abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209173935
twee weken geleden wilde ik een overnachting maken.
van zondag 7 mei tot maandag 8 mei.
per ongeluk heb ik op zaterdagavond 6 mei een overnachting geboekt voor 6 tot 7 mei.
toen ik de bevestigingsmail zag heb direct (binnen 2 minuten) het hotel gebeld om te zeggen wat er gebeurd is.
de kamer is geannuleerd en ik moest afwachten wat het hoofdkantoor zou doen met de kosten.

omdat er geen lege kamers waren voor 7 mei heb ik een ander hotel gebruikt voor de correcte overnachting.

wat ze nu aanbieden is een overnachting in het hotel binnen 2 maanden.
het hotel is aan de andere kant van Nederland en ik heb daar niks meer te zoeken.

ik zou gewoon mijn geld terug willen omdat ik een vergissing heb gemaakt.

het hotel geeft aan dat het om een "hot deal" gaat waar annuleren niet mogelijk is.
strikt gezien klopt het, en zal ik ook nergens recht op hebben?

Ik heb uitgelegd dat ik geen boeking voor deze datum wilde maken en dat het een vergissing is geweest die ik binnen 2 minuten aan heb gegeven.
ook heb ik gezegd dat ik snap dat het logisch is dat je zo'n boeking niet na bv 24h na betaling nog wil annuleren.

is het raar dat ik mijn geld terug vraag of moet ik mijn verlies nemen?
pi_209173951
Staat er niet iets in de algemene voorwaarden over een vergissing en dit aangeven binnen een uur? Lees de kleine lettertjes. Ik heb dit ook eens gehad maar toen werd er niet moeilijk over gedaan. Was alleen geen "hot deal" ofzo.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209173989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:17 schreef nils_22 het volgende:
Staat er niet iets in de algemene voorwaarden over een vergissing en dit aangeven binnen een uur? Lees de kleine lettertjes. Ik heb dit ook eens gehad maar toen werd er niet moeilijk over gedaan. Was alleen geen "hot deal" ofzo.
ik zal de kleine letterertjes zoeken.
dit is wat ik wel snel vind:

Wat is een hotdeal?
Wanneer je een hotdeal boekt, betaal je gegarandeerd de allerlaagste prijs voor jouw overnachting. Een hotdeal kun je niet annuleren of wijzigen. Ben je zeker van je reisdata of ben je van plan om in de nabije toekomst bij Bastion Hotels te overnachten? Kies dan voor deze deal met de scherpste prijs!

Een hotdeal reservering dient direct betaald te worden. In het geval van een 'no-show' of te late annulering worden de totale kosten van je verblijf in rekening gebracht.
pi_209174020
Mjaaa dan wordt het lastig vrees ik. Maak er over 2 maanden maar een nachtje uit van met je vriendin, kijk of er een leuk restaurant in de buurt zit, etc.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209174031
ik ben wel benieuwd wat ze bedoelen met
of te late annulering, dat zegt dus wel dat je kunt annuleren, binnen een bepaalde tijd?

ik merk alleen dat ze erg hameren op een andere overnachting i.p.v. een terugbetaling.
pi_209174035
Datum kiezen aan het einde van de 2 maanden. Na 2 weken de boeking wijzigen naar een andere vestiging van hun.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 14:26:21 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209174050
Het hotel staat in zijn recht omdat je buiten de kosteloze annuleringstermijn annuleert.

Volgens hun voorwaarden kan je kosteloos niet meer annuleren.

Nu zou het kunnen dat het juridisch anders zit omdat het een vergissing betreft maar los daarvan ben je wel een kuthotel als je geen uitzondering op je voorwaarden maakt als een gast het letterlijk 2 minuten later aangeeft.

Maar goed, het Bastion is ook een waardeloos bedrijf dus wat dat betreft geen verrassingen
Laffe huichelaar
  dinsdag 16 mei 2023 @ 14:32:11 #8
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209174118
Vind het eigenlijk nog netjes dat ze je een ‘gratis’ overnachting aanbieden, hoeven ze niet eens te doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209174173
Nette oplossing van het hotel!
pi_209174846
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:37 schreef Jeroboam het volgende:
Nette oplossing van het hotel!
Zeker.
En daarom nooit (meer) iets boeken bij Bastion. Wil iemand zo’n ‘computer says no’ ervaring kijk dan gewoon Little Britian
pi_209174859
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeker.
En daarom nooit (meer) iets boeken bij Bastion
Klant gaat zelf akkoord met de voorwaarden. Is ook geen heel specifieke voorwaarde, zie je bij zoveel ketens of boekingssites dus ik snap niet dat je Bastion zit te bashen.
pi_209174924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Klant gaat zelf akkoord met de voorwaarden. Is ook geen heel specifieke voorwaarde, zie je bij zoveel ketens of boekingssites dus ik snap niet dat je Bastion zit te bashen.
Ah de bekende voorwaarden argument. Het is gewoon bijzonder flauw als iemand twee minuten later de fout probeert te herstellen om dan zo Frans te doen. Ik ken Bastions klantenservice en ik heb even in de algemene voorwaarden gekeken en volgens mij mag ik het gewoon onvriendelijk vinden. Het ene bedrijf is wel vriendelijk en het andere niet, is hun keus en daar mag ik gewoon iets mee doen en heeft dat niks met bashing te maken
pi_209174937
Is de voucher overdraagbaar? Dan kun je het altijd nog cadeau doen of te koop zetten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209174940
Ze staan in hun recht. Ze hadden je zelfs helemaal geen alternatief hoeven te bieden. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel buitengewoon klantonvriendelijk.

Wat je nog zou kunnen proberen is of het ook in een ander hotel mag zijn. Het is een flinke keten, dus ze hebben vast een hotel waar je wel een keertje voor je lol naartoe wilt.
pi_209178326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
Ze staan in hun recht. Ze hadden je zelfs helemaal geen alternatief hoeven te bieden. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel buitengewoon klantonvriendelijk.

Wat je nog zou kunnen proberen is of het ook in een ander hotel mag zijn. Het is een flinke keten, dus ze hebben vast een hotel waar je wel een keertje voor je lol naartoe wilt.
had al vermoeden dat ze in hun rechts staat maar ik vnd het best een naaistreek.
de meeste bedrijven zijn toch een stuk vriendelijker.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 20:56:54 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_209178335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 20:55 schreef fespo het volgende:

[..]
had al vermoeden dat ze in hun rechts staat maar ik vnd het best een naaistreek.
de meeste bedrijven zijn toch een stuk vriendelijker.
Keer iets soortgelijks gehad, ik werd nog net niet uitgelachen aan de telefoon. Oké dat was geloof ik een easyhotel dus nog pauperiger maar toch

Vind dit nog best een redelijke oplossing
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_209178785
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 20:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Keer iets soortgelijks gehad, ik werd nog net niet uitgelachen aan de telefoon. Oké dat was geloof ik een easyhotel dus nog pauperiger maar toch

Vind dit nog best een redelijke oplossing
tja wat is een redelijke oplossing.
Ik heb geen hotel nodig en zie ook niet het nut om daar naar toe te rijden om de overnachting te benutten.
komt bij dat ik door dit grapje een slechte mening heb over Bastion.
pi_209178898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 21:29 schreef fespo het volgende:

[..]
Ik heb geen hotel nodig en zie ook niet het nut om daar naar toe te rijden om de overnachting te benutten.
Je hebt zelf een fout gemaakt. Grow up en laat het achter je
pi_209178907
quote:

[..]
Grapje? Ze komen je nog aardig tegemoet terwijl je volgens de voorwaarden nergens recht op had.

Wie had er ook alweer een verkeerde datum gekozen?
pi_209178967
quote:

[..]
Zoals gezegd: probeer of het omgezet kan worden naar een andere locatie. Doe je nooit een weekendje weg of zo?
  dinsdag 16 mei 2023 @ 21:43:31 #21
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209179000
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 21:37 schreef bami_haar het volgende:

[..]
Grapje? Ze komen je nog aardig tegemoet terwijl je volgens de voorwaarden nergens recht op had.

:')
pi_209179237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 21:37 schreef bami_haar het volgende:

[..]

als iemand per ongeluk geld op mijn rekening overmaakt door een verkeerd nummer in vullen dan geef ik ook het geld terug.
pi_209179275
dubbel
pi_209179286
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:01 schreef fespo het volgende:

[..]
als iemand per ongeluk geld op mijn rekening overmaakt door een verkeerd nummer in vullen dan geef ik ook het geld terug.
Je voorbeeld klopt niet. Jij boekt een koopje op de foute datum

Goedkoop, want scherpe voorwaarden. Jij vergist je in de datum. Jammer joh
pi_209179314
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:01 schreef fespo het volgende:

[..]
Dat ben je ook verplicht. Het hotel is niet tot restitutie verplicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2023 22:08:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')