abonnement Unibet Coolblue
pi_209179335
Beetje KLB maar ook op zoek naar serieuze antwoorden.

Vorig jaar november heeft Open Dutch Fiber hier in de straat glasvezel aangelegd, met sprietjes voor elk huis. Toen kreeg ik bij de postcodecheck op hun website (en bij T-mobile waar ik een abonnement heb aangevraagd) te horen dat ze in week 52 de huisaansluiting zouden installeren. Toen er in februari nog niets gebeurd was, heb ik bij open dutch fiber nagevraagd en een keurig antwoord gekregen "eind deze maand installeren we de wijk centrale en in daarna gaan we huizen aansluiten", "dus in maart krijg ik glasvezel?", "ja, best case, wellicht april".
Inmiddels is het half mei en ik heb nog steeds geen glasvezel. Navraag bij open dutch fiber levert nu ook geen vriendelijk antwoord meer op maar alleen nog "we hebben uw vraag doorgezet naar uitvoering" (waar je vervolgens niets meer van hoort.)
Uiteraard tussendoor ook t-mobile gebeld en die antwoorden steevast dat de huisaansluitingen in weeknummer huidige weeknummer +2 worden aangesloten. Al sinds januari. Wel lekker consequent. :s)

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is dat normaal dat een glasvezelboer geen enkele enigszins betrouwbare planning kan afgeven? En dat providers ook geen idee hebben waar ze aan toe zijn? Hoe lang blijven die sprietjes staan? Is het de intentie om ze nog aan te sluiten voordat glasvezeltechnologie de ponskaart achterna gaat?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209179416
Sprietje kun je gewoon afknippen als je er last van hebt.
pi_209179588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:15 schreef Centenbak het volgende:
Sprietje kun je gewoon afknippen als je er last van hebt.
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209180880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
Wat was er gebeurd?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209181434
Iets met oude schoenen weggooien...
pi_209181816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:09 schreef stavromulabeta het volgende:

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is dat normaal dat een glasvezelboer geen enkele enigszins betrouwbare planning kan afgeven? En dat providers ook geen idee hebben waar ze aan toe zijn? Hoe lang blijven die sprietjes staan? Is het de intentie om ze nog aan te sluiten voordat glasvezeltechnologie de ponskaart achterna gaat?
Er zijn heel veel verschillende partijen afhankelijk van elkaar. Als het niet goed is aangesloten, kan geen isp iets aan bieden. Als de vergunning voor graven niet in orde is, kan er geen draadje gelegd worden, etc. etc. En al die partijen hebben hun eigen planningen. Ze gaan niet een installatiebedrijf voor één adresje inzetten, maar gelijk voor een flink gebied. Die planningen geven ze allemaal niet af aan de potentiele consumenten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209183496
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Iets met oude schoenen weggooien...
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand mij vertelt dat ze over 3 weken de huisaansluiting realiseren, dan had ik de (naïeve) verwachting dat die er over 7 weken wel ligt.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Er zijn heel veel verschillende partijen afhankelijk van elkaar. Als het niet goed is aangesloten, kan geen isp iets aan bieden. Als de vergunning voor graven niet in orde is, kan er geen draadje gelegd worden, etc. etc. En al die partijen hebben hun eigen planningen. Ze gaan niet een installatiebedrijf voor één adresje inzetten, maar gelijk voor een flink gebied. Die planningen geven ze allemaal niet af aan de potentiele consumenten.
Prima. Maar waarom noemen ze dan wel telkens concrete data/weeknummers. Die vervolgens bij lange na niet gehaald worden?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209184121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 12:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand mij vertelt dat ze over 3 weken de huisaansluiting realiseren, dan had ik de (naïeve) verwachting dat die er over 7 weken wel ligt.
[..]
Prima. Maar waarom noemen ze dan wel telkens concrete data/weeknummers. Die vervolgens bij lange na niet gehaald worden?
Hier hebben ze het aanleggen van glasvezel met ongeveer een half jaar uitgesteld toen ze zagen dat er 2cm water onder de vloer stond.

Nu heb ik Ziggo en heb ik de glasvezel alleen maar laten aanleggen omdat KPN dat graag wilde (en het altijd fijn is een alternatief te hebben) maar als ik opgezegd had dan had ik 8 maanden zonder internet gezeten.
pi_209184251
Bij Delta soortgelijke ervaring, wel betere klantenservice, inmiddels een glasvezelaansluiting, wel meerdere maanden later dan toegezegd.


Wij hebben trouwens wel een tegemoetkoming gekregen vanuit Delta, en de uiteindelijke installatie verliep heel fijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door FlippingCoin op 17-05-2023 14:35:26 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209184352
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
:D :D :D
pi_209184842
Onlangs heeft de KPN in mijn buurt glasvezel gelegd en ik/wij krijgen een gratis update naar glasvezel.
Bij navraag opt KPNforum bleek dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat de update een feit is.

Glasvezel tot in de meterkast en vandaar UTP met een snelheid van 2,5 Gb/GB. Ben benieuwd :P
  woensdag 17 mei 2023 @ 14:02:06 #12
197456 ytram
...dacht je!
pi_209184879
Op 15 februari hebben ze glasvezel tot aan de gevel gelegd, tot op de dag van vandaag is er niks meer gebeurd. Ik vermoed dat het komt omdat ze verder in de wijk niet verder mogen graven langs de weg én omdat het team aan de andere kant van het land aan een ander project moest gaan werken. Ben benieuwd hoe lang het uiteindelijk gaat duren.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_209215802
Delta zou hier in begin April de aansluiting in de meterkast verzorgen.
Hoor niks meer van Delta.

Jammer zo iets
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_209215914
Hier verliep het wel redelijk. We kregen in december bericht van KPN dat ze de aansluitingen gingen leggen en daar hebben we toen toestemming voor gegeven. Eind januari waren de werkzaamheden in onze straat klaar. Toen duurde het nog wel even omdat ze nog meer toestemmingen gingen verzamelen. En vorige week hebben ze de aansluiting tot in huis aangelegd.

Hoewel ze wel altijd alle stappen hebben aangegeven vantevoren en tijdens het proces, hebben ze er nooit een echte tijdsplanning aan gegeven, dus dat scheelt wel in de verwachtingen.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:00:23 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209216269
Bij mij is begin vorig jaar glasvezel aangelegd. Daar had ik niet direct behoefte aan, totdat mijn provider eind van het jaar stopte met ADSL (omdat degene van wie zij de infra afnamen ermee kapte). Vervolgens bij T-Mobile een abonnement afgesloten, en ik had binnen een paar weken een werkende verbinding. Het duurde nog wat langer dan strikt noodzakelijk omdat iemand bij het aansluiten van de vezels in de wijkcentrale die voor mijn huis verkeerd in de administratie had gezet, zodat ze de verkeerde vezel eerst activeerd, dat was een weekje later opgelost.

Ook de glasvezel in de wijk was door ODF aangelegd, maar betaald door T-Mobile, en daarom hadden zij voor 1 jaar monopolie op abonnementen. Zou het kunnen zijn dat de glasvezel in de wijk van OP niet door T-Mobile is betaald, en dat ze proberen OP aan het lijntje te houden totdat de monopolie-periode voorbij is en zij het abonnement mogen afsluiten ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 21 mei 2023 @ 20:11:37 #16
197456 ytram
...dacht je!
pi_209232707
Bij mij wordt het trouwens aangelegd door E-Fiber.

Het voortraject verliep aardig volgens plan, maar nu lijkt het in de hele gemeente stil te liggen. Overal dikke en dunne paarse kabels uit de grond en verder geen activiteit. In de te smalle berm langs de weg moeten ze natuurlijk weer wachten tot dat iedereen (gemeente, wegbeheerder, E-Fiber en de aannemer) er iets over gezegd heeft…
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_209260950
Nog een keer gebeld naar T-Mobile. Nu iemand aan de lijn gehad die er echt even moeite in stak. Het komt er op neer dat T-Mobile al eerder navraag gedaan heeft maar geen antwoorden van Open Dutch Fiber krijgt omdat Open Dutch Fiber geen reacties meer krijgt van hun aannemer.
Ik denk dat ze toch maar eens een goede contractmanager bij ODF moeten aannemen. _O-
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 24 mei 2023 @ 14:37:52 #18
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_209264178
Hier in het dorp in Westfriesland is Delta ook de hele lente en zomer bezig geweest met graven en kabels trekken en heeft het hele dorp al een half jaar een groen sprietje voor de deur.
Daarna bleef het tot de dag van vandaag stil.
Maar goed, ik lig er niet wakker van. Ben nog prima tevreden met m'n huidige aanbieder :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_209264278
Het is handdoekje leggen, de glasvezel boeren proberen zo concurrenten af te wimpelen en dat gemeentes alleen met hen zaken doet en toelaat in de grond.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 29 mei 2023 @ 21:31:05 #20
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_209331999
Bij mijn ouders in Brabant duurde het (Waarschijnlijk door personeelsgebrek) ook veel langer dan de planning die ze bij de aanvraag ontvingen. Dat werd 3 1/2 maand later geloof ik.

Ik heb recent ook een flyer ontvangen met de de planning van open Dutch fiber. Aanleg in de straat in maart. Huisaansluiting in Augustus. Maar de herkenbare sprieten heb ik nog niet gezien.
  zondag 18 juni 2023 @ 05:22:36 #21
197456 ytram
...dacht je!
pi_209550560
Update, begin vorige week waren ze opeens weer in de gemeente en weer aan het graven. Maar van aansluiten in de meterkast heb ik nog niks van gehoord.
Ben benieuwd hoe het loopt met twee huizen die aan dezelfde straat staan, maar in een andere gemeente (is buitengebied). De glasvezelkabel loopt daar door de berm, de voordeur in beide gevallen zo’n 6 meter van de weg, maar het lijkt nu dat er nog geen kabel tot aan het huis loopt. Zou we zuur zijn voor die mensen. Zou natuurlijk ook prima kunnen dat er over een half jaar vanuit de andere gemeente een glasvezel komt.

TS inmiddels al meer duidelijkheid of zelfs al aangesloten?
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_209551152
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 05:22 schreef ytram het volgende:
Update, begin vorige week waren ze opeens weer in de gemeente en weer aan het graven. Maar van aansluiten in de meterkast heb ik nog niks van gehoord.
Ben benieuwd hoe het loopt met twee huizen die aan dezelfde straat staan, maar in een andere gemeente (is buitengebied). De glasvezelkabel loopt daar door de berm, de voordeur in beide gevallen zo’n 6 meter van de weg, maar het lijkt nu dat er nog geen kabel tot aan het huis loopt. Zou we zuur zijn voor die mensen. Zou natuurlijk ook prima kunnen dat er over een half jaar vanuit de andere gemeente een glasvezel komt.

TS inmiddels al meer duidelijkheid of zelfs al aangesloten?
Nou, afgelopen woensdag belde ineens iemand van de aannemer: kan ik vanmiddag even langskomen om te kijken hoe we de kabel moeten installeren. Toevallig was ik thuis aan het werk, dus dat kon. Komende woensdag komen ze het aansluitpunt installeren.

Gaat dus ineens heel snel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209599904
Het gaat nu ineens hel snel. Gisteren was de Marokkaanse versie van Buurman&Buurman in huis om de glasvezel naar de meterkast te trekken. Ze kwamen ook nog even mijn klopboor lenen omdat die van hun de geest gaf. Maar ik ben nu wel volledig op de hoogte van alle roddels omtrent Mounia, Fatima en Yamin _O-

Volgende week komt weer een mannetje om de boel van T-mobile aan te sluiten. Lijkt me dat ik dat ook zelf daartoe in staat zou moeten zijn maar kennelijk mag dat niet. En dan werkt het hopelijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209600265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 06:18 schreef stavromulabeta het volgende:
Het gaat nu ineens hel snel. Gisteren was de Marokkaanse versie van Buurman&Buurman in huis om de glasvezel naar de meterkast te trekken. Ze kwamen ook nog even mijn klopboor lenen omdat die van hun de geest gaf. Maar ik ben nu wel volledig op de hoogte van alle roddels omtrent Mounia, Fatima en Yamin _O-

Volgende week komt weer een mannetje om de boel van T-mobile aan te sluiten. Lijkt me dat ik dat ook zelf daartoe in staat zou moeten zijn maar kennelijk mag dat niet. En dan werkt het hopelijk.
O dus jij bent een marokkaan
pi_209600319
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
O dus jij bent een marokkaan
:?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209600439
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 08:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
:?
Je gaat me niet vertellen dat Marokkanen onder elkaar in het Nederlands praten
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:36:38 #27
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_209671776
Ik schat in dat het hier nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat het sprietje de meterkast bereikt.
Vorige week kwam een monteur vragen waar de kruipruimte is (woon op de eerste verdieping nieuwbouw. Ook geen kruipruimte onder de begane grond).
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:14:45 #28
197456 ytram
...dacht je!
pi_210541939
Update! E-fiber heeft vandaag de glasvezel van buiten naast de voordeur tot in de meterkast gemaakt en afgemonteerd. Ik kon er helaas zelf niet bij zijn, dus weet niet of ze het hebben getest. Ze brengen wel m’n nieuwe provider op de hoogte. Ben benieuwd wanneer Tweak T-Mobile Odido contact gaat opnemen om het modem te leveren en aan te sluiten. Bijna 7 maanden nadat ze het glasvezel tot aan de deur hadden gelegd. Maar ben blij dat het nu tenminste binnen is.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:17:46 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210541954
Volgens de planning zou ik vorig jaar oktober een werkende glasvezelaansluiting hebben. Volgens update ikbendetelkwijt is dat nu maart 2024.

We gaan het zien :') .
Huilen dan.
pi_210764210
Ik heb het sinds vorige week in huis. Wat een horken zijn dat zeg. Hij moest een gat van binnen naar buiten boren. Plint naar de klote. Op de oprit alles schots en scheef terug gelegd. 1 steen zelfs stuk, Heb er gelukkig nog 100 van op voorraad maar toch.
pi_210772976
Nou, ook maar een update: voor de doorleesmense
Er zou een kpnpief langskomen om de situatie in ogenschouw te nemen. uiteraard niemand gezien.
Kastje naar de meterkast is gelegd, door inderdaad Marokkaanse horken; meterkastplafond kapot.

Ik wachten tot ze utp zouden komen aanleggen.... nope, bellen, marketingpief die mij een nw. contract wilde aansmeren; bekijk het maar.

Onverwachts een pakketje binnengekregen met een kastje dat je over dat meterkastkastje moet schuiven en 1,5 m. cat 6 (wow) FTP-kabel.

Probleem!
Het kastje over-het-kastje te schuiven heeft stroom nodig, ook wel jus genoemd tegenwoordig. En er zit geen stopcontact in de meterkast. Geniaal!

KPN verwijst mij naar de WBS en van hen dien ik een aanvraag voor een stopcontact in te dienen. Bekijk het maar met je bureaucratische administratie :P

Blijf zelf met m'n poten uit de meterkast sinds ik een bepaalde respectabele, vind ik, anderen op Fok niet, die vinden mij een boomer, leeftijd heb bereikt, dus offertes aangevraagd. Een Marokkaans/Turkse zelfstandige zei: tuurlijk, doen we; voor slechts ¤ 498,=. :)
Een Hollands bedrijfje wilde het wel doen voor 190 Euro :P

Ik de computerwinkel om de hoek, waar ik regelmatig kom, binnengelopen en het vertelt. De Turk aldaar belt een Ziggo-vriendje-met-eigen-bedrijf op met de mededeling dat ze-mij-willen-belazeren. Ziggo vriendje (een top-turkse-kerel heeft het aangelegd voor ¤ 70 (officiële elektromonteur).

Probleem 2!
Dat 1,5 meter FTP-kabeltje haalt het niet naar mijn pc-kamer/werkkamer (maar ik werk er tegenwoordig niet meer) of kantoor (zoals een vriendin het eens noemde en ik een afschuwelijke benaming vind). Hoe noem ik die kamer dan (iemand?), waar ik recht tussen de beeldschermen door m'n tuin inkijk, waar overigens veel in gebeurt/d, maar ik dwaal af. :P

Nu kan je gratis een andere kabel bestellen via de KPN. Dat dan weer wel.
Dus twee dagen verder en 10 meter UTP, cat 5e, in huis, moest ik toch wat gaatjes boren van meterkast naar werk/tuin/communicatiekamer/Fokruimte.
Hing los in de gang en stootte mijn hoofd er regelamatig tegenaan en toen mijn, gigantisch mooie hulp; een echte knappe, echt roodharige vrouw O+ van 25; echt een stuk en single en geen kapsones en het klikt en we weten inmiddels zo'n beetje alles van elkaar, maar boomer hè, maar je weet maar nooit; zou best wel oud met haar willen worden; stik, ben ik al :P (maar ik dwaal alweer af) weer kwam, heb ik maar de hamer ter hand genomen en het kabeltje tik, tik, tik tegen het plafond bevestigd. (mocht ik van die trapleer afpleuren, zou zij mooi de ambulance kunnen bellen -als jullie vallen, is het auw en opstaan; ik ben bang dat ik mijn heup breek).

Heb nu 200 Mbps, had ik met koper ook al. -O-
Als ik er zin in heb, zal ik eens gaan overleggen met KPN of ik een maandje gratis abbo kan krijgen (stopcontact) of een maandje gratis eens die 2,5 Gbps. kan uitproberen..

Probleem 3.
Hoe kan ik voorkomen, dat ik in de 'friendszone' beland bij die mooie rooie en haar de 'mijne' maken. Gaat niet gebeuren ben ik bang vooor :)
De Whisky smaakt weer prima vanavond ;)
pi_210773960
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 22:54 schreef gepromoveerT het volgende:
Nou, ook maar een update: voor de doorleesmense
Er zou een kpnpief langskomen om de situatie in ogenschouw te nemen. uiteraard niemand gezien.
Kastje naar de meterkast is gelegd, door inderdaad Marokkaanse horken; meterkastplafond kapot.

Ik wachten tot ze utp zouden komen aanleggen.... nope, bellen, marketingpief die mij een nw. contract wilde aansmeren; bekijk het maar.

Onverwachts een pakketje binnengekregen met een kastje dat je over dat meterkastkastje moet schuiven en 1,5 m. cat 6 (wow) FTP-kabel.

Probleem!
Het kastje over-het-kastje te schuiven heeft stroom nodig, ook wel jus genoemd tegenwoordig. En er zit geen stopcontact in de meterkast. Geniaal!

KPN verwijst mij naar de WBS en van hen dien ik een aanvraag voor een stopcontact in te dienen. Bekijk het maar met je bureaucratische administratie :P

Blijf zelf met m'n poten uit de meterkast sinds ik een bepaalde respectabele, vind ik, anderen op Fok niet, die vinden mij een boomer, leeftijd heb bereikt, dus offertes aangevraagd. Een Marokkaans/Turkse zelfstandige zei: tuurlijk, doen we; voor slechts ¤ 498,=. :)
Een Hollands bedrijfje wilde het wel doen voor 190 Euro :P

Ik de computerwinkel om de hoek, waar ik regelmatig kom, binnengelopen en het vertelt. De Turk aldaar belt een Ziggo-vriendje-met-eigen-bedrijf op met de mededeling dat ze-mij-willen-belazeren. Ziggo vriendje (een top-turkse-kerel heeft het aangelegd voor ¤ 70 (officiële elektromonteur).

Probleem 2!
Dat 1,5 meter FTP-kabeltje haalt het niet naar mijn pc-kamer/werkkamer (maar ik werk er tegenwoordig niet meer) of kantoor (zoals een vriendin het eens noemde en ik een afschuwelijke benaming vind). Hoe noem ik die kamer dan (iemand?), waar ik recht tussen de beeldschermen door m'n tuin inkijk, waar overigens veel in gebeurt/d, maar ik dwaal af. :P

Nu kan je gratis een andere kabel bestellen via de KPN. Dat dan weer wel.
Dus twee dagen verder en 10 meter UTP, cat 5e, in huis, moest ik toch wat gaatjes boren van meterkast naar werk/tuin/communicatiekamer/Fokruimte.
Hing los in de gang en stootte mijn hoofd er regelamatig tegenaan en toen mijn, gigantisch mooie hulp; een echte knappe, echt roodharige vrouw O+ van 25; echt een stuk en single en geen kapsones en het klikt en we weten inmiddels zo'n beetje alles van elkaar, maar boomer hè, maar je weet maar nooit; zou best wel oud met haar willen worden; stik, ben ik al :P (maar ik dwaal alweer af) weer kwam, heb ik maar de hamer ter hand genomen en het kabeltje tik, tik, tik tegen het plafond bevestigd. (mocht ik van die trapleer afpleuren, zou zij mooi de ambulance kunnen bellen -als jullie vallen, is het auw en opstaan; ik ben bang dat ik mijn heup breek).

Heb nu 200 Mbps, had ik met koper ook al. -O-
Als ik er zin in heb, zal ik eens gaan overleggen met KPN of ik een maandje gratis abbo kan krijgen (stopcontact) of een maandje gratis eens die 2,5 Gbps. kan uitproberen..

Probleem 3.
Hoe kan ik voorkomen, dat ik in de 'friendszone' beland bij die mooie rooie en haar de 'mijne' maken. Gaat niet gebeuren ben ik bang vooor :)
De Whisky smaakt weer prima vanavond ;)
Dan koop je zelf toch even 10 meter cat 8 kabel?
pi_210774014
Haha, hier in het oude gedeelte van t dorp is men al 2 jaar bezig, maar omdat iedere grondeigenaar toestemming moet geven voordat ze gaan beginnen met graven (dorp-lintbebouwing langs dijk/rivier), gaat dit geintje nog wel even duren. (en zal altijd wel een oude en dwarse boer tussen zitten die de kont tegen de krib gooit).

Ik woon gelukkig in het 'moderne' gedeelte van het dorp. :D (heb zelf 2 glasvezel-kabels in de meterkast zitten)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 1 november 2023 @ 09:35:13 #34
197456 ytram
...dacht je!
pi_211153902
Kleine update, nadat de e-fiber de aansluiting tot in de meterkast had gemaakt hebben ze inderdaad keurig m’n provider op de hoogte gesteld (Tweak) die ruim 20 dagen later een mail stuurde dat ze niet gingen leveren en dat we bij Odido een abonnement kunnen afsluiten of hij een andere aanbieder. Dat nogmaals ter bevestiging nagevraagd, want zo eenduidig vond ik de mail niet.

Goed, op 30 september toch maar voor Odido gekozen. Echt beter alternatief kon ik niet vinden, ja Freedom, maar die vind ik te duur voor wat ik ermee doe. Ik gebruik op dit moment alle mogelijkheden van Freedom niet. Dus Odido. Het afsluitproces verliep zonder problemen. Vaste nummer portering aangevraagd en abonnement opgezegd bij KPN en nu wachten tot 31 oktober.
In de dagen voor de 31ste mij al afgevraagd of er geen pakket met modem etc had moeten komen, maar druk geweest en niet echt meer aandacht aan besteed. Tot gistermiddag de monteur voor de deur stond, hij pakte zijn spullen uit, bekeek de meterkast en was er klaar voor. Waar is het pakket? Ai had ik er toch maar naar gekeken of nagevraagd. Ja, pakket, die heb ik niet. Nou ja, dan ga ik weer. De monteur heeft het doorgeven aan Odido.

Zelf nog even gebeld met Odido, ja heel vervelend allemaal. Het pakket wordt vandaag verstuurd. Ze konden mij een voucher aanbieden voor gratis mobiel internet. Ik zit bij KPN dus daar heb ik niks aan. Toen wilde hij mij nog een wifi set ofzo verkopen (of cadeau geven). Dat direct afgewimpeld, vond dat niet gepast en heb het bovendien niet nodig. Unify netwerk draait prima. Ik wil graag zo snel mogelijk zonder al te veel gezeur dat pakket hebben en aangesloten worden. Daar moeten ze mijns inziens op reageren.

KPN ook nog maar even gebeld. Volgens de meneer moet bij een overstapservice Odido eerst een melding aan KPN geven dat de nieuwe verbinding is opgeleverd en werkt. Daarna gaat KPN pas de verbinding uitzetten. Dat lijkt ook nog zo te zijn, ben nu nog online.

Mijn eerste ervaringen met Odido zijn niet zo goed. De slechte communicatie rondom Tweak > Odido (Tweak was al maanden eerder door T-Mobile overgenomen). En dan nu het niet opgestuurde pakket, in mijn Odido zag ik nu ook dat de aanvraag bij punt 4 van de 6 is gestopt. Fouten kunnen altijd voorkomen, het gaat erom hoe je het oplost. Ben benieuwd.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_211396068
Dat duurt veel te lang. Is er misschien een alternatieve optie voor jou? Misschien kun je Gratis Nieuwsgroepen controleren en meer lezen over de verschillende opties en hoe lang het meestal duurt om die te installeren

[ Bericht 85% gewijzigd door clarewilliams op 23-11-2023 21:26:28 ]
  dinsdag 28 november 2023 @ 09:54:49 #36
197456 ytram
...dacht je!
pi_211452326
Ah bedankt voor de reminder (door de kick). Op 22 november is eindelijk de verbinding aangesloten. Een paar weken eerder al het pakket ontvangen met daarin een Zyxel T-56 modem/router, een Huawei OptiXstar en een Amino Aria 7X. Een en ander al uitgepakt voordat de monteur kwam, vooral om te controleren of alles aanwezig was zodat de monteur niet nog een keer voor niets zou komen en hij snel alles kon aansluiten.

Aansluiten door monteur
De monteur kwam rond 17u, klikte alles in elkaar en zei na een paar minuten dat er internet was, opende zijn app en activeerde alles (ofzo), deed een speedtest in de Odido omgeving en controleerde de tv en telefoon instelling. Maakte nog even een foto van wat hij heeft opgeleverd en vertrok weer. Het was ook niet meer dan alle stekkertjes uit het oude modem halen en op dezelfde plek weer in het nieuwe modem prikken. Achter de Tv was al een switch, dus dat moest hij ook niet aansluiten en telefoon was al jaren via VOIP aangesloten, ook niks nieuws dus.

Eerste gebruik en ervaring
Heb het nu een week in gebruik en ben oké positief. Snelheid is goed (tussen de 380 Mb/s en 410 Mb/s met een 400 Mb/s abonnement). Telefoon is niks op aan te merken. Tv werkt, maar het is niet zo gebruiksvriendelijk. Lastig om eenvoudig programma's terug te kijken via de Tv gids, vooral om het programma te vinden. Het meest storende vind ik dat je regelmatig een pincode moet invoeren (kinderslot) om een zender te bekijken, ook op bijvoorbeeld NPO2. Bij 18+ kanalen snap ik het wel, maar de "gewone" zenders vind ik het erg onnodig. Veel buitenlandse tv zenders hebben overigens Nederlandse ondertitels, wat wel echt een pluspunt is. Ben nog even aan het zoeken waar ik het kinderslot uit kan zetten. Al met al tevreden.

Doorlooptijd
- april 2021: eerste contact gehad met de projectleider over hoe de uitrol zou lopen
- februari 2023: glasvezel tot aan de gevel
- september 2023: glasvezel tot in de meterkast
- november 2023: aansluiting opgeleverd.

edit: Wel fijn dat mijn KPN verbinding en abonnement pas stopte nadat Odido had bevestigd dat mijn nieuwe aansluiting actief was en werkte. Dus niet op de oorspronkelijk afgesproken datum eind september. Wel jammer dat de Odido klantenservice dat toen niet wist te vertellen, leverde toen wel wat stress op.

Wat is de status bij TS?

[ Bericht 6% gewijzigd door ytram op 28-11-2023 10:00:40 ]
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')