Potentiële werkgever geeft aan dat ze niet anders doen en willen hier geen uitzondering in maken. Het maakt mij niet zo zeer uit of ik een vast contract heb of niet, in deze arbeidsmarkt vind ik sneller een nieuwe baan, dan zij een nieuwe werknemer. Ik zie geen redenen waarom ik bij goed functioneren hier na een jaar geen vast contract krijg maar ik krijg wel een aanzienlijke salarisverhoging (van 3.700 per maand naar 4.600 per maand).quote:Op maandag 22 mei 2023 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom zou jij een jaarcontract accepteren vij je nieuwe werkgever?
Dat dacht ik ook een keer en ik kon mij niet aarden in de giftige werkcultuur daar en toen ging net in die tijd de hoogconjunctuur over in laagconjunctuur.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:45 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Potentiële werkgever geeft aan dat ze niet anders doen en willen hier geen uitzondering in maken. Het maakt mij niet zo zeer uit of ik een vast contract heb of niet, in deze arbeidsmarkt vind ik sneller een nieuwe baan, dan zij een nieuwe werknemer. Ik zie geen redenen waarom ik bij goed functioneren hier na een jaar geen vast contract krijg maar ik krijg wel een aanzienlijke salarisverhoging (van 3.700 per maand naar 4.600 per maand).
De toenmalige werkgever van mijn vrouw weigerde er 1 te geven omdat er toch wel enige juridische waarde aan hangt volgens hun.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:25 schreef MaximumRush het volgende:
Heel raar, want zo'n verklaring heeft juridisch 0 betekenis
dat was ook het eerste waar ik dus aan dacht.... nu nog aankomen met een jaarcontract en dan nog zeggen dat ze geen uitzonderingen maken is vragen om problemen.... Als ze hierop al geen uitzondering maken hoe zit het dan met andere dingen....quote:Op maandag 22 mei 2023 17:36 schreef Aloria het volgende:
De meeste die ik ken hebben een proefperiode van een maand en daarna gelijk contract voor onbepaalde tijd, nu nog een jaar contract in deze tijd........ dan was ik al vertrokken naar mijn nieuwe werkgever en bij de nieuwe werkgever verdien ik de 4600 als je het goed speelt
economische tegenwind?quote:Op maandag 22 mei 2023 18:09 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit soort 'grote' veranderingen doorvoeren in tijden van economische tegenwind met veel twijfelachtige parameters.
Wat kan er fout gaan?![]()
Verder klopt het wel. Sommige geldverstrekkers nemen genoegen met een intentieverklaring.
Komt dat door een HRM-doos die zichzelf wat te belangrijk is gaan vinden of is dit fantastische beleid door het hogere management bedacht? In beide gevallen is de vraag waarom je er, in deze tijd, op in zou gaan. (Als het, zoals bij mij, een brancheprobleem is, dan maakt het niet zo veel uit).quote:Op maandag 22 mei 2023 12:45 schreef stephano1990 het volgende:
Potentiële werkgever geeft aan dat ze niet anders doen en willen hier geen uitzondering in maken.
Bij krimp van 0,7% en inflatie van 5% is er op zijn minst sprake van economische tegenwind.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
economische tegenwind?
komop joh, je veranderd van baan voor een beter salaris. Je koopt een huis. Allemaal hele normale dingen.
Ik weet niet in welke branch TS en partner zitten, maar wellicht is er werk voor het oprapen.
Verder is die economische tegenwind er ook niet echt he. Het gaat allemaal nog prima hier.
Verder is een intentieverklaring veelal genoeg voor een hypotheek ja.
hoeveel procent hypotheek is volgens mij niet genoemd.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:45 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Bij krimp van 0,7% en inflatie van 5% is er op zijn minst sprake van economische tegenwind.
Maar hey, switch vooral naar een tijdelijk contract en koop die woning met 100% hypotheek in een dalende markt.
Voor ons beiden geld op dit moment dat wij in een zeer gewilde branch zitten dus ik maak me daar geen zorgen over als ze bereid zijn een goed salaris te bieden.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:04 schreef mvdejong het volgende:
Een intentieverklaring is niet meer dan dat, het bindt ze totaal niet. En tegenwoordig worden ze vaak gebruikt om te pogen iemand nog zo lang mogelijk op een tijdelijk contract te houden omdat ze de persoon eigenlijk niet kunnen missen, maar ook absoluut niet van plan zijn een vast contract aan te bieden.
Bij een vast contract is de proefperiode 2 maanden. Bij mijn huidige baan kreeg ik inderdaad zonder het te vragen een vast contract aangeboden. Dat was gewoon vanzelfsprekend. Ik zal er in ieder geval naar vragen waarom ze dit doen.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:36 schreef Aloria het volgende:
De meeste die ik ken hebben een proefperiode van een maand en daarna gelijk contract voor onbepaalde tijd, nu nog een jaar contract in deze tijd........ dan was ik al vertrokken naar mijn nieuwe werkgever en bij de nieuwe werkgever verdien ik de 4600 als je het goed speelt
Tweede geval lijkt me. Het is een van de meer "traditionele overheidsorganisatie" zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 22 mei 2023 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Komt dat door een HRM-doos die zichzelf wat te belangrijk is gaan vinden of is dit fantastische beleid door het hogere management bedacht? In beide gevallen is de vraag waarom je er, in deze tijd, op in zou gaan. (Als het, zoals bij mij, een brancheprobleem is, dan maakt het niet zo veel uit).
Hoe dan ook, banken vinden intentieverklaringen een stuk belangrijker dan wie verder dan ook. Noch jij, noch je werkgever noch de rechter doen er verder wat mee maar geldverstrekkers gaan er nog steeds vrij hard op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |