Buiten dat heeft klikaanklikuit geen enkele beveiliging. Als je een lollige buurjongen hebt met een 433MHz USB-stick dan kan hij ook al je lampen schakelen. Niet zo'n ramp natuurlijk, maar echt een volwassen protocol is het wat dat betreft ook niet.quote:Op maandag 22 mei 2023 22:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik zou geen klik aan klik uit nemen. Is inmiddels ietwat achterhaald en geeft bijvoorbeeld geen feedback of een actie daadwerkelijk gelukt is. HUE wel.
Als HUE je te duur is dan zou je naar het Ikea tradfri systeem kunnen kijken. Dat is ook zigbee protocol maar dan betaalbaarder.
Je verre voorouders hadden paard en wagen om zich te verplaatsen, werkte eigenlijk ook heel goed.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 08:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik heb van die knopjes op de muur om lampen aan en uit te zetten. Werkt feilloos en ze zitten over het algemeen naast de deur dus dat is erg praktisch in het gebruik. Geen idee welke fabrikant precies.
Dit dus, heb zelf Hue en mijn broertje Kiku maar dat laatste is altijd god zegende de greep.quote:Op maandag 22 mei 2023 22:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik zou geen klik aan klik uit nemen. Is inmiddels ietwat achterhaald en geeft bijvoorbeeld geen feedback of een actie daadwerkelijk gelukt is. HUE wel.
Als HUE je te duur is dan zou je naar het Ikea tradfri systeem kunnen kijken. Dat is ook zigbee protocol maar dan betaalbaarder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |