2. Actor: Adrien Brody, The Pianist ; Nicolas Cage, Adaptation ; Michael Caine, The Quiet American ; Daniel Day-Lewis, Gangs of New York ; Jack Nicholson, About Schmidt.
3. Actress: Salma Hayek, Frida ; Nicole Kidman, The Hours ; Diane Lane, Unfaithful ; Julianne Moore, Far from Heaven ; Renee Zellweger, Chicago.
4. Supporting Actor: Chris Cooper, Adaptation ; Ed Harris, The Hours ; Paul Newman, Road to Perdition ; John C. Reilly, Chicago ; Christopher Walken, Catch Me If You Can.
5. Supporting Actress: Kathy Bates, About Schmidt ; Julianne Moore, The Hours ; Queen Latifah, Chicago ; Meryl Streep, Adaptation ; Catherine Zeta-Jones, Chicago.
6. Director: Rob Marshall, Chicago ; Martin Scorsese, Gangs of New York ; Stephen Daldry, The Hours ; Roman Polanski, The Pianist ; Pedro Almodovar, Talk to Her.
7. Foreign Film: El Crimen del Padre Amaro, Mexico; Hero, People's Republic of China; The Man Without a Past, Finland; Nowhere in Africa, Germany; Zus & Zo, The Netherlands.
8. Adapted Screenplay: Peter Hedges and Chris Weitz and Paul Weitz, About a Boy ; Charlie Kaufman and Donald Kaufman, Adaptation ; Bill Condon, Chicago ; David Hare, The Hours ; Ronald Harwood, The Pianist.
9. Original Screenplay: Todd Haynes, Far From Heaven ; Jay Cocks and Steve Zaillian and Kenneth Lonergan, Gangs of New York ; Nia Vardalos, My Big Fat Greek Wedding ; Pedro Almodovar, Talk to Her ; Carlos Cuaron and Alfonso Cuaron, Y Tu Mama Tambien.
10. Animated feature film: Ice Age ; Lilo & Stitch ; Spirit: Stallion of the Cimarron ; Spirited Away ; Treasure Planet.
11. Art Direction: Chicago,Frida,Gangs of New York,The Lord of the Rings: The Two Towers,Road to Perdition.
12. Cinematography: Chicago,Far From Heaven,Gangs of New York,The Pianist,Road to Perdition.
13. Sound: Chicago,Gangs of New York,The Lord of the Rings: The Two Towers,Road to Perdition,Spider-Man.
14. Sound Editing: The Lord of the Rings: The Two Towers,Minority Report,Road to Perdition.
15. Original Score: Catch Me If You Can, John Williams; Far From Heaven, Elmer Bernstein; Frida, Elliot Goldenthal; The Hours, Philip Glass; Road to Perdition, Thomas Newman.
16. Original Song: Burn It Blue from Frida, Elliot Goldenthal and Julie Taymor; Father and Daughter from The Wild Thornberrys Movie, Paul Simon; The Hands That Built America from Gangs of New York, Bono, The Edge, Adam Clayton and Larry Mullen; I Move On from Chicago, John Kander and Fred Ebb; Lose Yourself from 8 Mile, Eminem, Jeff Bass and Luis Resto.
17. Costume: Chicago,Frida,Gangs of New York,The Hours,The Pianist.
18. Documentary Feature: Bowling for Columbine,Daughter from Danang,Prisoner of Paradise,Spellbound,Winged Migration.
19. Documentary (short subject): The Collector of Bedford Street,Mighty Times: The Legacy of Rosa Parks,Twin Towers,Why Can't We Be a Family Again?
20. Film Editing: Chicago,Gangs of New York,The Hours,The Lord of the Rings: The Two Towers,The Pianist.
--------------------------------------------------------------------------------
Wat mij opvalt is dat Chicago heel veel nominaties heeft, maar Richard Gere is overgeslagen. En voor 'Unfaithful' heeft Diane Lane een nominatie gekregen, waar ook Richard Gere in speelt. Verder valt op dat opnieuw Leonardo di Caprio is overgeslagen terwijl hij toch voor Gangs of New York en Catch me if you can goede kritieken kreeg volgens mij.
En jawel: de Nederlandse film 'zus en zo' is genomineerd!
quote:beste buitenlandse film, maar het is toch een nederlandsche fillum!?
Op dinsdag 11 februari 2003 16:54 schreef scanman01 het volgende:
7. Foreign Film: El Crimen del Padre Amaro, Mexico; Hero, People's Republic of China; The Man Without a Past, Finland; Nowhere in Africa, Germany; Zus & Zo, The Netherlands.
1. Best Picture: Gangs of New York
2. Actor: Jack Nicholson, About Schmidt
3. Actress: Diane Lane, Unfaithful
4. Supporting Actor: Christopher Walken, Catch Me If You Can
5. Supporting Actress: Julianne Moore, The Hours
6. Director: Roman Polanski, The Pianist
Zou wel cewl zijn als zus&zo een beeldje in de wacht sleept
[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 11-02-2003 17:23]
en :
Chicago -- 13
Gangs of New York -- 10
The Hours -- 9
The Pianist -- 7
Frida -- 6
The Lord of the Rings: The Two Towers -- 6
Road to Perdition -- 6
Adaptation -- 4
Far From Heaven -- 4
oja, had je het niet ff wat overzichtelijker neer kunnen zetten scanman01. Ik vond het zo onleesbaar dat ik maar ff op IMDb heb gekeken naar de nominaties. http://us.imdb.com/RTO/2003/Oscars/
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 11-02-2003 17:48]
quote:8 maart
Op dinsdag 11 februari 2003 17:04 schreef Atreidez het volgende:
wanneer is de uiteindelijke Oscaruitreiking?
Best movie: The Pianist
Leading Role Actor: Jack Nicholson - About Schmidt
Leading Role Actress: Salma Hayek - Frida
Supporting Role Actor: Paul Newman - Road To Perdition
Supporting Role Actress: geen voorkeur te weinig van gezien
Director: Roman Polanski - The Pianist
quote:Frida kijk ik deze week.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:47 schreef Gorro het volgende:
Gewenste winnaars:Best movie: The Pianist
Leading Role Actor: Jack Nicholson - About Schmidt
Leading Role Actress: Salma Hayek - Frida
Supporting Role Actor: Paul Newman - Road To Perdition
Supporting Role Actress: geen voorkeur te weinig van gezien
Director: Roman Polanski - The Pianist
Ben benieuwd wie er met de gote eer vandoor gaat Chicaco of the Hours en wie bij de Mannen de hoofdprijs pakt, opnieuw Jack Nicholson of misschien toch Nicolas cage of DD Lewis
quote:En Polanski mag ook winnen!
Op dinsdag 11 februari 2003 18:15 schreef Theeboon het volgende:
The Pianist vind ik veruit de beste film van de genomineerden en mag voor mijn part heersen tijdens de oscar uitreiking.
quote:Is toch 23 Maart
Op dinsdag 11 februari 2003 17:43 schreef Gorro het volgende:[..]
8 maart
quote:quote IMDb:
Op dinsdag 11 februari 2003 18:36 schreef victorinox het volgende:[..]
Is toch 23 Maart
quote:Oscars 2003
Op dinsdag 11 februari 2003 18:39 schreef Gorro het volgende:[..]
quote IMDb:
"Winners will be announced on March 8 at simultaneous ceremonies in Beverly Hills and New York"
quote:
Academy Awards® for outstanding film achievements of 2002 will be presented on Sunday, March 23, 2003, at the Kodak Theatre at Hollywood & Highland® and televised live by the ABC Television Network beginning at 5:30 p.m. PST.
quote:Hmm... zal IMDb wel een foutje gemaakt hebben...
Op dinsdag 11 februari 2003 18:40 schreef victorinox het volgende:[..]
Oscars 2003
[..]
quote:Hulde!
Op dinsdag 11 februari 2003 16:54 schreef scanman01 het volgende:
Wat mij opvalt is dat Chicago heel veel nominaties heeft, maar Richard Gere is overgeslagen.
quote:Verfilming van de musical Chicago, gaat hier donderdag draaien.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:42 schreef Tizmo het volgende:
wat is dat voor een film chicago?
nog nooit van gehoord
LOTR:TTT moet natuurlijk heersen op de Oscar uitreikingen!!
quote:Spanje en Mexico hebben er bewust voor gekozen om Hable Con Ella en Y Tu Mama Tambien niet in te zenden voor de categorie Best Foreign Language Film, dus ook niet verwonderlijk dat ze geen nominatie hebben...
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef Gorro het volgende:
Ik vind het een aanfluiting dat Hable Con Ella, Y Tu Mama Tambien en Cidade De Deus (nog niet gezien, maar die lijkt me egt super goed) overgeslagen zijn bij Foreign Language.
quote:Aardige tot goede films, maar in elk geval niet beter dan wat nu genomineerd is.
Op woensdag 12 februari 2003 00:05 schreef Lamon het volgende:
Ik was al gewend aan het feit dat de beste films regelmatig de Oscar aan hun neus voorbij moesten laten gaan, maar nu worden ze niet eens meer genomineerd..
Geen One Hour photo, geen Insomnia, nauwelijks Minority Rapport
quote:Komop dat is toch ook allemaal geen oscarmateriaal (Hoewel Insomnia zeker behoorlijk goed is).
Op woensdag 12 februari 2003 00:09 schreef Patch het volgende:
geen Insomnia, geen One Hour Photo, geen Signs....
tssss
Zo kun je toch niet "meeleven" tijdens de uitreiking.....
quote:zeker wel Oscar materiaal voor de acteer prestaties van Williams...
Op woensdag 12 februari 2003 00:13 schreef StrayDog het volgende:[..]
Komop dat is toch ook allemaal geen oscarmateriaal (Hoewel Insomnia zeker behoorlijk goed is).
Leuk, maar de genomineerde films zijn stuk voor stuk beter.
quote:Jij bent misschien bevooroordeeld als ik je icon (en naam) zo zie
Op woensdag 12 februari 2003 00:19 schreef Patch het volgende:[..]
zeker wel Oscar materiaal voor de acteer prestaties van Williams...
De rest kan me eigenlijk m'n reet roesten... Als die man er maar een wint. Hayao Miyazaki
quote:Ik heb de meeste nog niet gezien, maar Road to Perdition is iig nog geen stofje in het oog van de films die ik zojuist noem.
Op woensdag 12 februari 2003 00:11 schreef StrayDog het volgende:
Aardige tot goede films, maar in elk geval niet beter dan wat nu genomineerd is.
Dat the Pianist veel moge winnen, 1 van de beste films die ik de laatste jaren gezien heb en te weinig aandacht voor geweest (zeker in Nederland).
quote:Owh... dat wist ik niet. Dan vraag ik me tog af waarom ze dat niet gedaan hebben...
Op woensdag 12 februari 2003 00:08 schreef Patvs het volgende:[..]
Spanje en Mexico hebben er bewust voor gekozen om Hable Con Ella en Y Tu Mama Tambien niet in te zenden voor de categorie Best Foreign Language Film, dus ook niet verwonderlijk dat ze geen nominatie hebben...
quote:Waarschijnlijk krijg je binnen een bepaalde tijd een categorie beste Spaanstalige film ofzo.
Op woensdag 12 februari 2003 00:08 schreef Patvs het volgende:[..]
Spanje en Mexico hebben er bewust voor gekozen om Hable Con Ella en Y Tu Mama Tambien niet in te zenden voor de categorie Best Foreign Language Film, dus ook niet verwonderlijk dat ze geen nominatie hebben...
http://www.nationaleopinie.nl/
Nieuw: Oscar 2003 polls
quote:absoluut niet.
Op woensdag 12 februari 2003 00:20 schreef StrayDog het volgende:[..]
Jij bent misschien bevooroordeeld als ik je icon (en naam) zo zie
quote:In Frida zeker wel...
Op woensdag 12 februari 2003 10:47 schreef zedirah het volgende:
Salma Hayek is wel rg leuk om naar te kijken, maar is haar acteertalent een oscarnominatie waardig?
quote:Williams was niet sterk in Insomnia, Pacino wel
Op woensdag 12 februari 2003 00:19 schreef Patch het volgende:[..]
zeker wel Oscar materiaal voor de acteer prestaties van Williams...
quote:Idd, door Conrad L. Hall - waarom heeft niemand er aandacht aan besteed dat hij een maand geleden overleden is? Ik mag hopen dat hij bij de Oscars wat meer krijgt dan die lullige 2 seconden in dat In Memoriam-filmpje.
Op woensdag 12 februari 2003 01:08 schreef Lamon het volgende:
Road to Perdition: een saaie, voorspelbare
middle-of-the-road film, die als enige pre heeft, dat het geheel zeer stijlvol op de camera is gezet..
quote:Eigen schuld, moet ie maar niet met 13-jarige meisjes naar bed gaan
Op woensdag 12 februari 2003 10:50 schreef SunChaser het volgende:
Roman Polanksi wint de Oscar voor beste regiseur niet, dat staat al vast. Hij komt hem iig toch niet ophalen.
quote:Hij schijnt sinds 1978 al niet meer in de USA te zijn geweest. Als hij wel wint is ie er vast niet om de prijs in ontvangst te nemen.
Op donderdag 13 februari 2003 23:26 schreef Disorder het volgende:
Eigen schuld, moet ie maar niet met 13-jarige meisjes naar bed gaan
quote:De autoriteiten hebben al te kennen gegeven dat ze hem op zullen pakken als hij daar zou verschijnen. En dat terwijl het meisje een tijd geleden al de aanklacht in heeft willen trekken, maar men heeft daar geen gehoor aan gegeven.
Op donderdag 13 februari 2003 23:33 schreef scanman01 het volgende:[..]
Hij schijnt sinds 1978 al niet meer in de USA te zijn geweest. Als hij wel wint is ie er vast niet om de prijs in ontvangst te nemen.
quote:En dan te bedenken dat zijn 8 maanden zwangere vrouw Sharon Tate vermoord is....... zijn moeder is overleden in een concentratiekamp...
Op donderdag 13 februari 2003 23:43 schreef Gorro het volgende:[..]
De autoriteiten hebben al te kennen gegeven dat ze hem op zullen pakken als hij daar zou verschijnen. En dat terwijl het meisje een tijd geleden al de aanklacht in heeft willen trekken, maar men heeft daar geen gehoor aan gegeven.
quote:Niet zo gek hoor. Roman Polanski heeft in 1977 een 13-jarig meisje verkracht in het huis van Jack Nicholson. Hij voerde haar eerst drugs en verkrachtte haar toen zowel vaginaal als anaal. Hij had ook foto's genomen. Polanski was destijds 43.
Op donderdag 13 februari 2003 23:43 schreef Gorro het volgende:En dat terwijl het meisje een tijd geleden al de aanklacht in heeft willen trekken, maar men heeft daar geen gehoor aan gegeven.
quote:Hoe weet je dit? Staat dit vast? Ik dacht dat de details nog steeds onduidelijk waren (ergens gelezen).
Op vrijdag 14 februari 2003 00:16 schreef SunChaser het volgende:
Hij voerde haar eerst drugs en verkrachtte haar toen zowel vaginaal als anaal. Hij had ook foto's genomen.
quote:
16. Original Song: Burn It Blue from Frida, Elliot Goldenthal and Julie Taymor; Father and Daughter from The Wild Thornberrys Movie, Paul Simon; The Hands That Built America from Gangs of New York, Bono, The Edge, Adam Clayton and Larry Mullen; I Move On from Chicago, John Kander and Fred Ebb; Lose Yourself from 8 Mile, Eminem, Jeff Bass and Luis Resto.
U2 schijnt ook al gevraagd te zijn voor een optreden tijdens de uitreiking.
Denk wel dat ze een grote kans maken om te winnen, ik zie ze nog niet zo snel een Oscar aan Eminem geven... En bono ligt lekker in de pers de laatste tijd..
quote:Maar Hollywood heeft er geen problemen mee, omdat hij toevallig een film over de Holocaust heeft gemaakt. Dat maakt alles in hun ogen meteen goed.
Op vrijdag 14 februari 2003 00:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Niet zo gek hoor. Roman Polanski heeft in 1977 een 13-jarig meisje verkracht in het huis van Jack Nicholson. Hij voerde haar eerst drugs en verkrachtte haar toen zowel vaginaal als anaal. Hij had ook foto's genomen. Polanski was destijds 43.
Hij werd vrijgelaten op borg van 2500 dollar. Om celstraf te ontlopen vluchtte hij naar Europa. Sindsdien is hijn niet teruggeweest naar America, waar nog steeds een bevel tot arrestatie loopt tegen Polanski. Dan kan dat (toenmalige) meisje nog zoveel intrekken als ie wil, maar hij heeft schuld bekend en is zijn straf ontlopen. Geen reden hem niet meer te vervolgen lijkt mij.
Waarom is er trouwens gee Oscar-nominatie voor special effects?
quote:Is dat niet Best Visual Effects? Moet haast wel, de genomineerden zijn Two Towers, Spiderman en Attack of the Clones.
Op vrijdag 14 februari 2003 03:21 schreef motown het volgende:
Waarom is er trouwens gee Oscar-nominatie voor special effects?
quote:Het staat vast, RP heeft overigens bekend. Daarna is hij alsnog gevlucht.
Op vrijdag 14 februari 2003 01:14 schreef California het volgende:[..]
Hoe weet je dit? Staat dit vast?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |