Mijn broer werkt in de gevangeis als cipier. En nee, het is geen hotel.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier die ooit in de gevangenis hebben gezeten? Of ken je iemand heel goed die in de gevangenis heeft gezeten?
Hoe is het om daarbinnen te zitten? Hoe gaat de omgang met je medegevangenen en bewakers? Wat is het ergste om daarbinnen te zitten en hoe kijk je erop terug toen je eenmaal wil vrij was? En was het moeilijk om je leven weer op de rit te krijgen nadat je vrij was gelaten?
Ik ben gewoon benieuwd naar verhalen hierover. Het is hier niet zo erg als de gevangenis in de V.S. gok ik, maar alsnog geen pretje of hotel om binnen te zitten.
Wat kan je erover vertellen?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:26 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mijn broer werkt in de gevangeis als cipier. En nee, het is geen hotel.
ik heb 1 nacht in de cel doorgebrachtquote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier die ooit in de gevangenis hebben gezeten?
superkut, echt zo kut dat ik 't niet in woorden kan omschrijven, je hebt 'n bed, 'n toilet en 'n wasbak met 'n kraantje en een radio/intercom, 't is doodstil, je zit dan echt met je eigen opgescheept.quote:
omgang met medegevangenen tijdens rookpauze 's ochtends was wel ok, aardige gasten, kreeg 'n sigaret van 'n bewaker, bewakers waren ok.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe gaat de omgang met je medegevangenen en bewakers?
het ergste is dat je alleen in 'n cel zit, je kan niks doen, niet naar buiten kijken, 't enige waar je iets aan hebt is de radio/intercom mbt afleiding/communicatie.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is het ergste om daarbinnen te zitten en hoe kijk je erop terug toen je eenmaal wil vrij was?
ik wil dat nooit meer meemakenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:40 schreef Keep_Walking het volgende:
hoe kijk je erop terug toen je eenmaal wil vrij was?
in mijn geval geen probleem want 't was maar 1 nachtquote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:40 schreef Keep_Walking het volgende:
En was het moeilijk om je leven weer op de rit te krijgen nadat je vrij was gelaten?
Jij hebt (waarschijnlijk) in een politiecelletje gezeten, niet de gevangenis. Daar zit een aanzienlijk verschil in.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb 1 nacht in de cel doorgebracht
[..]
superkut, echt zo kut dat ik 't niet in woorden kan omschrijven, je hebt 'n bed, 'n toilet en 'n wasbak met 'n kraantje en een radio/intercom, 't is doodstil, je zit dan echt met je eigen opgescheept.
[..]
omgang met medegevangenen tijdens rookpauze 's ochtends was wel ok, aardige gasten, kreeg 'n sigaret van 'n bewaker, bewakers waren ok.
[..]
het ergste is dat je alleen in 'n cel zit, je kan niks doen, niet naar buiten kijken, 't enige waar je iets aan hebt is de radio/intercom mbt afleiding/communicatie.
[..]
ik wil dat nooit meer meemaken
[..]
in mijn geval geen probleem want 't was maar 1 nacht
torentijd middelburg penitentiair oidquote:Op dinsdag 16 mei 2023 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij hebt (waarschijnlijk) in een politiecelletje gezeten, niet de gevangenis. Daar zit een aanzienlijk verschil in.
Waarvoor werd je gearresteerd, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 12:45 schreef sturmpie het volgende:
[..]
torentijd middelburg penitentiair oid
voorarrest gebouw oid, 't eerste waar je naar toe gaat als je gearresteerd bent.
politiecel heb ik 2x half uur ingezeten, dat is op het politiebureau zelf, ik liet me ophalen voor dna-afname omdat ik geen reiskosten kreeg.
hahaha hahahaquote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarvoor werd je gearresteerd, als ik vragen mag?
Het enige dat ik er over kan vertellen, is dat de bajes vol zit met psychopaten, zwervers en drugsverslaafden.quote:
Vond je het zielig voor de zwervers en drugsverslaafden? Had je bij sommigen het gedachte dat ze eigenlijk daar niet horen en dat de samenleving hen tekort zijn geschoten? Zijn er ook hoogopgeleide mensen uit een goede milieu die daar zaten?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het enige dat ik er over kan vertellen, is dat de bajes vol zit met psychopaten, zwervers en drugsverslaafden.
Geen verschil met buiten de gevangenis.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:44 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het enige dat ik er over kan vertellen, is dat de bajes vol zit met psychopaten, zwervers en drugsverslaafden.
Alles en iedereen zit daar binnen. Van kruimeldieven die recidiveren tot aan hoogopgeleide fraudeurs. Moordenaars die cellen delen en pedo's in een speciale vleugel. En het gros daarvan hoort thuis in een tbs kliniek.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Vond je het zielig voor de zwervers en drugsverslaafden? Had je bij sommigen het gedachte dat ze eigenlijk daar niet horen en dat de samenleving hen tekort zijn geschoten? Zijn er ook hoogopgeleide mensen uit een goede milieu die daar zaten?
Beetje aso buurt achtig.quote:
Dat gevoel bekruipt me zo langzaam ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:52 schreef Momo het volgende:
Je bent toch hopelijk niet aan het overwegen iets te doen en dan hier te kijken of het die tijd in gevangenis waard is?
Dit is hoe een gevangeniscel eruit ziet waar je ná veroordeling weken tot jaren in moet verblijven:quote:Op dinsdag 16 mei 2023 12:45 schreef sturmpie het volgende:
[..]
torentijd middelburg penitentiair oid
voorarrest gebouw oid, 't eerste waar je naar toe gaat als je gearresteerd bent.
politiecel heb ik 2x half uur ingezeten, dat is op het politiebureau zelf, ik liet me ophalen voor dna-afname omdat ik geen reiskosten kreeg.
Dat ligt er denk ik aan waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met een thaise cel is het gewoon een hotel.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:26 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mijn broer werkt in de gevangeis als cipier. En nee, het is geen hotel.
Dit. Uitstekend om te lezen. Wat me opvalt is dat er niet echt een ontbijt is. Koffie of thee. En de lunch (een half brood en wat beleg) is ontbijt+lunch, maar dan hebben ze er al een halve dag op zitten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:03 schreef qajariaq het volgende:
GC / [Vraag wat je wil] Aan een ex-gedetineerde
GC / [Vraag wat je wil] Aan een ex-gedetineerde II
Het is ooit een heel populaire vraag wat je wilt geweest.
Een van mijn vroegere beste vrienden ook en die heeft dezelfde ervaring. Eerst in Scandinavië, later in Nederland. Heb al zijn brieven nog.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Het is kut.
[....]
Je leven erna weer oppakken is niet heel gemakkelijkl je blijft toch de ex-gedetineerde. Bovendien doet het ookwel echt wat met je.
Ik zou mijn best blijven doen om er niet in te komen.
Precies, dat is de straf in Nederland dus: vrijheidsbeneming. Het gebouw is niet de straf. Met andere woorden: het is niet de bedoeling om het gebouw expres onaangenaam te maken, om op die manier mensen te straffen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Een van mijn vroegere beste vrienden ook en die heeft dezelfde ervaring. Eerst in Scandinavië, later in Nederland. Heb al zijn brieven nog.![]()
Er staan op Netflix ook tientallen docu's over het gevangeniswezen. De meeste gedetineerden geven toch wel aan dat het opgesloten zitten mentaal het zwaarste is. Het lijkt misschien qua faciliteiten soms een hotel, maar daar kan je uitchecken en naar huis. In detentie niet.
Nee, dat is het niet. Het is vreselijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat ligt er denk ik aan waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met een thaise cel is het gewoon een hotel.
Het zal wel een hoop janktopics schelen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:52 schreef Momo het volgende:
Je bent toch hopelijk niet aan het overwegen iets te doen en dan hier te kijken of het die tijd in gevangenis waard is?
Nee, écht niet. Je bent alleen maar wraakzuchtig...quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:24 schreef Keep_Walking het volgende:
Nee, ik ben niet van plan om iets gewelddadigs of kwaadaardigs te doen. Zo zit ik ook in elkaar.
Kan je beter niet een maandje naar Bonaire gaan dan?quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:53 schreef Micson het volgende:
Lijkt me wel chill. Eindelijk tijd om eens een goed boek te lezen, beetje op een gitaar tokkelen, nadenken. Maandje cel lijkt me heerlijk.
Hehe, ook weleens gehad dat er in de bus vrouwen zaten die naar de gevangenis gingen om daar uit elkaar getrokken te worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 21:32 schreef Donna het volgende:
Op bezoek gaan is ook niks idd. Voelde ook echt als een vleeskeuring, de helft van de kerels zit te geilen op het bezoek van een ander.
De laatste bushalte was voor de gevangenis toen. Je wist dat die andere vrouwen in die bus dan ook gingen. Dan vroegen ze me of ik ook een wietlucht om hun heen rook. Smokkelden ze dat de gevangenis in.
Niet echt.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat ligt er denk ik aan waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met een thaise cel is het gewoon een hotel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |