abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209179335
Beetje KLB maar ook op zoek naar serieuze antwoorden.

Vorig jaar november heeft Open Dutch Fiber hier in de straat glasvezel aangelegd, met sprietjes voor elk huis. Toen kreeg ik bij de postcodecheck op hun website (en bij T-mobile waar ik een abonnement heb aangevraagd) te horen dat ze in week 52 de huisaansluiting zouden installeren. Toen er in februari nog niets gebeurd was, heb ik bij open dutch fiber nagevraagd en een keurig antwoord gekregen "eind deze maand installeren we de wijk centrale en in daarna gaan we huizen aansluiten", "dus in maart krijg ik glasvezel?", "ja, best case, wellicht april".
Inmiddels is het half mei en ik heb nog steeds geen glasvezel. Navraag bij open dutch fiber levert nu ook geen vriendelijk antwoord meer op maar alleen nog "we hebben uw vraag doorgezet naar uitvoering" (waar je vervolgens niets meer van hoort.)
Uiteraard tussendoor ook t-mobile gebeld en die antwoorden steevast dat de huisaansluitingen in weeknummer huidige weeknummer +2 worden aangesloten. Al sinds januari. Wel lekker consequent. :s)

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is dat normaal dat een glasvezelboer geen enkele enigszins betrouwbare planning kan afgeven? En dat providers ook geen idee hebben waar ze aan toe zijn? Hoe lang blijven die sprietjes staan? Is het de intentie om ze nog aan te sluiten voordat glasvezeltechnologie de ponskaart achterna gaat?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209179416
Sprietje kun je gewoon afknippen als je er last van hebt.
pi_209179588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:15 schreef Centenbak het volgende:
Sprietje kun je gewoon afknippen als je er last van hebt.
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209180880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
Wat was er gebeurd?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209181434
Iets met oude schoenen weggooien...
pi_209181816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:09 schreef stavromulabeta het volgende:

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is dat normaal dat een glasvezelboer geen enkele enigszins betrouwbare planning kan afgeven? En dat providers ook geen idee hebben waar ze aan toe zijn? Hoe lang blijven die sprietjes staan? Is het de intentie om ze nog aan te sluiten voordat glasvezeltechnologie de ponskaart achterna gaat?
Er zijn heel veel verschillende partijen afhankelijk van elkaar. Als het niet goed is aangesloten, kan geen isp iets aan bieden. Als de vergunning voor graven niet in orde is, kan er geen draadje gelegd worden, etc. etc. En al die partijen hebben hun eigen planningen. Ze gaan niet een installatiebedrijf voor één adresje inzetten, maar gelijk voor een flink gebied. Die planningen geven ze allemaal niet af aan de potentiele consumenten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209183496
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Iets met oude schoenen weggooien...
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand mij vertelt dat ze over 3 weken de huisaansluiting realiseren, dan had ik de (naïeve) verwachting dat die er over 7 weken wel ligt.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Er zijn heel veel verschillende partijen afhankelijk van elkaar. Als het niet goed is aangesloten, kan geen isp iets aan bieden. Als de vergunning voor graven niet in orde is, kan er geen draadje gelegd worden, etc. etc. En al die partijen hebben hun eigen planningen. Ze gaan niet een installatiebedrijf voor één adresje inzetten, maar gelijk voor een flink gebied. Die planningen geven ze allemaal niet af aan de potentiele consumenten.
Prima. Maar waarom noemen ze dan wel telkens concrete data/weeknummers. Die vervolgens bij lange na niet gehaald worden?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209184121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 12:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand mij vertelt dat ze over 3 weken de huisaansluiting realiseren, dan had ik de (naïeve) verwachting dat die er over 7 weken wel ligt.
[..]
Prima. Maar waarom noemen ze dan wel telkens concrete data/weeknummers. Die vervolgens bij lange na niet gehaald worden?
Hier hebben ze het aanleggen van glasvezel met ongeveer een half jaar uitgesteld toen ze zagen dat er 2cm water onder de vloer stond.

Nu heb ik Ziggo en heb ik de glasvezel alleen maar laten aanleggen omdat KPN dat graag wilde (en het altijd fijn is een alternatief te hebben) maar als ik opgezegd had dan had ik 8 maanden zonder internet gezeten.
  Humorvolste user 2022 woensdag 17 mei 2023 @ 13:19:48 #9
459912 FlippingCoin
pi_209184251
Bij Delta soortgelijke ervaring, wel betere klantenservice, inmiddels een glasvezelaansluiting, wel meerdere maanden later dan toegezegd.


Wij hebben trouwens wel een tegemoetkoming gekregen vanuit Delta, en de uiteindelijke installatie verliep heel fijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door FlippingCoin op 17-05-2023 14:35:26 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209184352
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
:D :D :D
pi_209184842
Onlangs heeft de KPN in mijn buurt glasvezel gelegd en ik/wij krijgen een gratis update naar glasvezel.
Bij navraag opt KPNforum bleek dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat de update een feit is.

Glasvezel tot in de meterkast en vandaar UTP met een snelheid van 2,5 Gb/GB. Ben benieuwd :P
  woensdag 17 mei 2023 @ 14:02:06 #12
197456 ytram
...dacht je!
pi_209184879
Op 15 februari hebben ze glasvezel tot aan de gevel gelegd, tot op de dag van vandaag is er niks meer gebeurd. Ik vermoed dat het komt omdat ze verder in de wijk niet verder mogen graven langs de weg én omdat het team aan de andere kant van het land aan een ander project moest gaan werken. Ben benieuwd hoe lang het uiteindelijk gaat duren.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_209215802
Delta zou hier in begin April de aansluiting in de meterkast verzorgen.
Hoor niks meer van Delta.

Jammer zo iets
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_209215914
Hier verliep het wel redelijk. We kregen in december bericht van KPN dat ze de aansluitingen gingen leggen en daar hebben we toen toestemming voor gegeven. Eind januari waren de werkzaamheden in onze straat klaar. Toen duurde het nog wel even omdat ze nog meer toestemmingen gingen verzamelen. En vorige week hebben ze de aansluiting tot in huis aangelegd.

Hoewel ze wel altijd alle stappen hebben aangegeven vantevoren en tijdens het proces, hebben ze er nooit een echte tijdsplanning aan gegeven, dus dat scheelt wel in de verwachtingen.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 11:00:23 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_209216269
Bij mij is begin vorig jaar glasvezel aangelegd. Daar had ik niet direct behoefte aan, totdat mijn provider eind van het jaar stopte met ADSL (omdat degene van wie zij de infra afnamen ermee kapte). Vervolgens bij T-Mobile een abonnement afgesloten, en ik had binnen een paar weken een werkende verbinding. Het duurde nog wat langer dan strikt noodzakelijk omdat iemand bij het aansluiten van de vezels in de wijkcentrale die voor mijn huis verkeerd in de administratie had gezet, zodat ze de verkeerde vezel eerst activeerd, dat was een weekje later opgelost.

Ook de glasvezel in de wijk was door ODF aangelegd, maar betaald door T-Mobile, en daarom hadden zij voor 1 jaar monopolie op abonnementen. Zou het kunnen zijn dat de glasvezel in de wijk van OP niet door T-Mobile is betaald, en dat ze proberen OP aan het lijntje te houden totdat de monopolie-periode voorbij is en zij het abonnement mogen afsluiten ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 21 mei 2023 @ 20:11:37 #16
197456 ytram
...dacht je!
pi_209232707
Bij mij wordt het trouwens aangelegd door E-Fiber.

Het voortraject verliep aardig volgens plan, maar nu lijkt het in de hele gemeente stil te liggen. Overal dikke en dunne paarse kabels uit de grond en verder geen activiteit. In de te smalle berm langs de weg moeten ze natuurlijk weer wachten tot dat iedereen (gemeente, wegbeheerder, E-Fiber en de aannemer) er iets over gezegd heeft…
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_209260950
Nog een keer gebeld naar T-Mobile. Nu iemand aan de lijn gehad die er echt even moeite in stak. Het komt er op neer dat T-Mobile al eerder navraag gedaan heeft maar geen antwoorden van Open Dutch Fiber krijgt omdat Open Dutch Fiber geen reacties meer krijgt van hun aannemer.
Ik denk dat ze toch maar eens een goede contractmanager bij ODF moeten aannemen. _O-
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 24 mei 2023 @ 14:37:52 #18
150967 Papabear
Come and get Papabear!
pi_209264178
Hier in het dorp in Westfriesland is Delta ook de hele lente en zomer bezig geweest met graven en kabels trekken en heeft het hele dorp al een half jaar een groen sprietje voor de deur.
Daarna bleef het tot de dag van vandaag stil.
Maar goed, ik lig er niet wakker van. Ben nog prima tevreden met m'n huidige aanbieder :)
Echtgenoot is verleden tijd voor echt genieten
pi_209264278
Het is handdoekje leggen, de glasvezel boeren proberen zo concurrenten af te wimpelen en dat gemeentes alleen met hen zaken doet en toelaat in de grond.
  maandag 29 mei 2023 @ 21:31:05 #20
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_209331999
Bij mijn ouders in Brabant duurde het (Waarschijnlijk door personeelsgebrek) ook veel langer dan de planning die ze bij de aanvraag ontvingen. Dat werd 3 1/2 maand later geloof ik.

Ik heb recent ook een flyer ontvangen met de de planning van open Dutch fiber. Aanleg in de straat in maart. Huisaansluiting in Augustus. Maar de herkenbare sprieten heb ik nog niet gezien.
  zondag 18 juni 2023 @ 05:22:36 #21
197456 ytram
...dacht je!
pi_209550560
Update, begin vorige week waren ze opeens weer in de gemeente en weer aan het graven. Maar van aansluiten in de meterkast heb ik nog niks van gehoord.
Ben benieuwd hoe het loopt met twee huizen die aan dezelfde straat staan, maar in een andere gemeente (is buitengebied). De glasvezelkabel loopt daar door de berm, de voordeur in beide gevallen zo’n 6 meter van de weg, maar het lijkt nu dat er nog geen kabel tot aan het huis loopt. Zou we zuur zijn voor die mensen. Zou natuurlijk ook prima kunnen dat er over een half jaar vanuit de andere gemeente een glasvezel komt.

TS inmiddels al meer duidelijkheid of zelfs al aangesloten?
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_209551152
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 05:22 schreef ytram het volgende:
Update, begin vorige week waren ze opeens weer in de gemeente en weer aan het graven. Maar van aansluiten in de meterkast heb ik nog niks van gehoord.
Ben benieuwd hoe het loopt met twee huizen die aan dezelfde straat staan, maar in een andere gemeente (is buitengebied). De glasvezelkabel loopt daar door de berm, de voordeur in beide gevallen zo’n 6 meter van de weg, maar het lijkt nu dat er nog geen kabel tot aan het huis loopt. Zou we zuur zijn voor die mensen. Zou natuurlijk ook prima kunnen dat er over een half jaar vanuit de andere gemeente een glasvezel komt.

TS inmiddels al meer duidelijkheid of zelfs al aangesloten?
Nou, afgelopen woensdag belde ineens iemand van de aannemer: kan ik vanmiddag even langskomen om te kijken hoe we de kabel moeten installeren. Toevallig was ik thuis aan het werk, dus dat kon. Komende woensdag komen ze het aansluitpunt installeren.

Gaat dus ineens heel snel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209599904
Het gaat nu ineens hel snel. Gisteren was de Marokkaanse versie van Buurman&Buurman in huis om de glasvezel naar de meterkast te trekken. Ze kwamen ook nog even mijn klopboor lenen omdat die van hun de geest gaf. Maar ik ben nu wel volledig op de hoogte van alle roddels omtrent Mounia, Fatima en Yamin _O-

Volgende week komt weer een mannetje om de boel van T-mobile aan te sluiten. Lijkt me dat ik dat ook zelf daartoe in staat zou moeten zijn maar kennelijk mag dat niet. En dan werkt het hopelijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209600265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 06:18 schreef stavromulabeta het volgende:
Het gaat nu ineens hel snel. Gisteren was de Marokkaanse versie van Buurman&Buurman in huis om de glasvezel naar de meterkast te trekken. Ze kwamen ook nog even mijn klopboor lenen omdat die van hun de geest gaf. Maar ik ben nu wel volledig op de hoogte van alle roddels omtrent Mounia, Fatima en Yamin _O-

Volgende week komt weer een mannetje om de boel van T-mobile aan te sluiten. Lijkt me dat ik dat ook zelf daartoe in staat zou moeten zijn maar kennelijk mag dat niet. En dan werkt het hopelijk.
O dus jij bent een marokkaan
pi_209600319
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
O dus jij bent een marokkaan
:?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209600439
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 08:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
:?
Je gaat me niet vertellen dat Marokkanen onder elkaar in het Nederlands praten
  dinsdag 27 juni 2023 @ 20:36:38 #27
150967 Papabear
Come and get Papabear!
pi_209671776
Ik schat in dat het hier nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat het sprietje de meterkast bereikt.
Vorige week kwam een monteur vragen waar de kruipruimte is (woon op de eerste verdieping nieuwbouw. Ook geen kruipruimte onder de begane grond).
Echtgenoot is verleden tijd voor echt genieten
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:14:45 #28
197456 ytram
...dacht je!
pi_210541939
Update! E-fiber heeft vandaag de glasvezel van buiten naast de voordeur tot in de meterkast gemaakt en afgemonteerd. Ik kon er helaas zelf niet bij zijn, dus weet niet of ze het hebben getest. Ze brengen wel m’n nieuwe provider op de hoogte. Ben benieuwd wanneer Tweak T-Mobile Odido contact gaat opnemen om het modem te leveren en aan te sluiten. Bijna 7 maanden nadat ze het glasvezel tot aan de deur hadden gelegd. Maar ben blij dat het nu tenminste binnen is.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:17:46 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210541954
Volgens de planning zou ik vorig jaar oktober een werkende glasvezelaansluiting hebben. Volgens update ikbendetelkwijt is dat nu maart 2024.

We gaan het zien :') .
Huilen dan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')