Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:15 schreef Centenbak het volgende:
Sprietje kun je gewoon afknippen als je er last van hebt.
Wat was er gebeurd?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
Er zijn heel veel verschillende partijen afhankelijk van elkaar. Als het niet goed is aangesloten, kan geen isp iets aan bieden. Als de vergunning voor graven niet in orde is, kan er geen draadje gelegd worden, etc. etc. En al die partijen hebben hun eigen planningen. Ze gaan niet een installatiebedrijf voor één adresje inzetten, maar gelijk voor een flink gebied. Die planningen geven ze allemaal niet af aan de potentiele consumenten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is dat normaal dat een glasvezelboer geen enkele enigszins betrouwbare planning kan afgeven? En dat providers ook geen idee hebben waar ze aan toe zijn? Hoe lang blijven die sprietjes staan? Is het de intentie om ze nog aan te sluiten voordat glasvezeltechnologie de ponskaart achterna gaat?
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand mij vertelt dat ze over 3 weken de huisaansluiting realiseren, dan had ik de (naïeve) verwachting dat die er over 7 weken wel ligt.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Iets met oude schoenen weggooien...
Prima. Maar waarom noemen ze dan wel telkens concrete data/weeknummers. Die vervolgens bij lange na niet gehaald worden?quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verschillende partijen afhankelijk van elkaar. Als het niet goed is aangesloten, kan geen isp iets aan bieden. Als de vergunning voor graven niet in orde is, kan er geen draadje gelegd worden, etc. etc. En al die partijen hebben hun eigen planningen. Ze gaan niet een installatiebedrijf voor één adresje inzetten, maar gelijk voor een flink gebied. Die planningen geven ze allemaal niet af aan de potentiele consumenten.
Hier hebben ze het aanleggen van glasvezel met ongeveer een half jaar uitgesteld toen ze zagen dat er 2cm water onder de vloer stond.quote:Op woensdag 17 mei 2023 12:22 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar als iemand mij vertelt dat ze over 3 weken de huisaansluiting realiseren, dan had ik de (naïeve) verwachting dat die er over 7 weken wel ligt.
[..]
Prima. Maar waarom noemen ze dan wel telkens concrete data/weeknummers. Die vervolgens bij lange na niet gehaald worden?
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Neuh, dat sprietje is het probleem niet. Het probleem is dat ik ruzie gemaakt heb met de klantenservice van Ziggo en toen gezegd heb dat ze mijn abonnement mogen opzeggen (uitgaande van dat er glasvezel kwam te liggen).
Nu zit ik dus tijdelijk te kloten met 4G. Dat werkt best acceptabel maar echt stabiel internet zou wel weer fijn zijn.
Nou, afgelopen woensdag belde ineens iemand van de aannemer: kan ik vanmiddag even langskomen om te kijken hoe we de kabel moeten installeren. Toevallig was ik thuis aan het werk, dus dat kon. Komende woensdag komen ze het aansluitpunt installeren.quote:Op zondag 18 juni 2023 05:22 schreef ytram het volgende:
Update, begin vorige week waren ze opeens weer in de gemeente en weer aan het graven. Maar van aansluiten in de meterkast heb ik nog niks van gehoord.
Ben benieuwd hoe het loopt met twee huizen die aan dezelfde straat staan, maar in een andere gemeente (is buitengebied). De glasvezelkabel loopt daar door de berm, de voordeur in beide gevallen zo’n 6 meter van de weg, maar het lijkt nu dat er nog geen kabel tot aan het huis loopt. Zou we zuur zijn voor die mensen. Zou natuurlijk ook prima kunnen dat er over een half jaar vanuit de andere gemeente een glasvezel komt.
TS inmiddels al meer duidelijkheid of zelfs al aangesloten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
O dus jij bent een marokkaanquote:Op donderdag 22 juni 2023 06:18 schreef stavromulabeta het volgende:
Het gaat nu ineens hel snel. Gisteren was de Marokkaanse versie van Buurman&Buurman in huis om de glasvezel naar de meterkast te trekken. Ze kwamen ook nog even mijn klopboor lenen omdat die van hun de geest gaf. Maar ik ben nu wel volledig op de hoogte van alle roddels omtrent Mounia, Fatima en Yamin![]()
Volgende week komt weer een mannetje om de boel van T-mobile aan te sluiten. Lijkt me dat ik dat ook zelf daartoe in staat zou moeten zijn maar kennelijk mag dat niet. En dan werkt het hopelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |