de verschillen ook nog niet. Als dit een mindere dag was, kan eindwinst zeker nog wel. Als dit zijn niveau is, wordt dat maximaal plek 3 ja. Al zal hij zich daar ook niet meteen bij neerleggen, zie bijv de Vuelta vorig jaar
Ze hadden die overbetaalde schansspringer beter gewoon laten knechten in de Tour.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De focus ligt bij Jumbo sowieso op de Tour, maar ze gunden Roglic een kans op de Girozege..
(En dat is nog steeds niet uitgesloten)
De enige renner die dit jaar 2 WT-rittenkoersen heeft gewonnen!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hadden die overbetaalde schansspringer beter gewoon laten knechten in de Tour.
Ja, dat is zo, maar het draait toch vooral om de Tour. Daar kan hij wel gewoon de kans vergroten om die te winnen met Vingegaard.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De enige renner die dit jaar 2 WT-rittenkoersen heeft gewonnen!
Tirenno wel door tactische onkunde en Catalonië was met tijdrit ook wel anders gelopen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De enige renner die dit jaar 2 WT-rittenkoersen heeft gewonnen!
Ergens snap ik het punt wel. Indirect hypothekeren ze ook hun kansen in de Tour door hier met Roglic en Kuss te starten. Zoals het er nu voor staat is de klimploeg van Jumbo in de Tour echt verschrikkelijk matig, zeker tegenover die van UAE. Vingegaard verdiend gewoon een fitte Roglic en Kuss als knechten daar.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Plek 3 hobbyen noemen
Je zou voor minder...
Je levert voor die 3e plek wel flink in in de Tour-ploeg.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Plek 3 hobbyen noemen
Je zou voor minder...
Kuss rijdt in principe ook de Tour, tenzij hij slecht uit de Giro komt. Als hij niet rijdt start Wilco. Verder Wout, Van Baarle, Laporte, van Hooydonck, Benoot en Kruijswijk.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ergens snap ik het punt wel. Indirect hypothekeren ze ook hun kansen in de Tour door hier met Roglic en Kuss te starten. Zoals het er nu voor staat is de klimploeg van Jumbo in de Tour echt verschrikkelijk matig, zeker tegenover die van UAE. Vingegaard verdiend gewoon een fitte Roglic en Kuss als knechten daar.
Verschrikkelijk matig nou nou. Het is gewoon een hele goede ploeg die bergop misschien wat minder is. Maar voorlopig rijdt Kuss gewoon de Tour.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ergens snap ik het punt wel. Indirect hypothekeren ze ook hun kansen in de Tour door hier met Roglic en Kuss te starten. Zoals het er nu voor staat is de klimploeg van Jumbo in de Tour echt verschrikkelijk matig, zeker tegenover die van UAE. Vingegaard verdiend gewoon een fitte Roglic en Kuss als knechten daar.
Maar Roglic gaat niet starten als meesterknecht, enkel als medekopman. En dat gebeurt met de huidige verhoudingen niet..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar het draait toch vooral om de Tour. Daar kan hij wel gewoon de kans vergroten om die te winnen met Vingegaard.
Hem dan een beetje laten hobbyen in de Giro is dan al matig, maar helemaal als dat op deze manier gaat...
Dat hadden ze wel een gesprekje met Roglic te voeren. Kopman spelen in de Tour is niet meer realistisch. En ik zou zeggen Tour-winst belangrijker dan de Giro.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Roglic gaat niet starten als meesterknecht, enkel als medekopman. En dat gebeurt met de huidige verhoudingen niet..
Snap wel dat hij nu vol voor Girowinst wilde gaan.
Afschuwelijk slechte klimploeg hoor ik net, Wout die niet voor groen wil gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Heeft het überhaupt nog zin voor Jumbo om naar de Tour te komen?
Maar die Tourwinst hebben ze nu.. dat scheelt nogal, lijkt mequote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hadden ze wel een gesprekje met Roglic te voeren. Kopman spelen in de Tour is niet meer realistisch. En ik zou zeggen Tour-winst belangrijker dan de Giro.
Je hebt 'm een keer gewonnen, maar dan ga je er dit seizoen weer gewoon vol voor. Nog een keer de Tour winnen lijkt me altijd beter dan de Giro winnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die Tourwinst hebben ze nu.. dat scheelt nogal, lijkt me
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kuss rijdt in principe ook de Tour, tenzij hij slecht uit de Giro komt. Als hij niet rijdt start Wilco. Verder Wout, Van Baarle, Laporte, van Hooydonck, Benoot en Kruijswijk.
Het was vorig jaar sterker inderdaad, maar verschrikkelijk matig lijkt me ook overdreven.
Ik heb het puur over de klimploeg heh. Op het vlakke zijn ze uiteraard wel ijzersterk.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Verschrikkelijk matig nou nou. Het is gewoon een hele goede ploeg die bergop misschien wat minder is. Maar voorlopig rijdt Kuss gewoon de Tour.
De plannen zijn al heel lang gemaakt dus ze zullen er wel vertrouwen in hebben. Je mag het ook pech noemen dat Kuss nu opeens de Giro moest rijden omdat Kelderman en Foss beide eruit liggen.
Ongelooflijk dat Jumbo terwijl ze van tevoren zeker wisten dat Roglic hier maximaal derde zou worden hem niet als knecht gebruikt in de Tour. En dat met diens matige erelijst.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Plek 3 hobbyen noemen
Je zou voor minder...
Veel betere knechten als Wout van Aert (die heel lang een constant tempo kunnen rijden) krijg je niet. Zeker een Soler is ook wel een beetje een hit of miss.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het puur over de klimploeg heh. Op het vlakke zijn ze uiteraard wel ijzersterk.
Maar als je de beste klimknechten naast elkaar zet krijg je dit:
-Kuss(ik geloof nooit dat hij na zo'n Giro weer in absolute topvorm in de Tour kan zijn, maar oke)/Kelderman
-Kruijswijk
-van Aert
tegenover
- Yates
- Soler
- Majka
Dat is toch wel een wereld van verschil hoor.
En 'm dan ook nog Kuss meegeven.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat Jumbo terwijl ze van tevoren zeker wisten dat Roglic hier maximaal derde zou worden hem niet als knecht gebruikt in de Tour. En dat met diens matige erelijst.
Kuss met Giro versus Kuss zonder Giro.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen A Yates is natuurlijk duidelijk een stap vooruit, verder is Wout de beste en dan is het muntjes opgooien
Je ziet toch ook wel dat wat je nu doet achteraf gelul is. (Of zei je dit ook van tevoren?)quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:35 schreef Halcon het volgende:
Of accepteren dat je niet op alle fronten mee kunt doen. En dat Roglic met Kuss naar de Giro sturen niet bepaald een garantie is dat je 'm ook wint.
Kuss heeft al meerdere keren Tour en Vuelta succesvol gecombineerd, die zal vast “gewoon” in orde zijn in de slotweekquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kuss met Giro versus Kuss zonder Giro.
En dan nog Roglic erbij. Dan ben je toch wel een stuk sterker dan nu.
Garanties zijn er nooit. Er moeten nou eenmaal keuzes worden gemaakt, nu hebben ze dit gekozen omdat ze vorig jaar de Tour hebben gewonnen. De druk die daarop zat is nu een stuk minder.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:35 schreef Halcon het volgende:
Of accepteren dat je niet op alle fronten mee kunt doen. En dat Roglic met Kuss naar de Giro sturen niet bepaald een garantie is dat je 'm ook wint.
Dat geldt ook voor iedereen als ondersteuning naar de Tour sturen, dat is ook geen garantie op winst voor Vingegaardquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:35 schreef Halcon het volgende:
Ja, zei dit van tevoren al.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je ziet toch ook wel dat wat je nu doet achteraf gelul is. (Of zei je dit ook van tevoren?)
Je hebt het gewoon over kansen, waarschijnlijkheden. Als Vingegaard de Tour niet wint met Roglic als knecht gaan mensen kritiek hebben dat ze een "zekere" Giro- of Vuelta-winst laten liggen voor plek 2/3/4 in de Tour.
Nee, maar vergroot wel de kans. En dat is nodig ook, denk ik.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor iedereen als ondersteuning naar de Tour sturen, dat is ook geen garantie op winst voor Vingegaard
Ik geloof overigens niet dat de kans heel veel groter wordt dat Vingegaard de Tour wint met Roglic als meesterknecht. Als Pogacar de betere is, wint hij normaal gesproken de Tour, ook met Roglic. Als hij niet beter is (zoals vorig jaar), kan Vingegaard ook zonder Roglic de Tour winnenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar vergroot wel de kans. En dat is nodig ook, denk ik.
Dat betwijfel ik.quote:
Denk dat Roglic vorig jaar wel een belangrijke rol heeft gespeeld. En dat hij dat ook dit jaar best had kunnen spelen. Als Pogacar veel beter is, dan maakt het niet uit. Als Vingegaard veel beter is ook niet, maar als het heel dicht bij elkaar zit, dan kun je 'm er maar beter bij hebben als knecht.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik geloof overigens niet dat de kans heel veel groter wordt dat Vingegaard de Tour wint met Roglic als meesterknecht. Als Pogacar de betere is, wint hij normaal gesproken de Tour, ook met Roglic. Als hij niet beter is (zoals vorig jaar), kan Vingegaard ook zonder Roglic de Tour winnen
Halcon in WLR / [Wielrennen #518] Remco, oh Remcoquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
En ben sowieso erg blij dat Jumbo en UAE hier gewoon toppers heen sturen, en niet kiezen voor nog meer knechten die beter zijn dan iedereen buiten de top-5 in de Tour, om dan 45% kans op winst te hebben ipv 40%.
Maar vorig jaar was Roglic geen meesterknecht, maar juist medekopman. Het werkte voornamelijk omdat Pogacar Roglic niet wilde laten wegrijden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat Roglic vorig jaar wel een belangrijke rol heeft gespeeld. En dat hij dat ook dit jaar best had kunnen spelen. Als Pogacar veel beter is, dan maakt het niet uit. Als Vingegaard veel beter is ook niet, maar als het heel dicht bij elkaar zit, dan kun je 'm er maar beter bij hebben als knecht.
Je bekijkt het ook niet vanuit perspectief van Jumbo maar van die jouw eigen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Halcon in WLR / [Wielrennen #518] Remco, oh Remco
Ik bekijk het even vanuit het perspectief van Jumbo, niet vanuit het perspectief van de toeschouwer die het liefst elke wedstrijd alle toppers ziet knallen.
Uiteindelijk schikte hij zich wel gewoon naar het ploegbelang en ging hij werken voor Vingegaard. Roglic wordt gewoon betaald door Jumbo, dus hij heeft z'n werk in principe maar gewoon te doen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar vorig jaar was Roglic geen meesterknecht, maar juist medekopman. Het werkte voornamelijk omdat Pogacar Roglic niet wilde laten wegrijden.
Vraag is ook of het überhaupt een serieuze optie is, als Roglic geen knecht wil zijn dan kun je daar ook weinig aan doen. Daarnaast is het ook een heel andere rol dan die tot nu toe heeft, ik weet niet of hij echt een goede knecht is.
Tour zal bij Jumbo toch gewoon bovenaan het lijstje staan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je bekijkt het ook niet vanuit perspectief van Jumbo maar van die jouw eigen.
Jumbo wil wel heel graag de Giro winnen omdat ze die als ploeg nog niet hebben, denk zelfs 1 van de weinige grote rittenkoersen die ze nog niet gewonnen hebben? Tour zal sowieso wel bovenaan staan, maar de verhouding is na vorig jaar wel heel andersquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tour zal bij Jumbo toch gewoon bovenaan het lijstje staan?
En Roglic naar de Giro sturen is gewoon om hem koest te houden?
Ik zie Roglic nog genoeg kans hebben op zaterdagmiddag in het roze te komen. En ik snap d ekeus voor de Giro volledig aan JV-zijde..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat Jumbo terwijl ze van tevoren zeker wisten dat Roglic hier maximaal derde zou worden hem niet als knecht gebruikt in de Tour. En dat met diens matige erelijst.
Alleen wat salty Belgen snappen de keuze nietquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie Roglic nog genoeg kans hebben op zaterdagmiddag in het roze te komen. En ik snap d ekeus voor de Giro volledig aan JV-zijde..
Scheelt toch wel dat Almeida hem nu ook voorbij is. Almeida, die ongeveer zelfde periode als Evenepoel zich ziek voelde maar nu compleet hersteld lijkt. Die zelfs eens op een normale manier zijn beklimming kan indelen. Weet niet of ik Thomas dan wel Almeida nu de grote favoriet vind.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie Roglic nog genoeg kans hebben op zaterdagmiddag in het roze te komen. En ik snap d ekeus voor de Giro volledig aan JV-zijde..
De nieuwe Karrel is uitquote:Karl: "Hoe zou Remco naar deze wending hebben gekeken? Een gezonde goede Remco Evenepoel zou deze Giro gewonnen hebben met de vingers in de neus. Al overdrijf ik misschien."
quote:Roglic lijkt niet honderd procent te zijn en dat bevestigde hij na afloop ook tegen Algemeen Dagblad. “Ik ben nog aan het herstellen. Maar het gaat oké, ik ben blij. Tuurlijk zou ik graag honderd procent willen zijn, maar ik ben nog steeds hier dus ik ben blij”, zo vertelde een weinig spraakzame Roglic in zijn kenmerkende stijl, alvorens in het busje van Jumbo-Visma te duiken.
Maar waarom ga je dan je hele ploeg oproken om de vroege vlucht terug te halen? Dat doe je alleen als je vertrouwen hebt dat Roglic het afmaakt toch?quote:
Copingmechanisme.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan je hele ploeg oproken om de vroege vlucht terug te halen? Dat doe je alleen als je vertrouwen hebt dat Roglic het afmaakt toch?
Als ze niks hadden gedaan met allemaal 'helpers' van anderen in de vlucht, hadden die ploegen dan al geen argwaan gekregen en dan juist eerder volgas zijn gegaan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar waarom ga je dan je hele ploeg oproken om de vroege vlucht terug te halen? Dat doe je alleen als je vertrouwen hebt dat Roglic het afmaakt toch?
Maar dorpspastoor in de auto was naar eigen zeggen verrastquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Als ze niks hadden gedaan met allemaal 'helpers' van anderen in de vlucht, hadden die ploegen dan al geen argwaan gekregen en dan juist eerder volgas zijn gegaan?
Dat zou in ieder geval mijn redenatie als ploegleider zijn.
Dan gaat mijn vlieger niet opquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar dorpspastoor in de auto was naar eigen zeggen verrast
Kan ie weer eens tweede worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pinot kan morgen beter laten lopen in de finale. Hij staat nu precies in niemandsland voor de laatste bergritten.
Dat vind ik een beetje een aparte instelling. Alsof het een Panini-boek is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jumbo wil wel heel graag de Giro winnen omdat ze die als ploeg nog niet hebben, denk zelfs 1 van de weinige grote rittenkoersen die ze nog niet gewonnen hebben? Tour zal sowieso wel bovenaan staan, maar de verhouding is na vorig jaar wel heel anders
Hij zal moeten kiezen of hij voor klassement of de bollen gaat. Als ie dat laatste wil zal hij in aanval moeten gaan morgen en vrijdag.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pinot kan morgen beter laten lopen in de finale. Hij staat nu precies in niemandsland voor de laatste bergritten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |