En hoe moet het dan met de ernstig zieke hond van de dierenarts?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:04 schreef summer2bird het volgende:
Doen mensen dat dan? Wtf
Een zwaar ziek dier laat je toch gewoon euthanaseren bij de dierenarts?
hmm ik moest deze zin toch een paar keer lezen om te begrijpen dat fokkers geen mensen zijn.....quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:03 schreef tesssssssss het volgende:
Dat mensen of fokkers dieren zelf ombrengen, daar word je kotsmisselijk van.
Een hamster in laten slapen bij de dierenarts kost 35 euro.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef Jahr00n het volgende:
waar bemoeien die uitvreters zich mee joh
als ik een zieke hamster heb ga ik die echt niet door een dierenarts in laten slapen voor 200 euro
gewoon tegen de schutting aan gooien zo hard mogelijk. is net zo humaan als in laten slapen.
Hoe veel mensen wel niet gewoon de nek omdraaien van een zieke kip o.i.d. Dat gebeurt echt gigantisch vaak. Mensen binnen de randstad hebben echt geen idee volgens mij.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:05 schreef Red_85 het volgende:
Maken ze zich daar druk om hier?
Als je kippen, konijnen hebt voor de fok en vlees en ze zelf groeit, wie maakt jou dan om naar de slager te gaan?
Totaal bezopen dit.
Zonde van je geld joh, koop je twee kratten bier van.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een hamster in laten slapen bij de dierenarts kost 35 euro.
https://dierenkliniekoosterheem.nl/tarieven/quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel mensen wel niet gewoon de nek omdraaien van een zieke kip o.i.d. Dat gebeurt echt gigantisch vaak. Mensen binnen de randstad hebben echt geen idee volgens mij.
Maar wat kost het eigenlijk om dat te laten doen bij de dierenarts?
Zelfs zonder te hamsteren.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Zonde van je geld joh, koop je twee kratten bier van.
https://dieren-rust.nl/tarieven/quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef Jahr00n het volgende:
als ik een zieke hamster heb ga ik die echt niet door een dierenarts in laten slapen voor 200 euro
gewoon tegen de schutting aan gooien zo hard mogelijk. is net zo humaan als in laten slapen.
Dat doen ze. Vlees eten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:16 schreef Reeymond het volgende:
schijnbaar zijn er ook nog mensen die zelf dieren eten
het schijnt dat je het zelfs in de supermarkt kan kopenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:16 schreef Reeymond het volgende:
ik laat ze altijd zelf doodgaan, dat gebeurt vanzelf en hoef je niks voor te doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef Jahr00n het volgende:
wat een wereldquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het schijnt dat je het zelfs in de supermarkt kan kopen![]()
Ja, dat laat ik niet door een ander doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:16 schreef Reeymond het volgende:
Nou dat scheelt heel veel per dierenarts, bij de dierenarts die ik had gegoogeld was het 35 euro.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://dieren-rust.nl/tarieven/
100 euro zo te zien
Ik heb ooit een rat laten inslapen en was ook zoiets kwijt. (35 dus)quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat scheelt heel veel per dierenarts, bij de dierenarts die ik had gegoogeld was het 35 euro.
Tinkerbellquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:20 schreef RM-rf het volgende:
"Wet Tinkepink" (jammer dat Gijs van Dijk niet meer in de kamer zit, die had dat vast mede willen indienen)
Wel of niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel mensen wel niet gewoon de nek omdraaien van een zieke kip o.i.d. Dat gebeurt echt gigantisch vaak. Mensen binnen de randstad hebben echt geen idee volgens mij.
Maar wat kost het eigenlijk om dat te laten doen bij de dierenarts?
Vogelfokkers o.a. gooien ongewenste jonge vogels die niet voldoen aan de fokeisen gewoon dood dat zal met andere kleine dieren niet beter zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:04 schreef summer2bird het volgende:
Doen mensen dat dan? Wtf
Een zwaar ziek dier laat je toch gewoon euthanaseren bij de dierenarts?
Goed bezig. Fijne partij is dat. Vaak genoeg overwogen om er op te stemmen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:03 schreef tesssssssss het volgende:
De Partij voor de Dieren heeft hiervoor een wetsvoorstel ingediend
Dat niet alleen, er zijn schijnbaar ook nog mensen die planten eten. Die arme plantjes worden met z'n allen tegen elkaar gezet op een krap veld, volgespoten met rotzooi en als ze volwassen zijn worden ze bruut met moordmachines uit de grond getrokken en verwerktquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:16 schreef Reeymond het volgende:
Dat is al lang niet relevant meer. Veel wetten zijn statements geworden van politici, niks meer. Dit is hun manier om te zeggen wat ze vinden van mensen die zelf hun konijn slachten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:36 schreef ZanneG het volgende:
Heel goed want het is walgelijk dat mensen hun diertjes doden, maar het is niet te controleren en dus te handhaven.
Ik weet nog dat een jeugd vriendinnetje een nest vol tamme ratjes had die haar ouders allemaal verzopen.
Want wat moet je met 20 ratjes.
Dat verzuipen gebeurd niet in het openbaar natuurlijk en de lijkjes worden ws in een doos in de ondergrondse container gegooid denk ik, dus hoe wil je dit ooit controleren?
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er zijn schijnbaar ook nog mensen die planten eten. Die arme plantjes worden met z'n allen tegen elkaar gezet op een krap veld, volgespoten met rotzooi en als ze volwassen zijn worden ze bruut met moordmachines uit de grond getrokken en verwerkt
Alsof ze geen gevoel hebben
Dat wordt dan lastig in mn aquarium. Als ik alle garnalen en guppen moet beschermen tegen opeten dan heb ik nog een aardig klusje voor de boeg. En waar moeten al die visjes en garnalen dan leven? Wat moeten ze dan gaan eten?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:02 schreef zuchtje het volgende:
"Levend voer" zoals muizen voor een slang is hiermee ook illegaal?
Ik hoop dat ze hetzelfde met je moeder doen als ze ziek wordt. Is net zo humaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef Jahr00n het volgende:
Jij gaat echt niet je hamster waar je jaren een band mee hebt opgebouwd zo hard mogelijk tegen een schutting gooienquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:08 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zou het niet kunnen met mijn ratten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jij gaat echt je hamster waar je jaren een band mee hebt opgebouwd zo hard mogelijk tegen een schutting gooien
Schijnbaar zijn er mensen die geen dieren etenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:16 schreef Reeymond het volgende:
Bovendien, als je die op je hamster zet, is dat beest ook zo dood.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:15 schreef Haags het volgende:
[..]
Zonde van je geld joh, koop je twee kratten bier van.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
Weet een wet die getuigt van weinig vertrouwen in de burger. Jammer.
[..]
Bovendien, als je die op je hamster zet, is dat beest ook zo dood.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Bovendien, als je die op je hamster zet, is dat beest ook zo dood.
Als je geen kuikens wilt dan moet je vermijden dat je een haan bij de kippen zet ofwel meteen de gelegde eieren verwijderen ipv te laten uitbroeden.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:10 schreef LXIV het volgende:
Dit is typisch een randstad-idee en totaal onuitvoerbaar. Stel dat je kip broers wordt en je hebt 6 hennetjes en 6 haantjes. Wat dan? Naar de dierenarts voor 40 euro per stuk? Dan wordt zo’n hobby onbetaalbaar. En kun je ze nog eten als ze zo’n spuitje gehad hebben?
Ik slacht al jaren, houd van dieren en doe ze nooit pijn. Hoe denkt de partij van de dieren dat het in de natuur gaat? Miljarden kleine dieren worden dagelijks op wrede wijze gedood.
Sowieso nooit begrepen, zijn doorgaans ook hele typische figuren die vinden dat hun slang persee levend voer moet hebben. Lees : die vinden dat geweldig.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:02 schreef zuchtje het volgende:
"Levend voer" zoals muizen voor een slang is hiermee ook illegaal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |