[edit: lijkt me een interessant verhaal! ]quote:
Ja, nee, dat is dan toch al een uitleg, zonder de trailer te hoeven aanklikken. daar gaat het me om.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:36 schreef mascara-klodder het volgende:
@:duderinnetje heb je nog een uitgebreide reactie nodig?
Eigenlijk kom ik niet verder dan dat ik heel erg verdrietig word van deze docu.
Dat abortus nu weer illegaal is in bepaalde staten.....Ze hebben niks geleerd, stelletje oelewappers.
Heb je een linkje naar de 2Doc-versie? Ik kan 'm nergens vinden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:14 schreef SEMTEX het volgende:
Twee gekeken de laatste tijd:
Take a Chance (2023) - Reference View - IMDb
via 2Doc (bovenstaande is het Zweedse origineel, denk ik). Documentaire over een behoorlijk geobsedeerde Nederlandse ABBA fan die beweert een relatie met Agnetha Fältskog te hebben gehad. Een deel daarvan is mogelijk waar, maar hij kan er niet mee omgaan hoe het eea geeindigd is.
Oh wacht, je hebt gelijk, het was idd Amazon Primequote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:52 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de 2Doc-versie? Ik kan 'm nergens vinden.
Die docu van die video lijkt vorige week uitgekomen op Amazon Prime.
Geen probleem, ik zet 'm op de lijst!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh wacht, je hebt gelijk, het was idd Amazon Prime
Er zijn best veel goede Zembla-afleveringen waar helaas ook je bloed van gaat kokenquote:Op maandag 19 juni 2023 12:37 schreef Flitskikker het volgende:
Jullie de Zembla van afgelopen week gezien? Echt schandalig weer...
quote:Directeur Rein Wolfs en zijn team houden de collectie tegen het licht, kopen nieuwe werken aan van kunstenaars van kleur en diepen de vergeten schilderijen van vrouwelijke kunstenaars op uit de depots.
Tijdens vergaderingen bespreken ze aan te passen titels. Een tentoonstelling met werk van Kirchner en Nolde in de context van het kolonialisme leidt echter tot kritiek, en een deel van het publiek komt alleen om 'plaatjes te kijken': de overgang naar inclusiviteit blijft een moeizaam proces.
quote:The citizens of the provincial Russian town of Yelnya cling to their heroic Soviet past. It was here where the Red Army pushed back Hitler’s troops for the first time in 1941. This documentary from 2019 shows the continued pride in the military that is encouraged from early childhood.
Before the invasion of Ukraine in February 2022, parts of the Russian army were concentrated in Yelnya. But even before that, the place was closely linked with the military. For years, annual rituals commemorating the "Great Patriotic War" have been held.
Yelnya has remained economically marginalized ever since the Soviet Union collapsed and young people here have few prospects. Children in Yelnya are raised to become good patriots. Starting at kindergarten age, they march to songs whose meaning they can hardly grasp.
In his documentary, Dmitry Bogolyubov explores how in recent years, the memory of the war victims has been increasingly overshadowed by all-encompassing militarization of society and anti-Western slogans.
[This documentary was originally released in 2019.]
Respect als in?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:26 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren deze gekeken.
Moet zeggen dat ik hem behoorlijk goed vond. Een open en eerlijk portret over haar leven, over haar werk als prostitue en haar tumultueuze leven. Gesprekken met haar ouders, zus, zelfs Andries komt aan het woord. Ik heb meer respect voor haar gekregen na deze docu. Te zien op Amazon prime.
quote:Deep in the woods of North Carolina is a man name Joe Hollis who's lived off the grid for 50 years. Here he's mastered the techniques of a life tuned to nature, dependent on his natural environment for survival. He also has the largest collection of native Appalachian and Chinese medicinal herbs in the Eastern US. Join me on this most epic look into a lifestyle that is becoming more attractive to many in this rapidly developing world
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |