abonnement Unibet Coolblue
pi_209220756
quote:
Ik moest bij de zelfscan van de AH even wachten op dochter die nog popcorn wilde halen. Dus ik volg twee groepjes mensen met mijn ogen en oren bij die zelfscan.

Denk dat zo 10 of 20% van de boodschappen niet gescand de tas in verdween. Ik was flabbergasted.

Had dit al een paar keer gelezen op Twitter, een draadje over hoe mensen stelen bij die zelfscan. Maar dacht dat dat studenten enzo zouden zijn. Bij een AH in de binnenstad van een studentenstad of zo.

Ik had niet verwacht om dit gewoon voor mijn ogen te zien in mijn rustige buitenwijk. Een moeder met een jong kind, een 40+ stelletje mannen.

Doen meer mensen dit?
En zijn wij de gekken die wel 100% betalen voor hun boodschappen?
Over de 'megawinst' van de AH:
https://wnl.tv/2022/08/10(...)n-boekt-grote-winst/

21,4 miljard omzet. 640 miljoen winst = 2,99% winst.
Dat vind ik geen megawinst. Jij wel?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209222038
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 18:55 schreef Inbox het volgende:

[..]
Lijkt me vreemd. Sigaretten koop je bij de servicebalie. Kan me echt niet voorstellen dat ze die dozen dan zo voor het grijpen neerzetten voor de klanten terwijl er direct een medewerker naast staat.
Bij sommige winkels liggen de sigaretten nog bij de kassa
pi_209222924
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 19:01 schreef Soury het volgende:

[..]
Over de 'megawinst' van de AH:
https://wnl.tv/2022/08/10(...)n-boekt-grote-winst/

21,4 miljard omzet. 640 miljoen winst = 2,99% winst.
Dat vind ik geen megawinst. Jij wel?
Massa = kassa
Ik vind 640 miljoen verdienen in een jaar best wel veel eigenlijk :@
pi_209223568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 19:01 schreef Soury het volgende:

[..]
Over de 'megawinst' van de AH:
https://wnl.tv/2022/08/10(...)n-boekt-grote-winst/

21,4 miljard omzet. 640 miljoen winst = 2,99% winst.
Dat vind ik geen megawinst. Jij wel?
Er zijn dagen dat ik het niet in mijn portemonnee heb anders.
pi_209234604
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 21:53 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Massa = kassa
Ik vind 640 miljoen verdienen in een jaar best wel veel eigenlijk :@
Dit. Belachelijk veel. Ahold mag aan de schandpaal.
pi_209236217
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 22:43 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Dit. Belachelijk veel. Ahold mag aan de schandpaal.
Op zo'n omzet is dit juist weinig en dat was de jaren daarvoor ook al. Ahold hoeft daarvoor helemaal niet aan de schandpaal.
BlaBlaBla
pi_209254208
Dat is toch niet zo moeilijk? Het heeft ook geen gevolgen als het ontdekt wordt, ik was een keer letterlijk vergeten iets te scannen, toen kwam die griet naar me toe omdat ik gekozen was voor controle. Zij ziet dat het ene product niet was gescand, en zegt: "Geeft niet hoor", scant het" en ik betaal en DAG.

Oke, tenzij je een hele tas meeneemt verwacht ik geen politie.
pi_209254875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:58 schreef jarajosefff het volgende:
Dat is toch niet zo moeilijk? Het heeft ook geen gevolgen als het ontdekt wordt, ik was een keer letterlijk vergeten iets te scannen, toen kwam die griet naar me toe omdat ik gekozen was voor controle. Zij ziet dat het ene product niet was gescand, en zegt: "Geeft niet hoor", scant het" en ik betaal en DAG.

Oke, tenzij je een hele tas meeneemt verwacht ik geen politie.
Goh, wat aardig! Welke Albert Heijn was dat?
pi_209373925
Bij sommige winkels voel ik mij echt bekeken door het personeel bij de zelfscankassa's. Het is ook hun taak om op te letten, maar het lijkt wel alsof nu elke klant opeens een potentiėle dief is..., in feite is het ook zo, maar echt klantenvriendelijk is anders, vaak kan nog niet eens een Goededag vanaf. Denk dat ze daar toch meer balance in moeten vinden of extra training aan het personeel moeten geven.

Het is dat het met een paar boodschappen vaak sneller is om bij de zelfscan af te rekenen, dan aan te sluiten bij de gewone kassa, maar de laatste weken is er echt iets veranderd in de bejegening van zelfscanklanten.

De Lidl hier houdt zijn zelfscankassa's nog altijd voornamelijk dicht, terwijl het ene Jumbofiliaal juist nog extra zelfscankassa's erbij heeft gebouwd...

[ Bericht 6% gewijzigd door Zana op 02-06-2023 11:58:38 ]
  vrijdag 2 juni 2023 @ 12:24:46 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209374220
Ik kon in het begin nog wel eens pissig worden om een controle, alsof je al half verdacht werd. Inmiddels went het en zie ik het als niets persoonlijks. Dat scheelt stukken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209374322
Van de week had ik bijna voor 0.25 euro een halfje brood gejat. Ik was vergeten dat halfje te scannen en bij de servicebalie werd ik ermee geconfronteerd toen de mevrouw van de servicebalie het bonnetje nakeek omdat er iets gecorrigeerd moest worden.

Stom, maar ik weet wel precies waar het mis is gegaan. Van de 4 of 5 artikelen was ik het brood vergeten te scannen, omdat ik tijdens het scannen terug naar het schap liep om een zak chips om te wisselen waar geen lucht meer inzat. Ik moest het halfje brood nog scannen, maar ben dat gewoon vergeten te doen bij terugkomst :X

Niet bewust, en de mevrouw van de servicebalie vroeg of ik alles had afgerekend, waarop ik aangaf van wel en zij op het brood wees dat ze er niet op zag staan. 'Was niet erg, kan gebeuren' was zo'n beetje het antwoord.

Voel je je toch even lullig. Maar was dan ook geen opzet ;)
pi_209374476
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik kon in het begin nog wel eens pissig worden om een controle, alsof je al half verdacht werd. Inmiddels went het en zie ik het als niets persoonlijks. Dat scheelt stukken.
dat is het ook. Ze doen hun werk gewoon.

Geen zin in? Dan lekker de gewone kassa pakken :)
  Vis een optie? vrijdag 2 juni 2023 @ 12:53:29 #13
70532 loveli
N
pi_209374510
Recent 2x een volledige controle gehad. Heb je met pijn en moeite je boodschappen in een nettas gevouwen met kwetsbare dingen bovenop, heeft een medewerker een verkeerde sticker op een broodje geplakt (en ik scande het schapkaartje) :')
crap in = crap out
pi_209376037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 12:49 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat is het ook. Ze doen hun werk gewoon.

Geen zin in? Dan lekker de gewone kassa pakken :)
Hm, 's ochtends zit hier soms niemand achter de kassa bij de ah. Ik weet niet of er iemand komt als je daar gaat staan en hoe lang dat duurt.

Ik heb ook geen moeite dat ze controleren, als ze er maar snel bij zijn en je niet in het rond moet staren, waar de medewerker nu blijft.

Soms heb je pech als alle kassa's achter elkaar afgaan en er veel mensen met boodschappenkarren zijn, zoals bij de Dirk hier. Daar kan die ene medewerker niets aan doen, maar voor de rest van de zelfscanklanten is dat zeker niet fijn.

Maar vandaag had zich een medewerker bij een andere supermarkt bij het hekje gepositioneerd en ik had de indruk dat ze echt bij iedereen de handelingen "scannde", maar dan niet eens een fijne dag wensen. Je gaat de winkel uit en voelt je een halve dief alleen al doordat je gebruik maakt van de zelfscankassa's en terwijl je alle kassahandelingen nog keurig zelfs hebt moeten doen.
pi_209376681
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 14:48 schreef Zana het volgende:

[..]
Hm, 's ochtends zit hier soms niemand achter de kassa bij de ah. Ik weet niet of er iemand komt als je daar gaat staan en hoe lang dat duurt.

Ik heb ook geen moeite dat ze controleren, als ze er maar snel bij zijn en je niet in het rond moet staren, waar de medewerker nu blijft.

Soms heb je pech als alle kassa's achter elkaar afgaan en er veel mensen met boodschappenkarren zijn, zoals bij de Dirk hier. Daar kan die ene medewerker niets aan doen, maar voor de rest van de zelfscanklanten is dat zeker niet fijn.

Maar vandaag had zich een medewerker bij een andere supermarkt bij het hekje gepositioneerd en ik had de indruk dat ze echt bij iedereen de handelingen "scannde", maar dan niet eens een fijne dag wensen. Je gaat de winkel uit en voelt je een halve dief alleen al doordat je gebruik maakt van de zelfscankassa's en terwijl je alle kassahandelingen nog keurig zelfs hebt moeten doen.
Ja gezellig is dan anders dat snap ik wel, hier bij de appie geen last van altijd een glimlach en fijne dag. Maar dit vind ik dan weer ongemakkelijk :')

Niet teveel van aantrekken iig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')